بازدید 2609

اردن: ایران، قدرتی نو ظهور در جهان است

کد خبر: ۲۶۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰ 31 August 2012
فرستاده ویژه پادشاه اردن با اشاره به حضور سران 120 کشور در اجلاس تهران، گفت: این مسئله نشان‌دهنده جایگاه و نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و جهان است و ما ایران را به عنوان پشتیبان اسلام، اعراب و قدرتی در حال ظهور و شکوفایی می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری نم؛ دکتر علی لاریجانی در دیدار با فرستاده ویژه پادشاه اردن و هیأت همراه وی،‌ رژیم صهیونیستی را خطر بزرگی برای امنیت، پیشرفت و ثبات جهان اسلام دانست و گفت: مسأله فلسطین همواره باید یک مسئله بسیار مهم برای جهان اسلام تلقی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد این امر بسیار مهم به فراموشی سپرده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون عده‌ای برای حل چالش فلسطین تلاش می‌کنند تا صورت‌ مسئله را پاک کنند؛ اما ملت‌های اسلامی تا آزادی کامل سرزمین‌های فلسطینی و احقاق حقوق مردم مظلوم این سرزمین از پای نخواهند نشست.

وی با اشاره به سه چالش مهم امروز جهان اسلام تصریح کرد: اتکاء برخی کشورهای اسلامی به قدرت‌های جهانی،‌ قدرت یافتن جریانات تندرو با کمک قدر‌های استکباری و ایجاد تفرقه و اختلافات مذهبی در دنیای اسلام، ‌مهم‌ترین چالش‌های کنونی جهان اسلام هستند.

دکتر لاریجانی تأکید کرد: دور افتادن از حقیقت اسلام این شرایط دشوار را برای کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

همچنین در این دیدار،‌ حسن بن طلال فرستاده ویژه پادشاه اردن ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران را با‌اهمیت دانست و گفت: حضور این تعداد از سران کشورها در ایران، نشان‌دهنده جایگاه و نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و جهان است.

فرستاده ویژه پادشاه اردن افزود: ما ایران را به عنوان پشتیبان اسلام، اعراب و قدرتی در حال ظهور و شکوفایی می‌دانیم.

بن‌طلال ادامه داد: اطمینان داریم ایران با عبور از مرحله دشوار کنونی،‌ آینده‌ای رو به پیشرفت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قدرت‌های خارجی با ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام، در تلاش برای ضربه زدن به مسلمانان هستند، بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی تأکید کرد.

فرستاده ویژه پادشاه اردن تصریح کرد: طرح ایران برای حل بحران سوریه از همه راه‌حل‌های مطرح‌شده، واقعی‌تر است.

وی با ابراز همدردی با بازماندگان زمین‌لرزه اخیر آذربایجان شرقی،‌ از دستاوردهای ملت ایران و تحمل مشکلات در راه رسیدن به آزادی تقدیر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل