بازدید 2068

ونزوئلا به دنبال تقویت و احیای جنبش نم است

کد خبر: ۲۶۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱ 31 August 2012
نماینده ونزوئلا که کشورش میزبان اجلاس بعدی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدهاست، اظهار کرد: ونزوئلا به دنبال تقویت و احیای جنبش نم است تا یک دنیای چند قطبی را به وجود آورد.

به گزارش ایسنا وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی در دومین روز از نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس نم ضمن قدردانی از حضور ایشان گفت: همان طور که ایشان گفتند ما باید به سمت ایجاد یک نظم نوین جهانی برویم که در آن دنیا توسط چند کشور اداره نشود.

وی گفت: کشورهای عضو جنبش نم نقش کلیدی در نظم نوین جهانی می‌توانند ایفا کنند و این از اصول نم است. کشورهای جنوب باید با عزم و اراده دنیایی کاملا متفاوت بر اساس اصل برابری و برادری به وجود آورند. امروز ساختار نامتعادلی را در دنیا شاهدیم کاپیتالیست ها هم چنان در حال غارت منابع جنوب هستند؛ ضرورت دارد ساختار اقتصادی و مالی جدیدی را به وجود آوریم.

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: مراکز قدرت و قدرت‌های بزرگ و نمایندگان نظامی آنها همیشه نوع جدیدی از استعمار را دنبال می‌کنند که به نظر انسان دوستانه است، اما مدل‌های امپریالیستی خود را در آن قالب تحمیل می‌کنند. آنها به دنبال تغییر دولت‌ها آن گونه که در لیبی اتفاق افتاد، هستند.


وی با تاکید بر احترام به منشور ملل متحد گفت: ونزوئلا به دنبال تقویت و احیای جنبش نم است تا یک دنیای چند قطبی را به وجود آورد. باید سازمان ملل را به لحاظ ساختار و محتوا اصلاح کنیم. اصول و ساختار فعلی به ویژه درباره شورای امنیت مناسب نیست و این ساختار توسط قدرت هایی به وجود آمده است که می خواهند بر نفت و منابع دیگر حاکمیت داشته باشند.


وي افزود: مجمع عمومی سازمان ملل باید به گونه ای باشد که همه کشورها بتوانند صدایشان را به گوش دنیا برسانند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا که کشورش میزبان هفدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد است، در ادامه دخالت های خارجی در مساله سوریه را محکوم کرد و گفت: اقدامات گروه های مزدور را محکوم می کنیم.

وی افزود: کشورهای اطراف موضوع سوریه باید به حاکمیت این کشور احترام بگذارند، البته گروه هایی هستند که به دنبال راه حل برای حل این بحران بدون دخالت سیاسی و نظامی هستند که اقدامشان مورد احترام است.

نماینده ونزوئلا هم چنین در ادامه از آرمان مردم فلسطین و ایجاد کشوری مستقل حمایت کرد و گفت: ما می خواهیم فلسطین به پایتختی قدس شریف ایجاد شود.

وزیر خارجه ونزوئلا هم چنین با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری در کشورش پیش بینی کرد که برنده انتخابات آینده ونزوئلا هوگو چاوز باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل