بازدید 2468

مشاورالبشير:ديپلماسي ايران حكيمانه است

کد خبر: ۲۶۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲ 31 August 2012
مشاور رييس جمهوري سودان گفت: حضور گسترده مقام هاي كشورهاي عضو جنبش غير متعهدها در اجلاس تهران ثابت كرد كه ديپلماسي و سياست خارجي ايران، عادلانه و حكيمانه است.

مصطفي عثمان اسماعيل روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: برخي قدرتهاي غربي و رژيم صهيونيستي كوشيدند مانع سفر برخي رهبران براي شركت در اجلاس تهران شوند اما حضور سطح بالا و موضوعات مطرح در اجلاس نشان داد كساني كه براي منزوي كردن ايران توطئه چيدند، خود منزوي شده اند.
 
اسماعيل ادامه داد: ايران ثابت كرد، در منطقه و سطوح جهاني حضوري فعال دارد و بازيگري اصلي در زمينه استقرار صلح و امنيت بين المللي است لذا بايد به رهبري و ملت ايران به خاطر موفقيت همه جانبه اجلاس تهران تبريك گفت.
 
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در بيانات ارزشمندشان در مراسم افتتاح اجلاس سران(پنجشنبه 9شهريور)، سياست خارجي ايران و نقشي را كه جنبش غيرمتعهدها مي تواند در سايه رياست ايران ايفا كند، تبيين نمودند.

اسماعيل گفت: همچنين محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در سخنراني قوي خود در اولين روز نشست سران، تاكيد كرد كه جنبش غيرمتعهد ها به رياست ايران در آينده شاهد حركتي مهم خواهد بود.
 
مشاور رييس جمهوري سودان افزود: جنبش غير متعهدها، بزرگترين نهاد پس از سازمان ملل متحد است با اين تفاوت كه كشورهاي بزرگ با حق وتو قايل شدن براي خود، بر سازمان ملل چيره شده اند اما در غيرمتعهدها، حق وتو و سوء استفاده اي در كار نيست.

وي گفت: اگر جنبش بتواند تحت رهبري آزادمنشانه ايران صفوف خود را متحد كرده و وحدت كلمه داشته باشد، قادر خواهد بود بسياري از مشكلات جهان سوم را حل كند.
   
اسماعيل افزود: بسياري از مشكلات مانند مساله فلسطين، اوضاع سودان، سوريه، سومالي و منازعات منطقه اي مي تواند در چارچوب جنبش غير متعهدها و در سايه رياست جمهوري اسلامي ايران به طور عادلانه حل شود.
 
مشاور رييس جمهوري سودان درباره اوضاع كشورش نيز خاطرنشان كرد: سياست اعمال مجازات عليه سودان و ساير كشورها خورده است و بهترين دليل آن، ايران است كه از سي سال قبل با تحريم روبروست اما به رغم آن، در برنامه هاي علمي و اقتصادي اش موفق بوده است.
 
وي خاطر نشان كرد: سودان با كمك كشورهاي غيرمتعهد مي تواند محاصره و مجازات اقتصادي را خنثي كند چون ملت سودان مي خواهد آزاد و مستقل از سلطه غرب، براي سرنوشتش تصميم بگيرد.
   
به گفته اين شخصيت سوداني، توطئه آمريكا عليه سودان ادامه دارد و كاخ سفيد خارطوم را مورد محاصره نظامي، اقتصادي و سياسي قرار داده است اما هرگز نمي تواند به نظام و ملت سودان خللي وارد كند.

وي خاطرنشان كرد: حمايت مردمي، سوپاپ اطميناني است كه باعث شده انقلاب سودان ادامه يافته و توطئه ها عليه آن شكست بخورد.
 
اسماعيل يادآور شد: انقلابها و بيداري اسلامي در جهان عرب نشانه شكست استراتژي قدرتهاي غربي در منطقه است لذا منطقه شاهد روابط بين المللي جديدي مبتني بر تحولات منطقه به ويژه جهان عرب خواهد بود.
 
وي افزود: اسراييل از زمان گولدا ماير نخست وزير اسبق اين رژيم در حال توطئه به منظور نفوذ در جهان عرب و اسلام است و در جنوب سودان و دارفور نيز مداخله كرد اما ما مراقب اين رژيم هستيم و در چارچوب وحدت ملي، روند اصلاحات و تكيه به منابع و نيروي انساني داخلي با آن مقابله مي كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل