بازدید 2936

دیدارهای صالحی با برخی از مقامات عدم تعهد

کد خبر: ۲۶۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲ 31 August 2012
برخی از وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو عدم تعهد در حاشیه اجلاس شانزدهم با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد با وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر توسعه روابط و گسترش آن در همه ابعاد تاکید کرد. وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این دیدار از سازماندهی و برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اینکه تحت تاثیر برگزاری شایسته این اجلاس قرار گرفته ریاست کشورمان را بر جنبش عدم تعهد تبریک گفت.

وی همچنین دعوت خود را از صالحی برای سفر به این کشور تکرار کرد.

در این دیدار دوطرف در مورد تسریع و پیگیری اجرای پروژه های ریلی دوجانبه و چند جانبه تاکید کردند.

وزرای خارجه ایران و قزاقستان در ادامه این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

 دیدار صالحی با وزیر خارجه برونئی

وزیر امور خارجه همچنین در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با وزیر امور خارجه برونئی دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با تاکید بر اینکه ما برای کشور برونئی احترام قائلیم ، خاطر نشان کرد: با وجود روابط عالی سیاسی دو کشور، در عین حال باید متناسب با این روابط عالی سطح روابط اقتصادی و تجاری را نیز ارتقاء بدهیم و راههای توسعه و گسترش بین از پیش این روابط را پیگیری کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین بر ضرورت تقویت روابط مردمی بین دو کشور نیز تاکید کرد.

وزیر امور خارجه برونئی نیز در این دیدار برگزاری عالی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و از همتای ایرانی خود برای سفر به برونئی دعوت کرد.

درطرف در این دیدار همچنین در مورد برنامه ریزی برای تبادل هیئت هایی در عالی ترین سطوح گفتگو کردند.

 دیدار صالحی با وزیر خارجه تونس

آقای صالحی در دیدار با وزیر خارجه تونس تجربه موفق برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را که با حضور و مشارکت گسترده مقامات عضو نم مواجه گردید با اهمیت خواند و آنرا در راستای توجه اعضاء به اصول جنبش عدم تعهد بویژه در شرایط سیاسی حاضر در جهان ارزیابی کرد.

ضرورت گسترش همکاریهای دوجانبه و تاکید بر لزوم رفتار مبتنی بر اعتدال در میان مسلمانان و پرهیز از افراط گرایی از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی دکتر صالحی بود.

وزیر امور خارجه تونس نیز در این دیدار ضمن تبریک بمناسبت آغاز ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، نقش این جنبش بر معادلات سیاسی جهان را بسیار مهم خواند و بویژه اولویت بالای موضوع فلسطین در این جنبش را عاملی بر احقاق حقوق مردم فلسطین دانست.

صالحی همچنین در دیدار با همتای بنگلادشی خود ضمن مرور روابط دوجانبه بویژه در حوزه روابط اقتصادی درباره زمینه های همکاری متقابل دو کشور در سازمانهای بین‌المللی رایزنی کردند.

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد صبح امروز با وزیر امور خارجه سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

علی اکبر صالحی در این دیدار با تشکر از حضور هیئت سریلانکایی در سطح عالی در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، بر گسترش همکاریها و روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و ضرورت پیگیری موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این دیدار از میزبانی شایسته شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران تقدیر و تشکر کرد و برای ریاست ایران در خلال دوره سه ساله آینده ریاست خود بر این جنبش آرزوی موفقیت کرد.

پیگیری آزادی کارکنان هلال احمر در دیدار صالحی با همتای لیبیایی خود

وزیر امور خارجه گفت: درپی پیگیری های قبلی انجام شده اطلاع یافتیم افراد به گروگان گرفته شده در لیبی در سلامت کامل هستند.

علی اکبر صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضع کارکنان به گروگان گرفته شده جمعیت هلال احمر در لیبی گفت: درپی پیگیری های قبلی انجام شده بویژه دیدار حضوری با وزیر خارجه لیبی در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد خوشبختانه اطلاع یافتیم افراد به گروگان گرفته شده در تماس تلفنی با خانواده های خود سلامتی کامل خودشان را به اطلاع آنها رسانده اند و امیدواریم ان شاء الله به زودی شاهد بازگشت آنها به کشورشان و آغوش خانواده های خود باشیم.

رایزنی وزرای خارجه ایران و نپال

همچنین وزیر امور خارجه نپال پنج شنبه شب در حاشیه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به چالش ها و تحولات مهم جهانی برگزاری اجلاس سران نم را در این شرایط مهم خواند و گفت: همبستگی جهانی در این شرایط ضرورت است که باید محقق شود و امید است بتوانیم اینکار را انجام دهیم.

وی با مهم خواندن مسائل اقتصادی در این برهه مبادلات تجاری میان اعضای نم را در مقایسه با ظرفیتهای موجود ناچیز خواند و افزود: ایران برای ارتقاء مبادلات تجاری با کشورهای عضو نم تلاش می کند.

صالحی تصریح کرد: ایران و نپال باید ظرفیت های همکاری متقابل را کشف کند و این امر در پرتو شناخت بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر ، تعامل بخشهای خصوصی و اتاقهای بازرگانی امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه نپال نیز ضمن تبریک برگزاری اجلاس نم اظهار داشت: برخلاف شرایط و فضای بین المللی موجود، این اجلاس پر افتخار تا امروز موفق بوده است و امیدواریم نتایج و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی گفت: اهمیت نم نه تنها کاهش نیافته بلکه در حال افزایش است و همه باید بصورت جمعی در جهت نیل به اهداف آن تلاش نمایند.

وزیر امور خارجه نپال با اشاره به روابط سیاسی خوب پنجاه ساله دو کشور تاکید کرد: لازم است از طریق افزایش تماس و شناخت متقابل مردم دو کشور ، توسعه گردشگری ، فعال شدن بخشهای خصوصی و تماس اتاقهای بازرگانی ، همکاریها را گسترش دهیم.

در این دیدار دو طرف در خصوص تشکیل کمیته بازرگانی بمنظور بررسی و یافتن سازوکارهای ارتقاء سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی توافق کردند.

صالحی خطاب به بان کی مون:ایران راه ترقی را ادامه می دهد


وزیر امورخارجه و دبیرکل سازمان ملل متحد امروز درتهران درباره مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی ،ارتقاء همکاری میان ایران و سازمان ملل و نیز سایر موضوعات مورد توجه دو طرف رایزنی و تبادل نظر کردند.

علی اکبر صالحی در این دیدار با سازنده خواندن رایزنیها و تبادل نظر بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی ، برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران را یک رویداد بزرگ خواند.

دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار و مذاکره با مقام های جمهوری اسلامی ایران در تهران را یک فرصت ویژه توصیف کرد.

وی از مدیریت ، برنامه ریزی و ترتیبات مناسب اجلاس بویژه تهیه ، تنظیم و تصویب اسناد بصورت حرفه ای و تخصصی و نیز دیدارهای دوجانبه حاشیه ای تقدیر کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد را فرصتی برای ارتقاء جایگاه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشورمان و افزایش نقش ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی خواند.

وی بر اهمیت همکاری میان جنبش عدم تعهد ، سازمان ملل و گروه 77 تاکید کرد. بان کی مون همکاری و حمایت ایران از دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران را ستود.

در این دیدار که در خصوص گفتگوهای میان ایران و 1+5 تبادل نظر شد ، بان کی مون با تاکید بر این که هر کشوری از حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز برخوردار است ، اعتماد سازی میان طرفین و حسن نیت متقابل را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد: مذاکرات خوبی بین ایران و 1+5 صورت پذیرد.

صالحی نیز با اشاره به مواضع کشورمان در خصوص مسئله هسته ای بویژه فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره ، اظهار داشت: غربی ها با فشار و اقدامات مبتنی بر منطق زور سالهاست که مردم ایران را تحریم کرده اند ، لیکن مردم ایران با پایداری و سرعت راه ترقی و پیشرفت خود را ادامه می دهند.

موضوع حقوق بشر و اتهام های بی پایه غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای این مذاکرات بود و صالحی با تاکید بر اینکه مقوله حقوق بشر تبدیل به ابزاری سیاسی در چارچوب یک معیار دوگانه شده است، از دبیرکل سازمان ملل خواستار پیگیری مسئله آزادی ایرانی های دستگیر شده در آمریکا شد.

دیدار فرستاده ویژه پادشاه عربستان با صالحی   


شاهزاده عبدالعزیز فرستاده ویژه پادشاه عربستان سعودی در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران عصر امروز در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه با تشکر از میهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت کشورمان در رهبری جنبش عدم تعهد در دوره ریاست بر این جنبش ابراز امیدواری کرد.
در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دوجانبه و راههای گسترش همکاریها در زمینه های مختلف و برطرف ساختن سوء تفاهمات و بسترسازی برای ارتقاء روابط تاکید کردند.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران با معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه کامبوج و فرستاده ویژه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ما، علی اکبر صالحی همچنین با وزیر امورخارجه بورکینافاسو و وزیر امورخارجه فیلیپین هم دیدار و درباره گسترش مناسبات دو جانبه تبادل نظر کرد.

دیدارهای صالحی با برخی مقامات حاضر در اجلاس

معاون رئیس جمهورفیلیپین، وزرای خارجه ویتنام و دومینیکن در حاشیه نشست شانزدهم اجلاس سران جنبش عدم تعهد عصر روز پنج شنبه بطور جداگانه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

اقای صالحی در دیدار با معاون رئیس جمهور فیلیپین برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران در شرایط سیاسی فعلی جهان را بیانگر همبستگی کشورهای عضو در پیگیری مبانی این جنبش دانست و حضور گسترده مقامات عالیرتبه کشورهای عضو نم را دلیلی بر موفقیت این اجلاس و نگرش اعضای نم به جمهوری اسلامی ایران دانست.

بررسی موضوعات مختلف روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و تاکید بر ضرورت ارتقای آن از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار بود. معاون رئیس جمهور فیلیپین نیز در این دیدار گسترش همکاری ها را مورد تاکید قرار داد.

دکتر صالحی همچنین در دیدار با وزیر خارجه ویتنام با توجه به ظرفیتهای دو کشور برای گسترش همکاریها و ضرورت تبادل هیاتها از سوی دو کشور با هدف افزایش شناخت بخشهای مختلف از توانایی های یکدیگر تاکید کرد.

وزیر خارجه ویتنام نیز در این دیدار از ترتیبات مناسب اتخاذ شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد در کشورمان تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین توسعه همکاریها در ابعاد مختلف را مورد تاکید قرار داد.

اقای صالحی در دیدار با وزیر خارجه دومینیکن نیز توسعه همکاری با کشورهای امریکای لاتین و آمادگی کشورمان برای گسترش روابط با دومینیکن را مورد توجه قرار داد.

وزیر خارجه دومینیکن نیز در این دیدار با توجه به مشاهده پیشرفتهای کشورمان در زمینه های علمی و تکنولوژیک بخصوص در حوزه های پزشکی و دارویی خواستار همکاری دو کشور و انتقال تجربیات و فناوری در این زمینه ها گردید.

 دیداروزیران خارجه کامبوج، بورکینافاسو، نیکاراگوئه و معاون رئیس جمهور اکوادوربا صالحی   

وزیران امور خارجه کامبوج، بورکینافاسو، نیکاراگوئه و معاون رئیس جمهور اکوادور پنج شنبه شب در حاشیه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران نم در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان بطور جداگانه دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه تحولات مهم منطقه ای و بین المللی و دیگر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

دکتر صالحی در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کامبوج جنبش عدم تعهد را جلوه ای از همبستگی کشورهای غربی خواند که ظرفیتهای فراوان ، متنوع و مکمل آنها می‌تواند بستر همکاری مشترک باشد.

وزیر خارجه کشورمان توانمندی ، ظرفیتها، جمعیت و موقعیت ترانزیتی کشورمان با رویکرد نگاه به شرق را بستر ساز همکاری میان ایران و کامبوج در حوزه های اقتصادی و تجاری دانست.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کامبوج نیز ضمن تبریک برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران فرمایشات جامع مقام معظم رهبری در این نشست و توجه معظم له به مسائل جهانی را مهم توصیف کرد.
وی با اشاره به علاقمندی کامبوج برای یافتن راههای توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی ، از دکتر صالحی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

در این دیدار دوطرف برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ابراز آمادگی کرد.

صالحی در دیداری جداگانه با وزیر امور خارجه بورکینافاسو با اشاره به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران به قاره افریقا که برخواسته از اصول انسانی است ، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری دو طرف بتوانیم شرایط توسعه مناسب تجاری و اقتصادی را فراهم آوریم.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهنده الگوی جدیدی از یک کشور غیر متعهد دانست.

وی با تقدیر از توجه و دیدگاههای انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به قاره افریقا علاقه مندی کشورش را برای تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام داشت.

دکتر صالحی همچنین در دیدار معاون رئیس جمهور اکوادور روابط دو کشور را نزدیک و دوستانه خواند.

معاون رئیس جمهور اکوادور نیز با تقدیر از فرهنگ و تاریخ ایران روابط دو کشور را عالی توصیف کرد.

صالحی و وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در دیداری جداگانه درباره راههای توسعه مناسبات تهران – ماناگوا در حوزه های مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر