بازدید 2939
سعيدلو:

سند اجلاس تهران بيش از 700 بند دارد

کد خبر: ۲۶۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸ 31 August 2012
رييس ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: ما در اجلاس تهران تلاش كرديم كه به ظرفيت‌هاي اقتصادي اعضاي جنبش غيرمتعهدها توجه بيشتري شود.

به گزارش ايسنا، علي سعيدلو در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاري اين اجلاس در سه سطح كارشناسي، وزيران و سران گفت: در بعدازظهر امروز جلسه اختتاميه را برگزار خواهيم كرد و در اين جلسه سند شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران نيز مورد تاييد سران قرار مي‌گيرد كه اين سند داراي بيش از 700 بند است.

وي ادامه داد: در طول دهه‌هاي گذشته نگاه قالب در جنبش غيرمتعهدها توجه به مسائل سياسي و استفاده از ظرفيت سياسي آنها بود ولي ما در اجلاس تهران تصميم گرفتيم كه ابعاد اقتصادي و فرهنگي اين جنبش نيز توجه كنيم، چراكه توجه به اين ابعاد به ما در راستاي تحقق اهداف جنبش كمك زيادي مي‌كند.

سعيدلو ادامه داد: غير از جلسه اصلي جنبش كه با حضور سران در حال برگزاري است، در حاشيه اجلاس طي مذاكراتي كه با مقامات شركت‌كننده در اجلاس داشته‌ايم تلاش كرده‌ايم كه به اهميت توجه به ظرفيت‌هاي اقتصادي اعضاي اين جنبش نيز توجه ويژه‌اي داشته باشيم و در جلسات خود با سران عضو اين جنبش اين مساله را پيگيري كنيم.

وي افزود: از ديروز تاكنون جلساتي را با مقامات شركت‌كننده در اجلاس داشته‌ايم و در اين ارتباط وزراي اقتصادي نيز، فعالانه حضور داشتند و سعي كرديم در مورد مسائل اقتصادي بحث و گفت‌وگو داشته باشيم. ظرفيت‌هاي اقتصادي اعضاي جنبش بسيار گسترده است و بايد در مورد استفاده از اين ظرفيت‌ها تحرك ويژه‌اي صورت بگيرد.

رييس ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران با بيان اينكه "اغلب كشورهاي عضو جنبش عضو اوپك نيز هستند"، گفت: 76 درصد ذخاير نفت دنيا در كشورهاي عضو جنبش قرار دارد و آنها 53 درصد نفت دنيا را توليد مي‌كنند. در مورد ذخاير گاز نيز بايد گفت كه 64 درصد ذخاير گاز دنيا نيز در اين كشورهاست و آنها 39 درصد توليد گاز جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وي تاكيد كرد: ضروري است كه با توجه به اين پتانسيل از ظرفيت اقتصادي 120 كشور استفاده بهينه‌اي صورت بگيرد و اين ظرفيت‌ مي‌تواند تاثيرات شگرفي در معادلات اقتصادي دنيا داشته باشد.

به گزارش ايسنا، سعيدلو در حاشيه اين نشست با وزير خارجه بلاروس و نماينده ويژه اين كشور در اجلاس، وزير توسعه تركيه به عنوان نماينده ويژه تركيه در اين اجلاس و همچنين نماينده ويژه سودان در اجلاس مذاكره كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار