بازدید 2199

دیدار نخست‌وزیر بنگلادش با احمدی نژاد

کد خبر: ۲۶۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱ 31 August 2012
رییس‌جمهور گفت: مواضع حمایت‌آمیز ایران و بنگلادش نسبت به یكدیگر در عرصه‌های بین‌المللی نشانه دوستی و صمیمت عمیق جاری میان دو كشور است.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد شامگاه (پنج‌شنبه) در دیدار نخست‌وزیر بنگلادش در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بیان اینكه ایران و بنگلادش ظرفیت‌های استفاده نشده فراوانی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با یكدیگر دارند، اظهار داشت: مسئولان دو كشور باید با تكیه بر اشتراكات فرهنگی و تاریخی فراوان دو ملت و با توجه به اینكه هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط دو كشور وجود ندارد، روابط دو جانبه را در عرصه‌های مختلف بیش از پیش گسترش دهند.

رییس‌جمهور با اشاره به اشتراكات فراوان بین زبان فارسی و زبان بنگلادشی اظهار داشت: زبان فارسی میراث مشترك ماست و فاصله‌ای كه امروز بین ایران و بنگلادش ایجاد شده نیز ناشی از بدخواهی‌های بیگانگان می‌باشد.

نخست‌وزیر بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تبریك دكتر احمدی‌نژاد به مناسبت بر عهده گرفتن ریاست جنبش عدم تعهد تصریح كرد: مطمئنم جنبش عدم تعهد تحت رهبری شما به تشكیلاتی مؤثرتر، قدرتمندتر، پویاتر و فعال‌تر در عرصه بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی گسترده بین ایران و بنگلادش تأكید كرد: باید با تكیه بر این بستر مناسب روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی كشور را بیش از پیش افزایش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی