بازدید 2238

الجزاير: اسلام مخالف ريشه‌هاي تروريسم است

کد خبر: ۲۶۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸ 31 August 2012
معاون رييس‌جمهور الجزاير گفت: ما از تلاش‌هاي مثبت كوفي‌عنان در سوريه حمايت مي‌كنيم و در مورد جانشين ايشان نيز حمايت‌هاي خود را ادامه مي‌دهيم و مي‌خواهيم كه تلاش‌ها درباره سوريه براي دستيابي به راه‌حلي براي توافق بين طرفين ادامه يابد.

به گزارش ايسنا، معاون رييس‌جمهور الجزاير كه در نشست صبح دومين روز اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد سخنراني مي‌كرد، ضمن تشكر از ملت و دولت ايران به دليل پذيرايي گرم و ترتيبات خوب اجلاس خاطرنشان كرد: بحراني كه صلح در خاورميانه با آن مواجه است، از مشكلات اساسي كشورهاي جهان شده است كه توازن سياسي، منطقه‌اي و بين‌المللي خاورميانه و منطقه را تهديد مي‌كند.

وي اضافه كرد: اين بحران‌ها بيش از پيش شدت گرفته است و كشورهاي عضو جنبش با آن مواجه هستند. خشونت، تروريسم و قاچاق سلاح موجب فقر و عقب‌ماندگي در منطقه شده و موجب تاسف است كه بخشي از منابع كشورها مشغول حل اين بحران‌ها مي‌شود.

معاون رييس‌جمهور الجزاير اضافه كرد: توافق سياسي براي طرفين درگير در مساله مالي براي دستيابي به حاكميت ملي در كشور و مقابله با سازمان القاعده كه با تهديد آن روبرو هستيم و فعاليت‌هاي تندروها را نيز در زمينه قاچاق سلاح و توزيع مواد مخدر شاهديم، ضروري است. از سوي ديگر بايد تاكيد كرد مساله همزيستي مسالمت‌آميز ميان ملت‌ها در اسلام بسيار مهم است اما تندروي‌ها در ايدئولوژي مساله‌اي است كه در اسلام وجود ندارد. اسلام مخالف ريشه‌هاي تروريسم و تندروي است.

اين مقام الجزايري با بيان اينكه "بي‌ثباتي همچنان در خاورميانه وجود دارد"، اظهار كرد: مساله فلسطين هنوز راه‌حلي نيافته است. اساس مشكلات درگيري اسرائيل و فلسطين است كه بايد ريشه آن از بين برود. پذيرش دولت فلسطين از سوي سازمان ملل يكي از راهكارهاي اساسي براي حل بحران است. جنبش عدم تعهد بايد به اين مساله توجه كند.

وي همچنين به برخي مسائل و مشكلات قاره آفريقا اشاره كرد و گفت: ما از دبيركل سازمان ملل و فرستاده ويژه آن نيز تشكر مي‌كنيم كه تلاش كرده است راه‌حل عادلانه و همه‌جانبه‌اي براي مشكل صحراي عربي پيدا كند.

معاون رييس‌جمهور الجزاير در ادامه با اشاره به مساله سوريه گفت:‌ الجزاير از تلاش‌هاي مثبت كوفي‌عنان و اقدامات اخضر ابراهيمي حمايت مي‌كند.

وي در پايان، با تاكيد بر لزوم توسعه روابط اقتصادي ميان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تصريح كرد: روابط پيش‌رو بايد در حوزه اقتصادي توسعه يابد. كشورهاي ما حق توسعه اقتصادي را دارند و همبستگي ميان ملت‌هاي ما يك موضع ثابت است كه بايد آن را حفظ كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل