بازدید 2198

البشير: دخالت در امور داخلي کشورها محکوم است

کد خبر: ۲۶۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲ 31 August 2012
رئیس جمهور سودان گفت: دخالت در امور داخلی کشورها با هر بهانه و اشکالی که باشد محکوم است.

به گزارش آریا، عمرالبشیر در دومین روز نشست اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بیان اینکه سازمان ملل باید نقش خود را دربرقراری صلح و آرامش میان کشورها بیش از پیش گسترش دهد افزود: وظیفه اصلی شورای امنیت اصلاح ساختار است و روند بین المللی بدون توسعه فعالیت های مجمع عمومی و شورای امنیت مسلماً به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: باید در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی در فعالیت های سازمان ملل دموکراسی و شفافیت صورت گیرد.

عمر البشیر در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری نظام عادلانه و متعادل میان کشورها هستیم افزود: ما به دنبال برقراری نظامی هستیم که بتواند حاکمیت بین المللی در آن حاکم باشد و در امور داخلی کشورها به هر بهانه ای دخالت نشود.

رئیس جمهور سودان در ادامه با بیان اینکه به کارگیری قدرت و تهدید علیه کشورها اکنون محکوم است افزود: ما نگران به کارگیری مفاهیم جدید و خارج از قطعنامه های بین المللی از جمله مسائل حقوق بشری از سوی کشورهای قدرتمند هستیم و این باعث نگرانی بیشتر ما می شود.

وی در ادامه به تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت: تغییرات آب و هوایی اکنون به عنوان مشکل اساسی برای ملت های ما تبدیل شده است.

عمر البشیر افزود: تروریسم ، امنیت غذایی و انرژی از مشکلات اساسی ماست و در این خصوص باید راهکارهای بین المللی را برای مقابله با آنها و حل این مشکلات در پیش گیریم.

وی گفت: ما از نظام بین الملل دعوت می کنیم با تروریسم مقابله شود زیرا تهدید بزرگی برای کشور ماست بنابراین باید با مجموعه های تروریستی مخالفت و در سازمان های بین المللی تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده شود.

رئیس جمهور سودان افزود: این کشور همیشه از حقوق ملت فلسطین پشتیبانی کرده است و از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

وی گفت: مسئله فلسطین ، مسئله ای عربی- اسلامی نیست بلکه همه جهانیان را شامل می شود و همه کشورهای عضو عدم تعهد باید از آن حمایت و اشغالگری های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

عمر البشیر افزود: ما اکنون از اشغال سرزمین فلسطین و ضربه وارد شدن به ملت فلسطین نگرانیم و اقدامات رژیم اسرائیل را شدیداً محکوم می کنیم.

رئیس جمهور سودان درباره اوضاع داخلی سوریه نیز گفت: باید تأسف خود را از ادامه وضع داخلی سوریه اعلام کنم.

وی افزود: ادامه و افزایش خشونت در سوریه راه مناسبی نیست و ادامه درگیری ها باعث افزایش کشتار می شود.

عمرالبشیر گفت: از این تریبون از طرفین می خواهم به گفتگو روی آورند تا خشونت را متوقف کنند.

رئیس جمهور سودان در ادامه به اوضاع داخلی سودان اشاره کرد و افزود: ما بر اجرای کامل صلح همه جانبه در سودان تأکید می کنیم و معتقدیم روابط ما با جنوب سودان باید بر اساس حسن همکاری و اهداف مشترک و دور از دشمنی و جنگ باشد و اکنون نیز آمادگی کامل خود را برای همکاری کامل به منظور کمک به این کشور جدید یعنی جنوب سودان اعلام می کنیم.

وی گفت: مسئله صدور نفت از طریق تأسیسات نفتی در این منطقه باید بر اساس امضای قرارداد و منافع مشترک باشد.

عمر البشیر به منطقه دارفور و نیل سبز اشاره کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که آنها سلاح خود را زمین بگذارند و موافقتنامه های بین المللی نیز بر این امر صحه دارد.

رئیس جمهور سودان حمایت های دولت آمریکا در جنوب سودان را محکوم کرد و گفت: به کار گیری قدرت در این منطقه و مناطق مختلف سودان محکوم است و باید هر گونه اقداماتی در این منطقه با اصل حسن همجواری و معاهده های بین المللی صورت گیرد.

وی افزود: صلح در دارفور هدف اصلی ماست و باید این منطقه در حالت آرامش و ثبات به سر برد و برخورد نظامی در دارفور پایان یابد و امنیت و آرامش در آنجا با تلاش دولت سودان برقرار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل