بازدید 1856

صالحي :همبستگي جهاني يك ضرورت است

کد خبر: ۲۶۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴ 31 August 2012
وزير امور خارجه نپال در حاشيه برگزاري شانزدهمين اجلاس سران عدم تعهد در تهران با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در اين ديدار با اشاره به چالش ها و تحولات مهم جهاني برگزاري اجلاس سران نم را در اين شرايط مهم خواند و گفت: همبستگي جهاني در اين شرايط يك ضرورت است كه بايد محقق شود و اميد است بتوانيم اين‌كار را انجام دهيم.

وي با مهم خواندن مسائل اقتصادي در اين برهه مبادلات تجاري ميان اعضاي نم را در مقايسه با ظرفيت‌هاي موجود ناچيز خواند و افزود: ايران براي ارتقاء مبادلات تجاري با كشورهاي عضو نم تلاش مي‌كند.

صالحي تصريح كرد: ايران و نپال بايد ظرفيت هاي همكاري متقابل را كشف كند و اين امر در پرتو شناخت بيشتر مردم دو كشور از يكديگر ، تعامل بخش‌هاي خصوصي و اتاق هاي بازرگاني امكان پذير است.

وزير امور خارجه نپال نيز با تبريك برگزاري اجلاس نم اظهار کرد: علي رغم شرايط و فضاي بين المللي موجود ، اين اجلاس پر افتخار تا امروز موفق بوده و اميدواريم نتايج و دستاوردهاي خوبي در برداشته باشد.

وي گفت: اهميت نم نه تنها كاهش نيافته، بلكه در حال افزايش است و همه بايد به صورت جمعي در جهت نيل به اهداف آن تلاش کند.

وزير امور خارجه نپال با اشاره به روابط سياسي خوب پنجاه ساله دو كشور تاكيد كرد: لازم است از طريق افزايش تماس و شناخت متقابل مردم دو كشور، توسعه گردشگري، فعال شدن بخش هاي خصوصي و تماس اتاق هاي بازرگاني، همكاري هاي بين دو کشور را گسترش دهيم.

در اين ديدار دو طرف درباره تشكيل كميته بازرگاني به منظور بررسي و يافتن مكانيزمهاي ارتقاء سطح همكاري هاي تجاري و اقتصادي توافق كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها