بازدید 5443

سخنرانی 40 مقام در دومین روز اجلاس

کد خبر: ۲۶۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۱ 31 August 2012
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دومین روز از نشست سران غیرمتعهدها با سخنرانی بیش از 40 نفر از مقامات عالی سیاسی شرکت کننده در اجلاس تهران ادامه می یابد.

رامین مهمانپرست در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، افزود: تا عصر امروز 63 نفر از مقامات عالی کشورها برای سخنرانی نام نویسی کردند که تا پایان امروز حدود 20 نفر موفق به سخنرانی شدند و بقیه فردا به سخنرانی می پردازند.

وی افزود: ‌پس از سخنرانی سران بعد از ظهر فردا مراسم اختتامیه برگزار می شود تا سران غیر متعهدها بیانیه نهایی اجلاس تهران را در 700 بند به تصویب برسانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اختصاص چند بند از این بیانیه به موضوع سوریه، مخالفت با دخالت بیگانگان در امور این کشور، مخالفت با تحریم های یکجانبه علیه سوریه را بخشی از مفاد این بیانیه برشمرد.

مهمانپرست، قدردانی ازعملکرد کوفی عنان و استقبال از ماموریت اخضر ابراهیمی در ادامه ماموریت عنان و تاکید بر تمهیداتی برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه را بخشی دیگر از مفاد پایانی سران غیر متعهدها بیان کرد.

اعلام آمادگی برای بازدید سران غیرمتعهدها ازتاسیسات هسته ای

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌ به مقامات سیاسی شرکت کننده در شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها اعلام کرده ایم برای بازدید آنان از مراکز علمی،‌تاریخی و تاسیسات هسته ای آمادگی داریم.

مهمانپرست افزود: گرچه برنامه اجلاس تهران بسیار فشرده است اما چنانچه هیات های سیاسی برای این برنامه های جانبی تمایل داشته باشند آمادگی کامل داریم.

وی همچنین با اشاره به دیدار امروز رئیس جمهور کشورمان با همتای مصری اش گفت: در این دیدار دوطرف درباره موضوعات مختلف دو جانبه گفتگو و درباره راهکارهای حل و فصل بحران های منطقه ای رایزنی کردند.

مهمانپرست افزود: باید توجه داشته باشیم که مصر تا سه سال آینده عضو تروئیکای غیرمتعهدهاست و رایزنی های ما با این کشور ادامه خواهد یافت.

وی سفر رئیس جمهور مصر به ایران پس از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را رویدادی بسیار مهم و قابل توجه دانست که می تواند زمینه ساز توسعه روابط مطلوب میان دوکشور باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پس از تحقق بیداری اسلامی در مصر و حاکمیت مردم در این کشور منحنی نمودار روابط میان دوکشور روندی صعودی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس