بازدید 2782

ديدار نخست وزير كامبوج با احمدی نژاد

کد خبر: ۲۶۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۷ 30 August 2012
رييس‌جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ظرفيت‌هاي گسترده در مبادلات تجاري و سرمايه‌گذاري‌هاي فني و اقتصادي ميان جمهوري اسلامي ايران و كامبوج بر لزوم استفاده از اين ظرفيت‌ها در راستاي گسترش همه‌جانبه مناسبات ميان دو كشور تأكيد كرد.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر روز پنج‌شنبه در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو عدم تعهد در ديدار هون ساين نخست وزير كامبوج با بيان اين‌كه روابط جمهوري اسلامي ايران و كامبوج همواره روابطي صميمي و دوستانه بوده و هيچ مشكلي در مناسبات ميان دو كشور وجود نداشته است، اظهار كرد: روابط دوجانبه ايران و كامبوج بايد به طور همه‌جانبه گسترش يافته و سفارت‌هاي دو كشور فعال‌تر از گذشته باشند.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور در زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي فني و اقتصادي اظهار اميدواري كرد: تا كميسيون مشترك فني و اقتصادي و تجاري ميان ايران و كامبوج هر چه زودتر تشكيل و تصميمات مناسبي در راستاي گسترش مناسبات اتخاذ شود.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي در زمينه گسترش همكاري‌ها با كامبوج نداشته و بايد دو كشور در اين راستا هماهنگي و همكاري بيشتري داشته باشند.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران مشاركت همه كشورهاي عضو را عاملي مؤثر در موفقيت اجلاس دانست و تصريح كرد: در ادامه را جنبش عدم تعهد همه بايد كمك كنند تا بتوانيم تصميماتي بهتر و اقداماتي مؤثرتر را به انجام برسانيم.

هون ساين، نخست وزير كامبوج نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمهوري اسلامي ايران و شركت در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد خواستار گسترش همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران با كشورمان شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی