بازدید 2089

دیدار مقام‌ات فيليپين،ويتنام و دومينيكن با صالحي

کد خبر: ۲۶۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۸ 30 August 2012
معاون رييس جمهورفيليپين ، وزراي خارجه ويتنام و دومينيكن در حاشيه نشست شانزدهم اجلاس سران جنبش عدم تعهد عصر روز پنج‌شنبه به طور جداگانه با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش ايسنا صالحي در ديدار با معاون رييس‌جمهور فيليپين برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران در شرايط سياسي فعلي جهان را بيانگر همبستگي كشورهاي عضو در پيگيري مباني اين جنبش توصيف كرد و حضور گسترده مقامات عاليرتبه كشورهاي عضو نم را دليلي بر موفقيت اين اجلاس و نگرش اعضاي نم به جمهوري اسلامي ايران دانست.

بررسي موضوعات مختلف روابط دو كشور در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي و تاكيد بر ضرورت ارتقاي آن از ديگر موضوعات مطرح شده در ديدار بود.

معاون رييس‌جمهور فيليپين نيز در اين ديدار گسترش همكاري‌هاي فيمايي را مورد تاكيد قرار داد.

صالحي همچنين در ديدار با وزير خارجه ويتنام با توجه به ظرفيت‌هاي دو كشور براي گسترش همكاري‌ها و ضرورت تبادل هيات‌ها از سوي دو كشور با هدف افزايش شناخت بخش‌هاي مختلف از توانايي‌هاي يكديگر تاكيد كرد.

وزير خارجه ويتنام نيز در اين ديدار از ترتيبات مناسب اتخاذ شده از سوي جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري موفق اجلاس عدم تعهد در كشورمان تشكر و قدرداني كرد و توسعه همكاري‌ها در ابعاد مختلف را مورد تاكيد قرار داد.

صالحي در ديدار با وزير خارجه دومينيكن نيز توسعه همكاري با كشورهاي امريكاي لاتين را مورد تاكيد و آمادگي كشورمان براي گسترش روابط با دومينيكن را مورد توجه قرار داد.

وزير خارجه دومينيكن نيز در اين ديدار با توجه به مشاهده پيشرفت‌هاي كشورمان در زمينه هاي علمي و تكنولوژيك خصوصا در حوزه‌هاي پزشكي و دارويي خواستار همكاري دو كشور و انتقال تجربيات و فناوري در اين زمينه‌ها گرديد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی