بازدید 2666

انتقاد كره شمالي به سياست‌هاي غرب و كره‌جنوبي

کد خبر: ۲۶۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰ 30 August 2012
رييس مجمع عالي خلق كره شمالي نسبت به سياست‌هاي غرب، آمريكا و كره‌جنوبي عليه اين كشور انتقاد و تاكيد كرد كه كشورهاي عضو اين جنبش بايد در راستاي اتكاي جايگاه اين جنبش و همچنين استقلال هرچه بيشتر تلاش كنند.

به گزارش ايسنا "کیم یونگ نام" عصر امروز در نشست بعدازظهر شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در سخناني با ارائه گزارشي از وضعيت اين كشور پس از رييس قبلي اين كشور اظهار كرد: رهبر جديد كره‌شمالي همچون رهبر قبلي به اهميت جنبش غيرمتعهدها واقف است و در راستاي ارتقاي جايگاه اين جنبش تلاش مي‌كند.

وي همچنين با انتقاد از غرب و قدرت‌هاي بزرگ گفت: آن‌ها تلاش مي‌كنند كه در امور داخلي كشورها دخالت و نظامي تك‌قطبي را ايجاد كنند.

وي با بيان اين‌كه «كشورهاي عضو اين جنبش بايد از مقوله استقلال كشورها حمايت جدي داشته باشند» گفت: غرب به دنبال نقض حاكميت كشورهاست و اين باعث ايجاد هرج و مرج مي‌شود. ما بايد با سياست‌هاي خودسرانه و خودخواهانه غرب مقابله كنيم و د اين موضوع به عنوان يك اولويت در دستور كار ما قرار بگيرد.

رييس مجمع عالي خلق كره شمالي همچنين به اهميت همبستگي و وحدت عضو اين جنبش اشاره كرد و ادامه داد: تجربه نشان داده كه وحدت منجر به پيروزي مي‌شود و تفرقه و تشدد باعث ناكامي است.

وي به اهميت انجام اقدامات جمعي از سوي كشورهاي عضو اشاره كرد و گفت: ما بايد از اختلاف جلوگيري و سعي كنيم در امور مختلف به توافق برسيم.

وي با بيان اين‌كه «كشورهاي غربي و ايالت متحده آمريكا به دنبال اين هستند كه كشورهاي مستقل را منزوي كنند» گفت: كشورهاي عضو اين جنبش بايد به دنبال ايجاد نظام عادلانه در عرصه جهاني باشند و در اين راستا اصلاح مجمع عمومي سازمان ملل متحد بسيار مهم است.

اين مقام كره‌شمالي با تاكيد بر اين‌كه «شبه‌جزيره كره به يك كانون بحران تبديل شده و دور باطل تنش‌ها همواره در اين منطقه در حال تكرار شدن است و ممكن است درگيري ايجاد شود» گفت: ايالات متحده در اين منطقه اقدام به برگزاري مانور نظامي مي‌كند و با اقدامات خود تلاش دارد اين جزيره را به مرحله جنگ نزديك كند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: ايالات متحده، شوراي امنيت را مجبور كرد كه قطعنامه‌اي عليه ما تصويب كند و حتي به ما اجازه ندادند كه ماهواره براي اهداف صلح‌آميز به فضا پرتاب كنيم. آمريكا به دنبال انجام اقدامات خصمانه عليه ماست. ما بايد با اين اقدامات مقابله كنيم و تا زماني كه ايستادگي كنيم، آن‌ها مجبور مي‌شوند از اين سياست‌هاي خود عقب‌نشيني كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی