بازدید 2619

سخنان کرزی در اجلاس سران

کد خبر: ۲۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰ 30 August 2012
 رييس‌جمهور افغانستان با تاكيد بر اين‌كه همه مردم حق دارند از آزادي و امنيت برخوردار شوند، از طرف‌هاي درگير در سوريه خواست براي دريافت راه‌حل از طريق مذاكره اقدام كنند.

به گزارش ايسنا، حامد كرزاي رييس‌جمهور افغانستان طي سخناني در شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها اظهار كرد: با تاكيد بر وفاق، جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند به هدف دموكراتيزه كردن دست يابد. چالش‌هاي گسترده جهاني كه اغلب آنها در اجلاس مورد بحث قرار مي‌گيرد، سبب مي‌شود تا نهادهاي بين‌المللي را به صورت متناسب بازبيني كرد.

رييس‌جمهور افغانستان ادامه داد: امروز در نتيجه تلاش‌ها، مردم ما موفق شدند، از امنيت برخوردار شوند. و اكنون نيروهاي امنيت ملي به بخش گسترده‌اي از افغانستان تسلط دارند.

وي با بيان اين‌كه مداخلات خارجي و جنگ لطمه‌هاي زيادي به افغانستان وارد كرده است، گفت: بزرگترين آرزوي مردم افغانستان رسيدن به صلح دائمي است. ما با كساني صلح مي‌كنيم كه اقدام به خشونت نمي‌كنند و قانون اساسي افغانستان را مي‌پذيرند.

كرزاي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه همه مردم حق دارند از آزادي و امنيت برخوردار شوند، گفت: ما از ايجاد دولت مستقل فلسطين حمايت مي‌كنيم. مردم افغانستان با مردم سوريه همدردي مي‌كنند و ما نيز از طرف‌هاي درگير مي‌خواهيم، براي يافتن راه‌حل از طريق مذاكره اقدام كنند و همچنين از تلاش‌هاي احمد ابراهيمي براي حمل مسائل سوريه حمايت مي‌كنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار