بازدید 2905

پیشنهاد ضرغامی به کشورهای عضو نم

کد خبر: ۲۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶ 30 August 2012
رئیس رسانه‌ ملی همزمان با شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در پیامی خطاب به رسانه‌های بین المللی شرکت کننده در اجلاس اعلام کرد: پیشنهاد می کنم با همیاری و همبستگی شما همکاران بلوک رسانه‌ای عدم تعهد در مقابل بلوک رسانه‌ای نظام سلطه را به وجود آوریم.

به گزارش مهر، رئیس رسانه‌ملی همزمان با شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد پیامی را خطاب به رسانه‌های بین المللی شرکت کننده در اجلاس نم صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:
 
همکاران ارجمند که از رسانه‌های جمعی قاره‌های مختلف جهان در تهران حضور پیدا کرده‌اید از صمیم قلب به شما خوش‌آمد می‌گویم و اقامتی دلپذیر و خاطره انگیز برای شما درایران آرزومندم.
 
فرصت کم نظیری برای همه ما فراهم شده است تا از زاویه و نقطه نظری جدید به مسائل و تحولات جهانی نگاه کنیم، تا کنون در اکوسیستم ارتباطی جهان آنچه بیشتر انعکاس پیدا کرده زاویه نگاه و دیدگاه کشورهای شمال به موضوعات و مسائل جهانی و پیامی که انتظار می‌رود از این رویداد بین المللی به جهان مخابره شود ارائه نگاه و برداشتی متفاوت و نوین در خصوص مهمترین مسائل و چالش‌های امروز جهان است.
 
در جهان صداهای دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را شنید و به اقصای عالم این صداها را رساند، ما همگی شاهد تحولات بسیار گسترده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و در سطح اروپا و آمریکا هستیم که در مجموع حاکی از بیداری و خیزش عمومی مردم و عزم جدی آنان در شکل دادن به نظمی نوین در عرصه مناسبات بین المللی، تحرکات مردمی ضد استبداد و استعمار در منطقه خاورمیانه و جنبش‌های مردمی ضد سرمایه‌داری در قلب اروپا و آمریکا نظیر جنبش اشغال وال‌استریت حقایق بسیاری را بر ما روشن می‌سازد که دیگر دوران تک صدایی سر آمده و عصر چند صدایی آغاز شده است در چنین بستر و زمینه ای تشکیل اجلاس شانزدهم غیر متعهدها در تهران و انتقال ریاست آن به جمهوری اسلامی ایران حاوی معانی سمبلیک بسیاری است.
 
مردم ایران در 34 سال پیش در این سرزمین به رهبری امام خمینی انقلاب را به منصه ظهور رساندند که تفسیر واقعی و عینی عدم تعهد به قدرت های جهانی و نظام سلطه بود در طول این مدت علی رغم تحمیل جنگ و تحریم و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی گوناگون جمهوری اسلامی ایران توانسته است آرمان عدم تعهد و مقابله با نظام سلطه و امپریالیست جهانی را با قدرت روز افزون خود بصیرت عینی تجسم بخشد و دستاوردهای خود را در این زمینه در معرض قضاوت و دید جهانیان قرار دهد.
 
ملت ایران با انقلاب تاریخ ساز خود در سال 1979 و بیرون آوردن کشور از چنگ قدرت اهریمنی آمریکا و گسستن پیوند خود از رژیم صهیونیستی در عمل آرمان عدم تعهد را در تاریخ معاصر عینیت بخشید و با سرنگونی رژیم وابسته شاه در ایران و با طلوع جمهوری اسلامی در این سرزمین سفارت اسرائیل در ایران تعطیل و به جای آن سفارت فلسطین تاسیس شد.
 
ملت ایران در پیگیری از اهداف انقلابی خود رنگ 8 سال جنگ تحمیلی که از سوی دو ابر قدرت شرق و غرب پشتیبانی می شد را به جان خرید و با تقدیم صد ها هزار شهید در مقابل همه فشارها در جهت زیر پا نهادن آرمان عدم تعهد ایستاد و بدین سان الهام بخش کشورها وملت ها در جهت پیدا کردن حفظ اعتماد به نفس ملی برای مقاومت در راه نفی سلطه و حفظ آرمان عدم تعهد به ابر قدرت‌ها شد.
 
ایران اسلامی در مسیر ایجاد و تحکیم الگویی موفق والهام بخش در پیشروی جنبش عدم تعهد در مسیر رشد علم و فناوری در ابعاد مختلف در سایه تحریم مطلق گام نهاد و با دستیابی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در عرصه نانوتکنولوژی، پزشکی، صنایع دارویی، لیزر،‌ هوا و فضا و به ویژه دانش و فناوری هسته ای چالشی بزرگ را با نظام سلطه رقم زد.
 
مقاومت ایران در این مسیر به رغم خاص ابر قدرت ها همراه با تقدیم چهار دانشمند شهید هسته ای سرمایه دیگری را برای جنبش عدم تعهد به وجود آورد عبور ایران از تمام خط قرمزهای تحمیلی و غیر قانونی کشورهای شمال در پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود سند عملی دیگری بر امکان پذیر بودن تحقق آرمان جنبش عدم تعهد در برابر ملت ها و کشورهای عضو این جنبش قرار دارد.
 
تهدیدهای اخیر آمریکا واسرائیل بر حمله نظامی به تسلیحات هسته ای صلح آمیز ایران و تحمیل بی سابقه ترین تحریم‌های اقتصادی بر کشورها واصرار بر منزوی ساختن ایران در عرصه جهانی آخرین ترفندهای نظام سلطه در شکستن عزم ملت و دولت ایران اسلامی در پیمون مسیرعدم تعهد بر نظام سلطه است.
 
براین اساس ما در لحظات تاریخی و تعیین کننده از تاریخ جنبش عدم تعهد قرار داریم نظر ما تشکیل اجلاس شانزدهم در آصمه جمهوری اسلامی ایران که خود در طول بیش از سه دهه اجرا گر عینی و عملی آرمان های جنبش عدم تعهد برده است و انتقال ریاست آن به ایران نوید حرکتی نو در این جنبش و احیای مجدد آن طلقی می شود حرکتی که نوید بخش تحکیم پایه های عدالت آزادی، امحا فقر، صلح، حاکمیت ارزش‌های الهی وانسانی در جامعه بشری، مردم سالاری و پرهیز از هر نوع آپاراتاید و تبعیض و اعمال استانداردهای دو گانه است.
 
خانم‌ها، آقایان همکاران گرامی در رسانه‌های ارتباط جمعی جهان اینجانب به عنوان رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از شما می خواهم تا در پیمانی که همه ما در امر خطیر خبرنگاری و اطلاع رسانی بر عهده داریم و آن پشیبانی از جریان آزاد اطلاعات و شکستن حصار امپریالیسم خبری نظام سلطه است راسخ و ثابت قدم باشید و در انعکاس حقایق این اجلاس و رویداد بزرگ بین المللی و نیز حقایق مربوط به رشد و شکوفایی ایران اسلامی به عنوان میزبان این اجلاس اهتمام بورزید.
 
من اطمینان دارم شما با حضورتان در ایران فاصله بسیار زیاد میان واقعیت‌های ایران و جمهوری اسلامی را با آنچه که در رسانه‌های وابسته به امپریالیسم خبری منعکس است به وضوح می بینید مطمئنا احساس این فاصله عظیم میان واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران با نمود آن در سپهر اطلاعاتی کشورهای شمال برای آن دسته از شما که برای اولین بار به ایران سفر می کنید بیشتر و تکان دهنده تر است انتظار ما به عنوان یک همکار رسانه ای از شما به حداقل رساندن این فاصله و ارائه تصویری واقعی از ایران اسلامی و ابعاد گسترده فرهنگ و تمدن و تاریخ این کشور است.
 
در همین جا با اغتنام فرصت پیشنهاد می کنم با همیاری و همبستگی شما همکاران ارجمند بلوک رسانه‌ای عدم تعهد در مقابل بلوک رسانه ای نظام سلطه را به وجود آوریم چرا که همگرایی رسانه ها و خبرنگاران متعهد به ارزش های انسانی و الهی به عنوان بازوی اصلی برای حیات دوباره جنبش عدم تعهد امری الزامی است جنبشی که با عضویت 120  کشور ظرفیت‌های آن بی تردید بیش از جایگاه فعلی است اینجانب برای دریافت نظریات و پیشنهادهای شما در این خصوص آمادگی دارم.
 
و در خاتمه جا دارد اشاره کنم به این که ایران مهد تمدنی چندهزار ساله در بردارنده فرهنگ غنی و همراه تنوع چشمگیر جغرافیایی گسترده وجاذبه‌های گردشگری کم نظیری است لذا همه شما را به بازدید از مظاهر غنی فرهنگ تمدن و سرزمین زیبای ایران زمین و ثبت خاطراتی ماندگار در این سفر توصیه می کنم موفق و پیروز باشید.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار