بازدید 3841

دیدار زرداری و احمدی‌نژاد در حاشیه «نم»

کد خبر: ۲۶۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷ 30 August 2012
رئیس‌جمهور پاکستان که برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو «جنبش عدم تعهد» روز گذشته وارد تهران شد، قرار است در حاشیه این اجلاس با محمود احمدی‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش فارس، آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان علاوه بر احمدی‌نژاد، با "مان‌موهان‌سینگ" نخست‌وزیر هند نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش روزنامه "اکسپرس" پاکستان، زرداری در ملاقات با رئیس‌جمهور ایران، درباره گسترش روابط تجاری-اقتصادی و تأمین برق مناطق مرزی پاکستان توسط ایران به تبادل‌نظر با همتای ایرانی خود می‌پردازد.

در همین حال، "اس ام کریشنا" وزیر امور خارجه هند روز گذشته با اشاره به برگزاری دیدار زرداری و سینگ در حاشیه اجلاس نم گفت: مبارزه با تروریسم محور مذاکره هند و پاکستان در تهران است، زیرا این موضوع فقط به این 2 کشور مربوط نمی‌شود بلکه یک موضوع بین‌المللی است.

کریشنا افزود: قانع کردن مخالفین صلح با پاکستان، در هند کار بسیار دشواری است و انتظار می‌رود پاکستان گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد تا دولت هند نیز راحت‌تر بتواند از پس سؤالات مخالفین صلح بین 2 کشور برآید.

وی‌ تأکید کرد: مردم هند و پاکستان خواهان روابط دوستانه بین 2 کشور هستند.

کریشنا با اشاره به اهمیت ملاقات امروز مان موهان سینگ نخست‌وزیر هند با زرداری رئیس‌جمهور پاکستان گفت: این ملاقات تأثیر زیادی بر پیشرفت روند صلح بین هند و پاکستان دارد.

نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور پاکستان به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ایران آمده و در طول اقامت خود در تهران نشست‌های سیاسی و اقتصادی متعددی را برگزار می‌کنند.

این اجلاس تا روز یازدهم شهریور ماه ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل