بازدید 6300
۲

سران 120 کشور در «فرش ملل» گره می‌خورند

کد خبر: ۲۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵ 30 August 2012
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از بافت «فرش ملل» در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران خبر داد و گفت: هر کدام از سران و مسئولان 120 کشور جهان، یک گره از این فرش را می بافند.

سید حسن موسوی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: بافت «فرش ملل» یک ایده است. در این فرش، تصویر پرچم تمام کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وجود دارد.

وی با بیان اینکه سران و مسئولان حاضر در اجلاس می توانند گرهی از این فرش را به صورت نمادین ببافند، افزود: آرزوی هنرمندان صنایع دستی کشور این است که مقام معظم رهبری نیز با گرهی بر این فرش، آن را متبرک کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در حال حاضر دار این قالی در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها قرار داده شده است تا میهمانانی که تمایل دارند یک گره از این «فرش ملل» را ببافند.

به گفته موسوی این فرش نفیس از نخ ابریشم بافته خواهد شد.

وی درباره برنامه ای که پس از اتمام بافت فرش برای نمایش آن دارند، گفت: احتمالاً یا در موزه ای در داخل کشور نگهداری و نمایش داده می شود یا به یکی از سازمان های جهانی برای نمایش اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: در صورت مثبت بودن بررسی ها امکان دارد که نمونه های مشابه این فرش توسط هنرمندان ایرانی بافته شود تا به تمام کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها اهدا کنیم که هنوز درباره این بخش از موضوع به صورت قطعی تصمیم گیری نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
درود بر این ایده
کار خیلی جالبی هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار