بازدید 15939
در دیدار نخست وزیر هند با رهبر معظم انقلاب مطرح شد:

آمريكا تنها براي يك دولت، شريك قابل اطميناني است

نخست‌وزیر هند که یکی از سران کشورهایی است که در اجلاس تهران شرکت کرده‌اند، عصر امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با یادآوری روابط بین ایران و هند مطالب مهمی را مطرح کردند.
کد خبر: ۲۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸ 29 August 2012
عصر امروز (چهارشنبه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای «مان موهان سینگ»، نخست وزیر هند و هیأت همراه، با اشاره به سابقه ارتباطات فرهنگی، عاطفی، تمدنی و تاریخی دو ملت ایران و هند، تأکید کردند: ملت ایران همواره نگاه مثبتی به هند داشته و همه این موارد، زمینه بسیار مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است.

به گزارش «تابناک» ایشان هند را یک قدرت مهم و بزرگ و دارای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی خوب خواندند و افزودند: ملت ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر، کارهای فراوانی در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی انجام داده که شاید در چند قرن گذشته سابقه نداشته است.



رهبر انقلاب اسلامی، زمینه‌های تعمیق همکاری‌های همه‌جانبه هند و ایران را فراهم دانستند و تأکید کردند: همکاری‌های دو کشور، به ویژه در عرصه‌های تجاری و زیربنایی، می‌تواند همکاری اطمینان بخشی باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نمی‌توان به همکاری شرکای جهانی اعتماد کرد، خاطرنشان نمودند: یکی از این شرکای بین‌المللی نامطمئن، آمریکاست که تنها برای یک دولت، شریک قابل اطمینانی است و آن دولت هم، دولت صهیونیستی است.



ایشان همچنین درباره مسائل منطقه از جمله سوریه و افغانستان، موضع ایران و هند را همسو دانستند و تأکید کردند: دو کشور می‌توانند همکاری‌های خود را در زمینه مسائل منطقه‌ای گسترش دهند.

رهبر انقلاب اسلامی ثبات، استقلال و اقتدار هند را برای جمهوری اسلامی ایران مهم دانستند و اظهار امیدواری کردند که ایران در دوره سه ساله ریاست خود بر جنبش عدم تعهد، بتواند با همکاری هند، زمینه‌ساز نقش آفرینی این جنبش در مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای شود.



در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد، رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای مان موهان سینگ نخست وزیر هند ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی ایران، به سابقه فرهنگی و تمدنی ملت‌های هند و ایران و روابط تاریخی دو ملت اشاره کرد و گفت: هند خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون، از جمله بخش‌های انرژی و تأسیسات زیربنایی است.

وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در مذاکرات با رئیس جمهور ایران، خاطرنشان کرد: در این مذاکرات، توافق‌های خوبی انجام شد که زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو کشور خواهد بود.



نخست‌وزیر هند همچنین با اشاره به مسائل منطقه از جمله افغانستان و سوریه تأکید کرد: هند مخالف هر گونه مداخله خارجی در سوریه است و تنها راهکار بحران این کشور را یک راهکار سوری و بر پایه نظر مردم سوریه می‌داند.

آقای مان موهان سینگ خاطرنشان کرد: هند در دوران ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، همه تلاش خود را برای نقش آفرینی واقعی این جنبش در مسائل جهانی و منطقه‌ای به کار خواهد گرفت.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل