بازدید 2576

موقعیت استراتژیک ایران بان‌کی‌مون را به تهران کشاند

کد خبر: ۲۶۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰ 29 August 2012
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی باعث شد بان‌کی‌مون با وجود تمام فشارها، برای حل و فصل مسائل منطقه و نظام بین‌الملل از فرصت اجلاس نم استفاده کرده و به تهران بیاید.
 
پرویز سروری کارشناس مسائل بین‌الملل درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس، حضور بان‌کی‌مون در تهران را موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی در مصاف با شیطنت‌های آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا برای عدم حضور دبیرکل سازمان ملل در تهران تلاش‌های بسیاری کرد اما موفق نشد.

سروری با بیان اینکه غرب با فشار به بان‌کی‌مون برای عدم حضور در ایران، می‌خواست به جنبش عدم تعهد پیام منفی بدهد، تصریح کرد: موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی باعث شد بان‌کی‌مون با وجود تمام فشارها برای حل و فصل مسائل منطقه و نظام بین‌الملل از فرصت اجلاس نم استفاده کند و به تهران بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دیدار دبیرکل سازمان ملل با مقامات عالی‌رتبه کشورمان خاطرنشان کرد: این دیدارها و اظهارات بان‌کی‌مون در حالی است که آمریکا تلاش بسیاری کرد که نقش جمهوری اسلامی را در رابطه با سوریه و تحولات منطقه از بین ببرد. لذا اظهارات وی پیروزی دیپلماتیک جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه حضور بان‌کی‌مون به عنوان اولین شخصیت سازمان ملل در ایران در واقع اعتراف صریح به نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است، اظهار داشت: نکته قابل تأمل در رابطه با حضور بانکی‌مون توجه به نقش بی‌خاصیت سازمان ملل در رابطه با اهداف منشور این سازمان است.

* لزوم صحبت صریح با بان‌کی‌مون درباره بی‌خاصیتی سازمان ملل

سروری بر همین اساس افزود: در حالیکه هدف از منشور سازمان ملل اعمال صلح و رفع درگیری بین دولت‌ها و ملت‌هاست اما این سازمان نه تنها در این رابطه کاری انجام نمی‌دهد بلکه به ابزاری برای آمریکا و پیشبرد مقاصد تروریسم و جنگ‌افروزی تبدیل شده است از این رو باید در این‌باره صریحاً با دبیرکل سازمان ملل صحبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی