بازدید 3384
بان‌كي‌مون در مجلس:

ایران نقش مهمی در مسائل جهانی دارد

تمام دنیا باید از ایران به دلیل تمدن و فرهنگ بسیار قوی‌اش متشکر باشند، چون ایرانیان دستاوردهای بزرگی را برای کل بشریت در طول تاریخ رقم زده است؛ بنده به همین دلیل برای مردم ایران احترام زیادی می‌گذارم و برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هستم.
کد خبر: ۲۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳ 29 August 2012
دبیرکل سازمان ملل گفت که در مورد مسائل هسته‌یی ایران با مقامات جمهوری اسلامی صحبت می‌کنم.

به گزارش «تابناک» بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری به همراه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از دیدار و گفت‌وگوی حدود ۳۰ دقیقه‌ای با او در محل ساختمان مشروطه اظهار کرد: در ایران حضور پیدا کردم تا در مورد مسائل مختلفی با مقامات ایرانی صحبت کنم و به آن‌ها بگویم که ایران می‌تواند نقش مهمی را در حل و فصل بحران سوریه به صورت مسالمت‌آمیز ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: مردم سوریه رنج زیادی را در طول این مدت متحمل شده‌اند، به طوری که در ۱۸ ماهه گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در کشور سوریه جان خود را از دست داده‌اند و به دنبال مطالبات خود هستند. ایران می‌تواند نقش مهمی را در حل بحران سوریه ایفا کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در دیدار با آقای علی لاریجانی در مورد مسائل مختلفی همچون وضعیت حقوق بشر در ایران و نگرانی‌هایی که ما در این زمینه داریم صحبت کردم و صحبت‌های خود را بعد از ناهار ادامه خواهیم داد.

ایران دستاوردهای بزرگی برای بشریت داشته است/ ایران می‌تواند در حل چالش‌های بین‌المللی نقش داشته باشد

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان ملل در ادامه با قدردانی از لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل میزبانی‌اش از او و هیات همراهش گفت: بسیار خوشحالم که برنامه خود را با بازدید از مجلس جمهوری اسلامی ایران شروع کردم.

بان‌کی‌مون ادامه داد: بنده اولین بار است که به عنوان دبیرکل سازمان ملل به ایران آمدم اما این بدان معنا نیست که من قبلا در ایران حضور پیدا نکردم؛ بنده از سال ۱۹۷۴ به عنوان یک دیپلمات کره‌ای به ایران آمدم و بعد از آن نیز این موضوع به دفعات متعدد تکرار شد و خاطرات بسیار خوبی نیز دارم.

وی اضافه کرد: تمام دنیا باید از ایران به دلیل تمدن و فرهنگ بسیار قوی‌اش متشکر باشند، چون ایرانیان دستاوردهای بزرگی را برای کل بشریت در طول تاریخ رقم زده است؛ بنده به همین دلیل برای مردم ایران احترام زیادی می‌گذارم و برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هستم.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به ریاست ایران در جنبش غیرمتعهد‌ها، گفت: اکنون که ایران ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده گرفته، می‌دانم که این کشور و مردمشان می‌توانند بیش از پیش در جامعه جهانی نقش ایفا کنند و همکاری بیشتری با سازمان ملل داشته باشند برای اینکه به حل چالش‌های جامعه بین‌المللی و همچنین منطقه خاورمیانه کمک کنند.

بان‌کی‌مون خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند نقش بسیار مفید و جدی را در حل چالش‌های بین‌المللی و منطقه ایفا کند.

وی همچنین گفت که صحبت‌های خوبی با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی داشته‌ام و امیدوارم بتواند این صحبت‌ها در تحولات منطقه کمک‌کننده باشد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه در مورد سوریه با لاریجانی صحبت کرده است، ‌گفت: از حمایت‌های ایران از جریان‌های دموکراسی‌خواهانه در منطقه تشکر می‌کنم و همین‌طور از کمک‌هایی که برای میزبانی از پناهندگان افغانی کرده‌اند قدردانی دارم.

بان‌کی‌مون تاکید کرد که اعتقاد ما بر این است که ایران می‌تواند در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان، عراق، یمن و بحرین نقش ایفا کند.

وی در پایان مجددا از لاریجانی تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل