بازدید 1948

شرکت سران در اجلاس تهران مهر تاییدی بر دیپلماسی ایران

کد خبر: ۲۶۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳ 28 August 2012
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره حضور شخصیت‌های برجسته بین‌الملل در اجلاس تهران، گفت: این اجلاس مهر تاییدی بر دیپلماسی فعال ایران و مُهر باطلی بر نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در منزوی کردن ایران است.
 
سید‌حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره حضور شخصیت‌های برجسته بین‌الملل در اجلاس تهران، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور منزوی به جهان معرفی کنند.
 
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، افزود: برگزاری اجلاس عدم تعهد با شرکت ۱۲۰ کشور و مجمع بین‌المللی و شخصیت‌های مهم جهانی، نشاندهنده نقش مهم ایران در دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای است.
 
وی برگزاری اجلاس تهران با حضور مقامات دولتی کشور‌های پر‌اهمیت و تاثیر‌گذار منطقه و جهان را مهر تائیدی بر دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: این اجلاس مُهر باطلی بر نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در منزوی کردن ایران است.
 
نقوی‌حسینی با تاکید بر ریاست سه‌ساله ایران بر جنبش غیر‌متعدها، یادآور شد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران از مستقل‌ترین کشور‌های جهان است و پس از آن در تروئیکای این سازمان باقی می‌ماند، تا شش سال دیگر می‌تواند بر سیاست‌های مستقلانه این جنبش تاثیر به سزایی داشته باشد.
 
نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه منشور جنبش عدم تعهد بر اساس مناسبات نظام دوقطبی دوران جنگ سرد تدوین شده بود، گفت: با توجه به اینکه در نظام جهانی تغییرات گسترده‌ای رخ داده است، اهداف و ساختار و منشور جنبش باید اصلاح شود تا با وضع موجود جهانی انطباق یابد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر رویکرد مستقلانه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس فعلی جنبش غیر‌متعهدها، یادآور شد: ریاست ایران بر جنبش می‌تواند در اصلاح ساختار، تعیین اهداف منطبق با سیاست فعلی جهان و اتخاذ رویکرد مستقلانه‌تر در قبال تحولات جهانی، نقش برجسته‌ای ایفا کند.
 
اجلاس عدم تعهد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های برجسته بین‌المللی و سیاسی جهان، در حال برگزاری است./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر