بازدید 20501
بزرگان سینما که کاری نمی کنند

تلاش چند عروسک دوست داشتنی برای نجات سینما!

فیلم خوب نه سینمای فاخر است، نه سینمای دولتی است، نه سینمای مبتذل، نه سینمای سیاه‌نمای مخالف خوان است. فیلم خوب هیچ یک از این نام‌هایی نیست که در سال‌های اخیر برای انگ زدن و از رده خارج کردن حریفان از سوی هر کسی مطرح می‌شود؛ فیلم خوب فیلمی است که بیننده را با سینما آشتی می‌دهد!
کد خبر: ۲۶۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۸ 27 August 2012
این همیشه یک رؤیای دست نیافتنی بود که روزی در ایرانِ مهد فرهنگ مردم برای یک پدیده فرهنگی چنان مشتاق باشند که سختی ساعت‌ها انتظار در صف ایستادن را به جان بخرند؛ آن هم در شرایطی که پدیده صف پیش فروش سکه و خرید مرغ در چند وقت اخیر نکوهش بسیاری می‌شد و یاد و خاطره صف‌های طویل سال‌های جنگ را زنده کرده بود.

اما به هر حال، باید پذیرفت که حتی در کشور‌های مهد فرهنگ ـ که بنا به ادعای خودشان هنر تنها نزد آنان است و بس ـ نیز برآوردن نیازهای اولیه، مهم‌ر از نیازهای ثانویه و پس از ثانویه است. این چنین است که شاید پدیده صف‌های طولانی برای مرغ از نظر ما طبیعی به نظر می‌رسد و صف مردم جلوی درهای سینما برای دیدن نقش‌آفرینی چند عروسک بی‌جان عجیب است، ولی در هفته گذشته، این کلاه قرمزی و بچه ننه بودند که باعث ایجاد صف‌های طویل در جلوی سالن‌های سینما شدند.

نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها در سال ۹۱ اعداد و ارقام عجیبی را به نمایش می‌گذارد. فیلم «راه بهشت» با سی روز اکران به فروش ۲۲ میلیون تومانی دست یافته و «شور شیرین» با ۳۱ روز اکران، ۸۱ میلیون تومان فروش رفته و «پس کوچه‌های شمرون» نیز با ۳۱ روز اکران، توانسته مرز صد میلیون را پشت سر بگذارد و ۱۷۶ میلون تومان فروش داشته باشد.

اما تنها عضو باشگاه میلیاردی‌های اکران امسال، فیلم «خوابم می‌آد» است که تا کنون بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته که البته این رقم هم پس از یک اکران ۴۵ روزه به دست آمده است. در این میان، رده دوم جدول فروش متعلق به فیلمی است که با یک هفته اکران از مرز نیم میلیارد فروش گذشته و با فروش روزانه ۱۳۰ میلیون تومان، رکورد فروش را تا کنون شکسته است.

سال گذشته در چنین روزهایی، صحبت از فیلم «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی و جایزه‌های جهانی بود که یکی پس از دیگری، نصیب این فیلم می‌شد. فیلم پس از یک فروش عالی در کشور (۳/۳ میلیارد تومان)، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ایرانی تاریخ در ایالات متحده هم مطرح شده بود (مجموع فروش فیلم در درون و بیرون از کشور، بیست میلیون دلار برآورد شده که نزدیک به هفت میلیون دلار آن در ایالات متحده بود) و از این روی، شانس بسیاری هم برای این فیلم در آکادمی اسکار قائل بودند؛ شانسی که سرانجام به نخستین جایزه اسکار برای یک فیلم ایرانی در تاریخ سینمای ایران بدل شد.

پیش از این‌ها، سه‌گانه اخراجی‌ها در سینمای ایران فروش انفجاری را در گیشه تجربه کرده بودند. اخراجی‌های یک با بیش از یک میلیارد، اخراجی‌های دو با بیش ار هفت میلیارد و اخراجی‌های سه با بیش از پنج میلیارد تومان، هر یک پر روش‌ترین فیلم‌های سال‌های ۸۶، ۸۷ و ۹۰ بودند.

اگر این رخداد سالی یک بار سینما را کنار بگذاریم، متوسط فروش فیلم‌های سینمای ما رقم چشمگیری نیست. هم‌اکنون فیلم‌هایی در جدول اکران هستند که با اکران بیش از یک ماه به مرز یکصد میلیون تومان در فروش هم نرسیده‌اند و این در حالی است که می‌دانیم هزینه‌های تولید ساده‌ترین فیلم‌ها، رقمی بیش از اینهاست؛ برای نمونه، فیلم راه بهشت که فروش زیر صد میلیون را تجربه کرده، با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان ساخته شده که با در نظر گرفتن بازگشت سرمایه این پروژه، یک شکست تمام عیار سینمایی بوده است. این شکست‌ها و تولیدات بی‌ثمر، نه تنها دامن تهیه کنندگان را می‌گیرد، بلکه به طور کلی سرمایه‌‌گذاران را هم برای حضور در سینما بی‌علاقه می‌کند و سینما را به مرز ورشکستگی می‌کشاند.

خواب زمستانی سینما در تابستان شکسته می‌شود؟

این روز‌ها، خبر‌ها در راستای نفروختن است و اکران نکردن، به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها از آن به «خواب زمستانی سینمای ایران در گرمترین فصل سال» یاد کرده‌اند. در فصل بهار و تابستان ـ که قاعدتاً باید اوج فروش سینما‌ها باشد ـ بسیاری از فیلم‌هایی که از آغاز امسال اکران شده‌اند، نه تنها سودی نصیب سرمایه‌گذار نکرده‌اند، بلکه ضرر هم داده‌اند و این مسأله به آنجا رسیده که حتی برخی فیلم‌ها هزینه تبلیغات خود را هم برنگردانده‌اند.

اما سرانجام این روز‌ها خواب زمستانی سینما توسط کلاه قرمزی شکسته شد و این عروسک دوست داشتنی ـ که عید امسال هم یک تنه تلویزیون را نجات داده بود ـ به کمک گیشه ورشکسته آمد، ولی آیا سینما باید منتظر رخدادهای ناگهانی باشد؟

امسال کلاه قرمزی، سال گذشته جدایی، سال پیش از آن اخراجی‌ها و...؛ اینها همه در حالی است که تجربه فیلم‌های موفق در سینمای ما، نشان داده، در صورتی که فیلم خوب ساخته شود، به خوبی هم دیده می‌شود. فیلم خوب نه سینمای فاخر است، نه سینمای دولتی است، نه سینمای مبتذل، نه سینمای سیاه‌نمای مخالف خوان است. فیلم خوب هیچ یک از این نام‌هایی نیست که در سال‌های اخیر برای انگ زدن و از رده خارج کردن حریفان از سوی هر کسی مطرح می‌شود؛ فیلم خوب فیلمی است که بیننده را با سینما آشتی می‌دهد، چرا که رویدادهای خوب و سالی یک بار سینمای ما نشان می‌دهد که دلیل سینما نرفتن مردم نه کاهش درآمد و تورم است، نه کاهش علاقه مردم به سینماست و نه مسأله دیگری است. دلیل عدم اقبال عمومی به سینما، نمایش ندادن فیلم خوب روی پرده‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۶۷
يادش بخير اولين باري كه سينما حدد 17سال پيش فيلم سينمايي كلاه قرمزي و پسر خاله را گذاشت رفتيم سينما قيمت بليطش 5 تومان بود.
از اون موقع فقط 2بار سينما رفتم كه هر بار رفتم پشيمون شدم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
چی میگی قیمتش 50 تومان بود
تابناك پاراگراف آخر عالي بود
بهتر است سینماگران محترم به جای نق نق کردن بشینن فیلمهایی بسازن که واقعا ارزش دیدن داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
شما مثل اینکه از اوضاع اکران و و ضعیت مجوز گرفتن، و هزار تا مشکل دیگه خبر نداری.
عشقه عشقه فامیل دوررررررر عشقه هههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
چی شده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
هم ساده منو کشتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
فامیل دور جاش تو این فیلم خالی بود
چراروزبه روزپسرفت درسینماکجایندان سازندگان فیلمهای دهه 60
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
كجاست عقاب ها، شايد وقتي ديگر، در مسير تندباد، سرب، كمال المك،مادر و...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اون فیلم های دوران بچگی مون که درباره ی جنگ بود هنوز هم علاقه دارم مثل حمله به اچ 3 یا افعی ، فیلم هایی بود که براش زحمت کشیده بودند و دارای روح بودن، توی اونا هیجان و ساختار منسجم رعایت شده بود، یادش بخیر
وقتی که شهری مانند قائمشهر با 300هزار نفر جمعیت حتی یک سینما هم نداره چه انتظاری از فروش فیلم ها و کسب درآمد برای فیلم ساز بیچاره وجود داره
شهری که قهرمان المپیک رو تو خودش جای داده
یا شهری مانند جویبار که سه المپیکی داره با 80هزار نفر جمعیت 30سال پیش سینماد اشته ولی الان سینما نداره چه می توان گفت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
شاهرود هم قبلاً سینما داشته ولی الان نداره، جمعیتش هم بالای 100 هزار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
سبزوار هم داره ولی خبردار نمیشیم یه فیلم کی اکران میشه، همیشه هم که نمی شه بری سر در سینما رو نگاه کنی که، مثلا اخراجی های 3 رو میخواستم سینما ببینم ولی موقع اکرانش خبردارنشدم، میترسم برا کلاه قرمزی هم مجبور بشم تو سی دی نگاه کنم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اندیمشک با 200هزار هم اوضاع مشابه داره
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
بیاید مثلن کل جنوب شرق تهران رو براتون بگم! پاکدشت با حدود 300 هزار نفر جمعیت هیچ سینمایی نداره. ورامین هم که جمعیت 500 هزار نفری داره فقط یه سینمای داغون داره! البته جا داره بگم که شهر قرچک با نزدیک 200 هزار جمعیت توی این شهرستان هیچ سینمایی نداره!. در کل ینی اگه در نظر بگیرید حدود 800 نفر جمعیت توی جنوب شرق تهران هستن که فقط یه سینمای داغون دارن. که شهراشون با هم با ماشین و جاده نیم ساعتی حد اقل فاصله داره!
شايدم اين فروش يك قدر داني از عوامل اون باشه...مردم ما مردم قدر شناسي هستند. من خودم بخاطر احترام به اين آقايون رفتم فيلم رو ديدم.آخرين باري كه رفته بودم سينما يادم نمياد. 8 نفر ديگه رو هم با خودم بردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
دقیقا بسیاری از اطرافیان من و خود من هم به همین دلیل رفتیم. جای خانم معتمد آریا هم خالی بود.
تنها فیلمی که ارزش چند بار دیدن رو داره همین کلاه قرمزی که همیشه جور این سینما و تلویزیون را باخودشون می کشند و حاشیه هم ندارن.
فیلم رو رفتم دیدم خدایی عالی بود
من الآن چی جوری ام؟
این چیه؟! این چیه؟!
شب آفتابی تون بخیر !
ولی من هم که کلاه قرمزی رو دیدم می گم کلاه قرمزی وبچه ننه از همه این کار های چند اسلش ضعیف تر بوده
باز دمش گرم آقای طهماسب که لااقل یا کار نمی کنه یا اگر کاری رو انجام می ده اون کار یه کار عالی و به یاد موندنی میشه، زنده باد کلاه قرمزی که برای ما یه خاطره است و زنده باد آقاد طهماسب و جبلی که همیشه ما دهه 60 رو با کاراش شاد می کنه.
به تمام افرادی که در ساخت این فیلم شرکت کردند خسته نباشید میگم.همین.
خدا حمید جبلی و ایرج طهماسب رو از سینمای قحطی زده ی ما نگیره
هر وقت کلاه قرمزی رو میبینم احساس میکنم 10 سال جوونتر شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
برای من هم یه نوستالژیه. یادش بخیر قدیما که همه جا صفا بود
من که یادم نیست که آخرین فیلمی که رفتم و سینما دیدم کی و چی بود. اما فکر می کنم تنها فیلمی که ارزش دیدن داشت و نه وقت و نه پولم را هدر داد ، آژانس شیشه ای حاتمی کیا بود. به قول شما فیلم خوبی بود که واقعا ارزش دیدن داشت و خیلی از مشکلاتی که الان با آن درگیرهستیم را به تصویر کشید.
کاش قصه های مجید هم میشد یه جوری برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
نمیشه دیگه داداش هادی! آقای باغ بیگی(درست نوشتم اسم هنرپیشه نقش مجید رو) مردی شده واسه خودش اما کلاه قرمزی همون جوری مونده و می تونه هر ده سال یه بار هنرنمایی کنه با همون شمایل
دهه شصتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
باقربیگی
اولین فیلمی که تو زندگیم یادمه دیدم کلاه قرمزی و پسرخاله بود 5 بار دیدمش عاشقشم جچوری فقط یه فیلم اینفدر موندگار شد
کلاه قرمزی و بچه ننه ضعیف بود.اما من این طور فکر می کنم که این فیلم رو اقای طهماسب برای ما بچه های دهه شصتی ساخته نه برای بچه های این دوره ....
برای ماهایی ساخته که همون 17 هیجده سال پیش رفتیم و کلاه قرمزی و پسرخاله رو تو سینما وتو تلویزیون دیدیم ...
اقای طهماسب از شما ممنونم ممنونم که کلاه قرمزی رو همراه ما بزرگ کردی و اوردی به سال های جوونی ما ....از شما ممنونم که کلاه قرمزی رو برای ما نگه داشتی ممنونم خسته نباشین ...نوش جونتون
دوست عزیز فیلم خوب فیلمی است که انسان را رشد دهد و انسان را به خداوند نزدیک کند و باعث تاثیر گذاری مثبت در خانواده ها بشود نه این چیزهای که شما می فرمایید سینما باید وسیله ای باشد برای تعالی انسانها برای بالا بردن فهم انسانها دوست عزیز ما به این دنیا نیامده ایم که بریم فیلم نگاه کنیم
البته در صحبتهای این دوست عزیز کنایه و غرض ورزی است مگرنه شما فیلم پر محتوی و تاثیر گذاری مثل ملک سلیمان را از قلم نمی انداختید
پاسخ ها
دهه شصتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
توی این زمانه ای که همه به شدت دارن دنبال بدبختی های خودشون میرن یه سرگرمی خوب هم می تونه آدم رو به خودش بیاره
آخه واسه چی ما همش دنبال حرفها و شعارها میریم همین که 2 ساعت از این دنیای کسل کننده را با کلاه قرمزی شاد میکنیم خودش خیلیه. زیادی هم سخت نگیر دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ببخشید ملک سلیمان چند جمله تاثیرگذار تو دیالوگ هاش داشت.و واقعا چه محتوای عمیق و معنوی داشت.
من خودم با اینکه این داستان ها رو شنیده بودم گاهی سر در نمیاوردم چی شد.
فقط جلوه کامپیوتری بود. هیچی دیگه نداشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ملک سلیمان خوب بود حیف بقیه اش رو نساختن
به نظر من شماها دارید سینمای رو به رشد ایران را ضعیف جلوه می‌دید نمیدونم هدفتون از این کار چیه اما به اعتقاد تو 2-3 سال اخیر بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران ساخته شده، اینجا بدون من، جدایی نادر از سیمین، آقایوسف، آلزایمر، ملک سلیمان، راه آبی ابریشم، یه حبه قند، انتهای خیابان هشتم، گشت ارشاد، هفت دقیقه تا پاییز، ندارها، تهران طهران، قصه پریا و ... فیلم‌های خوب این چند سال هستند که بنده به شخصه چندین بار آنها را دیده ام و از تماشایشان لذت برده‌ام.
جداً باید به نویسنده این متن دست مریزاد گفت. بیانی دلنشین و شورانگیز که مو بر بدن سیخ می کند. من که تمامی متن های این سایت خبری را هر روز مرور می کنم با متون قابل توجه و حرفه ای روبرو شده ام. ولی این یکی شاهکار بود علی الخصوص پارگراف آخر، که با وجود روزگار تلخی که دل مرا نیز سنگ کرده، قطراتی اشک بر گونه ام جاری شد. خدا قوت
فيلم كلاه قرمزي و پسرخاله هم در زمان خودش پرفروش‌ترين بود.
پاسخ ها
مهدی مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
در زمان خودش 800 میلیون فروخت که از آمار سینمای الان بالاتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اگه ميزان فروش رو به بهاي بليط اونموقع تقسيم كنيم فكر ميكنم پر بيننده ترين فيلم تاريخ سينماي ايران باشه
من پنج شنبه این فیلمو دیدم
اول رفتیم فرهنگ،تا شب همه بلیطها فروخته شده بود که جز برای یکی دو تا فیلم این مسئله سابقه نداشت،بعد رفتیم بولینگ عبده اونجا هم که معمولا خلوته پر شده بود

واقعا دست آقای طهماسب درد نکنه تو این اوضاع یه کم مردم رو شاد کرد
برات متاسفم تابناک روز سانسورت تو کامنت های بیشتر میشه؟ کاملا مشخصه دستچین شده است
به نظر من این فیلم نسبت به فیلم های قبلی کلاه قرمزی مخصوصا کلاه قرمزی وسروناز خیلی ضعیف بود.
lمن که برای دیدن فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه به سینما رفتم متوجه شدم جوون هایی مثل من که در واقع بچه های دهه شصت بودن از بچه های امروزی بیشتر لذت می بردن و بیشتر می خندیدن و جاهایی هم از خنده گریه ام می گرفت
دلیل عدم اقبال عمومی به سینما، نمایش ندادن فیلم خوب روی پرده‌هاست.
قراره فیلم از فردا در کرمان هم اکران شود ما وبچه ها چشم انتظاریم از بس شما پایتخت نشینها از فیلم تعریف کردین تحملمون رو از دست دادیم
پاراگراف آخر شاه بیت غرل بود بقول معروف
واقعا اگه فیلم خوب باشه مردم میرن
ما که تفریح دیگه ای بغیر از دیدن فیلم و پیتزا و ساندویچ و کباب ترکی نداریم
همه با هم از این فیلم حمایت کنیم...
البته ضدگلوله هم قشنگه
شور شیرین هم فیلم زیبایی بود ولی حیف خیلی بهش کم لطفی شد
آقاي همساده حرف نداره
اگه فیلمی خوب ساخته شده باشه و دارای داستان قوی باشه صددرصد مخاطب رو به سینما میکشونه.مثلا داستان مجذوب کننده ی سریال های لاست و یا فرار از زندان یا 24 رو ببینید و این که چقدر به ظرافت و انسجام فیلم اهمیت داده اند.
خارجی ها سریال game of thrones رو ساختن که در سایت imdb تونسته امتیاز نه و سه دهم رو به دست بیاره که امتیازی خارق العاده است، میدونید که بر اساس رمانی تاریخی نوشته شده.آیا ما داستان های تاریخی یا ادبیات غنی کم داریم
آیا شده فیلمی فاخر و جذاب درمورد کوروش بسازیم یا آیا فیلم شاهنامه رو به دور از مسخرگی ساخته ایم کجا شاهنامه با اون همه جلوه های ویژه و داستان های میخکوب کننده ساخته شده اگه جلوه هایی که در فیلم clash of titans به کار رفته تو فیلم شاهنامه به کار برده بشه فکر نمی کنید سینما ها رو بترکونه ؟ چرا مجوز ساخت فیلم های تماشاگر پسند صادر نمی شه؟تا کی میخوان این فیلم های فقط تجاری و تماشاگر نپسند رو درست کنند؟
یادش بخیر تا حالا چندبار کلاه قرمزی و پسر خاله رو دیدم ... هر وقت میبینم یاد روزهای سخت بعد جنگ و بچگیم میفتم.
خیلی دوسش دارم .
یادش به خیر اون دوره ای که واسه "فیلم" دیدن میرفتیم سینما. الان میریم یاد خاطرات خوبمون بیفتیم....
کلاه قرمزی رو هم دیدم به عنوان یک وظیفه که قدردانی از خالقش باشه نه واسه اینکه فیلم خوبی بود.
والا دلمون پره از این سینما هیچ مفهوم و بار معنایی نداره تبدیل شده به یه سن که انواع اقسام تریپ های زننده ارایش های زننده رو تحویل مردم میدن والا نیازی به دیدن کانال های اون ور اب واسه بد اموزی نیس وقتی این فیلما اکران میشن کلاه قرمزی فریادیه از درون کودکان پیر....
کلاه قرمزی خیلی فیلم بی خودی بود واصلا برای بچه ها مناسب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اينكه مخاطبش بچه ها نباشند يه حرفه، فيلم بد بودن يه حرف ديگه! مگه "عروس مرده" يا "كورِلاين" (The corpse bride & Corraline) يا حتي شرك 3 براي بچه ها مناسبند؟! ولي به تاييد بسياري از منتقدان فيلم هاي عاليي هستند.
به نظر من دلیل فروش زیاد فیلم کلاه قرمزی شاید بخاطر اینکه از بقیه فیلم ها بهتر بوده نیست. تو سینمای ایران اصلا فیلمی برای کودک درست نمی شه که بچه ها سینما برن و کلاه قرمزی چون هم قشر جوان می بینه هم خردسال خوب به طبع فروشش بالا می ره دیگه.
کاربایددردست کاربلدوکاردان باشد تانتیجه بدهد
يكي بگه اصلا اين سينما چي هست؟
من 28 سالمه هنوز عاشق این چند عروسک مهربونم ؛ مهربونی خیلی وقته که از زندگی ما رفته ؛ همه قسمت های پارسال و امسال رو دارم و هر شب موقع خواب با صدای مهربونشون میخوابم تا شاید خواب مهربونیه دوران بچگیمونو ببینم ؛ مرسی از آقای طهماسب و آقای جبلی
یادش بخیر اون موقع هایی که با شوغ وذوق پفک ولواشک وتخمه می گرفتیم با مدرسه به سینما میرفتیم برای دیدن کلاه قرمزی وپسر خاله انقدر خوشحال بودیم که از خوشحالیمون نصف خورا کیمون رو تو سینما میخوردیم نصفش را می اوردیم به خونه که ما سینما بودیم تازه تا به هرکی می رسیدیم فیلم رو تعریف می کریم........................................
دوستانی که تو شهرشون سینما نیست ناراحت نباشند تو تهرانشم که این همه سینما هست کسی رغبت چندانی به رفتن نداره به این فیلم نامه ها و بازی های سبک آقایون!
کلا دیالوگ خوب نداریم جز چند تا فیلم .علی حاتمی روحش شاد. بیشتر از ده بار فیلم مادر رو دیدم و هنوز برام تازگی داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس