بازدید 6311

اذعان سلفی‌های اردن به جنگ در سوریه

کد خبر: ۲۶۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۵ 26 August 2012
یکی از رهبران سلفی‌های افراطی اردن اذعان کرد، بیش از 100 تن از عناصر وابسته به این جریان برای جنگ با نظام سوریه به این کشور اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد الشلبی" معروف به "ابو یوسف" گفت: گروه جدیدی برای اعزام به سوریه و جنگ در این کشور آماده شده اند.

روزنامه "الغد" اردن نوشت: الشلبی در نشست سلفی‌های اردن در شهر "معان" (250 کیلومتری امان)، برای گرامیداشت نیروهای کشته شده وابسته به این جریان در کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و سوریه، تأکید کرد که بیش از 100 تن از سلفی‌های اردن در چارچوب گروه موسوم به "جبهه یاری مردم شام" در سوریه در حال جنگ هستند.

شرکت کنندگان در این نشست ویدیویی را از "حمزه المعانی" که حدود 4 ماه قبل خودش را با کمربند انفجاری در شهر "درعا" منفجر کرده بود، به نمایش گذاشتند.

درحالیکه تا پیش از جنگ سوریه؛ آمریکا، غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها و به ویژه عربستان، قطر و ترکیه مدعی همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بودند، اکنون ارتباط این کشورها با گروه های تروریستی و حمایتهای تسلیحاتی، مالی، لجستیکی و اطلاعاتی از آنها، بیش از پیش مشخص شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل