بازدید 20515

داربی 3 بر صفر به سود پرسپولیس خواهد شد!؟

کد خبر: ۲۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵ 25 August 2012
آیا فدارسیون فوتبال شهر آورد 75 پایتخت 3 امتیاز بازی را به پرسپولیس خواهد داد و استقلال را 3 بر 0 بازنده اعلام می کند.

به گزارش دنیای صنعت؛ شهرآورد 75 تهران بین تیم‌‍های استقلال و پرسپولیس برگزار شد و دو تیم به نتیجه مساوی رضایت دادند. البته بازی زیبا و سریع دو تیم در نیمه نخست نوید بازی زیبایی را می‌داد که در نیمه دوم به دلیل پرتاب اجسام مختلف به زمین بازی نخست از سوی هواداران استقلال و سپس از سوی هواداران تیم پرسپولیس باعث شد که داوری دقایقی بازی را قطع کند.

تماشاگران با این کار زشت سرعت بازی نیمه نخست و دقایق اولیه بازی در نیمه دوم را گرفتند، همین امر موجب شد در ادامه فوتبال کم سرعت و سرد را شاهد باشیم و در نهایت شاهد رقم خوردن تساوی شماره 33 بین تیم‌ها در تاریخ این بازی سنتی بودیم.

دلیل اینکه می‌گوییم شاید فدراسیون فوتبال استقلال تهران را 3 بر صفر بازنده کند، این حرکت تماشاگران نیست، بلکه قانون حضور 4 بازیکن خارجی در تیم استقلال از دقیق 84 بازی به بعد است.

این بازیکنان خارجی عبارتند از:

1- فابیو جانواریو

2- جی‌لوید ساموئل

3- رودریگو توزی

4- جواد نکونام


بله نکته قابل توجه اینجا است جواد نکونام بازیکن ایرانی تیم اوساسونا در 31 تیرماه امسال بعداز اتمام زمان ثبت قرارداد در هیئت فوتبال که برای بازیکنان ایرانی تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه بیست و دوم تیر ماه 91 مقرر شده بود قراردادش را به عنوان اینکه یک بازیکن خارجی و فوتبالیستی از کشور اسپانیا و تیم اوساسونا آمده است، جذب تیم فوتبال استقلال شده و توانست قرارداد خود را با این تیم در هیئت فوتبال استان تهران ثبت نماید.

حال سئوال اینجاست که جواد نکونام به همراه جانواریو از ابتدا در ترکیب تیم استقلال در برابر پرسپولیس قرار گرفتن و دو بازیکن دیگر خارجی به نام جی لوید ساموئل به جای آرش برهانی در دقایق 77 و رودریگو توزی به جای فریدون زندی در دقیقه 84 وارد زمین شدند.


حال با توجه به قانون تعویض در ایران که فقط اجازه بازی سه بازیکن خارجی همزمان در یک بازی را می‌دهد نه چهار بازیکن خارجی، باید دید که در مورد دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می گیرد و آیا جواد نکونام را یک بازیکن ایرانی و یا یک بازیکن خارجی می داند.
 

و آیا استقلال تهران 3 بر 0 بازنده خواهد شد و 3 امتیاز بازی را به پرسپولیس خواهد داد؟ و آیا جریمه مالی نیز در نظر خواهد گرفت؟

چند سال پیش زمانی که تیم سایپا به مربیگری علی دایی در مقابل استقلال بازی داشتند علی دایی همچین اشتباهی کرد و تعویض سوم خود را یک بازیکن خارجی قرار داد که بعداز بیرون کشیدن بازیکن ایرانی خود از داخل زمین تازه متوجه شد که تعداد بازیکنانی خارجی که همزمان داخل زمین حضور خواهند داشت به 4 نفر می رسد در حالی که بازی را از استقلال عقب بود مجبور شد که بازیکن خارجی را از بازی خارج و با یک بازیکن کمتر به مسابقه ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار