بازدید 7373
هنوز پرسپوليس تيم نشده است

گل بزنم عدد 4 را نشان مي‌دهم !

کد خبر: ۲۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶ 23 August 2012
بدون شك يكي از شاخص‌ترين بازيكنان داربي 75 مهاجم ليبيايي پرسپوليس است كه در آخرين بازي سرخابي‌ها موفق شد پس از 39 سال به عنوان دومين بازيكني لقب بگيرد كه توانسته در داربي تهران هت تريك كند.

ايمون زايد انگيزه خاصي براي داربي روز جمعه دارد. او با علاقه خاصي پاسخگوي سوال‌هاي ايسنا درباره مصاف حساس پيش روي استقلال و پرسپوليس شد. زايد مي‌گويد پس از اينكه در داربي قبل هت تريك كرده چندين بار در تنهايي‌اش ويدئوي گل‌هاي خود در اين بازي را تماشا كرده و مجددا به فكر گلزني در اين بازي است. هرچند معتقد است موفقيت پرسپوليس در اين بازي مهم‌تر از گلزني اوست.

* كمتر از دو روز به داربي 75 مانده. از شرايط خودت پيش از اين بازي بگو.

ـ من براي اين بازي آماده‌ام و مشكلي ندارم. در بازي قبل هم 90 دقيقه براي پرسپوليس به ميدان رفتم اما ما اصلا مقابل داماش خوب نبوديم و نتوانستيم فرصت‌هاي زيادي براي خودمان به وجود بياوريم. در نيمه اول چند شانس براي گلزني داشتيم اما در نيمه دوم و بعد از اينكه داماش 10 نفره شد اصلا موقعيتي به دست نياورديم. خود من هم تنها يكي دو فرصت نصفه و نيمه داشتم. وقتي سه فيلم بازي اول‌مان در ليگ را ديدم متوجه شدم كه امسال زياد نمي‌توانيم براي مهاجمان تيم موقعيت خلق كنيم. من خودم يك مهاجم هستم و معتقدم كه در اين 5 بازي فرصت زيادي براي مهاجمان فراهم نشده است. در صورتي كه ما فصل گذشته با وجود ا ينكه زياد گل مي‌خورديم اما در عوض گل هم زياد مي‌زديم. مثلا چند بازي را 4 ـ 3 باختيم.

* فكر مي‌كني خلق نشدن فرصت‌هاي مناسب براي مهاجمان به دليل ضعف خط هافبك پرسپوليس است؟

ـ نه نمي‌خواهم بگويم كه خط هافبك ما ضعيف است. اگر نتيجه‌اي به دست مي‌آيد حاصل كار همه بازيكنان است. مي‌دانم كه هواداران نااميد و ناراحتند اما مربي ما هنوز به تركيب اصلي خود دست پيدا نكرده است. هنوز به معني واقعي يك تيم نيستيم و بيشتر انفرادي بازي مي‌كنيم. خيلي بازيكنان خوبي داريم كه همه جزو بهترين‌هاي ايران هستند اما به عنوان يك تيم هنوز با هم هماهنگ نشده‌ايم. قبل از بازي با داماش هم 8 بازيكن ما به اردوي تيم ملي رفتند و فكر مي‌كنم اين بيشترين تعداد حضور بازيكنان يك تيم در تيم ملي بود. ما براي اينكه موفق باشيم بايد هميشه در كنار يكديگر تمرين كنيم.

* پس از باخت پرسپوليس مقابل داماش و حضور اين تيم در رده شانزدهم برخي افراد از احتمال تغيير ژوزه در صورت عدم نتيجه‌گيري مقابل استقلال صحبت مي‌كنند.

ـ‌ واقعا نمي‌شود پس از 5 ـ 6 بازي مربي را عوض كرد. من نمي‌دانم كه قرارداد ژوزه با پرسپوليس تا چه زماني است اما او آمده كه تا پايان فصل اينجا باشد. ژوزه در مصر موفقيت‌هاي زيادي داشته اما ظاهرا در هر بازي از تركيبي كه در زمين مي‌گذارد راضي نيست. به همين خاطر در بازي بعد 5 ـ 6 بازيكن را عوض مي‌كند. اصلي‌ترين علت عدم نتيجه‌گيري ما هم اين است كه هنوز يك تيم يكدست نشده‌ايم. من اگر مربي بودم 11 نفر را به طور ثابت در زمين مي‌گذاشتم تا اين بازيكنان آنقدر كنار هم بازي كنند كه به يكديگر عادت كنند و به شناخت كافي از هم برسند. با اين حال نمي‌دانم چرا هنوز نتيجه لازم را نگرفته‌ايم. ما يكي از بهترين تركيب‌هاي ليگ امسال را داريم.

* تو در نخستين حضورت در داربي چند ركورد را شكستي. يكي اينكه اولين بازيكن خارجي تاريخ داربي هستي كه توانسته در اين بازي هت‌تريك كند و دومين ركورد هم اينكه پس از 39 سال دومين بازيكني بودي كه در داربي هت‌تريك كردي.

ـ اين بار همه چيز فرق مي‌كند. بازي ما با استقلال بسيار حياتي است چرا كه اگر ببريم در ادامه كارمان را با آرامش و اعتماد به نفس بيشتري دنبال مي‌كنيم و به شرايط خوب بازمي‌گرديم. داربي قبل براي من يك اتفاق خيلي خاص بود. ما دو بر صفر عقب بوديم، اولادي از تيم ما اخراج شد و بايد تا پايان بازي 10 نفره بازي مي‌كرديم اما من توانستم در 10 دقيقه پاياني سه گل بزنم. هنوز به ياد دارم پس از بازي چه حسي داشتم. چندين بار در اينترنت كليپ گل‌هاي آن بازي را ديده‌ام و آرزوي من اين است كه دوباره در داربي گل بزنم. البته طبيعي است كه هر بازيكني دوست دارد گل پيروزي تيمش را در داربي بزند چرا كه ميليون‌ها نفر اين بازي را مي‌بينند. اما مهم‌ترين چيز براي من اين است كه پرسپوليس بازي را ببرد. مهم نيست من گل بزنم يا نه. هنوز نه من و نه هيچ بازيكن ديگري نمي‌دانيم كه روز جمعه در تركيب هستيم يا نه. اما اگر در زمين باشم قطعا به فكر گلزني هستم.

* آيا اتحاد لازم را ميان بازيكنان پرسپوليس مي‌بيني؟

ـ سخت است كه از اين موضوع صحبت كنم فقط سه روز از باخت ما مقابل داماش گذشته است. بازيكنان ما يك روز بعد از آن بازي هنوز درباره شكست حرف مي‌زدند. اما امروز سرحال‌تر بودند و با هم مي‌خنديدند و از داربي صحبت مي‌كردند. فصل قبل بازيكنان زيادي بودند كه دوست داشتند در داربي بازي كنند. امسال هم پرسپوليس بازيكنان بزرگي دارد كه هنوز داربي را تجربه نكرده‌اند شايد در اين بازي هم بازيكنان جديدي باشند كه سرنوشت بازي را به سود پرسپوليس تغيير دهند.

* بازي مقابل استثقلال را چطور مي‌بيني؟ همه هواداران از زايد انتظار ديگري دارند.

ـ من سه بازي استقلال در اين فصل را ديده‌ام. آن‌ها بازيكنان خوبي دارند اما عالي بازي نمي‌كنند و مي‌توانند بهتر از اين باشند. پيش از داربي قبلي هم بازي استقلال و سپاهان را ديده بودم و مي‌دانستم استقلال چگونه تيمي است. آن‌ها فصل قبل از نظر تيمي بهتر بودند اما امسال اين طور نيستند. قبول دارم كه بازيكنان خيلي خوبي دارند اما اگر ما با هم هماهنگ‌تر باشيم مي‌توانيم آن‌ها را شكست دهيم. معلوم است كه آن‌ها هم پيش خودشان مي‌گويند پرسپوليس فقط 4 امتياز گرفته و ما راحت اين تيم را مي‌بريم. اما به نظر من بازي جالبي خواهد شد و اگر ببريم شرايط‌مان خيلي بيشتر فرق مي‌كند تا اينكه ببازيم.

* رويانيان روز گذشته در تمرين پرسپوليس حضور يافت. او با شما درباره چه چيزي صحبت كرد؟

ـ رويانيان فارسي حرف مي‌زد و كسي هم نبود براي من ترجمه كند كه او چه مي‌گويد.

* آخرين بار كي با ژوزه در باره شرايطت صحبت كردي؟

ـ مي‌دانم كه او الان در شرايط سختي قرار دارد. به بزرگ‌ترين تيم ايران آمده و پرسپوليس هم نتايج خوبي تا الان نگرفته است و همه جا در رسانه‌ها و بين مردم صحبت از نتايج پرسپوليس است. مي‌دانم كه چند سالي است هواداران اين تيم منتظر اين هستند كه پرسپوليس قدرت مجدد خود را نشان دهد. من به همراه كريم انصاري فرد و محمد قاضي سه مهاجم نوك در سيستم 1-3-2-4 هستيم كه تا الان كريم بيشتر از من و قاضي بازي كرده ضمن اينكه نوروزي، رضايي و كاظميان هم در اين سيستم به عنوان بال تهاجمي در دو سمت راست و چپ كار مي‌كنند.

* مي‌داني مهدوي كيا يك ركورد جالب در داربي دارد. او در هر 4 بازي كه با پرسپوليس به مصاف استقلال رفته پيروز از بازي خارج شده.

ـ اين يك ركورد 100 درصد است. بايد بگويم مهدوي كيا بازيكني است كه خيلي تجربه دارد. او مي‌داند در اين بازي‌ها چطور بازي كند. معمولا فشار هواداران در اين بازي‌ها زياد است و خيلي از بازيكنان بزرگ هم هستند كه در اين بازي‌ها هول مي‌شوند و موقعيت‌هاي خوبي را از دست مي‌دهند اما مهدوي كيا معمولا به بقيه هم روحيه مي‌دهد.

* بازي قبل كه در 10 دقيقه سه گل زدي، چندان استرسي از رويارويي با استقلال نداشتي. اين بار چطور؟

ـ من اصلا استرس ندارم. مي‌دانم كه بازي مهمي با استقلال در پيش داريم شايد 100 هزار نفر به ورزشگاه بيايند و ميليون‌ها نفر هم بازي را از تلويزيون ببينند اما من با استرس بازي نمي‌كنم چرا كه مهاجمي كه استرس داشته باشد موقعيت‌هاي خود را از دست مي‌دهد. شايد به خاطر اينكه من يك بازيكن خارجي هستم، نسبت به بقيه بازيكنان كه بيشتر داربي را تجربه كرده‌اند، استرس كمتري دارم اما مي‌دانم اگر جمعه خوب بازي كنيم و موقعيت داشته باشيم حتما مي‌توانم گل بزنم.

* دو روز پيش يكي از سايت‌ها اعلام كرده بود باشگاه پرسپوليس سه بازيكن كم‌كار اين تيم را شناسايي كرده است.

ـ چرا نام بازيكنان را نگفته‌اند؟ نمي‌دانم واقعا اين موضوع درست است يا خير اما اگر دقت كنيد در 5 بازي اخير هيچ بازيكني خوب بازي نكرده. شما سه بازيكن پيدا كنيد كه در بازي‌هاي اخير نمايش خوبي داشتند. من اعتقادي به اين چيزها ندارم.

* شايد اين يك تاكتيك از سوي باشگاه است تا بازيكنان به خود بيايند.

ـ چه تاكتيكي؟ اين واقعا مسخره است. ما بازيكنان بسيار خوبي در پرسپوليس داريم اما هيچ بازيكني در بازي‌هاي قبل خوب كار نكرده بود.

* اگر به استقلال گل بزني چه كار مي‌كني؟

ـ تا الان به اين موضوع فكر نكرده بودم. معمولا دوست دارم بعد از گل به سمت تماشاگران بروم و شادي‌ام را با آن‌ها تقسيم كنم. من در بازي قبل سه گل زدم. يادم مي‌آيد كه استقلالي‌ها در آن بازي به نشانه اينكه چهار بار پرسپوليس را برده بودند عدد 4 را نشان مي‌دادند بنابراين اگر من در روز جمعه گل بزنم عدد چهار را به هواداران استقلال نشان خواهم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی