بازدید 3915

درگذشت نخست وزیر کهنه کار اتیوپی

کد خبر: ۲۶۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵ 21 August 2012
نخست‌وزیر کهنه‌کار و برجسته اتیوپی پس از یک دوره مبارزه سخت با بیماری سرطان در یکی از کشورهای خارجی که نامی از آن برده نشده است، درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، برکات سیمون سخنگوی دولت اتیوپی سه شنبه اعلام کرد ملس زناوی دیشب حوالی نیمه شب درگذشت.

زناوی از ماه ژوئن در انظار عمومی دیده نشده بود و شایعات زیادی در مورد وضعیت جسمانی او وجود داشت.

سیمون افزود: «حال عمومی ملس زناوی خوب بود، اما ناگهان دچار مشکل جسمی شد و او را به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل کردند اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند.»

سیمون همچنین خاطر نشان کرد نخست وزیر اتیوپی زمان مرگ در خارج از کشور بود اما توضیح بیشتری نداد.

منابع دیپلماتیک در بروکسل ماه ژوییه به خبرگزاری فرانسه گفتند ملس زناوی در بیمارستانی در پایتخت بلژیک بستری شده است و در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

صبح امروز خبرگزاری‌ها خبر درگذشت نخست‌وزیر اتیوپی را به نقل از تلویزیون دولتی این کشور منتشر کردند.

زیناوی که سال‌های متمادی در حقیقت رهبری سیاسی و فکری اتیوپی را بر عهده دارد، در اتحاد با جهان مسحیت نقش موثری در منطقه شاخ آفریقا بازی می‌کرد. او در تحولات سودان، سومالی و همچنین دیگر درگیری‌ها و پرونده های مهم آفریقایی حضور داشت.

آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی در دوره نخست‌وزی وی به مرکز دیپلماتیک آفریقا تبدیل شده بود و به عنوان مقر دایمی اتحادیه آفریقا نقشی به سزا در حل و فصل مسایل مبتلا به این قاره ایفا می‌کرد.

مهمترین ناکامی زناوی در اتیوپی، جدا شدن منطقه اریتره از این کشور و عدم دسترسی اتیوپی به آب‌های آزاد بود که باعث دخالت‌های گسترده در سومالی برای رسیدن به دریاهای آزاد بود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل