بازدید 4643

وزارت آموزش و پرورش پنهان کاری می‌کند

آقای حاجی بابایی قول دادند که روند استخدام های غیرقانونی را اصلاح کنند اما بعد متوجه شدیم که نه تنها این کار را نکردند بلکه به طور سریع نیز اقدام به گزینش افراد می‌ شود.
کد خبر: ۲۶۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴ 20 August 2012
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش در استخدام  نیرو های جدید پنهان کاری می‌کند و با این اقدام می‌خواهد کار خود را پیش ببرد.
 
موسی الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: بعد از نطقی که در مجلس داشتم و در آن استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطرح کردم معاون ایشان آقای حیدری گفتند که کارهای مربوط به استخدام را متوقف کرده‌ایم اما بعد آقای کیارشی معاون دیگر ایشان اعلام کردند که کار را با قوت ادامه می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: بعد از اینکه با شخص وزیر نیز ملاقات داشتم ایشان گفتند که کار را متوقف کرده‌ایم، اما دوباره پیام رسید که آن‌ها مشغول گزینش نیرو‌ها هستند.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه جوان‌ها حق دارند نسبت به این استخدام‌های غیرقانونی اعتراض کنند، افزود: آن‌ها وقتی اقدامات خلاف قانون را می‌بینند امیدشان از دولت قطع و نسبت به آن بدبین می‌شوند كه این مساله به صلاح نیست.
 
وی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان مبنی بر اینکه استخدام نیرو‌ها به صورت ساعت کاری خواهدبود، افزود: این در حالی است که این امر محقق نشده و در این اظهارات تناقض وجود دارد زیرا افرادی که برای استخدام ثبت نام کرده‌اند طی تماسی به من گفتند که ما تنها به شرط استخدام قطعی و نه ساعت کاری مراجعه می‌کنیم.
 
ثروتی به ملاقات دو ساعته خود با وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در آن ملاقات آقای حاجی بابایی قول دادند که این روند را اصلاح کنند اما بعد متوجه شدیم که نه تنها این کار را نکردند بلکه به طور سریع نیز اقدام به گزینش افراد می شود.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد که وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۱۰ هزار نیرو و معاون راهبردی منابع انسانی ریاست جمهوری از مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش سخن گفته‌اند، تاکیدکرد: این از‌‌ همان پنهان کاری‌ها است. اگر آموزش و پرورش مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو را داشته است پس چرا برای جذب این تعداد اعلام عمومی نکرده است؟
 
وی همچنین در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استخدام ۵ هزار نخبه قرآنی در آموزش و پرورش، گفت: اگر چه گفته شده بود قاری قرآن درجه یک و دو به استخدام در می‌آیند اما با بررسی‌های که صورت گرفت مشخص شد که اینطور نیست و هرچه لیسانسه در رشته‌های متفاوت غیر علوم قرآنی بود، جذب کرده‌اند.
 
ثروتی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی دولت مبنی بر اضافه شدن بار مالی به دولت با جذب نیروهای پیش دبستانی و حق‌التدریسی شاغل در بخش خصوصی گفت: اگر استخدام معلمان حق التدریسی بار مالی به دولت اضافه می‌کند پس چرا مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو را در آموزش و پرورش صادر کرده‌اند؟
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با طرح این پرسش که بوجه استخدام ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش در کجا دیده شده است، افزود: ما که در تصویب بودجه اعتباری برای این کار بودجه ای در نظر نگرفته‌ایم و معلوم نیست بودجه این استخدام‌ها قرار است از کجا تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌به نظر می‌رسد بخش‌هایی از دولت هرکاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و تابع مقررات و قوانین نیستند كه تنها راهش استیضاح وزیر مربوطه است تا دیگر از این کار‌ها نکنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار