بازدید 37642
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب اظهارات مقام معظم رهبری درباره رژیم صهیونیستی

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، انصراف شماری از یهودیان از مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی از ترس وقوع جنگ، تکذیب دخالت ایران در رخدادهای تروریستی اخیر افغانستان، نادرست بودن تهدید روسیه علیه ایران در موضوع «اس ۳۰۰» و تحلیل اهداف نخست‌وزیر هند از شرکت در اجلاس غیرمتعهد‌ها، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 20 August 2012
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، انصراف شماری از یهودیان از مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی از ترس وقوع جنگ، تکذیب دخالت ایران در رخدادهای تروریستی اخیر افغانستان، نادرست بودن تهدید روسیه علیه ایران در موضوع «اس ۳۰۰» و تحلیل اهداف نخست‌وزیر هند از شرکت در اجلاس غیرمتعهد‌ها، از مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اختصاص یافته است. از این میان، می توان به روزنامه «نیشن» پاکستان اشاره کرد که اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره رژیم صهیونیستی را در مرکز توجه خود قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد، رهبر ایران غده سرطانی اسرائیل را بزرگترین مشکل امروز کشورهای مسلمان معرفی کرده است. 

خبرگزاری فرانسه نیز ضمن اشاره به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد، اصطلاح «غده سرطانی» تشبیهی است که از مدت‌ها پیش از سوی رهبر و رئیس جمهور ایران بیان می‌شود و منظور از آن، معرفی اسرائیل به عنوان دولتی نامشروع در خاورمیانه است که ناگزیر از میان خواهد رفت. این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که هفته گذشته نیز رهبر ایران از اسرائیل با نام «زائده دروغین و جعلی صهیونیستی» یاد کرده است.

«میلاند گاردین»، «جروزالم پست» و «فرانس ۲۴» از جمله دیگر رسانه‌هایی هستند که اظهارات مقام معظم رهبری را بازتاب داده‌اند.


روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در خبری از سرزمین‌های اشغالی نوشته، شمار بسیاری از یهودیان که قصد مهاجرت به این سرزمین‌ها را داشته‌اند، به واسطه ترس از جنگ احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی از تصمیم خود منصرف شده‌اند. واشنگتن پست این خبر را به نقل از «ناتان شارانسکی»، رئیس آژانس یهود منتشر کرده که یک سازمان نیمه دولتی ناظر بر مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود. شارانسکی به همراه بیان این خبر، دولت نتانیاهو را متهم کرده که با انجام اقدامات غیرمسئولانه و لفاظی‌های تند و تیز درباره ایران، جلوی مهاجرت یهودیان را گرفته است.


«گالف تایمز» قطر، یکی از اخبار خود را به تکذیب خبر دخالت ایران در رخدادهای تروریستی اخیر در افغانستان اختصاص داده است. در پی انجام یک حمله انتحاری در ولایت «نیمروز» افغانستان ـ که به کشته شدن ۲۸ تن انجامید ـ دستگاه اطلاعاتی افغانستان مدعی شد، پنج تن از عوامل این حادثه، شهروندان ایرانی بوده و در ایران آموزش‌های تروریستی دیده‌اند. با این حال، گالف تایمز اشاره کرده که ایران، با تأکید بر وجود روابط دوستانه میان این کشور و افغانستان، دخالت در این واقعه را تکذیب کرده است.


روزنامه «مسکو تایمز»، سیاست جدید روسیه در قبال شکایت ایران از عدم تحویل سامانه موشکی «اس ۳۰۰» را تحلیل کرده و آن را نادرست دانسته است. روسیه به تازگی غیرمستقیم تهدید کرده بود که اگر ایران از شکایت خود در این زمینه صرف‌نظر نکند، از حمایت از برنامه هسته‌ای ایران دست برخواهد داشت. با این حال، «ایگور کروتچنکو»، رئیس شورای عمومی وزارت دفاع روسیه به مسکو تایمز گفته که این سیاست روسیه نادرست است و تنها در صورت تحویل این سامانه به ایران، این کشور از شکایت خود صرف نظر خواهد کرد.


در پایان، «بیزنس استاندارد» هند در مطلبی با اشاره به برنامه «مان موهان سینگ»، نخست وزیر این کشور برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در تهران، نوشته وی در پی برقراری تعادلی ظریف میان منافع انرژی هند در رابطه با ایران از یک سو و روابط سیاسی ـ استراتژیک مهم این کشور با ایالات متحده است. در این مطلب همچنین به این موضوع اشاره شده که هند برای ادامه روابط خود با ایران در حوزه انرژی و تأمین نیازهای خود، رأساً اقدام به بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران به مقصد هند کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۲
این روس ها یک حال گیری اساسی احتیاج داشتند، گویا زمان آن رسیده است.
روسیه خیلی نامردی کرده یعنی از پشت داره خنجر میزنه
احمق ها نمیدونن که اگه همسایه به این خوبی را تجهیز کنن امریکا دیگه نمیتونه زر زر کنه
ایران را باید حمایت کنه
احمق نمیدونم چرا داره این کارا رو میکنه
البته اگه ما روی پای خودمون بایستیم میتونیم بهترش رو درست کنیم یعنی اس 300 را میتوانیم درست کنیم
اراده ایرانی یعنی فولاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار