بازدید 1872
مصری:

بیکاری ریشه کن نشود ،درخت تولید خشک می شود

کد خبر: ۲۶۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲ 18 August 2012
سخنگوی هیت رییسه مجلس با تاکید بر این بیکاری ریشه کن نشود ،درخت تولید خشک می شود، افزود:درآمد مردم برای فعال بودن چرخه تولید ضروری است و اگر برای مردم ایجاد در آمد در غالب اشتغال نشود، در خصوص تولید هم مشکلات جدی به وجود می آید.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خانه ملت گفت:نرخ بیکاری کشور که در حال افزایش است پیامی جز هشدار بیکاری دارد چرا که پیش از این بر اساس  نرخ بیکاری که داشتیم متوسط افراد مختلفی از جایگاه های مختلف در شرایط بیکاری به سر می بردند یعنی  نرخ بیکاری متشکل از افراد مختلف تحصیل‌کرده و یا سنی  خاص در سبد بیکاری بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر این که تا چند سال پیش امکان ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده بیشتر فراهم می شد، افزود:امروز چیزی که بیشتر از نرخ بیکاری آزار دهنده است بیکاری قشر تحصیل کرده است که با زحمات بسیار و پرداخت هزینه های بالا از دانشگاه ها با مدارک تحصیلی بعضا بالا فارغ التحصیل شده اند اما فرصت شغلی پیدا نکرده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این مطلب که  بیکاری از نظرروانی نابود کننده است، افزود: مجلس و دولت باید در این خصوص همت جدی کنند تا این معظل بر طرف شود.

تناسبی بین نیاز بازار وپذیرش سیستم آموزشی وجود ندارد

مصری در تشریح ریشه معظل بیکاری افراد تحصیل کرده گفت:سیستم دانشگاهی ما اتصالی به سیستم بازار ندارد و نیاز بازار با سیستم آموزشی هماهنگ نیست.

وی ادامه داد:وقتی تناسبی بین ورودی و خروجی در نظر گرفته نمی شود چنین مسائلی به وجود می آید بیش از ۸۰ درصد مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان مشکل اشتغال دارند و درصد قابل توجهی از این جمعیت نیز تحصیل کرده است هیچ اولویتی بالاتر از اشتغال در کشور نیست.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس  با تاکید بر این بیکاری ریشه کن نشود ،درخت تولید خشک می شود، افزود:درآمد مردم برای فعال بودن چرخه تولید ضروری است و اگر برای مردم ایجاد در آمد در غالب اشتغال نشود، در خصوص تولید هم مشکلات جدی به وجود می آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار