بازدید 9708

متن كامل سخنراني احمدي نژاد در اجلاس مکه

کد خبر: ۲۶۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹ 16 August 2012
رييس جمهوري اسلامي ايران در نشست فوق العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه در سخناني روشنگرانه هشدارهايي قاطع ، تاريخي و صريح درباره تحولات منطقه خطاب به سران برخي كشورهاي منطقه بيان كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن كامل سخنان دكتر احمدي نژاد به شرح زير است:

الحمد لله رب العالمين و الصلوه و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين

اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهيدن بين يديه

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که فرصت و توفيق حضور در اين اجلاس مهم را در جوار خانه خدا عنايت فرمود و از ميزباني جناب ملک عبدالله پادشاه محترم عربستان تشکر مي کنم.

ماه مبارک رمضان بالاترين هديه الهي به بشريت است. فرصت بهره مندي از همه رحمت و لطف الهي براي کمال و اعتلاي انساني فراهم است. ماه خدا و انسان و همه بشريت است. ماه تعيين سرنوشت و پالايش روح و ماه عبوديت کامل خداوند و اتصال به انسان کامل است. ماه توجه به نيازهاي جامعه بشري و تلاش براي اصلاح وضع جهان است. ماه بارش همه خوبي ها از آسمان و ماه جوشش مهرباني ها و برادري بين آحاد انسانهاست.

پيشاپيش عيد سعيد فطر را تبريک عرض مي نمايم و از خداوند منان سعادت و سلامت و بهترين سرنوشت را براي همه ملتها مسئلت دارم.

دوستان؛

اين اجلاس در يکي از خطيرترين مقاطع تاريخي منطقه اي و بين المللي برگزار مي شود. ملت ها و دولتها چشم دوخته اند که ما چه مي کنيم.

حدود دو سال است که کشورهاي مسلمان دچار التهاب و تحولات بسيار مهمي هستند که سرنوشت مسلمانان و به نوعي جهان به آن وابسته است.

بديهي است که در اولويت بايد ضرورتها، بسترها و عوامل مؤثر در تحولات و چگونگي مديريت آن را به خوبي شناخت. اين تحولات بايد در منطقه مديريت شود و بهترين ثمرات را براي ملتها نتيجه دهد.

در صورتي كه اين تحولات توسط ديگران که داراي سابقه ديرينه خصومتند مديريت شود آنگاه بايد منتظر آسيبهاي جدي به ملتها و منابع منطقه بود.

امروز با دو موضوع اساسي و بسيار مهم مواجهيم که بايد هر دو را به موازات هم مورد توجه قرار دهيم.

ضرورت تأمين حقوق اساسي و رفاه و سعادت مردم و همچنين توجه به دشمنان تاريخي و قدرتمند و قسم خورده ملتها به ويژه ملتهاي مسلمان دو موضوع مهم پيش روي ماست.

موضوع اول حقوق اساسي مردم است.

همه انسانها حق دارند از کرامت، عدالت و آزادي و پيشرفت و رفاه برخوردار باشند.

اين حق قطعي و خدادادي است. خداوند انسانها را آزاد خلق کرده است و زندگي با کرامت و سعادتمند را براي همگان مقرر فرموده است. بدون عدالت و آزادي و کرامت، شخصيت و حقيقت انساني شکوفا نمي شود.

پيامبر عزيز ما و اسلام ناب محمدي (ص) پيشگام و پرچمدار اين حقوق براي همه ملتها بوده اند.

پرستش و عبوديت حقيقي و رسيدن به قله هاي کمال انساني در سايه عدالت و آزادي و کرامت محقق خواهد شد.

همه ملتها از جمله ملتهاي ما در اولويت اول، حق دارند از اين حقوق به طول کامل و در حد اعلا برخوردار باشند.

بديهي است که ما با جامعه تراز اسلام حقيقي فاصله داريم و ملتهاي ما از شرايط حاکم بر خود راضي نيستند، بنابراين انجام تغييرات و اصلاحات يک ضرورت است.

هيچ کس نبايد و حق ندارد درباره ضرورت اصلاحات و تأمين کامل حقوق اساسي مردم ذره اي ترديد به خود راه دهد.

و اما موضوع دوم عبارت است از طراحي هاي دشمنان عليه همه ما که البته دشمن بشريت و ارزشهاي الهي و انساني هم هستند.

نبايد فراموش کنيم که جبهه استکبار صدها سال در آرزوي تسلط بر منطقه ما يعني منطقه فرهنگ و ثروت بوده است.

هزاران توطئه طراحي و اجرا شده و جنگهاي متعددي بر ملتهاي ما تحميل شده است.

نبايد فراموش کنيم که جبهه استکبار با يک طراحي فريبکارانه، جنايتکارترين افراد رابه واسطه رژيم جعلي و اشغالگر صهيونيستي به زور سلاح در قلب منطقه ما يعني فلسطين مظلوم تحميل کرده و به واسطه او شخصيت، حقوق و اعتبار دولتها و ملتها را لگدمال کرده است.

نبايد فراموش کنيم که صهيونيستها از زشتکارترين عناصر شناخته شده تاريخند که براي تأمين منافع نامشروعشان ارزشهاي الهي و انساني را قرباني مي کنند. دست به هر کاري مي زنند، فرهنگ ها را نابود مي کنند و سرزمينها را به آتش مي کشند. جنگ راه انداخته و زندگي و اموال مردم را غارت مي کنند.

آنان اکثر مراکز اصلي اقتصادي و رسانه اي و قدرت را در آمريکا و بسياري از کشورهاي اروپايي و غير اروپايي در اختيار دارند و به دنبال تسلط بر تمام جهان هستند و تسلط بر منطقه ما را لازمه تسلط بر جهان مي دانند.

اين يک طراحي تاريخي است که حداقل پانصد سال سابقه دارد.

قريب صد سال دشمنان ما، رو به جلو و ملتهاي ما در حال انفعال بوده اند.

در پي بيداري عظيم ملتها در دهه هاي اخير و به دنبال زير سئوال رفتن اساس رژيم جعلي صهيونيستي و به خطر افتادن منافع نامشروع آنان در برابر مقاومت جانانه مردم فلسطين و ملتهاي منطقه و بلکه جهان، آنان طرحها و توطئه هاي جديدي را به اجرا گذاشته اند.

آنها مي خواهند مانع از پيشرفت و عزت ملتها شوند و رژيم اشغالگر صهيونيستي را از قهر ملتها نجات دهند.

آنان به دنبال خاورميانه جديدي هستند که به طور کامل تحت سلطه آنان و تأمين کننده منافع نامشروع آنان باشد. آنها براي همه کشورهاي منطقه برنامه ريزي کرده اند.

کسي استثناء نيست. آنها هيچيک از ما را پيشرفته و قدرتمند و عزيز نمي پسندند.

حضار محترم و همه ملتها توجه کنند که ما بايد هوشمندانه هر دو موضوع يعني ضرورت قطعي اصلاحات و تأمين حقوق اساسي ملتهايمان و همچنين مقابله شجاعانه و مدبرانه با توطئه ها و تحميلات دشمنان قسم خورده را با هم در نظر بگيريم.

نه وجود دشمن و طراحي ها و تحميلهاي او بايد مانع از تأمين کامل حقوق اساسي ملتهايمان شود و نه اشتغال به اصلاحات ما را از دشمن و برنامه هايش غافل نمايد.

اين دو يک حقيقت و يک مأموريتند و لازم و ملزوم يکديگرند.

بلکه از عوامل اصلي عدم تأمين حقوق اساسي و تحميل شرايط غير انساني بر ملتها حضور و نفوذ و اقدامات دشمنان است که نمي خواهم با يادآوري برخي امور خاطر شما را آزرده نمايم.

گرچه امروز ملتها به درستي بيدار شده اند و به دنبال تأمين حقوق اساسي خود هستند، اما دشمن هم طراحي هاي خو را دارد. از اين رو شرايط خطير و حساسي پديد آمده است.

بايد از اين شرايط، هوشمندانه و با موفقيت عبور نماييم.

بايد با کمک يکديگر و بر اساس برادري، همزمان اصلاحات را انجام دهيم و دشمن را از منطقه بيرون کنيم. ما همه امکانات را در اختيار داريم.

مراقب باشيم که لحظه اي غفلت ممکن است دشمنان و صهيونيستها را براي صد سال بر منطقه و کشورهاي ما مسلط کند.

بر همين اساس چند پيشنهاد تقديم مي نمايم و اميدوارم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته و مؤثر واقع شود.

1- وحدت و همدلي

عزيزان من، اولين لازمه تأمين حقوق اساسي ملتها و مقابله با طراحي هاي دشمنان، وحدت و همدلي است.

پيامبر عزيز ما پيامبر وحدت است و ما را به برادري فرا خوانده است.

خداوند يکي است، قرآن يکي، دين اسلام يکي و پيامبر ما يکي است. او ما را دعوت به برادري و زندگي سعادتمند در سايه توحيد و عدالت و آزادي و کرامت کرده است.

اگر همدلي لازم محقق نشود خطر در کمين است. اين خطر شامل همگان است و هيچ کس از آن مصون نيست. زياده خواهاني که در آرزوي استيلا بر انرژي و منابع سرشار منطقه اند را نمي توان به دوستي برگزيد و به وفاداري آنان اعتماد کرد زيرا آنها فقط به منافع نامشروع و نامحدود خود مي انديشند. پايان کار کسانيکه فريب وعده هاي دروغ آنها را مي خورند سخت و تلخ و قضاوت تاريخ درباره فريفتگان بسيار سنگين خواهد بود.

تأمين حقوق مردم در سايه وحدت و همدلي محقق مي شود. درگيريها به ضرر همه است. هر گلوله اي که شليک مي شود و هر يک نفر که به زمين مي افتد کينه ها و مشکلات عميق تر و حل مسائل سخت تر مي شود.

هر کس که فرمان درگيري مي دهد و يا به دنبال تشديد کينه ها و درگيريهاست در خط دشمن است. برادري و دوستي بهتر از دشمني است.

رمز و راز پيروزي، همدلي و وحدت همگان و کنار گذاشتن اختلافات و خودخواهي ها و برتري جوييها و گفتگو و تعامل سازنده و برادرانه است.

2- ما بايد خودمان و با روشهاي خودمان مسائلمان را حل کنيم.

دولتهاي استکباري نمي توانند و نبايد به ما درس آزادي و عدالت بدهند.

آنان خود منشأ بي عدالتيها و ديکتاتوريها هستند. آنها به ملتهاي خود نيز ترحم نکرده و شرايط ناعادلانه وسختي را به آنها تحميل كرده و مجال اعمال اراده را از آنها سلب کرده اند.

مي بينيد که همه ملتها به تنگ آمده اند و فرياد مي زنند ولي فريادرسي ندارند.

مردم در چنگال نظامات حزبي و رسانه هاي وابسته به صهيونيسم اسير و با ثروتهاي غارت شده از منابع ساير ملتها مواجه اند. در بهترين حالت بايد از يک حزب به حزب ديگري که در واقع نسخه دوم همان است پناه ببرند و دوباره روز از نو و روزي از نو.

دولتهاي استکباري نمي توانند الگوي ما باشند حتي اگر چهره و نقاب را عوض کنند.

آزادي و دموکراسي از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربيها به دست نخواهد آمد.

آنان در اداره امور خودشان شکست خورده اند و خسارات سنگيني بر جامعه بشري تحميل کرده اند. نبايد اجازه داد که با تغيير شعار و به نام دموکراسي و آزادي همان اهداف استعماري را محقق کنند.

ما بايد خودمان و مبتني بر فرهنگ و آموزه هاي خودمان تصميم بگيريم و عمل کنيم.

در شر آنان ترديدي و به خيرشان اميدي نيست.

آزادي حقيقي و کرامت انساني فقط و فقط در سايه عدالت و عبوديت، پيروي از دستورات پيامبر عزيز خاتم و ايمان و تقواي حاکمان و مردم محقق مي شود که به لطف الهي فرهنگ ما سرشار از اين ارزشهاست.

عزيزان، همه بايد با همدلي و بر اساس آموزه هاي پيامبر اسلام و با اتکاء به اراده ملتهايمان و با گفتگو و منطق تلاش کنيم امت وسط و جامعه شاهد را در کشورهايمان بر پا کنيم. اين خواست ملتهاي ماست.

3- توجه به توطئه هاي دشمنان

نبايد دشمن را دست کم گرفت. آنان براي همه برنامه دارند. ببينيد منطقه چه خبر است.

همه به جان هم افتاده اند. پول و اسلحه مي دهند براي کوبيدن يکديگر و اصلاً دشمن فراموش و از دستور کار فعالان سياسي خارج شده است.

تمام دلخوري ها و اختلافات شخصي و قومي و طايفه اي و مذهبي زنده شده و با حداکثر قدرت در حال اثر گذاري است. آيا شادماني آشکار دشمن را نمي بينيم.

کساني که با شعار تغيير در سياستهاي استکباري دولت امريکا به روي کار آمدند به جاي اصلاح رفتار زشت و سلطه طلبانه آن دولت در منطقه و جهان و احترام به ملتها و دولتها و تأمين خواسته هاي به حق مردم امريکا، امروز هدف اصلي خود از شعار تغيير را تغييرات در منطقه ما اعلام مي کنند و براي همه خط و نشان مي کشند.

استعمارگران و برده داران ديروز و عاملان همه بدبختي هاي ملتها يکباره طرفدار حقوق مردم شده اند.

نيروي نظامي ناتو خواب حمله به منطقه و تسلط دوباره بر آن را مي بيند.

همکاران عزيز

امروز همه ما بدون اينکه متوجه باشيم وارد يک نقشه شده ايم. نقشه اي که توسط دشمن طراحي شده است.

بدون دليل روشن و چه بسا بر اساس اطلاعات نادرست و به بهانه هاي گوناگون شخصي، قومي و تاريخي و حتي مذهبي با يکديگر دشمني مي کنيم و چنانکه پيداست بهترين فرصت را رايگان به دشمن تقديم مي کنيم!

امکانات مادي و رسانه اي و بلکه نظامي عليه يکديگر به کار گرفته شده و جنگ تبليغاتي به اوج رسيده است.

دشمن فرصت پيدا کرده است تا بدون هزينه و با ثروت و اسلحه و نيروي انساني خودمان ظرفيتهاي ملي و بين المللي ما را منکوب و ملتهاي ما را از فرصتهاي رشد و تعالي محروم سازد.

خطر رژيم صهيونيستي و حاميان او تقريباً به فراموشي سپرده شده است.

سئوال من اين است که امروز در منطقه ما چه کساني، چه کساني را مي کشند. در افغانستان، در عراق، در سوريه، در سودان، در بحرين و يمن و ليبي و ساير کشورها چه کساني با چه کساني مقابل هم قرار گرفته اند.

روند دشمني ها به سوي کيست؟ به سوي استکبار و صهيونيستها و يا برادران مسلمان و هموطنان و دوستان.

آيا غير از اين است که برادراني که بايد در يک صف واحد، ضمن احترام به حقوق اساسي يکديگر يعني آزادي و عدالت و کرامت، متحداً در مقابل دشمنان بايستند، در مقابل هم صف آرايي کرده اند و با نهايت خشونت يکديگر را مي کوبند.

با نهايت تأسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم که دشمن فراموش شده است و خودي ها به جان هم افتاده اند.

دردمندانه بايد بگويم دشمن در بخشي از طراحي هاي خود موفق شده است.

مي خواهم گله اي از خودم و شما داشته باشم. خواهران و برادران عزيز، متأسفانه من و شما غفلت کرديم و در دام دشمن افتاديم بدون اينکه توجه کنيم که در حال ورود به جنگ تمام عيار و خانمانسوز و بي حاصل قومي و مذهبي هستيم که ممکن است دهها سال به طول انجامد.

باز با تأسف بايد بگويم که اکنون مشغول بازي در نقشه دشمن هستيم.

به راستي آينده چه خواهد شد و آيندگان درباره ما چه قضاوتي خواهند داشت.

4- و اما راه حل کدام است.

خواهران و برادران عزيز اگر بپذيريم که عدالت و آزادي و کرامت حق همه ملتهاست.

اگر بپذيريم که همه در يک کشتي هستيم و داراي يک سرنوشت هستيم.

اگر بپذيريم که خطر رژيم صهيونيستي و اربابان او عظيم است.

بايد دست به دست هم دهيم از يک سو در فضايي برادرانه مشکلات کشورها را بر اساس آزادي و عدالت حل کنيم و انتخابات آزاد و عادلانه را برپا نماييم و از سوي ديگر در برابر دشمنان مشترک جبهه متحد تشکيل دهيم.

تا دير نشده است خودمان آستين بالا بزنيم و اجازه ندهيم ديگران براي ما تصميم بگيرند و براي زندگي ما خط مشي تعيين کنند.

پيشنهاد روشن و متواضعانه اين برادر کوچک اين است که براي حل اختلافات بين گروههاي مختلف و يا بين آنها و دولتها و نيز براي ايجاد فضاي برادري و انجام اصلاحات اساسي در کشورها و همچنين حل اختلافات بين دولتهايمان، يک نهاد داوري متشکل از افراد مؤمن و متعهد و عادل و مورد وثوق با اختيارات کامل و سازوکار داوري عادلانه و روشن تشکيل دهيم و ايمان مردم و قدرت دولتهايمان را تضمين و پشتوانه داوري هاي او قرار دهيم.

همه متعهد شويم که قضاوت هاي آن نهاد را بپذيريم.

احاله داوري و تصميم به نهادهاي وابسته به استکبار جهاني و يا خود مستکبران هميشه به ضرر همه ما بوده و تجربه نشان داده است که آنان دوست و امين نيستند. خداوند ما را به پرهيز از رجوع به داوري آنان و ارجاع اختلافات به داوري مؤمنان فرمان داده است.

بايد نشان دهيم که راه حلهاي بهتري براي اداره جوامع و جهان امروز داريم.

بايد در برابر پيامبر اعظم و خداي متعال براي اقدامات امروزمان دليل محکم داشته باشيم.

بديهي است که موضوع تشکيل نهادي براي داوري در عين اهميت و کارکردي که براي همه اعضا دارد نيازمند گفتگوي بيشتر در جزئيات است و از اين جهت پيشنهاد مي کنم نشست بعدي سران در اولين فرصت براي رسيدگي به اين موضع تشکيل شود و اينجانب آماده ام تا همه برادران خود را در تهران ميزباني کنم.

5- توجه ويژه به رژيم اشغالگر صهيونيستي و صهيونيستها

همه مي دانيد که رژيم ضد بشري صهيونيستي يک غده سرطاني بدخيم است که با ادامه حضور او در سرزمين فلسطين همه منطقه در خطر خواهد بود.

دشمن با يک طراحي پيچيده و حتي با ژست برخورد با صهيونيستهاي تندرو به دنبال تثبيت اين رژيم است. مگر نه اينکه دولت امريکا بارها اعلام کرده و مي کند که به حفظ رژيم صهيونيستي متعهد است.

ما همواره از تشکيل دولت مستقل فلسطيني حمايت کرده ايم و مدتهاي طولاني در خط مقدم دفاع از آرمان فلسطين بوده ايم وليکن امروز اعلام خطر مي کنم که دشمن شکست خورده در برابر ملت ها، با طرح فريبکارانه تشکيل دو دولت در فلسطين در صدد تثبيت صهيونيستهاي غاصب و گرفتن فرصت تاريخي براي بازسازي سلطه خود در منطقه است.

تمام فلسطين متعلق به ملت فلسطين است که با اراده و رأي آزاد آنان اداره خواهد شد و صهيونيستهاي بي فرهنگ نبايد حتي در يک وجب از سرزمين فلسطين حاکميت داشته باشند، در غير اين صورت در آينده نه چندان دور بايد شاهد تکرار جنايات آنان و نابساماني و تفرقه گسترده تر بين خودمان باشيم.

با توجه به تحولات منطقه امسال بايد روز قدس پرشورتر و با شکوهتر در تمام جهان برپا شود.

6- ما بايد نگاه جهاني داشته باشيم.

خداوند براي هدايت و کمال انسانها يک دين بيشتر نفرستاده است.

همه پيامبران متناسب با ظرفيت زمان، همان را ارائه کرده اند و تمام و کامل آن را پيامبر اعظم و خاتم (ص) عرضه فرموده است.

اسلام متعلق به همه و خواهان سعادت کامل براي همه است. ما بايد مدافع حقوق همه ملتها باشيم. عدالت و آزادي و کرامت را براي همه بخواهيم.

همه ملتها به اين ارزشها معتقدند و آن را مطالبه مي کنند و با هم اختلاف ندارند، خوشبختانه سلطه گران به بن بست رسيده اند. فلسفه وجودي صهيونيستها و نظام سلطه زير سئوال رفته است.

گرچه ممکن است مستکبران در کوتاه مدت و با فريبکاري، گامهايي به جلو بردارند و خود را تحميل کنند ولي بدانند که دوره تاريخي آنان به پايان رسيده است. مارکسيسم رفت و سرمايه داري هم خواهد رفت. استکبار امريکايي و صهيونيستها هم رفتني هستند.

دوره افول حاکميت آنها مدت هاست که شروع شده و اکنون سرعت گرفته است. اين حقيقت روشن را نبايد فراموش کرد يا ناديده گرفت و نبايد با سوء تدبير از سرعت سقوط آنان کاست.

جهان در انتظار راه روشني نو و حاکماني است که سعادت او را تضمين نمايند.

تنها جايگزين وضع موجود جهان، حاکميت عدالت و آزادي و توحيد در مراکز قدرت جهاني، توسط انسانهاي مؤمن و عادل است.

جهان نيازمند حاکميت کسي است که از جنس انبياء، موحد ناب و پاک، عاشق مردم و برپاکننده عدالت باشد و به کرامت و حقوق همه ملتها احترام بگذارد.

خوشبختانه خداوند متعال چنين وجود عزيزي را آفريده و توسط همه پيامبران به آن وعده داده است.

فرزند برومند پيامبر خاتم مي آيد و همه غصه ها و غم هاي تاريخي بشريت را به شادماني و سعادت پايدار تبديل مي کند.

آن روز روشن و زيبا نزديک است. او خواهد آمد و به همراه حضرت عيسي (ع) و مصلحان همه آرزوهاي تاريخي بشريت را محقق خواهد کرد.

بياييم با همدلي و برادري و با پافشاري برعدالت و آزادي و مقابله با مستکبران، سهمي در تحقق اين حادثه شيرين داشته باشيم.

اي خداي بزرگ شاهد باش که به عنوان يک برادر آنچه بايد و لازم بود گفتم.

بار ديگر از همه شما و جناب ملک عبدالله به دليل استقبال و پذيرايي خوب سپاسگزارم و از خداوند متعال براي همگان سعادت و سلامت کامل مسئلت دارم.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر