بازدید 2901

روز قدس روز مبارزه جهان اسلام با ظلم طاغوتیان

محمدباقر عبادي
کد خبر: ۲۶۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵ 16 August 2012
فردا روز جهاني قدس است. روزي كه به فرمان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران تشكيل شد تا اين پيشنهاد ساده سال‌ها بعد عاملي براي بر هم ريختن آرامش صهيونيست‌ها شود. در شرايط فعلي منطقه خاورميانه نيز كه شاهد تحولات مختلف سياسي در برخي كشورها بوده‌ايم مي‌بينيم كه رژيم صهيونيستي نيز تدابير امنيتي خود را به‌شدت اجرايي كرده است. روز جهاني قدس به‌طور حتم تاثيرات بسياري در اوضاع منطقه داشته است. در ادامه نقطه نظرات حجت‌الاسلام سيد محمدباقر عبادي، نماينده مردم بيرجند، درميان و وخوسف را درباره این روز جهانی جویا شدیم که به حضور شما خوانندگان عزیز عرضه می شود.

سوال: جمعه اين هفته روز جهاني قدس است. از نظر شما تعيين جمعه آخر ماه مبارك رمضان به‌عنوان اين مناسبت از سوي امام راحل چه تاثيري در بيداري اسلامي داشته است؟

عبادي: روز جهاني قدس در واقع دربرگيرنده تمام جهان اسلام است هرچند كه در آن فقط به قدس اشاره شده باشد. در حقيقت قدس نماد مظلوميت جهان اسلام و نيز ظلم استكبارگران است. امروز نيز بد از گذشت سال‌ها از نامگذاري آخرين روز جمعه ماه مبارك رمضان، مي‌بينيم كه اسرائيل و رژيم صهيونيستي بيش از هر زمان ديگر منزوي و ضعيف شده است. همچنين مي‌بينيم یکی از پايگاه‌های اصلی و همپیمانان عرب، یعنی كشور مصر و دولت دست نشانده حسنی مبارک را نيز از دست داده است. بعد از جنگ 33 روزه نيز مي‌بينيم كه رژيم صهيونيستي فرار نيروي انساني و مهاجرت نيروهاي نخبه‌خود را تجربه مي‌كند. درصد بسيار بالايي از اين هم به كشورهاي مبدا خود مهاجرت مي‌كنند. درصد بسياري از اين افراد كه بالاي 80 درصد را در بر مي‌گيرد خواستار بازگشت به كشورهاي مبدا خود يا هر جاي ديگري شده‌اند كه بتوانند در آنجا كار پيدا كنند.

فرار سرمايه از فلسطين اشغالي اين روزها بسيار گسترده است. در سرزميني كه غصبي است و حكومت آن هم جعلي است، علقه و عاطفه‌اي هم نمي‌تواند داشته باشد. هركدام از افراد اين رژيم غاصب نيز از يك گوشه دنيا آمده است و هيچ تناسبي بين آنها وجود ندارد.
همچنين بحران اقتصادي غرب بر آنها نيز تاثير داشته است و همين چند روز قبل نيز ديديم كه پيرزني 70 ساله در ميدان مركزي شهر دچار خودسوزي شد. رشد منفي اقتصادي در اين سرزمين به‌شدت بالا رفته است و واقعا بايد گفت كه كشور آنها از خانه عنكبوت سستتر است. رژيم صهيونيستي متحدان خود را از دست داده است و الان مي‌بينيم كه به جاي حسني مبارك، جماعت اخوان‌الملسمين سر كار هستند. قذافي و بن علي هم ديگر وجود ندارند و پايه‌هاي حكومتي در عربستان نيز شل است. امروز رژيم صهيونيستي به تمام معنا بيش از هر زمان ديگري احساس تنها مي‌كند. ليبرال دمكراسي غرب با تمام شعارهاي دهان پركن، با حمايت كردن از مردم چيزي به دست نخواهد آورد.

سوال: روز قدس امسال چه تاثيري بر تحولات منطقه خواهد داشت؟

عبادی: الان تحولات فوق‌العاده‌اي در منطقه شكل گرفته است. حضور در راهپيمايي‌ها مانند حضورهاي فعلي همانند جنگ با پيامبر و غزوه خندق است. در چنين شرايطي مي‌بينيم كه اوضاع خوبي در كشور سوريه حاكم نيست و چون مردم كشورهاي مختلف چون به كمك مردم سوريه رفته‌اند بايد موجب برقراري ارتباط شود.

سوال: نقش ايران در كمك به تثبيت وضعيت سوريه را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

عبادی: ايران در تثبيت وضعيت سوريه نقش اول را دارد. به‌طور كلي حضور مردم در صحنه و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خاورميانه بي‌بديل و بي‌نظير است. در حقيقت اوضاع سوريه موجب جنگ اسلام ناب و اسلام آمريكايي شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان