بازدید 3206

برای کمک به زلزله زدگان پهلوانان به پا خیزند

علیرضا دهباش
کد خبر: ۲۶۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵ 16 August 2012
بلایای طبیعی اتفاقاتی هستند که هیچ انسانی تا به حال نتوانسته جلودارشان باشد، هیچکس از این بلایا در امان نیست و درهمین لحظه ممکن است برای ما هم اتفاق بیفتد. این اتفاقات به نوعی همگانی تلقی می‌شوند، زیرا در رفع آن به مشارکت تمام مردم یک سرزمین نیاز است.

در کشور حادثه خیزمان، ایران عزیز، بار دیگر لرزش سهمگین زمین موجب کشته و زخمی شدن جمع کثیری از هم میهنان عزیز در آذربایجان قهرمان و ویرانی وسیع شد.

آنچه بيش از پيش وظيفه ما را سنگين مي كند، وضعيت نامساعد روحي و جسمي درماندگان و بازماندگان اين حادثه تلخ و ناگوار است كه بنابراخبار واصله علي رغم تلاش هاي صورت گرفته، نياز به كمك هاي عاجل شما هم وطنان عزيز دارند.

در این موقعیت همه ما بعنوان یک انسان مسئولیم. پهلوانان و قهرمانان کشور نیز در این شرایط نقش مهمی دارند.از آنجا که جامعه ایران همواره برای پهلوانان احترام خاصی قائل بوده واین عزیزان را الگو قرار داده است در مناسبتهای مختلف نظیر گلریزان و... به ندای این بزرگان همواره پاسخ مثبت داده است. در این روزها که هموطنان عزیز زلزله زده ما به شدت نیازمند کمکهای مردمی هستند انتظار می رود پهلوانان و قهرمانان ورزشی به میدان بیایند و با دعوت از مردم و انجام کار میدانی ،برای کمک به زلزله زدگان پیشقدم شوند. البته شایسته است سازمان تربیت بدنی هم نسبت به سازماندهی چنین فعالیتهایی  اقدام نماید مثلا می تواند با تشکیل هیئت یا انجمنی بنام پهلوانان و جوانمردان در چنین مواردی انجام وظیفه کند.

به هر حال بدون شک اگر امروز مثلا در قائمشهر در یک میدانی کمکهای مردمی جمع آوری شود و پهلوان بهداد سلیمی در آن حضور داشته باشد بعنوان یک مشوق قوی برای مردم ، حرکتهای نوع دوستانه در مردم را بیشتر می کند. امروز فقط  شعار و پیام خشک و خالی برخی از چهره ها به درد مردم زلزله زده آذربایجان نمی خورد. امروز عزیزان آسیب دیده در این مناطق نیازمند اقدام عملی همگان هستند.ای کاش ببینیم پهلوانی را که خود پشت وانت نشسته و برای زلزله زدگان کمک جمع می کند.

فراخوان پهلوانان و قهرمانان ورزشی برای جمع آوری کمکها شاید بیش از هر فرد دیگری اثر گذار تر باشد. پس پهلوانان عزیز به پا خیزند.

گرت ز دست برآید چو شمع تابان باش      بسوز خویشتن و جمع را فروزان باش
فضای  تیره ی کاشانه ای  منور  ساز      چو آفتاب درخشنده، نور افشان باش
ببند  تا  بتوانی  کمر  به  خدمت خلق      بدین وسیله خود اندر پناه یزدان باش

*دکتر علیرضا دهباش - روان شناس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل