بازدید 88250
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های صبح امروز:

واکنش تند سعید قاسمی به سخنان ناطق نوری در مشهد

یکی از اعضای حزب‌الله در واکنش به سخنان ناطق نوری در مشهد گفت: «اينكه ناطق نوري در دفتر آقاست براي ما كفايت نمي‌كند. ميزان حال فعلي افراد است».
کد خبر: ۲۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳ 15 August 2012
نشست سران کشورهای اسلامی در مکه با حضور رئیس‌جمهور، در حالی آغاز می‌شود که روزنامه‌های امروز امیدوارند حضور احمدی‌نژاد در این اجلاس تأثیرگذار باشد. این موضوع در کنار پوشش اخبار زلزله و حاشیه‌های ادامه‌دار سخنرانی ناطق نوری در مشهد، با مصاحبه تند یکی از اعضای انصار حزب‌الله، مهمترین موضوعات روزنامه‌های صبح امروز بود.

محمدحسین جعفریان در ستون یادداشت روزنامه قدس یادداشتی با نام «در فتنه‌ها نیازمند مردم هستیم یا قاضی مرتضوی؟» نوشته و آن را چنین آغاز کرده است: «خیلی جالب است. شما اگر بخواهید به عنوان آبدارچی در یک اداره معمولی در یک روستا حتی استخدام شوید، نیازمند گواهی سوءپیشینه و مواردی از این دستید. اما چطور یک متهم توسط دولتمردان به ریاست آن هم در چنین سمتی می‌رسد، ملت را انگشت به دهان کرد؟!».
 
آیا رایزنی‌های دیپلماتیک ایران در عربستان راهگشاست؟ 

روزنامه ایران در شماره روز گذشته خود، اجلاس مکه را تحت‌الشعاع حضور محمود احمدی‌نژاد در این اجلاس خواند و اطمینان داد که حضور وی در این اجلاس، باعث خواهد شد تا جلوی انجام فعالیت‌های محدود کننده علیه سوریه را بگیرد. امروز در حالی که سوریه و تحولات آن، باز هم به موضوع محبوب روزنامه بدل شده است، روزنامه‌های کیهان و ملت ما از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در سوریه خبر دادند.

گزارش سیاسی امروز کیهان، حضور رئیس جمهور در سوریه را دستمایه قرار داده بود و در مطلبی ـ به رغم تعیین کننده خواندن حضور رئیس جمهور در این اجلاس ـ نوشته است: «اما از سوی دیگر، همزمان با برگزاری این اجلاس، خط کارشکنی‌ها درباره سوریه و تعلیق عضویت این کشور در سازمان همکاری‌های اسلامی دنبال شد. متأسفانه اغلب وزرای خارجه عضو کنفرانس اسلامی با وجود مخالفت ایران به تعلیق عضویت سوریه در این سازمان رأی مثبت دادند و البته این موضوع باید در نشست سران نهایی شود». این در حالی است که کیهان در ادامه همین گزارش می‌نویسد: «در این شرایط است که حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مکه، می‌تواند بسیاری از نقشه‌ها و سناریو‌ها درباره موضوع سوریه را خنثی نماید. در این شرایط است که حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مکه، می‌تواند بسیاری از نقشه‌ها و سناریو‌ها درباره موضوع سوریه را خنثی نماید».

ورزشکاران در کنار مردم زلزله زده

وقوع حادثه زلزله آذربایجان در هفته گذشته، ناراحتی و رنج بسیاری از هموطنانمان را برانگیخت و هر یک به نوعی به یاری مردم زلزله‌زده آذربایجانی پرداختند. در این میان، حضور ورزشکاران ایرانی در کنار آوارگان زلزله‌زده و دادن تسلای خاطر به آنان، یکی دیگر از تصاویر زیبای همدردی و همیاری هموطنانمان را در شرایط سخت به نمایش گذاشت. از نخستین روزهای وقوع زلزله، علی دایی به تبریز رفت و در میان زلزله‌زده‌ها حاضر شد. احسان حدادی هم که دو روز پیش از مسابقات المپیک لندن به تهران رسیده بود، بلافاصله خود را به میان آسیب دیده‌های زلزله تبریز رساند. 

روزنامه تماشا با پوشش اختصاصی سفر نائب قهرمان المپیک به ورزقان نوشت: «احسان اینجاست، در قلب زلزله».

دیگر روزنامه‌های ورزشی هم از تلاش کریم باقری برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و سفر به آذربایجان خبر دادند. باقری روز گذشته در تمرین پرسپولیس حاضر شد و به جمع آوری کمک از بازیکنان این تیم پرداخت تا امروز در سفر خود به تبریز، کمک‌های مالی را برای بهبود وضع زلزله‌زده‌ها به دست آنان برساند. 

روزنامه اعتماد هم تیتر یک خود را به سفر ورزشکاران و هنرمندان به آذربایجان اختصاص داده و از سفر پرویز پرستویی به مناطق زلزله‌زده نوشته است. 

حاشیه‌های سخنرانی ناطق نوری همچنان ادامه دارد

اما حاشیه‌های سخنرانی ناطق نوری و ماجرای بر هم زدن آن همچنان ادامه دارد. روز گذشته، شبکه ایران، مصاحبه‌ای با سعید قاسمی انجام داده که در آن این عضو ارشد انصار حزب‌الله به شدت به ناطق نوری تاخته و وی را تهدید کرده که «اگر به تضعیف دولت ادامه دهد، انصار حزب‌الله عنان پاره می‌کند و سراغ او می‌رود، همان ‌طور که در مشهد دیدیم».

اما مطلبی که در روزنامه‌های ایران و اعتماد با دو رویکرد گوناگون بازتاب داده شد؛ ایران با تیتر «ویلا و اسب را کنار بگذار و مثل اول انقلاب بیا وسط میدان» از واکنش یکی از فرماندهان دفاع مقدس به سخنان اخیر ناطق نوری درباره رزمندگان گفته است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «علی اکبر ناطق نوری که ترجیح داده شکستن سکوت و خروج از انزوا را با توهین به اعتقادات رزمندگان دفاع مقدس و تشبیه آنان به بیماران روانی آغاز کند، اخیراً توهینی بی‌سابقه که حتی در کلام بد‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی هم به سختی یافت می‌شود را انجام داده است. مهندس حاج سعید قاسمی با بیان اینکه برخی از افرادی که جزو ساکتین فتنه، خواص بی‌بصیرت و مردودین فتنه هستند، چگونه به خود جرأت می‌دهند به شهدا و رزمندگان توهین کنند، گفت: هنوز یادمان نرفته است که جناب آقای ناطق در انتخابات ۸۸ خاتمی را دعوت به سفر به سراسر ایران کرده بود تا در این سفر‌ها اعلام کند که من کنت مولا فهذا میرحسین مولا؟! جناب‌ ناطق‌ نوری ابتدا باید کارنامه و عملکرد خود در فتنه ۸۸ را شفاف‌سازی نمایند و پاسخ دهند که چرا فریاد «این عمار» حضرت آقا در فتنه ۸۸ را بی‌جواب گذاردند و بعد در خصوص مسائل دیگر من‌جمله حالات رزمندگان در ایام جنگ سخن بگویند. این فرمانده دفاع مقدس با هشدار شدید به ناطق نوری گفت: این افراد اگر همین گونه ادامه دهند، با واکنش حزب الله و مردم مواجه خواهند شد؛ همچنان که در مشهد هم این اتفاق افتاد. اینکه ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیت دارند، برای ما کفایت نمی‌کند. انتصاب اشخاص به حضرت آقا و ولی فقیه مسئولیت و تکلیف اشخاص را مضاعف می‌نماید». 

اما روزنامه اعتماد با اشاره به همین بخش از سخنان قاسمی درباره عنان پاره کردن انصار حزب الله در صورت ادامه تضعیف دولت همانند رخدادی که در مشهد اتفاق افتاد، مسئولیت بر هم زدن سخنرانی ناطق نوری در مشهد را به عهده انصار حزب‌الله انداخت و از تیتر «سعید قاسمی مسئولیت برهم زدن سخنرانی ناطق نوری را پذیرفت» برای گزارش خود بهره جست.

این روزنامه با واکاوی ریشه‌ای مشکلات انصار حزب الله با ناطق نوری که بنا به گزارش این روزنامه به زمان حضور وی در وزارت کشور دولت میرحسن موسوی و برخورد با گروه خودسر القارعه که به برخورد با بدحجاب‌های در خیابان می‌پرداخت، اشاره کرده و در پایان با پرسیدن چند پرسش از سعید قاسمی می‌نوسید: «آقای سعید قاسمی در بخشی از گفت‌وگوی خود مدعی شده‌اند که ملاک، حال فعلی افراد است و برای حزب‌الله مهم نیست که ناطق نوری در بیت رهبری است. ایشان باید به این سوال پاسخ دهند که اگر شیخ علی‌اکبر ناطق نوری از «حال» مناسبی برخوردار نبود، بواقع آیا رهبری نظام، ایشان را به عنوان بازرس ویژه رهبری منصوب می‌کرد؟ 

سعید قاسمی، یکی از دلایل ایجاد اغتشاش در سخنرانی ناطق نوری را تلاش وی برای تضعیف دولت عنوان کرده و در ادامه هشدار می‌دهد که اگر تضعیف دولت ادامه پیدا کند، حزب‌الله عنان پاره می‌کند و رخدادهای مشابه آنچه در مشهد رخ داد، دوباره پدید می‌آید. 

ایشان باید به این پرسش پاسخ دهند که بواقع تضعیف دولت (بهانه انصار حزب‌الله) انگیزه حمله به ناطق نوری بوده است، یا آن که ریشه این رفتار‌ها را باید در زمان تصدی وزارت کشور شیخ علی‌اکبر ناطق‌نوری دانست؟ چرا که تضعیف دولت اگر بهانه پرتاب بطری آب به سوی رییس دفتر بازرسی رهبری باشد، آقای قاسمی پس از خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد، تند‌ترین انتقادات را نسبت به وی داشت و از کلمات تندی در قبال مرد محبوب انصار حزب‌الله استفاده کرد و حالا با ادعای حمایت از دولت، ناطق نوری را تهدید می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل