بازدید 18301
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

در حق زلزله‌زدگان جفا شد

دیرزمانی است که مسئولان صدا و سیما، عادت به پذیرش اشتباهات خود ندارند و در حالی که از پخش آهنگ‌های شادمانی در هنگام کسب مدال توسط ورزشکاران ایرانی در روز شنبه (‌۲۱ مرداد ماه) خودداری کرده بودند، شب هنگام با پخش برنامه «خنده بازار» حرمت هموطنانی را که عزیزان خود را در این زلزله از دست دادند، نگه نداشتند.
کد خبر: ۲۶۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲ 14 August 2012
بازتاب اخبار زلزله اهر و هریس در صداوسیما، آنقدر ضعیف و نا‌امید کننده بود، که باعث انتقاد شدید نمایندگان مجلس به رویکرد بحث‌برانگیز آن سازمان شده است و این انتقاد‌ها تا اندازه‌ای گسترده شد که افزون بر آن که فضای روز گذشته صحن علنی مجلس را تحت‌الشعاع خود قرار داد، حتی سبب شد تا علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز امروز همراه نمایندگان آذربایجان شرقی به بازدید از مناطق زلزله‌زده برود؛ سفری که گفته می‌شود یکی از دلایل آن کمرنگ کردن آزرده خاطری زلزله‌زدگان از عملکرد سازمان صداوسیماست.

به گزارش «تابناک»، الله وردی دهقان، با تأکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه به دنبال موقعیت‌هایی برای سوءاستفاده هستند، گفت: مشکلات پیش آمده پس از زلزله اخیر، موضوعی داخلی و مدیریتی است. مسلما زلزله‌زدگان و مردم آذربایجان، می‌دانند کسی در ایجاد زلزله مقصر نیست.

وی افزود: دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها از مدیریت ضعیف این بحران و افرادی است که هم در پوشش خبری و هم در کمک‌رسانی ضعیف به آسیب دیدگان مقصرند. ما باید برای چنین شرایطی آمادگی کامل داشته باشیم. این واقعه غمبار و اسفناک رخ داده و مردم و مسئولین برای کمک به هموطنان خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. مردم ایران بار‌ها ثابت کرده‌اند که در این گونه موارد سنگ تمام می‌گذارند.
 
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گلایه آذری‌ها از رسانه‌ها این است که این موضوع را پوشش مناسب نداده و مردم را آن گونه که باید به کمک نخواسته‌اند، تا به سرعت به کمک بشتابند. صداوسیما باید زودتر از این اقدام می‌کرد. در آذربایجان دو روز عزای عمومی اعلام شد، ولی صداوسیما، کار مناسبی در این زمینه انجام نداد و ما نیز در مجلس به این رفتار صداوسیما اعتراض کردیم.

این خواسته دهقان که نماینده یکی از مناطق زلزله‌زده است، در حالی مطرح می‌شود که مسئولان صداوسیما، دیرزمانی است که مسئولان صدا و سیما، عادت به پذیرش اشتباهات خود ندارند و در حالی که از پخش آهنگ‌های شادمانی در هنگام کسب مدال توسط ورزشکاران ایرانی در روز شنبه (‌۲۱ مرداد ماه) خودداری کرده بودند، شب هنگام با پخش برنامه «خنده بازار» حرمت هموطنانی را که عزیزان خود را در این زلزله از دست دادند، نگه نداشتند.

الله وردی دهقان در همین نیز می‌گوید: «مسئولین صدا و سیما باید به مردم و افکار عمومی پاسخ دهند و ما منتظر پاسخ‌های آن‌ها هستیم و امیدواریم که از مردم عذرخواهی کنند».

همچنین منصور حقیقت‌پور، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در انتقاد از عملکرد رسانه ملی در خبر رسانی صدا و سیما در زلزله اخیر کشور در آذربایجان گفت: نمایندگان از عملکرد صدا و سیما گله‌مندند و تذکراتی دادند. صدا و سیما می‌توانست خود را با این رخداد همراه کند، نه اینکه در زمانی که مردم داغدارند و جنازه نزدیکانشان بر زمین مانده است، ‌جنگ شادی در برنامه‌های خود پخش کنیم. صدا و سیما در حق زلزله زدگان جفا کرد و در جبران اشتباه خود باید با زلزله زدگان همراهی و برنامه‌هایی برای کمک به این مردم تهیه کند و با اقدامات نسنجیده، بهانه‌ای به دست بدخواهان نظام و انقلاب ندهد.

محمدرضا رحیمی که نخستین مقام بلندپایه بود که به بازدید از مناطق زلزله‌زده رفت، روز گذشته در جریان این بازدید وعده داد، دولت در مدت دو ماه همه منازل تخریب شده را بازسازی خواهد کرد؛ وعده‎ای که با توجه به موقعیت خاص آذربایجان و فرا رسیدن زودهنگام سرما در این مناطق، حالتی اضطراری به خود می‌گیرد.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه این مناطق سرمای زودرس دارند، گفت: مردم آذربایجان نیازمند کمک ایرانیان هستند و مسئولین نیز در کنار مردم باید کمر همت ببندند تا هر چه زودتر بازسازی‌ها آغاز شود. از مردم و مسئولین می‌خواهیم هر چه زود‌تر به کمک بشتابند تا پیش از فصل سرما، بتوانیم خانه‌های ویران شده مردم را بازسازی و بسترهای از دست رفته را احیا کنیم، وگرنه در صورت تعلل، ماه آینده مردم با مشکل دیگری روبه‌رو خواهند بود.

گویا، در حالی که متأسفانه به دلیل برخی کاستی‌های امدادرسانی و برخورد غیر اخلاقی صدا و سیما، زلزله زدگان آذری گلایه‌مند و اندوهگین هستند، سرعت عمل دولت و پیگیری مجدانه مجلس برای عمل به وعده معاون اول رئیس‌جمهور، دست‌کم می‌تواند مرهمی بر دردهای بی‌شمار بازماندگان این رخداد باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل