بازدید 16651

انتقاد نمایندگان آذری از "خنده بازار" سیما

کد خبر: ۲۶۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹ 13 August 2012
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نحوه انعکاس اخبار زلزله آذربایجان شرقی توسط رسانه ملی گفت: صدا و سیما به جای انعکاس اخبار زلزله خنده بازار پخش می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: بنده باید از مردم شریف استان تشکر کنم چرا که حقیقتا همه آنها وارد صحنه شدند و اگر حضور آنها نبود ما به این سادگی نمی توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این زلزله 200 روستا تخریب شده است، افزود: این سئوال مطرح می شود که چرا باید با وقوع یک زلزله چنین آسیبی به روستاهای این استان وارد شود.

نماینده تبریز افزود: این مشکلات ناشی از ضعف ساختار مدیریتی در این استان است. هنوز مردم در بعضی از قسمت ها با مشکلاتی روبرو هستند و به این مشکلات کمتر رسیدگی شده است.

وی گفت: متاسفانه مدیریت بحران  در منطقه به خوبی لحاظ نشده است.

پزشکیان افزود: بیمارستانی که به تازگی ساخته شده بود در این زلزله کاملا تخریب شد.

وی در ادامه سخنانش به انتقاد از عملکرد صدا و سیما برای انعکاس اخبار زلزله آذربایجان پرداخت و افزود: منتقد عملکرد صدا و سیما برای نحوه پوشش خبری این زلزله هستیم. معتقدیم این رسانه نتوانسته است به نحو مطلوب اخبار را به گوش مردم برساند.

پزشکیان گفت: مردم این استان در بحران به سر می برند اما صدا و سیمای ما خنده بازار را پخش می کند و این عملکرد واقعا جای انتقاد دارد.

نماینده مردم تبریز همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی پس از وقوع این زلزه تیمی را به این استان اعزام کرد، افزود: بنده تا دیشب در این استان حضور داشتم و همچنین تیمی از سوی مجلس به آذربایجان شرقی می رود و گزارش خود را به هیات رئیسه مجلس تقدیم می کند اما بنده به عنوان یک نماینده باید از موضع گیری مجلس و رئیس آن تشکر کنم که بررسی این زلزله را در دستور کار مجلس قرار دادند.

وی ضمن تشکر از عملکرد دولت برای پیگیری و رفع مشکلات در استان آذربایجان شرقی گفت: دولت تا به الان اقدامات خوبی انجام داده ولی باز ما با ضعف های زیادی روبرو هستیم تا آنجایی که من در جریانم 8 هزار چادر را برای اسکان خانواده های آسیب دیده در اختیار قرار دادند، اما عده ای سود جو تعدادی از این چادرها رابه تبریز بازگرداندند و چادر در مناطق زلزله زده کم آمده است این نشان می دهد که برنامه ریزی ها به خوبی دنبال نمی شود و همانطور که اذعان داشتم ما با ضعف مدیریت روبرو هستیم.

بنابراین گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به انتقاد پزشکیان از عملکرد سازمان صدا و سیما در نحوه پوشش اخبار زلزله آذربایجان شرقی گفت: من از مسئولان این سازمان می خواهم که در این راستا به خوبی وارد صحنه شوند تا مردم این استان نیز این احساس را کنند که همدردی ملی برای این زلزله بوجود آمده و همه ما نگران آنها هستیم.

رئیس مجلس گفت:  مسئولان صدا و سیما ‌دقت بیشتری در پخش برنامه‌ها کنند و شرایط آزردگی مردم فراهم نکنند.

همچنین نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي، در تذكري با اشاره به زلزله اخير در شمال غرب كشور و به دنبال آن كشته شدن جمعي از هموطنان گفت:‌ در شرايطي كه بسياري از هموطنان ما در مناطق زلزله‌زده خانه‌هايشان ويران شده و عزادار هستند بايد پرسيد كه چرا صداوسيما در شب گذشته برنامه مضحك پخش كرد.

به گزارش ايسنا نادر قاضي‌پور در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: از سوي ديگر شاهديم كه رياست‌جمهوري در كشور عزاي عمومي اعلام نكرده است.

نماينده مردم اروميه همچنين در تذكري ديگر با تاكيد بر اينكه بودجه‌هاي مربوط به سازمان مديريت بحران براي مقابله با حوادث غيرمترقبه به فرمانداري‌ها و استانداري‌ها بسيار دير اختصاص داده مي‌شود گفت: با قانون جديد برنامه پنجم توسعه و جدا شدن بودجه سازمان مديريت بحران از وزارت كشور، اين بودجه‌ها به موقع به فرمانداري‌ها و استانداري‌ها براي بازسازي و عمران اختصاص داده نمي‌شود.

قاضي‌پور تاكيد كرد كه براي جلوگيري از كشته شدن مردم در زير آوارها بايد پيشگيري‌هاي لازم صورت گيرد كه اين امر منوط به در اختيار قرار دادن بودجه سازمان مديريت بحران به وزارت كشور است.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين تذكر تاكيد كرد كه در آذربايجان شرقي دو روز عزاي عمومي اعلام شده است.

همچنین نماينده مردم مشكين‌شهر نسبت به پخش برنامه خنده‌بازار از صداوسيما در شب گذشته به شدت انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا، يونس اسدي در جلسه علني امروز مجلس در تذكري گفت: در حالي كه در استان آذربايجان شرقي دو روز به دليل مرگ تعدادي از هموطنان‌مان عزاي عمومي اعلام شده است پخش برنامه خنده‌بازار چه مفهومي دارد؟

وي گفت: حركت هيات رييسه مجلس نيز از جنس حركت صداوسيماست.

نماينده مردم مشكين‌شهر خطاب به مسئولان صداوسيما گفت: مسئولان اين سازمان از اين عملكرد خود خجالت بكشند.

لاريجاني در واكنش به تذكر اسدي گفت: اين موضوع را آقاي پزشكيان مطرح كرد و نيازي نبود كه با اين لحن سخن بگوييد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار