بازدید 106450
با عرض تسلیت به مردم صبور ایران؛

اعلام «عزای عمومی» «تابناک» در مصیبت زلزله زدگان آذربایجان

زلزله شمال غرب کشور را لرزاند؛ اما برخی خفته ماندند! اکنون کافی است، واکنش مقامات دیگر کشور‌ها به وقوع حوادث مشابه را به یاد بیاوریم؛ از «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزله‌زدگان»، تا «عزای عمومی» در عربستان، روسیه و... تحریریه «تابناک» امروز در غم درگذشت هموطنان آذربایجانیمان عزادار است و به جای دیگران اعلام عزای عمومی می‌کند. پیام‌های شما برای همدردی و آمادگی برای کمک احتمالی آرامش‌بخش مردم داغدار خواهد بود و چند درخواست هم از شما داریم.
کد خبر: ۲۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۷ 12 August 2012
شاید شما هم جزو آن دسته از هموطنانمان باشید که تازه با خبر وقوع زلزله شش و چند ریشتری در شمال غرب کشور روبه‌رو شده‌اید؛ با این توضیح که ممکن است در این بی‌‌اطلاعی، هیچ قصوری متوجه‌تان نباشد، چرا که فراگیرترین رسانه کشور که لقب ملی هم دارد، تقریبا این خبر را نیز به مانند برخی اخبار دیگر از دور انتشار بیرون گذاشته است!

به گزارش «تابناک»، عصر دیروز دو زلزله به بزرگی ۶.‌۲ در مقیاس ریشتر و عمق ۱۰ کیلومتری، مناطقی در مجاورت شهرهای اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را به شدت به لرزه درآورد و خسارات صدمات جانی و مالی بسیاری به ساکنان این منطقه وارد کرد؛ اما وقوع رویدادی به این اندازه متأثرکننده هم تا این لحظه منجر به اعلام عزای عمومی نشده است!

بدین ترتیب، گزارش‌های رسیده از آذربایجان شرقی، حاکی است که به رغم اینکه امدادگران هنوز موفق به دسترسی به همه مناطق آسیب دیده نشده و طبیعتا شماری از هم‌وطنانمان ساعات گذشته را زیر آوار (لطفا تصور کنید) گذرانده‌اند، تا این لحظه (سحرگاه یکشنبه) بیش از ۱۸۰ تن از هموطنانمان جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند وافزون بر آن، بیش از هزار و پانصد تن دیگر مجروح شده‌اند.

قدرت امواج درونی زمین به اندازه‌ای زیاد بوده که زلزله در سراسر منطقه شمال غرب کشورمان احساس شده و البته به دلیل قرار گرفتن کانون لرزه در فاصله اندک نسبت به سطح زمین، به شدت مخرب عمل کرده است تا جایی که توانسته ترس و وحشت بسیاری پدید آورده و مردمان ساکن کیلومتر‌ها آن‌سو‌تر را هم مجاب به خوابیدن در خیابان‌ها کند و نیروهای امدادی پنج استان را به حالت آماده‌باش درآورد؛ اما موفق نشد تا مسئولان رسانه ملی را مجاب به قطع برنامه‌های عادی و یا دست کم، پوشش اخبار مرتبط با مقوله روز برای کسری از جمعیت کشورمان کند!

این در حالی است که اهمیت ماجرا از دید دیگر رسانه‌ها به اندازه‌ای بالا بوده که خبر آن به سرعت در همه رسانه‌های جهان باز انتشار یافته است تا جایی که رویترز در گزارشی به نقل از اداره زمین‌شناسی آمریکا، شدت زلزله اخیر را ۶.‌۴ در مقیاس ریشتر ارزیابی کرده و خبر آمادگی صلیب سرخ ترکیه برای اعزام دارو و نیازهای اولیه به کشورمان را به تلکس خبری‌اش می‌فرستد، حال آنکه حد ‌‌نهایت واکنش دولتمردان کشورمان به «پیام تسلیت اعضای هیأت دولت» (و نه حتی مجموعه هیأت دولت!) و چند توصیه مانند بسیج امکانات یا پشتیبانی‌ها و کمک‌های لازم محدود می‌ماند!



اکنون کافی است، واکنش مقامات دیگر کشور‌ها به وقوع حوادث مشابه را به یاد بیاوریم تا «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزله زدگان»، «در پی کشته شدن شانزده نظامی مصری رخ داد؛ اعلام سه روز عزای عمومی»، «عزای عمومی در عربستان...»، «... در روسیه» و صد‌ها قرینه دیگر به تقویت این ابهام بیایند که اصولا وقوع چه رویداد تلخی، می‌تواند منجر به اعلام عزای عمومی شود؟

اینجاست که یادآوری ماجرای چند روز گذشته به یاری‌مان خواهد آمد تا مبادا یک طرفه به قاضی رفته باشیم؛ همانجایی که خواندن پی‌در‌پیِ پیام‌های ریاست جمهوری به مناسبت دلاوری‌های ورزشکارانمان در المپیک، ‌گاه مانع پخش زنده رقابت‌های ملی پوشان کشورمان نیز می‌شد، ولی این بار که تازیانه طبیعت بر تن بسیاری از هم‌وطنانمان نشسته، نه رئیس جمهور پیام آنی صادر می‌کند و نه صدا و سیما، خاطر المپیک را مکدر می‌کند!

بدین ترتیب، نه تنها عرصه برای میان‌داری دیگر رسانه‌های فارسی زبان خالی خواهد شد، بلکه واژه «ملی» ابتر‌‌ رها شده و ظلمی آشکار در حق هموطنان زلزله زده‌مان روا خواهد شد، چرا که ثابت کرده‌ایم در اندازه همدردی و غمخواری نیز کنارشان نیستیم.

با این تفاسیر، بر آن شدیم تا ضمن تسلیت به ملت بزرگوار، به عنوان رسانه‌ای تعاملی که همواره مورد اقبال جمع بزرگی از هموطنانمان بوده است، با اعلام یک روز عزای عمومی به مناسبت همدردی با هموطنان زلزله‌زده‌‌‌‌‌مان، بستری فراهم کنیم تا شما خوانندگان گرامی نیز با هموطنان آذری‌مان همدردی کنید.

به عبارتی بهتر، می‌خواهیم که در نقش پل میان شما (خوانندگان) و هموطنان آسیب دیده‌مان در اهر، هریس، ورزقان و همه نقاط آسیب دیده از زلزله اخیر به ایفای نقش بپردازیم تا شاید به نوعی تفسیر این بیت باشد برای مسئولانی که در شب بیدار باش شمال غرب کشور خفته بودند؛

«چو عضوی به درد آورد روزگار     دگر عضوها را نماند قرار»

پیام‌های شما برای همدردی و آمادگی برای کمک احتمالی، آرامش‌بخش مردم داغدار خواهد بود و چند درخواست هم از شما داریم.

احتمالا هم‌وطنانمان در مناطق زلزله‌زده به خون نیاز داشته باشند، به ویژه این که در ماه مبارک رمضان ذخیره خون کشور هم کم شده است؛ آمادگی داشته باشیم که در صورت نیاز برای اهدای خون به کمک هم‌وطنانمان بشتابیم.

آگاهی‌رسانی درست، دقیق و مشفقانه، مردم و داوطلبان را در کمک‌رسانی کمک خواهد کرد؛ بنابراین، از انتشار اخباری که کمکی به هم‌وطنانمان نخواهد کرد، خودداری کرده و با انتشار تصاویر آزاردهنده بر دردهای ایشان نیفزاییم.

با تشکر از ابراز همدردی هموطنان عزیر و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان حادثه زلزله در شهرهای استان آدربایجان شرقی ، به اطلاع می رساند که تا پایان روز یکشنبه این گزارش 1295 کامنت منتشر نشده دارد که به تدریج منتشر خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۹۰
انتشار یافته: ۶۲۶
خدا به بازمانده ها کمک کنه غم از دست دادن عزیزانشون را فراموش کنن، تسلیت میگم به ترک های دوست داشتنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ma amadeh komak hastim
khoda be bazmandegan sabr bedad
tasliat vma ra pazira bashid
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خداوند فقـط و فقـــط ایران و ایرانی را از بلایا دور کنه ایشالا.
ناشناس
| Australia |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چقدر مردم و رسانه ها پیش بینی زلزله توسط آیت الله خوشوقت رو مسخره کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اعلام عزاي عمومي و همدردي با مردم داغديده كاري بس خدا پسندانه است ، اما متاسفانه ما هميشه بعد از مصيبت ها به فكر بعضي از مسايل مي افتيم . تابناك عزيز از اظهار همدردي شما ممنونيم .
مسئله مهم مشكلاتي است كه در اجراي قوانين و يابرنامه ريزي ها هست . در شهرستان تنكابن به شهرداري بابت پيگيري بافت فرسوده مراجعه كردم ، جالب اينكه بافت فرسوده به منطقه تعلق مي گيرد نه به ساختمان ،يعني اينكه آمدند و گفتند اين منطقه بافت فرسوده است و اين منطقه نيست . جالب است ساختماني كه بيش از سي سال قدمت دارد و بر اثر لرزشهاي زلزله رودبار و جاده كندوان تركهاي آن مشهود و بام آن به جاي ترآهن از تير چوبي استفاده شده است كه بر اثر مرور زمان و خوردن موريانه با كوچك ترين تكان بر سر خانواده ساكن در آنجا تخريب مي شود چون در فلان منطقه قرار گرفته بافت فرسوده محسوب نمي شود و نمي تواند از تسهيلات بافت فرسوده استفاده نمايد ،حال چه فايده اي دارد پس از وقوع حادثه و اسيب ديدن ساكنان آين گونه خانه ها اعلام همدردي كرده و عزاي عمومي اعلام كنيم .
زنده كش بوده و با مرده پرستي شاديم آين گواهي است كه ما طالب گوريم هنوز .
تابناك عزيز خواهش ميكنم حتما" انعكاس دهيد . متشكرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چرا همه چیز را به خدا موکول میکنیم.
راستی میگی خودت برو کمک کن!
ناشناس
| Australia |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
لطفا شماره حساب برای کمک و پرداخت ذکات فطریه و کفاره رو اعلام فرمایید. ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مثلا چرا با تسلیت مخالفی؟!!!خدا شفا بده
محمد از خوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
برای من ترک زبان زلزله ای که نشان از قدرت لایزال الهی است تحملش آسانتر است از تحمل به خواب زدن مسئولین شماره یک کشور و مخصوصا رسانه میلی
ساغر
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
راستش منم بعد از اینکه دیدم روسیه عزای عمومی اعلام کرد گفتم چرا ایران ما این کار رو نکرد... با اینکه تلویزیون دائم شبکه 3 روشن بود المپیک می دیدم اما خبردار نشدم این اتفاق افتاده تا اینکه از سایت شما خبر رو خوندم و بعدش بود که چندبار مجری ها تسلیت گفتن...
واقعا برای هم وطنان عزیزم متاسفم و ان شاالله خداوند به بازماندگان صبر بده...و کشته شدگان رو قرین رحمت خود قرار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا صبر بده، همین
مهاجران افغانستانی
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما مهاجرین افغانی هم این حادثه دلخراش را به تمام برادران وخواهران ایرانی تسلیت میگوییم .
pp
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من موندم اگه هچین زلزله ای جای دیگه کشور رخ میداد اینقدر شما شلوغ میکردین ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
برای صدا وسیما متاسفم یورونیوز بیشتر از اخبار صدا و سیما خبر رسانی کرد
آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
1. تابناک؛ استاد آب در هاون دشمن کوبیدنی
2. جار زدن بحران خودش بحران آفرینه
3.الحمدلله به بهترین نحو امداد رسانی و مدیریت صورت گرفته، چرا تلاش مسئولین را نادیده و کم اهمیت جلوه میدی؟ آقا محسن هم بیاد دردی نمیتونه دوا کنه ها
4. الان بیگانگان و رسانه های آنها فعالیت برانگیختن حس پان ترکیسم را دارند و میخوان مدیریت کشورمون در جهت آذریها رو ضعیف جلوه بدن
خجالت بکش!!!!!
هیچوقت پیام بنده را منتشر نکردی، الان هم این کارو نمیکنی
با عرض تسليت به تمام هموطنان نازنينم...براى خانواده هاى عزادار آرزوى صبر در اين شب ها و روزهاى عزيز دارم...
لطفا اعلام كنيد چه كمكى از دست ما برميايد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ديشب تا سحر براى احيا بيدار بودم...از سحر تا الانم خوابم نمى بره.ديدن عكسا داغونم كرد.خداياااااا بهشون صبر بده.كمكشون كن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چه کمکی ؟ اونهائی که با نیاتی افطاری های آنچنانی میخوان بدن پولش را بفرستند البته خودشام و مستقیما برای کمک به اونها . مگر نیت شما خیر نیست ؟ ثواب کدام بیشتره ؟ افطاری دادن و دعوت از چهره هائی برای نقشه هاتون که شاید رانتی ایجاد بشه یا کمک به این مردم نیازمند ؟؟
صدا وسیمای ملی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تابناک الکی جو منفی درست نکن.
شنبه شب صدا سیما که همش عزاداری بود. فکر کردید با اعلام عزاداری مشکل مردم را حل می کنید.
خب دولتمردان دارند حداکثر تلاششان را می کنند تا به مردم خدمت رسانی شود. حتما باید بیایند جار بزنند. به همه مسوولین و داوطلبان عزیز خسته نباشید عرض می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کانال و از بی بی سی عوض کردم خواستم ببینم اخبار ایران چی می گه... خجالت کشیدم از کارم ،همون بی بی سی بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اطلاع رساني با جو سازي فرق دارد ، اقاي ناشناس . صدا و سيما با بودجه نفت آنقدر عملكرد ضعيفي داشته كه روي سقف تمام خانه ها ديش ماهواره رو مي بينيد . تابناك متشكرم از اعلام عذاي عمومي .
سیامک
| Australia |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
وقوع زلزله را بی بی سی 15دقیقه بعد اعلام کرد ولی در ایران هنوز خبری نبود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما دیشب تمام شبکه های تلویزیون را چک کردیم فقط شبکه خبر دائم زیر نویس میزد که زلزله 6 ریشتری دز دو جزیره در آلاسکا اومده!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
جو الکی کدومه آیا می دونین در زمان حادثه های اینچنینی به دلیل قطع سیستم های ارتباطی مثل تلفن و موبایل یکی از روشهای ارتباط با حادثه دیدگان رادیو و تلویزیون می اشد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اگر اين اتفاق در شاخ افريقا يا در کشوري که نامش را هم نميدانيم افتاده بود بعضي ها بيشتر به تکاپو مي افتادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حتی آرم شبکه ها رو هم سیاه نکردند !!!!!!!!!!!!!
محمدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کشته مرده این خدمتگذاری دولتم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
به مردم که خدمتی نمیکنند، .لی انگار به شما خوب میرسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خداییش من ساعت حدود 7 از شبکه press tv و شبکه خبر متوجه شدم چرا جوسازی می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بعضی ها خوب از این آب گلالود ماهیی میگیرند . انگار شب انتخابات ریاست جمهوریه!
این تلویزیون به هموطنامون کاری نداره، افتخارش اینه که بگه تو سوریه هیچ خبری نیست،یا اگه تو کشوری سیل یا زلزله اومد مردمو تشویق به کمک کنه که بعضیا پزشو تو دنیا بدن،واقعا که:(((
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چند ساعتی دندون روی جگر بذارید واکنش صدا و سیما و دلوت رو هم خواهید دید!
آخه نصفه شبی چه کاری میتونستن بکنن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
یعنی چی چیکار می تونستن بکنن؟ واقعا برات با این طرز تفکر متاسفم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
رضا جان - در روز هم هیچی از دولت برنمیاد - منتظر باش و ببین
كيوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
يا در يك اتش سوزي در امريكا يك نفر زخمي شد
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
رضا جان حداقل كارشون اطلاعرساني سريع بود كه اون رو هم نكردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من از تبریز هستم
تلفن و موبایل به لطف این دکلها قطع بود همش میخواستیم ببینیم تلویزیون ویژه برنامه میزاره که بدونیم چیکار باید بکنیم؟ متاسفانه 2 تا از فامیلامون تو یکی از روستاها کشته شدن نمیدونستیم بریم دنبالش یا نه؟ جاده ها بازه یا نه؟ بالاخره اخبار رو از کانالای ماهواره نگاه کردیم یکیشون ویژه برنامه هم گذاشته بود اطلاع رسانی لحظه به لحظه میکرد. دمشون گرم
واقعا صدا و سیما گل کاشت تا صبح پخش زنده مراسم احیا بود
حالا میگن جو منفی درست میکنم ولی خداییش همچین اتفاقی هر جای دیگه غیر از آذربایجان می افتاد صدا و سیما همین کارو میکرد؟
یه سیل تو ماداگاسکار بیاد نشون میده که ثابت کنه اوضاع دنیا مخصوصا غرب بهم ریخته است......
خدایا به حق این شب های عزیز خودت به داد مردم خوب شهرم برس.
صدا و سیما واقعا عملکرد شرم آوری داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
منفى اشتباه دادم!
محمد
| Canada |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آمین
از کلیبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بابا چرا اینا این طوری آمارارو میگن این همه روستا با خاک یکسان شده والا از این صدا سیما آبی گرم نمیشه....
ضمن تسلیت این همدردیها نوش دارو بعد از مرگ است.... هر خانه ای که بعد از زلزله شدید شمال که 20 سال پیش اتفاق افتاد ساخته شده و بر اساس اصول صحیح مهندسی ضد زلزله نیست و خراب شده است بایدمهندس و معمار ش مورد مواخذه قرار بگیرند
پاسخ ها
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
عزیز تند نرو،جایی که حق الزحمه مهندسین تو همین تبریز نصف قیمت غیر کارشناسی مصوب هست، هزار جو باند بازی تو شهرداری، ... شما امدی می گی من مهندس مقصرم، طرف برای یه ساختمان 6 طبقه که هر طبقش با 100 متر مفید ، 260 هزار تومن برای کلش داده به من مهندس، بعد هم می خواین آخر کیفیت تحویل بگیرین.

من آگه گزارشی خلافی هم به شهرداری بدم،شهرداری بخاطر پول،بجای طرفداری از ، طرف متخلف رو می گیره.
حاضرم شماره پرونده بدم، شما تو همین تبریزش برو ببین.
بعد هم هزار جو بدوبیراه پشت مهندسش هست....
می دونم که منتشر نمی شه، ولی خواستم بگم تا حقیقت کمی روشن شه.
ناشناس
| Australia |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اگریک پزشک اشتاه یا تخلف بکند ممکن است یکی دونفر جان خود را ازدست بدهد ولی تخلف مهندس ساختمان میتواند جان صدهانفر را در یک آن بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خب آقای مهندس پس وجدان کاری تون کجاست؟قبول دارم که بهتون پول کم میدن اما بخاطر انسانیت هم که شده باید کارتون رو درست انجام بدید،هم چیز هم پول نیست،خدا و آخرتی هم هست ..
مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مهندس عزیزم سلام نمازوروزهات قبول اینکه نشد حرف حساب عزیزم اینجوری خوبه؟شما باید طبق تعرفه پول بگیری وبرابر اصول طراحی ونظارت کنی وبه حرف هیچ کس گوش ندی
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقای یک مهندس، هیچ توجیهی نداره که چون پول کمی می گیری یا شهرداری هر کاری می کنه شما کارت رو درست انجام ندی. به خاطر پول که نمی شه با جان مردم بازی کنی آقا!!!
شما گزارشت رو بده بقیه اون به شهردار ربط پدار می کنه و تو این شرایط به جای مهندس ما بد و بیراه خودمون رو به شهردار می دیم.
مشکل ما ایرانیا همیشه این بوده که برای اشتباهات یا کارهای غلط خودمون یه راه توجیه پیدا می کنیم!!! وای بر ما و مهندسان ما
مهندس عمران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ضمن تسلیت به هموطنان آذربایجانی قابل توجه دوستان اکثر خرابیها ی منجر به فوت مربوط به ساختمانهای کلنگی ویا با قدمت بیش از 10 سال است زمانیکه هنوز نظام مهندسی شکل نگرفته بود نظام مهندسی باید آزمون خود را در مورد ساختمانهای با قدمت کمتر از 10 سال پاسخ دهد
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آقای مهندس اگر از دستمزد نالانی حالا به هر دلیلی میتوانی کار نکنی چرا با جان و مال مردم معامله میکنی؟
من نیز مثل شما واقعا متاسف شدم
موقع زلزله کانال استانی سهند را باز کردم ببینم قدرت زلزله را چند ریشتر اعلام می کند ولی متاسفانه دیدم اصلا خبرش را هم اعلام نکرد و در حال پخش سخنرانی آقای جوادی آملی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خوب حتماً سخنرانی مهم تر بوده!!!
بسمه تعالى
باعرض سلام و عرض تسليت با هم وطنان عزيز بخصوص غيور مردان اذر بايجان و بويژه خانواده هاى داغدار و مصيبت زده اين حقير نيز مثل شما عزيزان بخشقابل توجهى از شب زنده داريمان به ديدن اخبار و عكسهاى مردم مظلوم مناطق زلزله زده همراه با اه و اشك و افسوس و خشم ازاين همه سهل انگارى و كاستى درحق مردمى كه واقعا حقشان اين نيست !!باور كنيد در نمازهاى دست وپاشكسته و دعاهاى متعدد ولى كم مايه كه به بضاعت اين حقير بر ميگشت فقط فكر كردم بايد به امام زمان شكايت بريم كه حتى در صحبتهاى سحر و حتى زير نويس نامى از اين همه مصيبت برده نشد !!!؟واممصيبتا
ضمن عرض تسلیت به همه ایرانیان آذربایجانی مخصوصاً آنهایی که عزیزی را از دست داده اند و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، از تابناک تشکر می کنم و برای رسانه "ملی" متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
فقط تاسف ؟ من هم برای بی غیرتی هایمان متاسفم .شاید حق ماست ؟ نه ؟
آدربایجان تنهاست ...
پاسخ ها
عوام
| Spain |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تمام ایران با آذربایجانه ... آذربایجان افتخار مانه .. بخدا قسم ما هم با خواهران و برادرنمان همدردیم و هر کاری برای آنها انجام میدهیم ... خدا صبرشان دهد ...
ناشناس
| Australia |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
آذربایجان هرگز تنها نیست، چنانکه غیور مردان آذری در تمام طول تاریخ افتخار ایران و ایرانی بودن. از تشکیل سپاه در جنگ چالدران مقابل سپاه عثمانی توسط بازاریان تبریز تا جنگ هشت ساله که امثال شهید باکریها رو تقدیم کردند. امروز خودم بعنوان یک پزشک ایرانی بلیط گرفتم تا به کمک هموطنانم به ایران برگردم. اگر فقط شعار وطن وطن سر نمیدید شما هم به اندازه خودتون کمک کنید و از این حرفهای فتنه انگیزانه که معلومه از کجا نشآت میگیره نزنید.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تنها نیست تا با خداست . آذربایجان پاره تن ایرانه و ما دوباره ابادش میکنیم خدایا به باز ماندگان صبر جزیل عنایت بفرما، امین یا رب العالمین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اگر این زلزله در تهران یا اصفهان میامد قضیه کاملاً فرق می کرد. مسئله آذربایجان است!!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
جو سازی نکن . ما ایرانیها همدیگه رو داریم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
همه ملت ایران با اذربایجان است ما را در غم خود شریک بدانید
یک شهروند بمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تمام ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
هموطن آذري عزيز
ضمن عرض تسليت و ابراز همدردي خواهش مي كنم حساب عملكرد ضعيف و خجالت آور مسئولان را پاي مردم ننويس .
ما ايراني ها در هر جاي اين دنيا كه باشيم با شماييم و هر طور بتوانيم كمك خواهيم كرد.
اصغری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اذربایجان پاره ای از تن ایرانه .من به عنوان یک آذری دست تک تک ایرانیهای باغیرت را که با مردم غیور آذربایجان ابرازهمدردی میکنند را می بوسم.خوب بدانیم که ایران با اقوامش ایران می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
جو سازی نکن . ما ایرانیها همدیگه رو داریم
فروغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سرزمینی که ستارخان وباقر خان رابه ایران پیشکش کرده وهمیشه نمادی از غیرت وشرافت ونجابت وازادگی واراده است هیچوقت تنها نیست یادمان نمی رود علامه بی ادعا دکتر جعفری را اذربایجان به دنیا هدیه کرد.باجان ودل درخدمتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
همه جاي ايران سراي من است
همين طور كه اين كامنتها رو ميخونم فقط دارم اشك ميريزم از اين حرفها نزنيد
سلام، لطفا ساعات کار سازمان انتقال خون تهران را بخصوص مرکز اصلی آن در خ وصال را اعلام نمائید.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما مییخوای به حساب خون بدی حتما نباید خیابون وصال بغل خونتون باشه تازه اونم ساعتشو تابناک اعلام که شما یکوقت وقتت تلف نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اينجا منفي يعني چي؟خدايي بعضي جاها شورش رو در ميارن بعضيا .!!!!
یوشف
| Netherlands |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از همه جای ایران تو سایتای اجتماعی مردم لطف و محبتشون رو به مردم آذربایجان نشون دادن ... منم به نمایندگی از آذری ها از همه هم میهنان گرانقدر و بزرگوارم تشکر می کنم اما از دولت و صداوسیما خیلی ناراحتیم ... کاش دولت هم مثل ملت به فکر زلزله زدگان و آوارگان بود !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما تو گیلان زلزله رو احساس کردیم ولی نمیدونستیم چی شده وقتی متوجه شدیم اطراف تبریز بوده فهمیدیم که چقدر زلزله ی قوی ایی بوده. خدا به بازمونده ها صبر بده. تسلیت..
اعلام عزاي عمومي چه دردي رو دوا ميكنه آخه؟ بايد به حال زلزله زده ها رسيدگي بشه و عزاي عمومي به چه دردشون مي خوره؟ در ثاني اونا به اندازه ي كافي غم و غصه دارن چيزي كه بيشتر از كمك هاي اوليه احتياج دارن روحيه خوبه، اگه خيلي دلتون به حال مردم زلزله زده مي سوزه يه كاري كنيد كه يه لبخند بياد رو لباشون . البته جنبه ي احترامي قضيه بماند ، ولي اصل رو نبايد فراموش كرد.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ولی بنظرم اعلام عزای عمومی در چنین مصیبتی بزرگترین کمک روحی است که میتوان انجام داد . ..
وقتی از طریق خوانواده ام این خبر را شنیدم عمق فاجعه را تا به این حد تصور نمی کردم زیرا هیچ پوشش خبری درستی نبود حتی برای یک لحظه برنامه مربوط به المپیک را برای اطلاع رسانی قطع نکردند. ... با این وجود بهتر است گلایه ها بمانند برای بعد, در صورت امکان شماره حسابی جهت کمک به زلزله زدگان اعلام شود ویا اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان و محل تحویل آنها در تهران اطلاع رسانی شود تا افراد ساکن در مناطق دورتر نیز کمکهای خود را ارسال کنند.
وقتي اكثر مسولين در گير مسايل سياسي هستند ديگر چه توقعي داريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
واقعا جای تاسف است با این کمک رسانی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تند نرو برادر !!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مسئول یعنی پاسخگو!!!!
کو مسئول!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مسئول نه رئیس
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
منظورت کیه بی دین همه مسئولین که پیام تسلیت صادر کردن
سلام من در تبریز زندگی می کنم امروز حدود 10 تا زلزله حس کردیم که 3 تای آنها مخرب بود و منجر به خرابی و خسارت ها مالی و جانی در حومه و حتی ساختمان ها نوساز تبریز شد .
با سلام ضمن تشکر از تابناک. رسانه ملی که هیچ حتی شبکه استانی آذربایجان شرقی هم خوابیده و فقط به اندازه یک خبر حادثه کوچک و چند زیر نویس بسنده میکند و انگار که این زمین لرزه در دورترین نقطه نسبت به این استان اتفاق افتاده. واقعا متاسفم. سیل در چین و آتش سوزی در جنگلهای اسپانیا به مراتب پر رنگ تر از این زمین لرزه ها هستند و این در حالی است که الان (5:25 بامداد) پس لرزه های شدید ادامه دارد.به لینک زیر مراجعه کنید:
http://irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa
پاسخ ها
رحیم از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خوب گفتی، الان هم داره می لرزه.
بعد زلزله کانال استانی و رادیو محلی برنامه معمولی پخش می کردن و اثری از زلزله نبود.
خبر اول رو همون لحظه اول از بی بی سی شنیدم. شرم باد بر این سکوت و سیما که اسمشو گذاشته صدا و سیما رسانه ملی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مهدی جان متاسفم خدا حفظتون بکنه ایا خدمات رسانیم مثل خبر شونه؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چه اسم با مسمایی (سکوت و سیما) !!!
ما هم در کنار شما دلیران عرصه مطبوعات هستیم و این فاجعه را به تمام ایرانیان و هموطنان اسیب دیده تسلیت می گیم
مطلب خوبی بود .ممنون از ابراز همدردی تان . ولی مطالب تان بر ضد فرهنگ همین آذریها هنوز یاد مان نرفته. مخصو صا" آنجا که بخاطر شعر خوانی یک کودک ترک الم شنگه ای در سطح ملی برپا کردید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما فرهنگ دوست عزیز توی این وضعیت که مردم به کمک و سرپناه نیاز دارند هم از تفرقه افکنی دست بر نمیداری؟!
حتی یک لحظه هم از فکرشون بیرون نمی یام،باز صحنه مادری در کنار فرزندان از دست رفته اش دلم را لرزاند، خیلی از قربانیان با دهان روزه از این دنیا رفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
واقعا درد آور گفتی
با دهان روزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
یکی از بستگان خود من وقتی زیر آوار بوده به پسرش گفته خیلی تشنه ام :(( اما تو نوه امو نجات بده منو رها کن
اما تو لرزه دوم هر دو کشته شدن
الان چشام پره دارم اینو مینویسم
بغضم ترکید
تسلیت میگم، خدا صبرتون بده شکیبا باشین مصیبت وارده قلب ما را هم بدرد آورده خدا کمکتون کنه، لطفا شماره حساب اعلام کنین، کار قشنگی کردی تابناک
آفرین...
سلام
آفرین به این بینش فکر میکردم ما ترکها تنها ماندیم اما میبینم نه ...... بازهم کسانی هستند که احساس همدردی حالیشان میشود خدا راشاکر هستم
از شما هم تشکر می نمایم
یاشاسین آنایوردوم آذربایجان
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چرا تنها عزیزم .ما ملت ایران همراه و همدرد شماییم .
عباس از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
نوکر شما هم وطنای باغیرت هم هستیم از دادن هر چی از دستمون بیاد از مال و خون و ... مضایغه ندارم.
خدا به همه شما صبر بده و مسوولای ایرانی رو هم از خواب بیدار کنه تا زودتر به خودشون بجنبند
مریخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما جون بخواه .مگه میشه آذزبایجان تنها بمونه.
ایران مدیون شماست.
مگه میشه هموطنای خوبی مثل شما رو تنها گذاشت.
آذربایجان روی چشم ایرانیان جا داره.
پس هموطن هموطن میگیم یعنی چی؟
زنده باشی جوون .
خداوند در گذشتگان این زلزله رو قرین رحمت کنه
هر چی بابت المپیک خوشحال بودم همش از بین رفت
تو هریس فامیل زیاد داریم
خدا رحم کنه
همراه شو عزیز،
تنها نمان دیگر،
کین درد مشترک ،هرگز جدا جدا،درمان نمی شود...
ان الله مع الصابرین
به نظرم مردم سوریه بیشتر به توجه نیاز دارن.!!!!
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
مارا در غم خود شریک بدانید

یاشاسین آذربایجان
جوان ترکمن از کلاله
خدا رفتگان این عزیزان را رحمت کند و به تمام بازماندگان سعه صدر عطا کند.
تابناک عزیز از شما کمال تشکر را دارم. ولی تابناک جان خیلی خودت را ناراحت نکن اتفاق مهمی نیافتاده است جان بی‌ارزش چند هم‌وطن از بین رفته. این که مهم نیست فدای سر کشتی‌گیران آزاد کار که توانستند مدال طلا بگیرند فدای سر فوتبالیست‌ها که می‌خواهند به جام جهانی بروند.
خبر به این مهمی را فقط در حد خبر یک و تنها یک کشتی‌گیر نیز پوشش ندادند در حالی که در خبر دیگر ما کوچه به کوچه شهر حلب را می‌گشتیم تا از روحیه و تامین مایحتاج مردمانشان خبردار شویم. یا ثانیه به ثانیه فوتبال برزیل و مکزیک را باید دنبال می‌کردیم چاره‌ای نداشتیم چرا که کل تلفن‌ها قطع بود و تنها وسیله‌ای که می‌توانستیم خبر کسب کنیم رسانه ملی بود (که با پول بیت‌المال اداره می‌شود) که آن هم گفتم چه چیزی برایش مهم بود.
همین حادثه را با ورود آب به مترو تهران مقایسه کنید که چقدر پوشش داده شد و ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
خدایا خودت به دادمان برس. خدایا خودت در ظهورش تعجیل بفرما
از تابناک ممنونم واقعا برای مسئولین و صدا و سیما متاسفم خوب یادمه موقع پخش بازی یکی از ورزشکارامون بازی رو قطع کرد و پیام تبریک رئیس جمهور رو برای چندمین بار خوند
من امشب 22/5/91 از شبكه 1 اخبار ساعت 9 فهميدم اما از جزييات و تلفات چيزي نگفتند واقعا متاسفم كه من ايراني از هم وطنانم كه آسيب ديده اند خبر ندارم واي بر من، من از همين جا اين مصيبت بزرگ را به ملت ايران به خصوص به مردم شهر هاي آسيب ديده تسليت مي گم
دولتمردامون شبها باید بخوابن تا صبح ها تصمیم بگیرن!!!!!!! شایدم رفته بودن احیا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما مردم ایران همه مون تو غم شما آذری های دلاور شریکیم
خداوند به حق این شب عزیز به بازماندگانشون صبر بده داشتم فکر می کردم اگه این زلزله تو تهران می اومد بازم واکنش ها همین بود؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
گناه زلزله زده ها اینه که ترکن! که اگه نبودن صدا و سیمای ملی خودشو کشته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اینقدر جو سازی نکنید. کلا صدا سیما پوشش خوبی رو این موضوعات نداره. هیچ ربطی هم به این که مربوط به کدوم استان باشه نیست. کلا پوشش خوبی نداره. مگه هموطنان جنوب که خفه شدن تو گرد و خاک هی گفتن ربط به نژادمون داره؟ یا مثلا هواپیماهایی که سقوط کرد و پوشش در حد صفر بود مگه همه ترک بودن؟؟
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مهدی جان منم ترکم آذربایجانیم گناه ما آذری بودنمون نیس همه ملت ایران ابراز همدردی میکنن با ما مسئله فقط بیخیالی مسئلین و خصوصا صدا و سیماست
سلام
واقعا افرین بر تابناک من خودم اهل اذربایجان و شهرستان سلماس هستم باور کنید شدت زلزله به حدی بود که یه لحظه سرمان گیج میرفت وای به حال شهرهای اهر و ورزقان خدا به دادشان برسد الان مجروحان را به شهر ما هم اورده اند واقعا تلفات خیلی زیاد هست خصوصا در روستاها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شدت انقدر زیاد بوده که تا لاهیجان هم رسید.
تسلیت...
واقعا ننگ

آمریکا اونجا میگه 6.4
اما اینجا میگیم 6.2
صلیب سرخ میگه ما آماداه ایم
ساعت 8.5 هنوز مسول آذربایجان (حوادث مترقبه )نمی دونست چند کشته داریم.
تلوزییون(((((رسانه میلی))))))))
درمورد بدبختی اروپا فقفط بلده
برنامه بذاره


من طی روزهای آتی به عنوان یک ایرانی
برای کمک اعزام خواهم شد
به آن مناطق

مثل همیشه مردم باید کمکاری دولت را جبران مکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من خبر رو توی اینترنت دیدم. وقتی سایتهای ایرانی و خارجی رو جستجو کردم سایت ایرانیی پیدا نکردم حتی تابناک را هم چک کردم. سایتهای خارجی تا آن زمان شدت زلزله و تعداد کشته شدگان تا آن زمان را 78 ذکر کرده بودند
ضمن ابراز تاسف شدید از این حادثه ناگوار از درگاه حق تعالی برای درگذشتگان در این شب عزیز علو درجات و برای بازماندگان نیز صبری جمیل و برای مصدومان شفای عاجل آرزومندم و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و امدادرسانی اعلام می دارم. امیدوارم تابناک فرای وطیفه اطلاع رسانی تمهیداتی را جهت ساماندهی داوطلبان خدمت به حادثه دیدگان بیندیشد. اجرتان با سیدالشهدا(ع)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من خودم یک تبریز هستم واقعا خیلی وحشتناک بود و انسان به یاد وعده های عذاب الهی میافتاد فقط یک نکته برام سوال هست
این کسایی که منفی دادن از نظر روانی سالم هستند؟فکر کنم باید حتما بستری بشند
تابناک ممنون از اینکه نشون دادی برخلاف برخی سیاستمداران شما خبرنگاران روحیه هم وطن دوستی دارید قابل تقدیر است. انشااله خداوند متعال به لطف این روز عزیز روح درگذشتگان این زلزله و سایر رفتگان علو درجات عطا نماید و برای بازماندگان صبر آرزومندیم ضمناً اشاره کنم به اینکه امسال دولت روسیه به احترام 177 کشته ناشی از سیل با اعلام عزای عمومی به بازماندگان هر در گذشته حدود 35هزار دلار حق خونبها داد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این مصیبت جانگداز را به ملت شریف ایران و آذربایجانیان عزیز تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای جانباختگان این حادثه درد آور رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت می کنم. اما در مورد روسیه دو نکته قابل ذکر است:
1- مقامات محلی روسیه بخاطر عدم هشدار به مردم و تعلل در تخلیه مردم، مقصر اصلی در کشته شدن مردم بودند. سیستم اعلام هشدار خطر، فردای روز واقعه به کار افتاده بود.
2- نکته دوم اینکه یک واقعه دقیقا مشابه در همین منطقه از روسیه (کوبان) در سال 2008 اتفاق افتاده بود ولی با این حال دولت برای رفع اساسی مشکل هیچ اقدامی انجام نداده بود تا اینکه امسال این واقعه تکرار شد.
و لذا با توجه این موارد دولت خود را مقصر اصلی دیده و برای رفع نارضایتی ها اقدام به پرداخت قرامت کرد.
کشور ما روی یکی از ابر گسل های دنیا قرار داره . توجه کردید در یک بازه زمانی زلزله ها از غرب ترکیه شروع میشن بعد شرق این کشور و حالا هم کشور ما.
این به صورت دوره ای اتفاق می افته به نظر من مسئولان باید جدی تر برنامه ریزی کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
خدا رحمتشان کند و به بازماندگان آنها صبر عنایت فرماید و به مدیران ما، مدیریت، و به مسئولان ما مسئولیت بیاموزد (چون قبل از اینکه بیاموزند بر مسند قدرت نشسته اند و با آزمایش و خطا میاموزند).
تابناک ممنون!! هم اطلاع رسانی سریع و هم اعلام عزای عمومی.
با سلام و عرض تسلیت خدمت همه هموطنانم بویژه آسیب دیدگان این حادثه، از لحظه ای که خبر تابناک را که عمق فاجعه را نشان میدهد خواندم نمی توانم بغضم را فرو ببرم و ذهنم دائما درگیر وضعیت آسیب دیدگان بویژه کودکان بی پناه و مظلوم است. ای کاش امکانش را داشتم تا از نزدیک التیامی بر دردهایشان بگذارم. از خداوند برایشان صبر مسئلت می نمایم.
باسلام
ضمن تشکر از سایت تابناک
من یک شهروند ایران ساکن چین هستم متاسفانه سایت های ایرانی هم همانند رسانه ملی؟!! آنگونه که این حادثه دردناک را پوشش خبری بدهند نداده اند ولی در کشور چین بیش از ایران پوشش خبری داده اند انشاءالله خداوند عقل از دست رفته ی مسئولان را به بازگرداند انشاءالله
از رسانه ها خواهشمندم تصاویر جانسوزی که که در فضای اینترنت پخش شده رو بیش از این ارسال نکنند چون ما اینجا خودمون داغونیم اون عکس ها رو هم میبینیم دیگه واویلا
این همه فیلم بازی نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما ایرانی ها شاید تو روزمرگی به خون هم تشنه باشیم
((((اصلا خودم رو میگم))))
اما تو یه بلای با وسعت کلی هوای هم رو داریم
مثل بم مثل جنگ
برادرم از آلمان ساعت 3 نیمه شب زنگ زده بود که حال ملت چه طوره

اونیی که داشت میرفت که از سختی های زندگی تو ایران فقط نفرین میکرد!!!!

البته امیدوارم هوای هم رو داشته باشیم
امیدوارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اين غيرت و وطن دوستى و انسانيت و غم همنوع رو خوردنه...اين فيلم نيست.متاسفم...همين!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا میدونه این کی بود و منظورش از این کامنت چی بود ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما ایرانی ها همیشه کنار هم هستیم...
به همه هم وطن داغدار تسليت عرض ميكنم و تسليت ديگر به خاطر داشتن مسؤولين با فكر و خرد ، ضمنا خودتونو ناراحت نكنين آخه كسي نبود همه رفته بودن حلب
مردم سوریه
آتش سوزی جنگل های اروپا و آمریکا
تیراندازی در آمریکا
رکود اقتصادی در اروپا و آمریکا
.
.
.
.
مسائلی که از نظر رسانه میلی((تلوزیون)) جان مردم دلاور آذریباجانات ارزش بیشتری دارد

من سعی میکنم با اهدا خون و ....
به این هموطنان کمک کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اقتصاد آمریکا و اروپا که منهدم شده! راستی من موندم با این اقتصاد مفلوک چطور تو المپیک اول شدن!!!
هر روز بيش از ١٠ بار به وب سايت شما سر ميزنم، خداييش ارزشش رو دارين، از صميم قلب به ذهن و فكر خبرنگاران، تايپيست ها، مديران شبكه، تكنسين ها و هر كسي كه بنوعي در تهيه و انتشار اين اخبار دست اندر كار هستند، تشكر و قدرداني ميكنم.
ديروز اتفاق طبيعي ناگواري افتاد و جان بسياري از هموطنان بدليل ساخت و ساز نامناسب و غيراستاندارد از بين رفت.
زلزله يك قانون در طبيعته و همدردي و كمك به ديگران يك قانون در زندگي انسانهاست.
حال بايد پرسيد ايا برخي از انسانهاي امروزي عضوي از طبيعت و قانونمند هستند يا خير؟!!! جواب من براي خودم محفوظ بمونه بهتره...
برای صداوسیمای ایران تنها چیزی که اهمیت داره آروم جلوه دادن اوضاع وخیم سوریه و بحرانی نشون دادن وضعیت اقتصادی اروپاست! دیگه هیچی براشون مهم نیست...واقعا تاسف باره این شرایطی که حاکم شده بر رسانه مثلا ملی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببین حرفهای مردم مارو روی ترجمه های مردم اروپا میذارن .هر چی ما میگیم از زبون مردم اونا باید بشنویم.ای خدا روز فرج ما را با فرج آل محمد ص انشاالله سریعتر بکن و مارا نجات بده یا الله یا رحمن یا رحیم .در این شبهای قدر برای ملت ما هم فرجی باز کن یا مولی یا ولی یا رحمن و یا رحیم الله.
استاد شیخ حسین انصاریان در برنامهء سحر شبکه قرآن گفتند, بر اساس روایات مؤمنینی که بر اثر سیل , زلزله و آتش سوزی جان میدهند شهید از دنیا میروند. خداوند به بازماندگانشان صبر و اجر بده, اصلا قابل تصور نیست که انسان عزیزش رو زیر آوار ببینه. خدایا صبر بده.
صبح که از خواب پا شدم خبر زلزله را خوندم.(کمتر از یکساعت اتفاق افتاد ه بود. خبر را تو بی بی سی خوندم) لحظه به لحظه پیگیر خبرها هستم.(کار دیگه ای ازم بر نمیاد) امیدوارم که هر چه زودتر اونهایی را که هنوز زیر اوار هستند نجات پبدا کنند. امدادرسانی در شب متوقف شده؟ یعنی چی؟ ما چرا فقط می خوایم تجربه کنیم. رودبار، بم و ....
حالا به فرض هم که رسانه ملی اطلاع رسانی کنه همون موقع. مهم اینه که امدادرسانی و نجات جون هم وطن ها به سرعت انجام بشه. ما که نگران عقب افتادن کشورهای دیگه از نظر علمی از خودمون هستیم پس هنوز راه کاری برای امداد رسانی در شب را نداریم!

حالا فرض کنید که جمعیت ایران 200 میلیون شده باشه. امار این حوادث؟

من از اینجا تنها کاری که میتونم بکنم دعا از صمیم قلب برای هم وطن هاست.
لطفا بگید چطور از کانادا میشه کمک های مالی رو فرستاد. منتظرم. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تو برو به کانادایی ها کمک کن. زیر پرچم یک عده همجنسباز و لاقید دم از کمک به ایران نزن!
__________اخــــطــــار________
احتمال بسیار بالای وقوع مجدد زلزله در ۴۸ ساعت آینده به پیش بینی یک وب سایت تخصصی لرزه نگاری خارجی
خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید . این سایت ها بر اساس آمار و تحقیقات علمی پیش بینی های ۴۸ ساعت آینده رو انجام می دند. احتمال بسیار بالا برای وقوع زلزله در ایران پیش بینی شده است که در واقع احتمالا همان منطقه تبریز مد نظر بوده است.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سند و لینک بزار دوست عزیز
سمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
وااااای خدا نکنه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چرا استرس الكى مى دى برادر؟!!!
شکل خونه ها بوی مظلومیت میده . به هموطنان عزیزم تسلیت عرض می کنم . ان شا اله با تمام وجودمان زخم آذرآبادگان را مرحم می نهیم.
پاسخ ها
آراز
| Netherlands |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تو این میانه از آب گل آلود ماهی می گیری؟
آذرآبادگان کجاست؟
ما آذربایجانیم
واقعاً باید به حال صدا و سیما تأسف خورد!
خدایا تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد. سیطره کامل نگاه سیاسی و امنیتی در این رسانه به حدی است که هر خبر یا رویدادی که از منظر دید آنان، نتوان برداشت و استفاده خاصی به لجاظ سیاسی از آن کرد، یا بایکوت می شود، یا آنقدر بد پوشش داده می شود که اثراتی مخرب تر از سکوت داشته باشد.
چقدر دردآور است که جان انسان ها حتی به اندازه منافع سیاسی شان اولویت ندارد.
بازگشت همه بسوی اوست"
واقعا باید عرق شرم روی صورت مسولین باشه،به خدای احدو واحد ما با ولایتیم ولی آدم تا انتقاد کنه میگن ضد نظامه،اصلا هرچی میخوان بگن بگن.
جان برای همه عزیز است ولی جان دادن عزیز دیدن درد غریبی دارد که اکنون این هم وطنان عزیزمان دیدند.
ما نمیگوییم کشورهای اسلامی را رها کنید حرف دل رها نکردن ملت خود است. بها و ارزش خون انسان ها مگر برابر نیست؟ مگر اسلام خودمان این را نمیگوید؟ پس چرا اگر شخصی که به بعصی ها نزدیک است به رحمت ایزدی میپیوندد عزای عمومی میشود ولی برای این عزیزان که به این شکل دارفانی را وداع کردند نباید عزای عمومی شود.یعنی خون این همه انسان هنوز به خون آن شخص
تابناک عزیز، به نظر من از اونجا که ما خیلی وقته در عزای عمومی به سر می بریم بنابراین دولت محترم نخواسته نمک به زخم مردم بریزه و گرنه دلیله دیگه ای نمی تونه داشته باشه. من مطمئن هستم که دولت تمام تلاش خودشو می کنه که آب رو بریزه اونجا که داره می سوزه!
به همه ی هموطنای عزیزم که به نوعی از این زلزله آسیب دیده اند تسلیت می گم.
من فکر کنم رسانه ملی خبر رسانی نمیکنه شاید سیاستش بر این باشه که مردم یک موقع احساساتی نشن برای کمک بروند سمت مناطق زلزله زده و دست و پا گیر امداد گران بشن چون امداد رسانی در ارامش اذهان عمومی راحت تر تا اینکه مردم عموم با خبر شوند و یک موقع رفتار های احساسی و وطن دوستانه مردم حتی باعث میشه جاده های اطراف مناطق زلزله زده بسته بشه این امداد گرا توی شب بنده خدا ها با آمبولانس پشت ترافیک ماشین های مردم عادی بمانند آن موقع است که همین ترافیک انسانی و نقلیه ای باعث از دست رفتن جان تعدادی از هم وطنانمان میشه اون موقع که دیگه خودمون نمیتونیم ببخشیم !!!!!فکر میکنم به همین دلیل توی رسانه ملی مسئله کامل خبر رسانی نکرده اند حالا بقیه مسائل پشت پرده چیه رو نمیدونم از خدا میخواهم که به این شب های عزیز این بنده خدا ها که زیر آوار موندن هرچه سریع تر نجات پیدا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
فكر مى كنم كه در زلزله بم هم همين سياستو داشتن.به هرحال اميدوارم هر تصميمى كرفتن به نفع زلزله زده ها باشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
با کدوم جاده، شما داری از کجا حرف می زنی. آگه اشک زنان روزه دار رو میدیدی، که کسی حتی نمی تونه تلفنی یه تسلی بهشون بده، اونوقت این حرف رو نمی زدی
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
رسانه ای که هرگز ملی نشد ، رسانه ای که حتی رسانه هم نشد.!
برخورد شبکه خبر سیما با موضوع زلزله آذزبایجان شرقی واقعا تاسف آور بود
مردم را خیلی خشمگین کرده
بخشی از مردم عزیز از دست داده
زخمی داده اند
آواره خیابان شده اند
نیمی از مردم کشور نگران
آنوقت شبکه خبر چنان به دنبال اخبار المپیک هستید که انگار اتفاقب نیفناده
شرم آور است شرم آور
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من خانواده ام ساکنه تبریزه بعد از وقوع زلزله حتی نمی تونستیم باهاشون تماس تلفنی بگیریم. مدام کانالهای تلویزیون رو عوض می کردیم ولی دریغ از یه خبر! اخبار ساعت 9 به صورت خیلی اجمالی در مورد زلزله خبر داد در حالیکه اگه این زلزله در آمریکا اتفاق افتاده بود، بیشتر بهش پرداخته می‌شد. به حاش گزارشگر با حوصله توی سوریه با تاکسی کوچه به کوچه حلب رو می گشت که نشون بده اوضاع سوریه آرومه که ما نگران نباشیم! حق هم دارن آخه جان مردم خودمون در برابر جان مردم عزیز سوریه هیچ ارزشی نداره!
وحشتناک بود امیدوارم بیشتر از اینا تلفات نده
با تشکر از تابناک.....
اونایی که این حرکت رسانه ی میلی رو توجیه میکنن واقعا.....!!!اگه از اولش سریع تر اعلام میکردن بجای پخش المپیک کذایی حداقل خیلی ها وقت میکردن پاشن برن اهر و ورزقان ، چون روز اول خیلی مهمه و میشه خیلی ها رو نجات داد!
متاسفم که برای مردم اذربایجان به اندازه اقتصاد در ظاهر بحران زده اروپا ارزش قائل نیستند.کی میتونه درک کنه وقتی تو خونه مریض ناتوان داشته باشی و زلزله خونتو بلرزونه و تو هیچ کاری از دستت برنیاد چه حالی میشی؟
قربون غیرتت تابناک
حداقل یک سایت شرف نشون داد. دست مریزاد
من از شهر پرث در استرالیانهایت تأسف و تألم خود را از این حادثه ناگوار اعلام میکنم و ضمن طلب غفران الهی برای درگذشتگان از درگاه احدیت از صمیم قلب آرزومندم آمار جان باختگان افزایش نیابد. باید کمک رسانی سریع و به درستی انجام بشود. عکسهایی که تا کنون منتشر شده این مطلب رو تأیید نمیکند.
اینجا انگاری سیزده بدره همه کمپ زدن تو خیابونا ولی انصافا خیلی زلزله بدی بود بیچاره روستایی ها
این حرفارو بعدا هم میتونید بزنید من حدود یک ساعت پیش از بیمارستان امام رضا میام که تقریبا اکثر مجروحارو میارن اونجا وضعیت بد تر از اونیه که خبر گزای ها میگن.(ضمنا از تابناک به خاطر عزای عمومی که اعلان کرده متشکرم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چقدر سریع از آمریکا اممدی بیمارستان امام رضا و برگشتی آمریکا- ای ول سعید خان!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
میدونی وی پی ان چیه ؟؟
ساعت 6.30 دقیقه بامداد هستش ...بنده تبریزی هستم و از دیشب تا بحال از خانه خارج نشده ام ...بخاطر مادر بیمار و پدر پیرم بیدار مانده ام که اگر اتفاقی افتاد کنارشان باشم...در این مدت بجز سایتهای انتخاب و عصر ایران و این اواخر تابناک سایتهای دیگر به سادگی از کنار این حادثه گذشته اند...امیدوارم که ارزش جان هموطنان ایرانی هم به اندازه ارزش جان عربها و افغانها و... برای دولتمردان و مسئولین در خواب ناز خفته نیز مهم باشد...
راستش من نمیدونم کجا میشه از نحوه عملکرد صدا و سیما شکایت کرد!
یا اصلا کی باید یه رسیدگی کنه به صدا و سیما!
سر هر موضوع کوچیکی صدا و سیما بحران سازی میکنه!
اینم که از نحوه پوشش خبری موضوع به این مهمی هست که اصلا ارشیو برنامه هاش تکان نمیخوره!
اینجا جای این حرفا نیست و فقط میشه گفت متاسفم! تاسفی که هفته ای یک بار سر موضوع های کوچیک و بزرگ و عملکرد صدا و سیما میخوریم آخرم هیچی به هیچی
امیدوارم تابناک بعدا تو پستی تحلیلی عملکرد صدا و سیما رو نقد کنه
من که فردا میرم خون میدم
لینک زیر ادرس مراكز خونگيري در ايام ماه مبارک رمضان هست
http://www.ibto.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=1&Site=ibto&Lang=fa-IR&ItemID=2901&mid=12289&wVersion=Staging
از کرمان هستم. خدواند به همه این عریزان اسیب دیده صبر عنایت کند این عزیزان هم مثل انان که در زلزله بم اسیبهای فراوان دیدند باید سال ها خسارت دیده بمانند. خداوند به همشان صبر و تحمل بده. انااله مع صابرین.
اینم سند
http://www.world-earthquakes.com/
پاسخ ها
علیرضا
| France |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
برادر جو درست نکن اینکه چیزی ننوشته؟؟
وای بر ما که اگر از هم وطن خود غافل باشیم. به این فکر کنیم شاید دفعه بعد نوبت خود ماباشه .ما مردم باید به فکر هم باشیم مسئولین که خیلی وقته مردم را از یاد بردن و نگران مدیریت جهانندوصداو سیما هم نگران سوریه و...
اتفاق جان گدازي بود،به عنوان يك مهندس عمران درد اين فاجعه رو بيشتر حس مي كنم و با خودم مي گم اگه منو امثال من كارمونو بهتر انجام مي داديم،در اثر يك زلزله اينچنيني جون اين همه هموطن از دست نميرفت... تسليت به بازمانده هاي عزيز.
وقتی شنیدم روستای ابهر تنها دو پزشک عمومی دارد ناراحت شدم، یه لحظه دلم خواست پزشک باشم و بی مزد و منت داوطلبانه کمک شان می کردم.
به مردم شریف آذربایجان تسلیت می گم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما تا پزشک نشدیم اینگونه فکر می کنیم ولی وقتی می شیم به فکر پول زیر میزی هستیم حتی به قیمت جان انسانها، اگر بدانی آمار تلفات سهل انگاری پزشکان چندین برابر آمار تلفات زلزله است
تابناک تو فهمیدی و آقایون هنوز اندرخم کوچه های دمشق و حلب و... وای به حال آن دنیای آقایون مدعی عدالت و عدل که الهی صاحب عدل الهی از خواب بیدارشون کنه.
انشاالله که با علی(ع) همنشین بشن، منظورم عزیزان آذری جان سپرده زلزلستا نه آقایون.
الهم عجل لولیک الفرج
واقعا مديريت بحران الان خودشو نشون مى ده...ببينيم چندمرده حلاجيم.تسليت و آرزوى صبر براى بازمانده ها,خدا قوت به امدادكرها...فكر كنم فعلا اهداى خون و احتمالا كمك نقدى اكه شماره حساب اعلام كنن بهترين كمك از طرف ما باشه...نبايد جاده ها رو شلوغ كنيم...الان شرايط حساسه,هنوز شانس نجات خيلى ها هست...خدايا به اميد خودت.
درود بر شما - من از تورنتو کانادا این خبر را خواندم - خداوند به همه بازماندگان صبر عنایت فرماید - از اینکه حداقل یک رسانه با غیرتی مثل شما در ایران وجود دارد به خود می بالم
من خبر رو توی فیس بوک خوندم. بعد سعی کردم از طریق سایت صدا و سیما خبر رو پیگیری کنم. ولی هیچ خبری در کار نبود!
خیلی متاسف و ناراحتم.برای همهء کسایی که دست اندر کار نجات مصدومان و مردم هستن آرزوی موفقیت میکنم.
تصور شرایطی که پیش اومده هم برام سخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بازم به زاکر برگ
سلام

تسليت ميگم به باز ماندگان الحق ناراحت شدم
اروم بگير زمين اروم بگير به حرمت ناله ي مادري داغ دار .
------------------
هموطنان براى اطلاع از مراكز فعال انتقال خون استان خود به اين سايت مراجعه كنيد
http://www.ibto.ir/homepage.aspx?site=ibto&tabid=1&lang=fa-IR
تابناك داري از آب گل آلود ماهي ميگيري، اينقدر شلوغش نكن
انا لله و انا علیه راجعون
دلمون گرفت چی بگیم ما هم شریک غم ترک های عزیزیم
خدایا بازم شکرت
خدایا بهشون صبر بده
از جنوب غرب به هموطنان غمدیده و مصیبت دیده ی خودم در شمال غرب سلام عرض میکنم.
واقعا فکر نمیکردم عمق حادثه تا این حد باشه.
همه ش پای تلویزیون بودیم ولی یا داشت کشتی های المپیک رو نشون میداد و یا سخنرانی .......؟
خیلی دوست دارم آقای ضرغامی تشریف بیارن و این پیام ها رو بخونن و جواب مارو بدن.
رسانه ی ملی؟؟؟؟؟!!!!
ببخشیدا ! شعر قشنگی از سعدی اووردی! ولی حتماً روت نشد دنباله شو هم بیائی!! اینه که من برات میام!
"تو کز محنت دیگران بیغمی نشاید که نامت نهند آدمی"!
سلام
رسانه ملی 'tv' خوابیده بایستی زلزله کل آذربایجانو خراب کنه بعد بیدار بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
تابی جون باز دست تو درد نکنه .......
کاش یک تیم مجربی از وکلای دادگستری پیدا بشه و از صدای و سیمای ملی؟! بخاطر این عملکرد شرم آور و انزجار برانگیزش شکایت کنه.
حتس اگه هزار بار هم دیش ماهواره رو از پشت بوم خونه ام بردارن، من برنامه های این صدا و سیما رو خریدار نیستم.
شبکه سهند (شبکه آذربایجان شرقی)
۱۵ ساعت پس از زلزله در حال پخش برنامه آفرینش:|!
شبکه های دیگه هم که برنامه های عادی خودشون رو طی میکنند!
به جان خودم یکی پیگیر کار باشه این صدا و سیما رو میتونه به عنوان بیخیال ترین صدا و سیمای تاریخ در کتاب رکورد های گینس ثبت کنه!
تو ۱۵ ساعت بعد از زلزه ارشیو برنامه هاش کوچکترین تکونی نخورده!
اصلا نخوابیدم هی کانال عوض میکنم! اصلا برام جالب شده به بینیم از چند ساعت بعد از زلزله شروع میکنه خبر رسانی رو!
من زدم شبکه خبر داشت به زبان عربی یک خانواده سوری را نشون میداد .. نمیدونم چی بگم...
کشتی مهمتر از مردم آذربایجان است تازه بی بی سی گزارش میکرد نیازی به رسانه ملی نیست مگر در سقوط هواپیما در ارومیه تسلیت گفتن ولی همان روز یه ... . اگر مرده بود ببین چه خبر میشد
بار الها سرزمین ما از بلایا در امان دار
ما نیز در غم از دست دان عزیزانمان و هموطنانمان به سوگ نشسته ایم
خدا خيرتون بده بخدا اگه اطلاع رساني تو همين چند سايت معتبر و سايت شما نبود مردم از رسانه ي ملي هيچ اطلاع درستي نميگرفتن واقعااا فاجعه به اين بزرگي مسيولين رو حتي 1 كوچولو نگران نكرد نه پيام تسليتي نه گزارشي نه اخبار مطمئني.. ماها كه اقواممون اونجا ساكنن از ديروز مرديم و زنده شديم اما كو خبر رساني؟ واقعا رسانه ملي تلويزيون چه وظيفه اي داره؟ شبكه خبر تا 1 ساعت هيچ خبري اعلام نميكنه واقعا كه. پاي جون ميليون تا انسان در ميونه ولي آقايون در حال شمردن مدال... خيلي خيلي خيلي متاسفم . ممنون از اطلاع رسانيه خوبتون. تو اين مملكت با وجود اين صدا و سيما شما نعمتيد.
برای صدا و سیما واقعا متاسفم ...
این که تعجبی نداره! بالاخره آذربایجانه دیگه! فقط وقتی مهمه که باید بیاد وسط میدون جنگ! "بیچاره آذربایجان"
تابناک خیلی سخت میگیری ها !!!!!
تو کی باشی که بخوای امروز رو عزای عمومی اعلام کنی؟
از تو بزرگتر هم هست تابناک خان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بزرگی به مقام نیست به شعوره . و این مواقع معلوم میشه کی بزرگه
همه چی آرومه ! ما چقدر خوشحالیم! برای عادی نشان دادن اوضاع حتی خبر زلزله هم در مملکت سانسور میشود ! خدایا به مردم این کشور رحم کن!
ممنون تابناک
ضمن عرض تسلیت به همه مردم ایران بخصوص مردم شریف آذربایجان،باید بگویم جای تعجب هم نیست.صدا وسیما مال دولت است وآنچه دولت بخواهد می گوید وانچه نخواهد نمی گوید."همه چی آرومه مردم ایران چقدر خوشبختند!!!!،همه دنیا داغونه آمریکا واسرائیل بدبختند....!!!!"ان سخن کلی دولت ماست.ازماست که برماست.
دارید تشویش اذهان عمومی میکنید. مواظب باشید سایتتون را فیلتر نکنند!!!!
من هم ازاهواز تسلیت عرض میکنم
داغدار آذربايجانم شدم.خداوند به همه ايراني صبر بده.قلب ايران جريحه دار شده
تسلیت به داغ دیدگان و اسیب دیدگان اذربایجان غیور و صبور.
اگه این زلزله تو غزه بود تا الان 3 روز عزای عمومی اعلام می گردند.
واقعا متاثريم از درايت مسئولين و بازتاب صدا و سيما. آذربايجان قلب ايران مظهر دلاوري و مقاومت بايد اينطوري ازش حمايت ميشد؟ ما معترضيم به اينكه چرا از سوي دولت عزاي عمومي اعلام نشد قلب ما داغداره. پس كو غيرت ايراني؟ به اين ماه عزيز قسم، ديشب ستار و خان و باقر خان تو گور به خودشون لرزيدن اما رگ غيرت مسئولين ما.. و صدا و سيمايي كه نقش بوق را دارد و ديگر هيچ. وااااي برشما جون ملت واستون سرسوزني ارزش نداره ميسوووووزه قلب ملت از بي تفاوتيه دولت. البته ممنون از شما و سايت فوق العاده خوبتون كه انسايت رو فقط شما ثابت كرديد.
اینقدر از رادیو تلویزیون میلی ایراد نگیرید ، فعلا" کلیه دوربینها وعوامل فیلمبرداری درکشورهای دیگر مشغول شکار لحظه ها میباشند.
آخه تابناك تو چيكاره اي كه ميگي عزاي عمومي اعلام ميكني؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام من از خوزستان اينو مينويسم خدمت تمامي هموطنانم در اذربايجان تسليت ميگويم اميدوارم خداوند به خانواده هاي انها صبر بده متاسفانه صدا و سيما كه فكر بيكاري تورم در اروپا هست وقت نداره اينها را گزارش بده شما نگران نباشيد
خدا کمکشون کنه کاشکی می تونستیم کمکشون کنیم
در اين شبهاي قدر و شهادت مولي علي (ع) عرض تسليت به تمام بازماندگان و خانواده هاي گرامي ايشان و اميدواريم كه خداوند به همه آنها صبر جزيل عنايت فرمايند و قطعاً ملت شريف ايران كمكهاي انسان دوستانه خويش را فراموش نخواهند كرد
من از آمریکا تماس می گیرم، فارس زبان هستم. به خدا داریم دیوانه می شویم که هیچ کاری از اینجا از دست ما بر نمی آید. تسلیت می گویم.
مگر نه اين است كه يكي از فضائل شب قدر اين است كه قدر يكديگر رابدانيم متاسفانه در صداوسيما ديشب اثري از قدرشناسي واطلاعات حادثه نبود.ازخداوند متعال براي در گذشتگان اين حادثه طلب مغفرت وبراي بازماندگان صبر واجرجميل خواستارم .مارادر غم خود شريك بدانيد.هموطن
یعنی چهارزانو نشستی تو دلم تابی جون !
سلام ممنون از نظر لطف همه شما دوستانك واقعا شب وحشتناكي رو پشت سر گذاشتيم.كليه امار و ارقامي كه دادن غلطه واقعا اينجا وضع بحرانيه. تصور 53 پس لرزه شايد واستون غير ممكن باشه اما ما تجربه كرديم. واقعا متاسفم كه يكي تو غزه شهيد بشه كلا عكسشو تو تلوزيون 8 روز هفته نشون مي دن اما اينجا بالغ بر 500 نفر كشته شدن اصلا هيچي .انگار اذربايجاني نيست ويا قراره نباشه .از همه مردم عزيز واقعا مي خوام دعا مون كنن.خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
عرض تسلیت به جان باختگان عزیزانمان دراستان آذربایجانشرقی وصبرجزیل برای بازماندگان.
خواهشاازجوسازی بی مورد خودداری نمایید.جان باختگان نیازی به جوسازی وکشیدن عذاب روحی شماندارند.
واقعا فکر کنم کانالهای خارجی خیلی با غیرت تر ظاهر شدند. من کشتم خودمو تا بشنوم که تو یکی از مراسم احیا دیشب تو چند کانال یه مجری اعلام کند که روح هموطنای در گذشته شاد یا اینکه دعا کنید برای بازمانده ها اما دریغ از یک جمله!!!!!
شب احیا و اینهمه بیخبری و سنگدلی که مسببش صدا و سیماست
تسلیت می گم به همه عزیزان آذری زبان. البته آذربایجانیها مردم روزهای سخت هستند و صد البته از این امتحان الهی سربلند بیرون خواهند آمد.

در ضمن از سایت تابناک نهایت تشکر رو دارم که نظرات را به سرعت منعکس می کنه تا مرحمی باشه برای داغدیده ها.
خدا به بازمانده ها کمک کنه غم از دست دادن عزیزانشون را فراموش کنن، تسلیت میگم به ترک های دوست داشتنی
باسلام اخبار ساعت 8صبح روزيكشنبه .اين خبر را به اندازه خبر مسابقات اتشنشانان يكي از كشورها پخش كرد .وهم رديف شكست سد در چين .وبعد سوريه وحلب چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
من خبرو ديشب ساعت 5.30 از bbc شنيدم تا اخر شب هر کسي در بي بي سي مصاحبه ميکرد به مردم تسليت ميگفت کانال عو ض کردم به شبکه خبر خودمون ديدم هيچ خبري نيست واقعا ننگ بر اين صدا و سيما
خدا به اذربايجان عزيز صبر بده
بنده پزشک هستم و آمادگی فوری جهت اعزام به مناطق مصیبت زده را دارم
با سلام
این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس آقا امام زمان و تمام برادران و خواهران هموطن و آذریم تسلیت میگویم
برادر کوچک شما از خراسان
از شنیدن این خبر ناگوار واقعا متاسفیم و همگی آماده کمک به هم میهنان عزیزمان هستیم. از صمیم قلب تسلیت میگم.
خدایا همه مقدرات به دست توست!همه ما رو ببخش و بیامرز! به همه بازماندها صبر عنایت کن!
ما مردم عسلویه این حادثه دردناک را تسلیت می گوییم و برای هرگونه کمک اعلام آمادگی می نماییم.
تابناك متشكرم .
به مردم غیور آذربایجان تسلیت عرض میکنم.
با سلام و تسلیت فراوان . مثل اینکه فشار اقتصادی در اروپا و کشته شدن تنهی 12 نفر در حادثه سینما در آمریکا دلخراش تر از خبر کشته شدن بیش از 180 نفر از هموطنان عزیز در این حادثه است .
خداوند به تمام بازماندگان و حادثه دیدگان صبر عنایت فرماید و امیدوارم این عزیزان همیشه در پناه لطف حق باشند.ما را هم در غم خود شریک بدانید.
خدا به همه بازماندگان صبر و تمامي درگذشتگان را قرين رحمت خود قراردهد .
اگر نياز به كمك هاي بيشتري است ستاد بحران بايد فرخوان عمومي اعلام كند
دیدن عکس های درگذشتگان و مجروهان این حادثه واقعاً حال ما رو گرفت . برای تمام بازماندگان صبر و برای جان باختگان مغفرت ،آرزو می نماییم.به دلیل بعد مسافت امکان حضور در مناطق زلزله زده برای ما مقدور نیست اما قطعاً از طُرق دیگر به این هموطنان کمک خواهیم کرد.
شبکه 1 2 3 4 5 خبر واستانی خوابند؟؟
حفظ نظام از همه چي مهمتره. مردم بيرون بخوابن,گرسنه باشن,سر چهار راه ها گدايي كنن,واسه مرغ صف وايسن, بميرن,نميرن يا هر چيزه ديگه مهم نيست.
وقتي همه رسانه هاي جهان از سوريه يه كشور بحراني ياد ميكنن و خبرنگار صدا سيما دوربين ميگيره دستش از بازار دمشق گزارش ميفرسته كه اينجا همه چي آرومه, كي ميگه جنگه و چشم رو بمبايي كه بشار رو سر مردم ناراضي خودش ميريزه ميبنده معلومه كشته شدن 180 نفرو بيشتر يا ويران شدن خونه مردم و غم هم وطن مهم نيست.
به همه داغدیده ها تسلیت میگم

زلزله زده ها جان هرکی دوست دارین لطفا نکات ایمنی رو در ساعات آینده رعایت کنیم, هنوز پس لرزه ها وجود دارند

خدا به داد ورزقانی ها و مخصوصا روستایی ها برسه

خیلی ممنون بابت این خبر تابناک, خدا خیرت بده

رسانه مثلا ملی که هیچ انتظاری ازش نیست همون بهتر که مدال ها رو بشماره!!!

تابناک اگه میشه یک خبر واسه آموزش هنگام وقوع زلزله هم بزار
با سلام وعرض تسليت به خانوادهاي داغدار كه در اين مصيبت عزيزان خود را از دست داده اند . با توجه به تصاوير ، خدا خيلي به اين مردم رحم كرده كه تعداد تلفات چند برابر نشده است . با اين خانه ها !!!!!!كه شايد در برابر يك باد معمولي نيز توان مقاومت نداشته باشند چه انتظاري داريم كه در برابر زلزله چند ريشتري مقاومت كنند . طرح مقاوم سازي خانه هاي روستائي كه از چندين سال پيش قرار بر اجراي آن گذاشته شده است وهراز چند گاهي نيز اقدامات بسيار كندي در خصوص آن انجام ميشود ، كي ميخواهد به معناي واقعي به مرحله عمل برسد . لابد موقعي كه چند صد هزار نفر قرباني داده باشيم تا شايد از خواب غفلت بيدار شويم
تسلیت عرض میکنم
سلام نمی دانم جی بگویم واقعا سخت من ازطرف مشهدی ها به هموطنان ترک زبان هم تسلیت می گویم وازصداوسیمامتاسفم که خبری دراین مورداعلام نمی کنداگراین اتفاق درهرجای دنیا بودسریع اعلام می کردندمثل سوریه وفلسطین ولبنان اتفاق می افتاد صداوسیما ثانیه به ثانیه اعلام می کرد ازمردم ایران دررخواست کمک می کردو ابزازهمدردی می کردندولی درراینجامتاسفانه برای مردم خودمان اصلا تاکی صداوسیما می خواهدبه این کارهاادامه بدهدبازهم به همه مردم ایران تسلیت می گویم
با عرض تسلیت هموطنان در مناطق آسیب دیده خود را تنها ندانند با تمام وجود در کنارشان هستیم . این عمل زیبای شما هم جای تقدیر و تشکر دارد.
واقعا" چگونه باید قضاوت کرد رسانه هایی که کشته یا زخمی شدن یک سرباز فلسطینی رو یا درگیری محلی در جنوب لبنان رو یا زدن یک شهروند امریکایی توسط پلیس رو در زمان وقوع
آن چندین باره گزارش میکنه از چنین فاجعه ملی که تعداد کثیری از هموطنان رو دچار مصیبت کرده به این راحتی چشم میپوشه و در
تمام کانالها داره روضه و نوحه پخش میکنه واقعا" این وظیفه رسانه است هیچکسی هم مسئول نیست کسی هم نباید توضیح بده و توبیخ بشه آیا اینها همه نشانه های جدایی نهادهای دولتی از ملت نیست.
منهم به تمام ملت ایران تسلیت میگم.
8.55 دقیقه یه پس لرزه خفیف اومد
تسلیت به بازماندگان
درود بر تابناک خبر گزاری متفاوت...
درود....باز هم درود
تو امریکا 5 نفر کشته می شود ، این رساته به اصطلاح ملی صد بار خبر را تکرار میکنه ، اما این فاجعه انگار نه انگار . اما رسانه های بیگانه هر نیم ساعت یک بار دارن آخرین اخبار را در مورد زلزله اعلام میکنند . همین ترکیه برنامه هاش تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته . مسئولین به فکر ساختن خانه در عراق و ونزوئلا و سوریه باشن ، اینجا همه چیز آرومه / من چقدر خوشبختم
به جای ساخت خانه در ونزوئلا! میشد خانه های روستائی کشور خودمون رو بازسازی و مقاوم سازی کرد تا اینطور شاهد کشته شدن هموطنانمون نباشیم! به همه آذری های عزیز تسلیت میگم، لطفا اعلام کنید کجا میشه برای اهدا خون اقدام کرد.
خدمت همه هم وطن های دادغدار و مصیبت دیده تسلیت عرض می کنم و برای درگذشتگان علو مقام و رحمت خداوندی رو خواستارم.
از صدا سیمایی که مشکلات امنیتی کشور سوریه از مسائل داخلی و مشکلات اقتصادی اروپا و آمریکا از مشکلات ایران مهمتره بیش از این انتظاری نیست.
از سميم قلبم به بازماندگان تسليت ميگم واقعا حادثه تكان دهنده اي هستش.اميد وارم كه گروه امداد يكم با سرعت كاراشون رو پيش ببرن تا از تلفات بيشتر جلوگيري بشه.
چون اینجا اذربایجان هست پس ارزش خبر رسانی ندارد کو باکریها و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این حوادث سنگ محکی است برای تعیین عیار اشخاصی که سنگ دفاع از مسلمانان سایر کشورها را به سینه میزنند! این و گوی و این میدان! صدا و سیما حتی اجازه نداشت تا ساعتها بعد از وقوع زلزله خبر رسانی کند! خوش بحال بشار اسد که اخبارش دقیقه به دقیقه در تمام بخشها و شبکه ها پوشش داده می شود غفلت از حال و روز مردم مساوی...
حوادث طبیعی در همه دنیا پیش میاد، ولی عملکرد دولتها متفاوته، آقای احمدی نژاد بعد از سقوط هواپیمای ایران ایر اعلام کرد،چیزی نبوده و فقط هفتاد هستاد نفر کشته شدند ،الان هم بعوض همدردی با هموطنان آسیب دیده و بازدید آنها بفکر سوریه و مردم آنجا هستند.واقعا که حان انسانها برای این دولت هیچ ارزشی نداره.
حالا اگز تو جزایر کومور خون از دماغ کسی میومد دولت تسلیت می گفت،تجهیزات می فرستاد،عزای عمومی اعلام می کرد و ...... دیگرپرست ترین دولت را داریم.مردم ایران به همتون تسلیت می گم
به فکر بافت های فرسوده روستایی کشور باشیم
تسليت مي‌گم. دليلش اينه كه ما اون قدر زلزله‌هاي وحشتناك ديديم كه اين از نظر مسؤولان ما خيلي زلزله كوچكيه.
عملکرد صدا و سیما و بخصوص مرکز تبریز در اطلاع رسانی باعث تاسف بود و هست .
از تمام وجودم متاسف شدم
لطفا حساب اعلام کنید تا کمک های مالی را ارسال کنم. من اینجا چندتا همکار دارم که از ملیت های مختلفی هستند و همه می خواهند کمک کنند به هر شکل ممکن.
تسلیت میگم به اذری زبانان عزیز
خوزستان هم در غم فراق عزیزان شما هم در سوگ نشست
یادم نمی رود در پارک ایل گلی با اصرار پتو به ما دادند که هوا سرد میشود الان آذربایجان عزیز برای ما همه ایران است برای من اصفهانی اصفهان برای تهرانی تهران برای شیرازی شیراز است هر کاری از دستمان بربیاید برای آدربایجان انجام میدهیم
خداوند به فوت شدگان اجر جزیل و به بازماندگان صبر جمیل بدهد انشاع اله -
]چرا سیاه نمایی میکنید این خبر ها نیست
عزای عمومی را برای زنده هابگیرید که دو باره باید منتظر یک پتو ویک لیوان شیرو یک قرص نان دقیقه شماری کنند.
تسليت ميگم به تمام بازماندگان و خدا را به اين روز عزيز قسم مي دهم كه هركس در اين مورد كوتاهي كرده به خود بياد و تا به خود نيامده ادعاي مسلماني نكند.
ظاهرا مسئولان گفتند تعداد کشته شده ها کمه،پس خیلی مهم نیست ..
انشالله خدا به بازماندگان عزیز صبر جزیل عطا نموده و درگذشتگان این حادثه دلخراش را بر سفره امیرالمومنین مهمان کن . شادی روح درگذشتگان این حادثه همه با هم فاتحه ای ایثار و نثار بفرمائید . اللهم صل علی محمد و آل محمد بسم ... اتش نشان - ساری
ضمن اعلام همدردی با هموطنان عزیز مصیبت دیده ، ذکر این نکته لازمه که کشور ترکیه هم مثل ما حلال احمر داره نه صلیب سرخ ، لطفا در خبرهای بعدی تصحیح فرمائید .
بنی ادم اعضای یکدیگرند که درافرینش زیک گوهرند
مصیبت لخراشی بود دریکی ازتصاویر تصویر کودکی را دیدم که دراغوش پدرش ارام گرفته بود کجا بود مادرش؟کجا بود برادرش؟کجا بود....؟به یاد فرزند خردسال خودم افتادم که هرشب دراغوشش میگیرم و خیره ان نگاه معصومانه اش میشوم که دنیای غریب خود را میکاود این پسر که در تصویر بود پسر همه ما ایرانیهاست خیلی گریستم مویه کردم ناله کردم اما این تمام کاری نیست که باید انجام بدیم مدیریت بحران مدیریت کمک های مردمی در این مواقع خیلی مهمه امروز که من میخوام کمک کنم الان تکلیفم روشن نیست که چکار کنم باید بشینم غصه بخورم ومنتظر باشم تا هفته های اینده تا شاید چادری بزنن برای جمع اوری کمکهای مردمی .....
انا لله و انا اليه راجعون

درگذشت جمعي از هموطنان عزيزم رو به خانواده هاي داغدار تسليت عرض ميكنم.
اميدوارم كه خدا صبرشون بدهد.
من همه به نوبه خودم ضمن تسلیت به همه هموطنان عزیزم من خودم تو شهر خودمون هم این زلزله را احساس کردم همدردی میکنم .
از طرف عده زیادی از فعالین فرهنگی و اجتماعی کردستان به هم میهنان عزیز آذربایجانی تسلیت عرض مینماییم.
من همه به نوبه خودم ضمن تسلیت به همه هموطنان عزیزم من خودم تو شهر خودمون هم این زلزله را احساس کردم همدردی میکنم .
خداوند به همه درگذشتگان این زلزله سخت رحمت کند حقیقتا قلبم از دیدن مصیبتهای مردم مظلوم و ساده و صمیمی و مهربان روستایی آسیب دیده که مرا یاد بستگان خودم آورد و براستی این عزیزان همگی از بستگان من هستند ( بودند) به درد آمد و گریستم . بیایید مهربانی را فراموش نکنیم این واقعه عمیقا یادآور این است که زندگی در عین زیبایی و صفحات روشن متاسفانه برگهایی بسیار تلخ و تیره و غم انگیز نیز دارد . این زلزله بی شک یکی از این صفحات تلخ و غم انگیز داستان زندگی در ذهن و جان هر ایرانی وطن پرست می باشد.
همه ایران سرای من است.
این مصیبت ناگوار را به تمام هم وطنانم تسلیت می گویم.ما مردم اصفهان اماده کمک رسانی به انها هستیم.امیدوارم با اطلاع رسانی از انها غم مردم ایران تسکین پیداکند .درود بر مردم غیور و زحمت کش اذر بایجان
انا لله و انا اليه راجعون
عرض تسليت به هموطنان عزيز
با سلام
ضمن ابراز تاسف شدید از این حادثه از درگاه حق تعالی برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان نیز صبری جمیل و برای مصدومان شفای عاجل آرزومندم
واقعاً ناراحت کننده است... خداوند به خانواده های داغدار صبر عطا فرماید
فردا (دوشنبه)ميخواستيم با خانواده پس از مدتها به سرعين بريم مرخصي هم گرفته بودم
ولي به احترام حادثه ديدگان سفر خودمون رو كنسل كرديم و قراره امروز با همسرم بريم خ وصال و خون اهدا كنيم
از تابناك هم ممنونم به جهت اطلاع راني هاي دقيق و مصور
هم وطنان آذری زبانم تسلیت من را از تهران بپذیرید ما را در غم خود شریک بدانید و بدانید حساب ما هم وطنانتان از دولت مردان و همه مسئولین جداست.
خدایا به بی غیرتان غیرت عطا فرما
هموطن عزیز آذری من ،،،دیروز با شنیدن این خبر قلب من و همه تهرانی ها،،همه اصفهانی ها،،همه مشهدی ها و همه و همه مردم این سرزمین گریست،،،ما همه با شما و در کنار شما هستیم،،،روان درگذشتگان شاد
ياشا آذربايجانم.
من همه به نوبه خودم ضمن تسلیت به همه هموطنان عزیزم من خودم تو شهر خودمون هم این زلزله را احساس کردم همدردی میکنم .
هموطن همدردی خوبه ولی الان وقت کمکه ،جانی هرکس می تونه خون بده به خدا خیلی ارزش داره !!!
پاسخ ها
مریم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شماره حساب سیبا برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان
010583144002
جلوی بهانه های بنی اسرائیلی را نمی توان گرفت اگر فرضا عزای عمومی اعلام شده بود همین سایت تابناک تیتر می زد که با حرف و شعار، کاری از پیش نمی رود و دولتمردان برای مردم آسیب دیده، کاری عملی انجام دهند!

آیا بهتر نیست بجای اینکه فقط بخواهیم خودمان را مطرح کنیم. وظیفه اصلی و نقش مهمی برای خود در این اتفاق در نظر گرفته و آنرا بنحو احسن انجام دهیم
با عرض تسلیت به مردم داغ دار آذربایجان و کل ایرانیانی که دلشون برای هم وطن میتپه .امیدوارم خداوند بزرگ صبری به بازماندگان این حادثه بدهد .

یه پیام تسلیت به صدا سیما میگم که واقعا تونست با اطلاع رسانی گسترده مردم ایران با خبر کنه ، وای بر ما
میشه شماره حساب اعلام کنین؟
دیدن عکس های درگذشتگان و مجروهان این حادثه واقعاً حال ما رو گرفت . برای تمام بازماندگان صبر و برای جان باختگان مغفرت ،آرزو می نماییم.به دلیل بعد مسافت امکان حضور در مناطق زلزله زده برای ما مقدور نیست اما قطعاً از طُرق دیگر به این هموطنان کمک خواهیم کرد.
اینجا هنوز هم داره میلرزه و تقریبا اخرین زمین لرزه 8:55 بود که 4 ریشتر گزارش شده برامون دعا کنید که خدا فقط بهمون ارامش عطا کنه تابناک عزیز الان فقط تو رو داریم
انالله وانا الیه راجعون

خدا به تمامی خانواده هایشان صبر عظیم عنایت فرماید وامیدوارم که مسئولین هرچی زودتر بتوانند به این مصدومین وخانواده های دغدار کمک ویاری برسانند.
انشالله
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله از مدیریت سایت تابناک تقاضا دارم یه فراخوان به تمامی دوستانی که این سایت استفاده میکنن بدین تا یک گروه جهت کمک رسانی و امداد رسانیتشکیل بدیم و ب یاری مردم عزیزمون بشتابیم . از کلیه کسانی که در امر امداد رسانی سابقه دارند تقاضا میکنم اعلام امادگی کنند .
خوش به حالشون چه شبی رفتند .تسلیت به باز ماندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
و با روزه دار رفتند
در همه جای دنیا سیستمهای حفاظتی در لحظه وقوع زلزله سیستمهای گاز و برق را قطع میکنند در اینجا درست در لحظه زلزله تلفن وموبایل را قطع میکنند
من دیروز عصر شنیدم ولی فکر نکردم تا این حد خسارت ببار آورده باشه . دیشب هم رفتم خونه اما رسانه مللللللی ما چیز زیادی نگفت ، فقط در حد یک خبر کوتاه ( ولی خوب یادم هست که خبر سیل چین را چندین بار با جزئیات نشون دادند ) باز هم فکر کردم در حد همین لرزه و خسارات جزئی بوده . الان که اومدم به سایت دیدم آنچه را که فکرشو نمی کردم . خدا صبر بده بهشون. مردم اون منطقه واقعا مردمی فهیم و آگاه - مهربان - پر تلاش و دلسوز هستند . خدایا به حق این روزها و شبهای گرانقدر یاریشان کن.رسانه ملی هم باید خجالت بکشه...
به جاي اين جوسازي ها لطفآ بگين چه كار مفيدي از ما بر مياد كه انجامش بديم.بسه ديگه شعار و حرف مفت
هموطن هاي آذري تسليت . اميدوارم خدا به همتون صبر بده . ضمناَاز رسانه ملي بيشتر از اين توقع نداريم ....زنده باد انسانيت
یاشاسین آنایوردوم آذربایجان ،
تسلیت به همه آذری زبانان کشورمان ....
شکرش باقیه درزمستون قرارنداریم ومردم اقلا میتونن شب راتوخیابون سپری کنند
تسليت عرض مي كنم خدمت خدمتگزاران اين ملت شريف كه در سال 1391 هجري شمسي هنوز هموطنانمان در خانه هايي ساخته شده از گل و خشت خام و به دور از استاندارد زندگي مي كنند. چرا قسمتي از بودجه كلان اين كشور ثروتمند نبايد به بازسازي خانه هاي روستايي (و حتي شهري) و استانداردسازي آن ها اختصاص يابد؟!!! آيا واقعاً مردم ايران اسلامي خدمتگزاراني دارند؟؟!!!
آيا واقعاً جان اين مردم براي مسئولين ارزش دارد؟!!!
تسليت را بايد به آناني گفت كه در امر خطير خدمت رساني تنها شعار دادن را مي دانند و ديگر هيچ.
تاسف، تاسف، تاسف، . . . . .

تابناك اگر حقيقتاً خود را عزادار مي داني اين مطلب را انتشار بده شايد تلنگري باشد براي آنان كه تنها نظاره گر اين حوادث هستند.
خبرهای مربوط به زلزله شهرهای آذربایجان رو میتونید تو رسانه های خارجی مثل بنگاه سخن پراکنی بی بی سی! تعقیب کنید طفلکی رسانه ملی هم بزارید به اخبار مربوط به حلب و بدبخت بیچاره های اروپای غربی که دارن از گشنگی تلف میشن بپردازه اون هم موقعی که ما در رفاه کامل بدون هیچ مشکلی زندگی می کنیم.
ضايعه اسفناكي براي هموطنان آذري اتفاق افتاده است. خدا به آنها صبر عطا فرمايد.وظيفه انساني همه هرگونه كمك لازم به ايشان مي باشد.
سلام تسلیت عرض می کنم بر ملت شریف ایران ودلاور مردان شیر زنان آذری خدا به شما صبر بدهد
مسوولین مملکت بشتابید شما خدمتگزاران مردم هستید بشتابید.
تسلیت
نميدونم چي بگم از دسته اين مسئولين
واقعا آدم تعجب ميكنه
با اين كاراشون سنگم صداش در مياد
باسلام
ابتدا خسته نباشید وتشکر ازکارکنان سایت تابناک به دلیل انعکاس عالی این خبر وعرض تسلیت به هم وطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده
الله مع الصابرین
لطفا راه های کمک به زلزله زدگان رو بگویید، ممنون
به تمام هموطنان که عزادار شده اند تسلیت می گوییم
چه عزای عمومی اعلام بشود چه نشود ما در اندوه هموطنانمان شریک و عزاداریم... خدا به تک تکشان صبر بده... کاش میشد می رفتم و کمک می کردم.. کاش کاری از دستم ساخته بود...
با عرض تسلیت به هموطنان مصیبت دیده بسیار متاثر گشتم و به حال رسانه ملی تاسف می خورم
من می خواهم علاوه بر کمک نقدی که خودم در نظر گرفته ام تمامی مبلغ فطریه را به این امر اختصاص دهم لطف کنید یک شماره حساب مستقل اعلام نمایید
پاسخ ها
مریم از تبریز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شماره حساب سیبا برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان
010583144002
خداوند همه درگذشتگان را رحمت و به بازماندگان صبر عنایتت فرماید. در بزرگی است برای بازماندگان این حادثه شوم.
قسمتی از تنم
وطنم
امروز لرزید
قسمتی از دلم
ایرانم
...
امروز مرد
آذرم به خون نشست
آذرم به خون تپید
...

هموطن آذریم تسلیت
به همه بازماندگان این حادثه تسلیت می گم و برایشان از خداوند متعال صبر و بردباری آرزومندم. درد بزرگی است.
به همه بازماندگان این حادثه تسلیت می گم و برایشان از خداوند متعال صبر و بردباری آرزومندم. درد بزرگی است.
دولت مردان ما در حال اصلاح اساسنامه تامین اجتماعی برای رفع مشکل آقای مرتضوی بودند و نمی توانند در دو جا تمرکز داشته باشند.
یاشاسین اذربایجان
خدا رفتگان این عزیزان را رحمت کند و به تمام بازماندگان سعه صدر عطا کند.
اولین بار خبرو تو سایت شما دیدم ساعتای 6 بود با توجه به بزرگی زلزله اطمینان داشتم خسارت داشته ولی هرچه کانالای تلویزیون بخصوص شبکه خبر رو گشتم هیچ خبری نبود واقعا باعث تاسف بود این درحالی بود که بی بی سی و صدای آمریکا کامل پوشش دادن
شرم به این رسانه
140ملیون پول رهن خونه برا نمایندگان مجلس خونه هایی که داغون شدن تو روستاها جند ملیونی بودن واسلاما وای برما که فقط بلدیم شب شهادت علی از علی بگیم وای بر ما که اسم اسلام رو یدک میکشیم
الان ساعت ده سي دقيقه صبح 22 مرداد و سايت كميته امداد هيچ خبري نشان از زلزله و درخواست كمك ندارد!!!
قربون همه هموطنام برم .از خداوند برای همه خواهر ها و برادرهام که مصیبت دیدن آرزوی صبر دارم. اصلاً هم مهم نیست که آقایون دولتمردا چیزی بگن یا نگن بزارین درگیر منافع ملی و شخصی و این جور چیزا باشن ، به هر حال خداوند هست وهمه چیز را می بیند. دست همتونو میبوسم
با عرض تسليت اميدوارم مسئولين مربوطه بتوانند هرچه سريعتر به وضعيت آسيب ديده ها رسيدگي كنند.
تابناک،خواهشا خود شیرینی نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خدا شفایتان بدهد انشاءالله. اگر خانوادۀ خودتان هم زیر آوار بودند باز اسم اینو خودشیرینی میذاشتید؟
سلام من از شهرهای نزدیک زمین لرزه هستم. اینجا تلفات و خسارت نداشت ولی خیلی ترسیدیم چون همه چیز میلرزید و نمی تونستیم با تعادل بایستیم. مشخصه که تلفات و خسارات تو اهر، ورزقان و هریس زیاده مخصوصا که اون منطقه روستاهای زیادی داره. از خود تبریز هم مردم دیشب یا تو پارک خوابیدن یا به شهرهای امن اطراف پناه بردن. من که واقعا اشکم در اومده از اینکه هنوز یک سری زیر آوار هستند و رسانه ملی پوشش نمیده
از همدردی هموطنان هم سپاسگزارم
با سلام خدمت مدیران سایت تابناک خسته نباشین
اینجانب در غم همه زلزله زدگان شریک هستم و خیلی حالم خراب شد صداو سیما چنان به برنامه های عادی خود ادامه میداد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده اگر خبرهارا در این رابطه پوشش میدادند
حداقل زلزله زدگان ارامش بیشتری داشتن چون احساس امنیت میکردن که دولت ومسعولین به فکرشان هستن و این نقطه امید آنها بود
تسلیت به مردم شریف ایران
تابناک و تابناکی ها
این شرایط شرایط اتحاد است نه ایجاد فتنه و اختلاف.لطفا بجای ایجاد درگیری در مورد الام مردم زلزله زده خبررسانی کنید.
شبکه خبر:( چین سیل اومده، سوریه اوضاع تحت کنترل دولته، تحریم ها کل جهان رو بیچاره کرده. حالا این وسط یه کم قسمت شمال غربی لرزیده. )رسانه ملی بازتاب اندیشه دولت ملی است لذا نمی توان انتظاری بیشتر از این داشت. صفت هایی که به زور یدک کشیده می شوند مسلما در عمل بازمیمانند. چرا که انسان ها در ایران قبل از ایرانی بودن، ترک، کرد، لر، بلوچ، اصفهانی، بزدی، جنوبی و ... هستند.
به عزیزان هموطنم تسلیت میگویم
لازم بذکر است ساعتهای اولیه عمق فاجعه معلوم نمیشه
شما این قضیه را پیراهن عثمان نکنید
عزيزان آذري برادران كردتان را در غم خودتان شريك بدانيد كا رتابناك در اعلام عزاي عمومي بسيار بجا است
لطفا فقط به فکر امداد رسانی باشیم وبس .
سلام
حادثه جانگدازي بود عزيزان آذري ما را هم در غم خود شريك بدانند خداوندمتعال به همه بازماندگان صبر وتحمل عطا كند .
غيرت و غرور ملي مان كجا رفته !
بينهايت متشكرم تابناك عزيز
سلام من از شهرهای نزدیک زمین لرزه هستم. اینجا تلفات و خسارت نداشت ولی خیلی ترسیدیم چون همه چیز میلرزید و نمی تونستیم با تعادل بایستیم. مشخصه که تلفات و خسارات تو اهر، ورزقان و هریس زیاده مخصوصا که اون منطقه روستاهای زیادی داره. از خود تبریز هم مردم دیشب یا تو پارک خوابیدن یا به شهرهای امن اطراف پناه بردن. من که واقعا اشکم در اومده از اینکه هنوز یک سری زیر آوار هستند و رسانه ملی پوشش نمیده
از همدردی هموطنان هم سپاسگزارم
تسلیت به مردم شریف ایران
آنجا مرگ ارزان می فروشند! آری انجا مرگ ارزان می فروشند!(یکی از دیلوگهای روز واقعه)

واقعا چنین زلزله ای اگر در تهران می بود تن همه مسئولان می لرزید. من 10 دقیقه بعد از زلزله سریعا از اینترنت اطلاعات زلزله را کسب کردم و محل دقیق آن را نیز در نقشه ها دیدم. همه این موارد در عرض 10-20 دقیقه بعد از زلزله روی داد. این در حالی است که 2 ساعت بعد از زلزله جلسه بحران تشکیل دادند. واقعا من از اسم جلسه بدم می آید. انتظار داشتم همان لحظه صدای 10 هلیکوپتر را بشنوم که به سمت محل حادثه می روند. ولی چه کنیم! اقای ساعی مدیر بحران همه اش می گفت آمار خرابی گزارش خرابی ... اصلا آدم احساس می کرد هدف کمک رسانی نیست فقط کل فکر و ذکرشان اینه که چندتا خونه روستایی خراب شده!

حرف زیاده... نمیتونم بنویسم! دلم پره. به یاد دوران جنگ افتادم. 8 سال دفاع مقدس. اون شبی که دانشگاه تبریز بمباران شد. نیمه شب بود من حدود 10 سال داشتم. همه تووو نیمه های شب مثل سیل می رفتند به سمت محل حادثه. اما الان خیلی مسئولین بد عمل می کنند. خوب کمک رسانی نمیشه.
باوجود اختلاف سلیقه سیاسیم باشما اولا تابناک جزئ سایتهای موزداعتماد وعلاقه ام هست دوم ازاین حرکت سمبولیک استقبال وشماراتحسین میکنم سوم قابل توجه مقامات عالیه نظام که برای ریا حتی گاهی پیسش دستی میکنند ومثلا به جای رییس جمهور یافلان وزیر ویاحتی رییس فلان فدراسیون ورزشی گوی سبقت راگرفته وبه فلان تیم یافلان ورزشکارتبریک میگویند آنها بدانند تحت هیچ شرایطی وبنا به هیچ دلیل محکمی رژیم وکشورسوریه هیچ اولویتی برمردم وکشورماندارند آخر روی چه حسابی حجم وسیع وبالایی ازفضای رسانه ای مارااخبارسوریه اشغال کرده خداوکیلی مردن 300نفر مجروحیت هزاران نفر وبی خانمان شدن هزاران دگر مگر غم کوچکی است خداوندهمه ماراعاقبت به خیرکند.
با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه دلخراش من تصاویر این حادثه و عمق فاجعه ی رخ داده را از شبکه ی العالم دیدم.در حالیکه که شبکه ی خبر و سایر شبکه ها در خواب تشریف داشتند.تا الان 250 نفر جان باخته اند . آیا واقعا کشته شدن 250 نفر از هموطنان عزیزمان شاید بیشتر، ارزش اعلام یک روز عزای عمومی ندارد واقها برای دولت و صدا و سیما متاسفم. مجری شبکه ی خبر حین مصاحبه با رئیس ستاد غیر مترقبه به جای ناراحتی ،لبخند می زد.
ما آذربایجانیها شهروند درجه دومیم، با شهروند درجه دوم هم همین جوری برخورد میشد. اگر در تهران میامد ان وقت .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دوست عزیزم. مطمئن باش اگر تهران بیاد تنها لطفی که میتونن به ما بکنن تهیه گورهای دسته جمعی ست.
تهراننشين!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
نترس ما تهرونيا هرروز در زلزله 7ريشتريه الودگي هوا هستيم و مسئولين تاكنون هيچ غلطي براي رفعش نكردن!
دو زلزله حدوداً فاصله ده دقیقه ای داشتن،شاید اگر صدا و سیما و رادیو نکات ایمنی رو سریعاً به مردم گوشزد میکردن میتونستن از آسیب رسیدن به عده ای در زلزله دوم پیشگیری کنن.اطلاع رسانی خیلی مهمه،به ویژه اینکه ما ایرانی ها آموزش مفیدی برای برخورد با شرایط بحرانی ندیدیم،متاسفانه عملکرد تلویزین خصوصاً شبکه های استانی بسیار ضعیف بود،شبکه استانی تاسیس شده برای همین مواقع، به جای آرامش دادن به مردم و گوشزد نکات ایمنی برنامه های روزمره خودشون رو پخش میکنن.این واقعه نشون داد که چیزی به نام مدیریت بحران در رسانه های ما وجود نداره.
شب گذشته خيلي ها در پاركها و بيرون از منازل خوابيدند خوب بود امروز در مناطق زلزله زده ادارات را تعطيل مي كردند

در روزگاري كه استكبار روياي تجزيه ايران را در سر مي پرورد اعلام عزاي عمومي و هم دردي كمترين انتظار از مسئولين است
به ترك هاي عزيز تسليت عرض مي كنم
تسليت به بازماندگان حادثه مي‌گم ، براشون آرزوي صبر و سلامتي دارم .
از تابناك هم ممنونم
خدا هموطنانمان را بیامرزد و با حضرت محمد (ص) در بهشت محشور فرماید.
خیلی اسفبار است .خیلی خیلی
در ضمن نویسنده این مقاله انسان با انصاف و شریف و شجاعی است.
تسلیت می گویم به بازماندگان وافتخار می کنم به تابناک که جسارتی خرج داد وبه جای دولت کریمه ومردمی عزای عمومی اعلام کرد
هموطن تسلیت عرض ایلیروم.
موقع زلزله طبس 6ساله بودم . بار تالمات و مصائب را براي بازماندگان درک مي کنم . خداوند بيامرزد و صبر دهد به داغداران هم وطنمان . من به نمايندگي از طبسيهاي زلزله زده تسليت مي گويم.
چوخ یاشا تابناک
اخبار 20:30 اعلام کرد 5 نفر کشته اما ساعت 10 بود که ایمیلم و باز کردم یه خبر فوری از طرف یاهو برام باز شد که زده بود بیش از100 نفر کشته
انگار خبرها اول میره آمریکا و بعد میاد ایران
تابناک ممنون از اطلاع رسانی سریع حساسيت تان به مسئله و هم اعلام عزای عمومی.
من واقعا متاسفم هستم به خانواده داغدار نیز از صمیم دل تسلیت میگم و امیدوارم که هر چه سریع تر همه عزیزان از این حادثه نجات یابند.
خداوند به بازماندگان صبر دهد انشالله
آنهایی که فقط با مدال آوران عکس می اندازند و دائم پیام میفرستند کجایند؟ آیا این صحنه ها را نمی بینند ؟
به برادران و خواهران عزيز هموطنم تسليت عرض مي كنم .
خواهشمندم سريعتر اطلاع رساني كنيد كه چه كمك هايي از دستمون بر مياد .
عزا عزاست امروزززززززززززززززززززززز
برادر و خواهر آذربايجانيم ، هموطن درد ديده من اگر براي مسئولين نا آگاه اين سرزمين جان تو از يك شهروند سوري يا عربستاني يا افغان بي ارزش تر است من به عنوان يك ايراني شريك درد توام فارسم ولي جانم را فداي اشك چشمانت ميكنم خدا ميداند من هم با تو از ديشب بيخوابم و بي تاب .
ايرانمان را دوباره ميسازيم باهم و كنار هم.
من هم خودم را در غم هم ميهنان عزيزم در شمال غرب شريك مي دانم و از ابتكار عمل تابناك سپاسگزارم
ملت بزرگ ایران به خاطر همدردی و خیرخواهیتان سپاس... از همه ی ملت ایران با هر زبان و فرهنگی که دارن بخاطر احساس همدردیشون کمال تشکر رو دارم امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید
یکی زنگ بزنه صدا و سیما بهشون بگه آذربایجان زلزله اومده !
یک روز بعد از زلزله انگار هنوز خبر ندارند !
چرا واقعاً چرا نه رئیس جمهور پیام آنی صادر می‌کند و نه صدا و سیما، خاطر المپیک را مکدر می‌کند!
تسليت ميگم به مردم آذربايجان،اميدوارم خدا به اونا صبر بده،ومتاسفم از اطلاع رساني صدا وسيماي دولتي ايران اميد وارم هر چه سريعتر مسوولين سر عقل بيان و واقعيات جامعه ودنيا رو نشون بدن نه اونچه كه دلشون ميخواد.
خدارحمتشون کنه دسته شما هم بخاطر اطلاع رسونی درد نکنه
نميدونم واقعا" چي بايد گفت . فقط خدا به بازمانده هاشون صبر و شكيبايي بده و كمكشون كنه. اميدوارم كه مردم اصيل ايراني يكبار ديگه غيريت و همت خودشونو براي كمك به بازمانده ها و مردم محروم اون منطقه نشون بدن.
تمام شبکه های خبری دنیا مانند cnn این خبر رو از همون اول پیگیر بودند .شبکه خبر در همان زمان داشت راجع به بحران اقتصادی اروپا و مسایل سوریه گزارش تحلیلی پخش میکرد
متاسفانه ما افرادی هستیم که به ظاهر انسانیم... احیا برای حضرت میگیرم اما دریغ از یک نظر به هم نوع خودمون...
اينها حالا تو فكر مشكلات جهانند!
ضمن عرض تسلیت خدمت هموطننم در ااستانهای غربی کشور ..همه ایران سرای من است
عزای عمومی لازم است مگر ما مسلمان نیستیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بیشتر به ایرانی بودن و انسان بودن ربط داره تا مسلمان بودن!
تابناک عکسی که روی صفحه اصلی برای تیترت زدی خیلی شیطنت آمیزه!
تابناک جان خدا اجرت بده انشاالله.
از حسن توجه تابناك به ابن مصيبت ملي و نحوه پوشش خبري آن به ويژه در رسانه مثلاً ملي كمال تشكر را دارم.
تابناك يك حساب باز كنه جهت كمك!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
یعنی اینقدر به تابناک اعتماد داری؟! به مملکت خودش هم رحم نمی کنه می خوای به پول جیب من و تو رحم کنه؟!
الان ساعت 11 شده شبکه خبر بجای گزارش لحظه به لحظه از این بندگان خدا داره خبرای آتش سوزی و بحران جنگل های بوسنی و اسپانیا و ایتالیا رو میگه... تنها کاری که کردن آرم شبکه ها مشکی هست که من فکر کردم برای ادامه شب های قدر هست... واقعا نمی دونم چی بگم...
بی نهایت متاسفم .
مردم ايران امروز همه عزادار هموطنان جانباخته شان هستند؛ چه دولتمردان ما عزاي عمومي اعلام كنند و چه نكنند.
سلام چرا دولتمردان عزاعمومی اعلام نکردند
مردم ما انسان نیست
ازارومیه
صدا سیما آنقدر مشغول پوشش دادن بحران های سایر نقاط دنیاست فرصت پوشش دادن مشکلات خودمان را ندارد. شاید هم مترسه سیاه نمایی بشه
به نام خدا
سلام.
چقدر جو میدی آقای تابناک..
مسئول اگه مسئول باشه! خودش خیلی زودتر از این حرفا که تو بگی دنبال یه راهی رفته! بجای اینکه مردم را به آرامش دعوت کنی! فضا را متشنج می کنی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کمی خود را جای کسانی که عزیزانشون را از دست دادند بگذارید ، حیف که بعضی هایمان فقط اسامی بزرگان را یدک می کشیم ، کاش اندکی از مهر حضرت مریم در وجود تو بود هموطن .
سلام به مردمان غیور وشجاع و ولایی آذربایجان
من یک تهرانی هستم ،مارا هم در غم از دست دادن عزیزانتان شریک بدانید و خداوند ان شاءالله به همه شما صبر بدهد مصیبت بزرگی است فقط امیدوارم مثل زلزله بم کودکی یا نوزادی بدون پدر و مادر نشده باشد
امیدوارم مسئولین هم به جد پیگیر کمک رسانی به این برادران و خواهران عزیز باشند
اگر هم باید ما کمکی بکنیم زودتر اطلاع رسانی شود
ازابتکار تابناک در اعلام عزای عمومی به مناسبت زلزله اهر ورزقان وتسلی به بازماندگان مظلوم این حادثه تاسف بار و اعلام همدردی با بازماندگان این حادثه و اعلام امادگی جهت امدادرسانی و اعلام عزای عمومی جهت تسلی دل سوخته این حادثه اسفبارو مهمتر از همه اینها اینکه ما انسانیم و مسلمان در هر گوشه ای از جهان برای هر قومی با هر ایینی و مسلکی اگر اتفاقی بافتد انسانیت حکم میکند به امدا حادثه دیدگان رفت و حال در گوشه ای کشور انسانهای مسلمان و مظلوم براثر حادثهای بی پدر بی مادر بی فرزند وبی خانمان شده اند انسانهائی که در طول زندگی فقط زجر و زحمت را تجربه کرده اند وزندگی را با همه خوبیهایش در نداری و تهدستی شناخته اند و حال این حادثه زخم جدیدی برزخمهای قبلی افزوده همه برای التیام این دردها مدد رسان باشیم و گوشه ای از درد را تسلی دهیم
این نکته بسیار عالی بود:
همانجایی که خواندن پی‌در‌پیِ پیام‌های ریاست جمهوری به مناسبت دلاوری‌های ورزشکارانمان در المپیک، ‌گاه مانع پخش زنده رقابت‌های ملی پوشان کشورمان نیز می‌شد، ولی این بار که تازیانه طبیعت بر تن بسیاری از هم‌وطنانمان نشسته، نه رئیس جمهور پیام آنی صادر می‌کند و نه صدا و سیما، خاطر المپیک را مکدر می‌کند!!!
تسلیت میگم به هم وطنی آذری.ما در کنارتان هستیم و در این شرایط سخت دستانتان را میفشاریم.. از مسئولین انتظاری نیست.. دریغ از پیام تسلیت..دریغ از اعلام عزای عمومی‌ به خاطر از دست رفتن بیش از ۲۰۰ نفر از هم وطنامون تا الان(هنوز کلی‌ آدم زیر آوار موندن) مردم برید کمک کنید به هم وطنتون.. من هم رفتم که خون اهدا کنم ..تنها کاری که از دستم در این شرایط بر میاد.
تسلیت و همدردی من و خانواده ام نثار تمام عزیزانی که داغدار شده اند.
امیدوارم که همه اهالی زلزله دیده صبور باشند.
تابناک لطفا اگه راه کمک هست معرفی کنید.
من خودم زلزله سال 69 رودبار رو درک کردم. اون از این سنگین تر بود. یادمه شب ها بیرون می خوابیدیم. روزهای سختی بود. میفهمم الان این بندگان خدا چی دارن میکشن. فقط امیدوارم اگر از خارج از کشور پتو و سگ و... فرستادن اینها رو با جنس ایرانی عوض نکنیم و عینا برسونیم دست حادثه دیده ها. امیدوارم مسئولین یه ذره وجدان داشته باشن و برخی کارهایی که تو بم انجام شد رو اینجا تکرار نکنن.
سلام
من ارتباطات می خونم اما هرچه فکر می کنم هیچ نظریه و مدلی در توجیه عدم اطلاع رسانی به قول شما رسانه ملی مملکتمون در رابطه با عدم پوشش خبر به این هولناکی پیدا نمی کنم؟!!!!!!!!!!!!
علما و بزرگان ارتباطات و رسانه لطفا به کمک من بیایید و بفرمایید این کم لطفی و بی توجهی رادیو و تلویزیون چه دلیل و توجیهی می تونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که از فیسبوک فهمیدم زلزله آذربایجان رو. تلوزیون هیچ خبری نداد
میشه بگید دقیقا کجاها بوده؟ اردبیل هم خسارت دیده؟
ضمن قدرداني از تابناك به دليل پوشش اين واقعه ، تاسف شديد خود را از عملكرد رسانه ملي (بخوانيد ضرغامي) اعلام مي دارد.هموطنان عزيز در چنين مواردي حتي كشورهاي بيگانه هم ابراز همدردي مي كنند.اين عزيزاني كه زير آوارند شيرزنان و دلاوران پرافتخار آذري و هموطنان ما هستند.بر ماست كه زمن ابراز ازنجار از عملكرد رسانه مثلا ملي ، به ياري هموطنان بشتابيم و تقاضا داريم 3 روز عزاي عمومي اعلام گردد.
همراهان عزیز
نیازی به اعلام عزای عمومی از طرف آقایان نیست ما در سوگ هموطنانمان نشسته ایم و بازماندگان را یاری میدهیم.
با سلام و تشكر از تابناك، قدرت زلزله اهر شش و دو دهم ريشتر بود كه مركز زلزله نگاري آمريكا آن را شش و چهار دهم اعلام نموده است ولي متاسفانه همانطوريكه شما گفتيد رسانه ملي (مخصوصا شبكه بي خبر) فقط مدال برنز آقاي كميل را بصورت زير نويس اعلام نمود. اين در حاليست كه شبكه يورونيوز بصورت خبر فوري از سالعت 9 شب تا نصف شب خبر و آمار مصدومين حادثه را اعلام مي نمود.ما كه در تبريز بوديم شب آرامي نداشتيم و پس لرزه ها هراسي به دل مردم انداخته بود كه شايد بيش از 80 درصد مردم تبريز شب را در بيرون از منازل خود سپري نمودند
سلام
من هم این واقعه دردناک را به تمامی ملت ایران تسلیت می گویم و با مردمان خوب آذربایجان شرقی احساس همدردی می کنم.

صدا و سیمای ایران از همه دنیا خبر پخش می کند حتی کشته شدن یک مورچه در آمریکا را اطلاع رسانی می کند اما ........
با تمام قلبم و وجودم متاثر شدم و کاری هم از دستم بر نمیاد. خداوند به تمام بازماندگانشون صبرو طاقت بده چطوری می خوان هم با از دست دادن عزیزانشون کنار بیان و هم با ازبین رفتن خونه زندگیشون. وای بر این مملکت که چنین مسئولانی داره.
دوستام تو کره ایمیل زدن حال من رو ‍پرسیدن، اونا فهمیدن آقایون هنوز خوابن
بازگشت همه بسوی اوست
خواجه در ابریشم و ما در گلیم: عاقبت ای‌دل همه یک‌سر گلیم
با تمام انرژی سرشار از تاسف این عزای بزرگ را به همه ی ایرانیان در جای جای این مرز پرگهر غم مباد می گویم خدا به همه ما کمک کند در این اندوه بزرگ به صبری زیبا برسیم و به همه بازماندگان آن عزیزان نیروی مقاومت در برابر این رنج جانگداز را عطا فرماید
و به همه شما دست اندرکاران این وبسایت آفرین می گویم برای این انساندوستی و میهن دوستی اتان
ما اینجا در رشت هم زلزله رو احساس کردیم و از دیروز تا الان که دارم این کامنت رو میزارم هر لحظه سایت زلزله نگاری رو چک کردم فقط ۱۹ زلزله بالاتر از ۴ ریشتر اومده به مرکزیت اهر. و ارزقان!
خدایا کمکشون کن کمکمون کن۰۰۰
تسلیت به تمام بازماندگان
براي اهداي خون بايد چكار كنيم؟ آيا به سازمان انتقال خون شهرمان بريم براشون مي فرستند يا بايد مراكز اهداي خون جداگانه برپا بشه لطفا اطلاع رساني كنيد
با سلام و عرض تسلیت به هموطنان آذری مطمئن باشید شما تنها نیستید دلهای تمام هموطنان پیش شماست . صدا و سیما خیلی وقت هست که امتحان خودش را پس داده است و تبعاتش رو در اطراف خودمون می بینیم و انتظاری فراتر از این نداریم. خواهشمندم در رابطه با نحوه کمک رسانی با عزیزانمون اطلاع رسانی فرمایید.
چرا تلویزیون چیزی نمی گه ؟واقعا خیلی مسخره است انگار نه انگار این اتفاق دیروز افتاده
آقا قبول کنید که سالهاست که چیزی به نام تلویزیون ملی نداریم.
در صحنه های مختلف و شرایط مختلف به ما ثابت شده .
تلویزیون ما تا یک تصادف ساده را در یک نقطه کور دنیا خبرش را انتشار میده اما اخبار مربوط به مملکت خودمان را . . . وای بر ما داریم به کجا میریم
از خدا میخوام که به رفتگان بهست برین و مورد مغفرت خودش قرار بده وبرای بازماندگان هم صبر و استقامت قرار دهد ( آمین یا ارحم الراحمین )
اطلاع رسانی رسانه ملی و کانال های محلی تبریز و اورمیه و اردبیل خیلی خیلی افتضاح بود تا چند ساعت بعد از زلزله به پخش برنامه های عادی خودشان ادامه می دادند واقعا شرم آور بود من از طریق بی بی سی از میزان خسارت و تلفات مطلع شدم
باسلام
ضمن عرض تسليت به هموطنان و بازماندگان عزيزشان ، لطفآ ترتيبي اتخاذ فرمائيد تا در اسرع وقت گروه خوني مورد نياز و يا كارهايي كه مردم مي توانند انجام دهند اعلام تا تسكيني براي عزيزان آسيب ديده باشد و الا با درج نظر عزيزان مشكل حل نمي شود ( هرچند كه نظر عزيزان همه منطقي مي باشد ) .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تمام گروههای خونی مورد نیاز است
صبر نشانی از ایمان است برایشان ایمانی افزونتر آرزومندم
باعرض تسلیت به هموطنان عزیزوکسانی که دراین مصیبت داغدارشدند ای کاش زلزله ای می توانست دولتمردان مارو ازخواب بیدارکندوای کاش مرگ فقط برای فقرا ومردم عادی نبود دولت مردای مافعلا دربادچندمدال المپیک که اونم نه بابرنامه ریزی اونا که باغیرت ایرانی بدست اومده خوابیدند خدایا دراین ماه عزیزماروازخواب غفلت بیدارکن.
بمیرم برای مردم بیچاره مون
دولت ما متاسفانه کاسه داغ تز از آش فقط برای دیگر کشورها هستند
عزیزان میدانید در شب زلزله شهر وان ترکیه اردوغان نخست وزیر این کشور در محل حادثه حاضر شده و به مصدومین حادثه کمک میکرد . میدانم اینجا ایران است و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
نه عزیزم ، تو زلزله وان که کردنشین است، اردوغان نژاد پرست خیلی خیلی بدتر از ایران عمل کرد.باز هم صد رحمت به مسئولان ایران. خدا میدونه که چه چیزهایی را توی جعبه ها می گذاشتن و برای مردم بدبخت کرد می فرستادند. دولت ترکیه برای اینکه مردم وان مخالف سیاستهای نژادی بودند، در سرما بی یاور مانده بودند.
خدا صبرشون بده
ضمن تسلیت به مردم غیور و وفادار اذربایجان که در طول هشت سال دفاع مقدس و کلا در طول تاریخ این مملکت میهن پرستی و غیرت ملی خودرا به اثبات رسانده اند ونیز ضمن اعتراض شدید به عملکرد رسانه ملی در عدم پوشش مناسب و به موقع خبر مذکور اما برادران عزیز رسانه تابناک ایا فکر نمی کنید در شرایط بسیار سخت و دشوار و پیچیده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کنونی کشورمان هر جرقه کوچکی ممکن است به شعله ای سرکش تبدیل گردد که همه چیز و همه کسمان را به باد فنا دهد و در انزمان به غیر از افسوس و دریغ کار دیگری از دست کسی حتی شما برنیاید خدایا افریدگارا دراین روز عزیز تمامی درگذشتگان این مصیبت را میهمان سفره کرم مولایمان علی قرار بده و به بازماندگان حادثه سلامتی و صبر عنایت فرما و همه مارا از شر وسوسه شیطان و نفس عماره محافظت فرما امین
انقد که زاکربرگ به آذربایجانی ها کمک کرد ضرغامی نکرد
خداوند روح درگذشتگان را قرين رحمت قرار دهد، در اين مملكت چيزي كه ارزش ندارد جان مردمه
دست مریزاد اینجاست که رسانه باید رسالتش عمل کند و دهقان مصیبت زده را از خواب غفلت بیدار کند شاید که وزیری یا وکیلی در این ماه عزیز به ولینعتمتانی که انان را به قدرت رسانده سرکشی کنند ناسلامتی که ما مسلمانیم وشیعه امام علی . خداوند رسانه میلی (نه ملی ) مارا هم بیدار کند
اگر کلبه‌های این روستاییان عزیز(!) به جای خشت و گًل از سیمان بود این همه خرابی، تلفات، و خسارت به بار نمی‌آمد
گروخ خوني +A به شدت مورد نياز است
هموطنان آذريمان نياز به كمك دارند
تعلل نكنيم
شکی نیست اطلاع رسانی و عملکرد صدا و سیما خیلی ضعیف بوده ولی جو سازی شما هم بو داره
لطفا تو پستی تحلیلی عملکرد صدا و سیما رو نقد کن
تابناک خواهش می کنم نظر من را بچاپ کن دیشب فرانس 24 ، بی بی سی ، cnn و zdf داشتند خبر فوری پخش می کردند. آنوقت صدا و سیمای ملی ما چی پخش می کرد.
سریال های مسخره
پاسخ ها
یه آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بعد رمین لرزه خبر را بی بی سی فورا زیرنویس کرد به عنوان خبر فوری زدم شبکه خبر دیدم زیرنویس کرد شمال غرب لرزیده وهیچگونه تلفا ت جانی نداشته است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
تسلیت میگم به هم وطنی آذری.ما در کنارتان هستیم و در این شرایط سخت دستانتان را میفشاریم.. از مسئولین انتظاری نیست.. دریغ از پیام تسلیت..دریغ از اعلام عزای عمومی‌ به خاطر از دست رفتن بیش از ۲۰۰ نفر از هم وطنامون تا الان(هنوز کلی‌ آدم زیر آوار موندن) مردم برید کمک کنید به هم وطنتون.. من هم رفتم که خون اهدا کنم ..تنها کاری که از دستم در این شرایط بر میاد.
به تمام بازماندگان زلزله آذربایجان تسلیت عرض میکنم...
خداوند جان باختگان را بیامرزد وبه بازماندگان صبر دهد اوباما برای کشته شدن 12 نفر سه روز پرچم کشور را نیمه افراشته کرد مسئولان کشور واقعا خوابند.
تا صبح تو کوچه ها بودیم تو تبریز باد هم به شدت میوزید سرما خوردیم. حداقل به اندازه سر سوزن امیدوار نشدیم از این تلویزیون. رادیو تبریز عوض پوشش خبری فقططط جوشن کبیر داشت. تلویزیون هم مصلی تبریزو نشون میداد لوستر تکون میخورد دوربینو برگردوند به مردم. به خدا ترس زلزله از یه طرف این بی محلی دولت و رسانه به آذریها از طرف دیگه دلمونو کباب میکنه
الان داشتم شبکه های تلویزیونی رو می گشتم یکی از شبکه ها داشت خبر آتش سوزی جزایر قناری در اسپانیا رو پخش می کرد !!!!!
وقوع بیش از 50 زلزله در یک شبانه روز (آذربایجان، خراسان، هرمزگان، کرمان...) غیر عادی به نظر می رسد. آیا این زلزله ها میتوانند با بارش شهابی شب 21 مرداد و اثر جاذبه آنها روی پوسته زمین ارتباطی داشته باشد؟
بنده اذری زبان هستم برای بازماندگان جان باختگان صبوری وتسلیم به قضای الهی آرزومندم از ابراز همدری تابناک وهموطنان کمال تشکر رادارم ،ولی برای رسانه ملی ایران عزیزمان وصدا وسیمای استان اذربایجان شرقی متاسفم که خیلی دیر وضعیف اطلاع رسانی کردنداز وضع اطلاع رسانیمون کیفیت امداد رسانیها در حوادث اینچنینی هم معلومه که باید ضعیف باشه خدا خودش به داد این ملت برسه با این مدیریت ضعیف مسئولان
تابناک تو هم تقلید کن. یکم خلاقیت داشته باش
باسلام و ضمن عرض تسلیت به تمام ملت بزرگوار ایران به خاطر این حادثه دلخراش ودردناک __ برای درگذشتگان این حادثه غمبار علو درجات و برای خانواده های مصیبت دیده صبر جمیل و برای مجروحان این حادثه اندوهناک شفای عاجل از خداوند بزرگ مسئلت دارم . ان الله یمسک السماوات والارض ان تزولا و لئن زالتا ان امسکهما من احد من بعده انه کان حلیما غفورا .( آیه زلزله را هرشب هنگام خوابیدن بخوانید)
ضمن عرض تسلیت به تمامی داغدیدگان عزیز
بنده در طول 12 سال تدریس در ناحیه 2 آموزش و پرورش بوستان و گلستان( بهارستان فعلی) در جنوب غرب تهران با خانواده هایی سر و کار داشتم که اکثراَ آذری بودند و از سراب و اهر و هریس و ورزقان و هشرود و ...
و همین موضوع عاملی شد که به عزاداران احتمالی از میان دانش اموزان سال های نه چندان دورم عرض تسلیت داشته باشم
متاسفم برای مسئولین
هموطنان غيور و آذري ايران زمين
با عرض تسليت به خاطر درگذشت جمعي هموطنانمان بر اثر اين زلزله مهيب، اميدوارم كه هر چه زودتر شاهد لبخند بر چهره شما عزيزان باشم و باشيم در كل ايران.
هموطن آذری - خدا صبرت بده.
من اهری هستم ولی کیلومترها از اونجا دورم وقتی خبرش را شنیدم وعکسهاشو دیدم بغضم ترکید ولی چیکار میتونم بکنم ...همینکه خدا صبرتان بده ...من اونجا بزرگ شده مدرسه شهید هاشمی - دکتر آیت - شهید مطهری رفتم ...دلم خیلی شکست وقتی اقدامات فوری ,واکنش و خبررسانی دولتمردان را مقایسه میکنم به واکنش آنها به مسایل سایر کشورها...هوای همدیگر را بیشتر داشته باشید
ما خانه دارها كه دستمان كوتاه است. از هموطنان پزشكي كه آقا بالاسر ندارند تقاضا مي كنم به مناطق آسيب ديده رهسپارشوند.
مصیبت وارده را به هموطنان داغدار آذری و همه مردم ایران صمیمانه تسلیت میگویم .امیدوارم که مسئولین کشور در امداد رسانی به مصیبت دیدگان و بازماندگان و خرابیهای ناشی از این زلزله ویرانگر حداکثر تلاش خود را بکنند و از ابتدا تا ایجاد شرایطی مطلوب جهت زندگی بازماندگان برنامه ریزی نمایند و گزارش آن را به صورت شفاف و دقیق به اطلاع مردم عزیز ایران برسانند.
تسليت ميگم به مردم عزيز آذربايجان شرقي.
از خدا براي عزيزان از دست رفته آمرزش و براي خانواده آنها صبر طلب مي كنم.
وقوع زلزله را بی بی سی 15دقیقه بعد اعلام کرد ولی در ایران هنوز خبری نبود
بسیار کار پسندیده ای بود که از طرف یک سایت تحلیلی به نشانهی اعتراض ابراز شد .
من هم به نوبه ی خود تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان بخشش برای رفتگان و صبر برای بازماندگان مسعلت دارم .امید به آن که مسئولین با ساختن دوباره ی خرابی ها با سرعت غم کم توجهی اخیرشون و جبران کنن
این حادثه رو به همه مردم شریف تسلیت می گم... خیلی دردناکه...
چرا مهندسان ناظر ساحتمان های تخریب شده رو محاکمه نمی کنند؟ چرا پیمانکارها رو محاکمه نمی کنند؟ مگه همه مدارک در شهرداری ثبت نیست؟ چرا برخی مهندسین عمران و دیگر رشته های مربوطه همین جور برای خودشون کار می کنند در حالی که جون مردم رو به خطر می اندازند؟ مگه زلزله بم و تخریب خانه های نوساز یادمون رفته؟
من خودم از اهل تبریزم.دیروز که زلزله اومد انگار زمین داشت از زیر پامون سر میخورد.واقعا خیلی وحشتناک بود ولی حتی شبکه سهند هم یه برنامشو هم قطع نمیکنه فقط شبکه خبر زیرنویس میکنه. خوش بحالمون با این رسانه ها
یک سر به فضای مجازی بزنید و ببینید در فیس بوک مردم چگونه اظهار همدردی می مکنند و راهکار ارایه می دهند آنوقت باید این رسانه جهانی در ایران فیلتر شود
مگه زلزله شده؟
بهترین احساس همدردی این است که قوانین ساخت و ساز تغییر کند و کیفیت مصالح و علم و آگاهی و شعور پیمانکاران ساختمانی ارتقاء یابد. بایستی بافت شهری را در راستای استاندارادهای بین المللی هدایت کرد. خودتان قضاوت کنید که تا به امروز چندین بار بخاطر بلایای طبیعی اظهار تاسف و همدردی کردیم (زلزله رودسر زلزله بم ....). تاسف ممنوع امروز زمان ایجاد تغییرات ریشه ای است.
تو تابناک وظیفت اعلام عزای عمومی نیست یه نفر نماینده میفرستادی روستاهای تخریب شده رو حداقل اسامیش رو اعلام کنه که منه زمین شناسی که تو اون منطقه خاک خوردم بدونم کدوم یک از اون روستائیهای عزیزم آبادیشون خراب شده چرا آمار غلط میدید فقط تو روستای داشکسن ورزقان 170 نفر تا الان کشته داده
اگر این اتفاق در بورکینافاسو می افتادحتما توچهارمرحله اخبار ایران اطلاع رسانی می کرد
تابناک گرامی,
بجای اعلام عزای عمومی, بهتره یه عکاس یا خبر نگار بفرستی که پوشش خبری بده.
فقط عکسای فارس رو کپی کردی.
توی این گیر و دار به فکر عزای عمومی هستی!!!؟ عزای عمومی به چه درد من میخوره؟ به جای این خزعولات درخواست کمک کن از هموطنامون.
الان داشتم شبکه های تلویزیونی رو می گشتم یکی از شبکه ها داشت خبر آتش سوزی جزایر قناری در اسپانیا رو پخش می کرد !!!!!
از شبکه سراسری که خبری نبود (اگرچه اخبار گرانی و تورم اروپا خبر هر روزه است) رفتم سراغ تیوی اذربایجان دیدم ترکی حرف میزنه بهتر بود در این لحظه فارسی صحبت میکرد تا مردم ایران در جریان کار برای کمک باشند.
تابناک الکی جو منفی درست نکن!!!!!!!!!!!!!!
دولتمردان دارند زحمت می کشند تا نفت سر سفره مردم بیارند، مرغ پیدا نمی شود، دلار 2200 تومان است هنوز وقت نکردند عزای عمومی اعلام کنند.
مثلا میخواهی بگویی که خیلی به فکر مردمی بازتاب جان که این گونه کاسه داغ تر از آش شده ای؟ اگر حجابشون را حفظ میکردند زلزله نمیامد .
انا لله و انا اليه راجعون
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بخدا نمی دونم این منفی دادن برای چیست
متاسفانه دولتمردان اهميتي به جان انسان ها نمي دهند و فقط به مقاصد سياسي خويش فكر مي كنند و بس.
... چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار

دیشب زلزله 7 ریشتری قلبمان را لرزاند و احوال ما را خراب كرد
ما را در غم خود شریك بدانید...
سلام
من هم به هموطنان آذری خودم این واقعه رو تسلیت عرض میکنم و از خداوند برای آنان طلب صبر میکنم.
کاش صدا سیما هم کمی ........
تسلیت به همه انسانیت
از تمام ایرا ن بخصوص استانهای همجوار انتظار میرود به کمک زلزله زدگان بشتابند.
بازم به معرفت شما تابناكي ها!
خيلي ناراحت كننده است. خدا به بازمانده ها صبر بده . رفتگان رو بيامرزه.
نباید منتظر صداسیما یا دولت موند باید به هر طریق کمک کرد
البته همان بهتر که خبر اعلام نکنند!من خودم از نزدیک در زلزله بم شاهد همه چی بودم ولی متاسفانه آنچه در بم بود و آنچه در رسانه به اصطلاح ملی می گفتند از زمین تا آسمان تفاوت داشت در حدی که غم آن همه عزیز از دست رفته کمتر آزار دهنده بود تا اخبار غیر واقعی .
من از مردم آذربابجان هستم. اینجا به چیزی که اهمیت نمی دن جان انسانها. ممنون از تابناک.
ازخداوند برايشيان طلب آمرزش مي كنم
طلای آقایان میلیلردی ارزش دارد اما جان مردم برای مقامات نه تشکر از غیرت و شعور شما
عملکرد صدا و سیما متاسفانه ضعیف بوده . نمیدونم چرا اینا اینجوری میکنند . شاید عمدی در کار باشه . یا صاحب الزمان ادرکنا
لرزید دل ایران ،خون در دل و برلب جان
یارب تو بلا گردان از مردم این سامان
انالله و انااليه راجعون به باز ماندگان تسليت و مجروحين آرزوي شفا و از ملت ايران در خواست مي كنم ياريشان كنند .انشالله هر چه زودتر به وضع عادي برگردند.
گنه کرد در مصر اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
مسوولین ما گناه کردند و کم کاری کردند مردم خوبمان در اذربایجان دارن زجر و میکشند
يك چيزي بگم چاپ كنيد درزلزله استان وان تركيه تيم امداد ونجات ايران شبانه عازم تركيه شد .ايا تركيه هم اين كار را كرده يا فقط ما دراين كارها قدم خير وبرمي داريم .بابا يه كمي هم به ملت خودمان بها دهيم اين ملت بيچاره درهمه حال ياريگر دولت ونظام هستند حالا يه دفعه هم كه شده دولت هم حسن نيتش را به مردم البته خودش نشان دهد
ای کاش ریاست محترم جمهوری در اولین ساعات برای تسلی خاطر بازماندگان یک پیام تسلیت خشک و خالی می داد.
متاسفانه به علت بی تدبیری محض و عدم آمادگی مسئولان و همچنین بایکوت نصف و نیمه خبری این زلزله توسط رسانه های داخلی از جمله تلویزیون ، هجمه بسیار شدیدی در شبکه های اجتماعی بر علیه کشورمان براه افتاده است.
به این خبرها توجه کنید:
ترکیه کمک های خود را به آذربایجان ارسال کرد اما تلویزیون هنوز درگیر سوریه است .
و بسیاری خبرهای تایید شده و تایید نشده
تابناک عزیز ترا خدا این مسولان را بیدار کنید
بیاین دعا کنیم از خواب غفلت بیدار بشیم تا زمین کامل منفجر نشده ، از نفهمیدنمون از ظلمامون از بدیهامون
بیاین دعا کنیم
الله سوزا یار السون
دشمن لروزخارالسون
سر درد شدم خبر رو شنيدم و هيچ كاري هم از دستم بر نمياد . خون هم نتونستم بدم چون گفتن حساسيت داري . شماره اي بدين تا كمكهاي مالي بكنيم كه عزيزان هموطنمان كمي از مشكلاتشان حل شود .
ازت ممنونم تابناك كه بدون هيچ واهمه اي حرفهاي دل مردم را زدي . دولتمردان ما معني كلمه هموطن را هنوز درك نكردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
وطن رو درک نکردن چه برسه به هموطن
این چه رسمیست که هرسال بهار با عزای دل ما می آید
" اقلام مورد نیاز برای زلزله زدگان استان آذربایجانشرقی "
چادر ، پتو ، آب معدنی ، تن ماهی و کنسرو
محل جمع آوری:
1-تبريز- دروازه تهران، روبروی هتل مرمر، سازمان امداد
2-تبريز- خیابان حافظ ، سازمان داوطلبان هلال احمر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
در استانهای دیگه هم اعلام کنین تا کمکهامونو برسونیم.
اول از همه به مردم دلیر آذربایجان تسلیت میگم هر چند از دست دادن عزیزان سخت است اما امیدوارم که خیلی زودتر شادی به لب هاشون بشینه و دوم برای رسانه ملی بسیار تاسف میخورم رسانه ای که کوچکترین عیب های کشورهای اروپا رو می بینه اما داخل کشور خودش این اتفاق میفته اصلا انگار نه انگار واقعا متاسف.
ياشا آذربايجانم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما ایرانی ها همیشه کنار هموطنانمون هستیم.
باز دم شما گرم مسولین راه آهن تبریز ایستگاه رو دیشب کلا بسته بودند تا مبادا مردم برن توی استگاه نماز خونده یا از آبسرد کن اونجا آبی بنوشن خدا رو خوش میاد اینهم ستاد بحرانه که داریم چرا ....
درود به شرفت تابناک.
سلام: تابناك اطلاع رساني ات از همه بهتر بود.اينشاا...ديگر هيچوقت اين چنين حوادث تلخ پيش نيايد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
با ایشالا نشالا درست نمیشه باید مقاوم سازی شه که نمیشه
امیدوارم خداوند به بازماندگان صبر عنایت کند. باور کنید کل خانواده ما که آذری نیستیم دلشون خون شده. اینجا نمی خوام عقده گشایی کنم اما واقعا اونها با آوارگی ،مرگ عزیزان ، بیکسی و بدترین احساسات غمگین دنیا دارند دست و پنجه نرم می کنند.به عموان یه کارمند مالی چی مهمانی افطار شرکت و پیشنهاد دادم و پیگری کردم واسه کنسلی تا هزینه نه چندان کم این مهمانیهای بی خاصیت یه ارزشی پیدا کنه.
تسليت به همه مردم ايران.
قلبم به درد اومد...نمیتونم از فکرشون در بیایموخدا صبر بده...
عرض تسلیت به هموطنان عزیزم.
البته واقعا واقعه تاسف باریه اما اخه تابناک چه کاره اس که اعلام عزای عمومی کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
واقعاً برات متاسفم تابناك هموطن من هستش تو كي هستي كه نظر ميدي بي غيرت اسم تو رو ميشه هموطن گذاشت؟
براى صدا و سيما متاسفم ، براى داغ ديده ها طلب صبر دارم از خدا ، روح مرحومين شاد
این ضایعه رو به همه ی هموطنان آدربایجانی ام تسلیت عرض می کنم و برای رفتگانشون طلب بخششو برای بازماندگان آرزوی صبر دارم.
با عرض تسلیت به خانواده های داغدار و آرزوی صبر برایشان
با تشکر از تابناک که اطلاع رسانی کردید.
من هم به نوبه خودم این عزای عمومی رو به مردم صبور ایران خصوصا آذربایجانی های عزیزتسلیت میگم ومتآسفم برای این صداوسیماومسولین...
دوستان پيام گذاشتن و بحث كردن دردي رو دوا نميكنه، هرجايي كه هستيد همين الان بريد و خون يا فرآورده هاي خوني اهدا كنيد
جای تاسف داره خواب مسئولین در همه چی
اینم یکی دیگش
خذا رحمتشون کنه
سعدی حق آنهایی را که حتی احساس همدردی نمیکنند را هم داده تا چه برسه به اظهارش، اونجا میگه:
تو کز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی!
صدا وسيما آنقدر اين حادثه را سطحي و معمول پوشش داد كه بنده كه ديشب تا 2 بامداد مراسم شبهاي قدر را از تلويزيون پيگيري مي كردم متوجه اين حادثه نشدم و صبح از سايت تابناك متوجه اين فاجعه بزرگ شدم و هنوز شوكه ام . واقعاً متاسفم
بیا تا قدر یکدیگر بدانیم
که تا ناگه ز همدیگر نمانیم
چو بر خاکم بخواهی بوسه دادن
رخم را بوسه ده اکنون همانیم
با آرزوی آمرزش و غفران الهی برای عزیزان از
دست رفته و شفای عاجل مصدومان این مصیبت
متاسفانه از ذيروز تا به حال 55 پس لرزه اهر و ورزقان رو لرزونده و تلفات زيادي داشته خدا به تمام مردم آسيب ديده از اين حادثه صبر دهد
فقط تابناک
البته بی بی سی هم از صدا و سیما بهتر بود
خدا صبرتون بده . ما ملت باید به فکر هم باشیم چون مسولین مشغول امور خودشون هستند و جایی که براشون نفعی باشه سریع پیام میدن.
راستش رو بخایند آره توی کشور سکوت ولی بدونیند دیروز در تمامی هیات های اصفهان که مراسم شب قدر برگزار می شد اولین دعا دعا برای زلزله زدگان آذری کشورمون بوده، خدا صبرشون بده.
شماره حساب سیبا برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان
010583144002
واقعأ متاسفم به حال مسئولين
درود بر شرف تو ای تابناک
مردم آذربایجان عزادارند ولی صدا و سیما به فکر سوریه و مدال های المپیک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنظر من تابناک باید به عنوان رسانه ای که در فتنه و اختلاف افکنی بهترین عملکرد رو داره انتخاب بشه...
به نظرم شما مثل ضربه گير نظام عمل كرديد مردم واقعاً بطور غير عادي عصباني هستند فكر كنم فقط تابناك تنها كافي نيست بايد يه جوري اين انرژي منفي تخليه بشه
تسلیت میگم. امیدوارم که شاهداین نوع حوادث تلخ نباشیم . دیشب که این خبر رو شنیدم خیلی ناراحت شدم . امیدوارم خداوند بهشون صبر بده ...
من خودم شنبه شب در خبر بیست و سی خبرش رو شنیدم
چرا اطلاع رسانی کاملی توسط صداو سیما صورت نمیگیره ؟
از چه مرکزی در مشهد میشه برای اهدای خون به زلزله زده ها اقدام کرد
مصیبت و سختی وارد شده به هموطنان عزیز و با غیرت و ایرانیم که ساعات سختی را سپری می کنند تسلیت می گویم و بدانید قلب ما مردم ایران با شما می تپد
باعرض تسلیت به تمامی ملت ایران بخصوص آذریهای عزیز وسلحشور
از این همه احساسات ملی و وحدت آحاد اقوام ایرانی نسبت به آذزبایجانی ها سپاس گذارم . اگرچه ما در آذربایجان داغداریم واینهمه یکدلی و یکرنگی قوتی است . این موضوع نشان می دهد آحاد اقوام ایرانی پشت هم می ماند در کنار هم گریه می کند و می جنگد و سرافراز باقی می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از طرف مردم مازندران به مصیبت دیدگان اذری تسلیت میگویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من که بغض رهام نمیکنه..
مردی از جنوب
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
درورد بر تو این فرزند ایران
من هم به نوبه خود و از طرف مردم غیور خوزستان
همدردی خود را با شما مردم اذربایجان اعلام میکنم و از خداوند برا رفتگان طلب مغفرت و برای بازمندگان طلب صبر و ارامش را مسئلت دارم
اشک تو چشام جمع شد
مارا در غم خود شریک بدانید
تابناک بازم خودت
کجایند آن مسولییییییین
کجایند آن تبلیغ ها
به تمام آذری زبانان و مردم کشورم تسلیت می گویم.
هر چند در این کشور ما همیشه در عزا بسر می بریم ولی این از بی غیرتی رسانه ی دولتی است که اول بی بی سی خبر زلزله را پخش کند وبعد رسانه ملی .
در مورد دوستانی که گفته اند جو سازی نکنید واقعا" فکر می کنید این جو سازیه به قول قدیمیها یک سوزن به خودتون بزنید و یک جوالدوز به مردم ! اگر خودتان جای زلزله زدگان بودید باز هم همین حرف را می زدید .
امیدوارم خداوند تمام رفتگان را بیامرزد و به باز ماندگان صبر بدهد.
خدمت سربازی من آذربایجان غربی بود .خیلی خیلی ناراحت شدم.من با این مردم 2سال زندگی کردم .تمامی شهرهای آذری نشین مردم خونگرم و باحالی داره.باور کنید پرتلاش ترین مردم ایران همین آذریها هستند.
انشاءالله دیگه از این مصیبتا نداشته باشن.
قلبم جریحه دار شد.شاید اونموقع نمی دونستم
چقدر به آذربایجان علاقه مند شده ام.انگار نزدیکان خودم مردن.مرا در غم خود شریک بدانید.
همه اينايي كه گفته شد بماند
من الان زنگ زدم پايگاه انتقال خون اهواز برا اطلاع از محل مركز انتقال خون ماهشهر، مسئولش هنوز (ساعت 12:30 ظهر) از زلزله خبر نداشت و گفت به ما هيچ اعلام نيازي نشده!
در صورتي كه تو سايت انتقال خون اطلاعيه فوري داده، اينم آدرسش:
http://www.ibto.ir/homepage.aspx?site=ibto&tabid=1&lang=fa-IR
مسئول چه میدونه موقع زلزله بین زمین و آسمون تو ساختمون گیر افتادن و جلوی چشمان وحشت زده ترک برداشتن دیوارا یعنی چی!
موقع زلزله بیشتر از خودم نگران خونوادم بودم که رفتن مسافرت و اگه اتفاقی برام می افتاد مطمئنا از اینکه کوچکترین عضو خانوادشون رو تو خونه تنها گذاشتن هیچوقت خودشون رو نمی بخشیدن!
ولی بازم ناراحت اینا نیستم از شب فقط دارم تو خبرگزاریها میگردم و با دیدن هر کدوم از عکسا بغضم میترکه تعدادش از دستم در رفته ...
خدا به همه بازمانده ها صبر بده و یار و یاور مجروحین چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی باشه
لعنت به غربت
دلم پیش ایزان و آذربایجانه
بخدا یه چشمم اشکه یه چشمم خون
خدا صبر بده به برادران و خواهرانم در آذربایجان
عزيزاني كه سحري خوردند و به افطار نرسيدند و به ديدار او شتافتند .
واقعا" دردناك است كه مصيبتي ببيني و با تو همدردي نشود. عزيزان قلب ما هم مالامال از درد است .
سلام تابناك عزيز خفته نمانده اند آقاي حياتي در اخبار 14 سيما جواب كشته شدگان و روز بيست و سوم(احيا،) را با پيراهن فسفري خويش داد.
فکر کنم به خاطر این که این زلزله تو شب قدر اومد رسانه ها هیچ پوششی بهش ندادن چون ادعا میکنیم که دعا از وقوع زلزله جلوگیری میکنه و عملا دیدیم که نشد پس بهترین راه اینه که به روی خودمون نیاریم. بازم مثل همیشه نظر منو حذف کن دستت درد نکنه
تسلیت میگم
خدا کمکشون کنه من امروز صبح متوجه شدم
خدا به خانواده های داغ دیده صبر بده انشالله............
من همین الان تو شبکه استانی تصاویر مناطق زلزله زده رو دیدم.به خدا جیگر ادم خون میشه.این تصاویرو تو شبکه های دیگه نشون ندادند.دیدن ناله های مردی که جسد همه اعضای خانوادشو خودش از زیر آوار بیرون اورده بود واقعا دردناک بود
باعرض همدردی به اسیب دیده گان چطور میتوان مستقیم و بدون واسطه کمک کرد
من اهل تهرانم. ولی وقتی این خبر رو شنیدم انگار این اتفاق تو شهر خودم افتاده. داغون شدم. الان هم اگه اعلام کنید چطور و کجا میشه کمک کرد در حد وسع خودم اقدام میکنم. خداوند صبرشون بده.
با عرض تسلیت به همه هموطنان مخصوصا آذری های عزیز. لطفا اعلام کنید چند نفر تلفات داشته ایم. زیرا حجم کمکها اینطوری معلوم میشود که چقدر باید باشد. ممنون.
ممنون از اطلاع رساني به موقعتون. ديشب شبكه ZDF خبر زلزله رو اعلام كرد در حاليكه شبكه خبر ايران فقط زيرنويس كرد و بعدش هم سرود ايران رو پخش كرد و رفت خوابيد؛ خيلي تعجب كردم.
منم به عنوان یک هموطن کرد این حادثه مصیبت بار رو به همه ی آذری زبان های عزیز و خونگرم تسلیت میگم انشاالله خدا به بازماندگان صبر بده. اگر چه صدا و سیما با این پوشش خبریش گند زد اما آذزبایجان هیچوقت تنها نبوده و نیست. همه مردم ایران با شما هستند. لطفا شماره حساب برای کمک اعلام کنید.

یک هموطن کرد از ایلام
احسنت بسیار عالی نوشته بودید..این همه بی تفاوتی باور کردنی نیست..گرچه حضور چند دقیقه ای ریاست جمهور و دولت مهرورز در همان ساعات اولیه می توانست بزرگترین مرهم بر درد مردمان غیور کشورم باشد ولی افسوس که تاکنون خبری نشده تا اینجانب بیشتر نگران حال ریاست جمهور باشم تا.......
با توجه به اطلاعات این سایت در 48 ساعت آینده اجتمال وقوع زلزله شدید در ایران وجود داره یه آمادگی برای این هم داشته باشیم بد نیست

http://www.world-earthquakes.com/index.php?option=ethq_prediction&fb_source=message
http://www.borujerdnews.ir/
ما نیز با شما همراه شدیم و پرچم عزای عمومی در سایتمان بلند کردیم
خداوند به همه بازماندگان صبر بده
مردم عزیز آذری هم بدونن که تنها نیستن و حساب ملت رو از مسئولین جدا کنن
من یه بمی هستم و دیدم چجوری همه هموطنام علی الخصوص ترک های عزیز به کمک ما اومدن
اميدوارم كه خداوند به همه بازماندگان صبر عنايت كندورحمتش رامشمول حال درگذشتگان اين حادثه گرداند
به همه هموطنان داغدارم تسلیت میگم
و از خدا تقاضای رحمت برای مردمی که از دنیا رفتند دارم
هر کمکی از دستمون بر بیاد انجام میدیم
لطفا هموطنان تجربیات و اطلاعات سازنده خودشونو در این رابطه در اختیار همه بذارن تا در حوادث آتی ، تلفات و خسارات به حداقل برسه .
نمایندگان شهرهای زلزله زده در مجلس باید از صداوسمای میلی توضیح بخوان.اگر سودی هم نداره
والا بی بی سی بیشتر تو تابناک دل میسوزونه عزای عمومی اعلام کردی دیگه همین ما از این عزا ها زیاد داریم اگر راست میگی خبر رسانی کن نه اینکه عزای عمومی اعلام کنی و دیگه ... بشی
ضمن عرض تسلیت همین نیم ساعت پیش شبکه سهند دو شماره حساب بانک ملی اعلام کرد واسه واریز کمک :
0111111111000
0105583144002
ضمن عرض تسلیت همین نیم ساعت پیش شبکه سهند دو شماره حساب بانک ملی اعلام کرد واسه واریز کمک :
0111111111000
0105583144002
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از تمام وقایع زلزله فقط واریز کمکو اعلام کرده؟
دیشب که تلفن و راه های جاده ای خراب بود چرا کمک نکرد؟
حالا من نمیدونم این شماره حساب مال کدام نهاد و سازمان هست ولی شاید یه عده میخوان جیبشون پر شه
و الا صدا و سیما اگه کمک کن بود بهترین و اورژانسی ترین کمک در اینجور مواقع اطلاع رسانی در دقایق اول زلزله هست
با سلام
تسلیت میگم به تمامی دوستان و هموطنان عزیزم در آذربایجان
من از مردم شهر طبس هستم که در سال 57 حدود 25000 همشهری خودم رو در زلزله از دست دادم و خوب میدونم این دوستان چه می کشند

باز هم تسلیت میگم
ضمن تسلیت و تقدیر از تابناک، بخاطر این متن و توضیحات آن، پیشنهاد میشود مسئولان ذیربط در اقدامی عاجل و با رایزنیهای فوری و پیگیرانه ، در اختتامیه المپیک یا افتتاحیه پاراالمپیک، بنوعی یاد درگذشتگان این زلزله را گرامی بدارند
خاوند رحمتشان کند و صبر عطا کند به بازمانگان.
کار قشنگی کردی
«تابناک» امروز را «عزای عمومی» اعلام می‌کند
رسانه مردمی به فکر مردمه
متشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
متشكريم از سايت محترم تابناك
تسلییت به مردم خون گرم اذربایجان و شرم به این دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
واقعاً
روزنامه کیهان چاپ امروز صدا و سیما رو روسفید کرده!
سلام
مهدی هستم از اورمیه
صبح تو ماشین داشتم رادیو گوش می دادم با یکی از مسئولین استانی تماس گرفته بودند و آمار تلفاتو می خواستن که بیشتر از 30 ثانیه بهشون فرصت ندادن و سریع باهاش خداحافظی کردن یعنی جان هم وطنامون به اندازه اخبار سوریه ارزش نداره
ایرانم تسلیت
ایکاش بشود عمیقتر به موضوع زلزله و بلایای طبیعی نگاه کرد به خصوص در این شرایط حساس تاریخی که در آنیم .از تابناک خواهش میکنم راجع به پدیده هارپ (سلاح هارپ)به مردم عزیز اطلاع رسانی کند-اجرکم عند الله
حقیقتا برای رسانه ملی بسیار متاسفم
من ساکن تبریز هستم و از ساعت 16:53 که اولین زلزله اتفاق افتاد در شبکه های خبری و استانی به دنبال خبری از جزئیات واقعه بودم که هیچ نیافتم تا زمانی که ساعت ها بعد شبکه خبر در زیرنویسی واقعه را اعلام نمود. انتقاد جدی من بر شبکه استانی اذربایجان شرقی است که فقط در اخبار ساعت 23 دیروز این واقعه را پوشش داد و پس از ان برنامه معمول خود را از سر گرفت به طوری که ما از حال هم استانی هایمان در اهر و ورزقان بی خبر بوده و تنها سایت های خبری فارس و ایسنا مرجعی برای خبر گرفتن از شرایط موجود بود.
این واقعه دلخراش را به عزیزانمان در هریس ، اهر و ورزقان تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر ارزومندیم.
طبق اعلام سایت های خبری اب اشامیدنی ، نان ، پتو ، کنسرو و چادر اقلام مورد نیاز مناطق زلزله زده هستند که در هلال احمر خیابان حافظ تبریز و پایگاه های سیار کمیته امداد و بسیج جمع اوری می شوند.
سلام تابناک عزیز
دقیقا حق با شماست ما ا دیشب فقط داریم درباره این موضوع بحث میکنیم که یعنی این واقعه کمتر از شب قدره؟راه به راه صدا و سیما شب قدرو نشون میده ولی دریغ از یه پوشش خبری از حادثه متاسفم برای خودمون
با سپاس فراوان از مسئولین سایت تابناک دراعلام عزای عمومی و تشکر فراوان از هم میهنان که هر یک بنوعی خود را داغدار اعلام کرده اند . نه از صدا و سیما بلکه از آقایونی که ادعای ....بر مردم را دارند اعلام انزجار نموده واز خدای متعال صبر برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای درگذشتگان را دارم .
خوبه حالا رسانه های داخلی تکذیب نکردن خبر زلزله رو !
تسلیت به همه ایرانی ها و آذری زبان ها ...
جونم وطن و ایرانی جون بخواد
اعلام عزای عمومی برای این فاجعه کاملا معقول و لازم است اما در حیطه یک رسانه و یا سایت نیست که برای کشور عزای عمومی اعلام نماید.
همچنین لازم بود صداوسیما که در صورت وقوع کوچکترین حادثه در ینگه دنیا به انعکاس وسیع آن می پردازد در ساعات اولیه حادثه حساسیت بیشتری از خود نشان می داد.
خواهش میکنم از مسولین هلال احمر مارو به مناطق حادثه دیده اعزام کنند بخدا ما میتونیم کمک کنیم لا اقل میتونیم چادرها رو درست کنیم تورو خدا بگید مارو اعزام کنند
همه ی ایران وطن من است و هر ایرانی برادر و خواهر من...
ای برادران و خواهران داغ دیده در زلزله اخیر ، ما را در غم خود شریک بدانید و بدانید همیشه کنارتان هستیم و هر کمکی لازم باشد برای رفع مشکلات شما انجام خواهیم داد...
زنده باد ایران و ایرانی
ضمن عرض تسلیت به هموطنای آذریمون من را شریک غمتون بدونید.

والا منم صبح نظر دادم اما نمی دونم چرا منعکس نشدددد.
از ته دل با هموطن های آذری ابراز همدردی می کنم و برای ان ها از خداوند بزرگ صبر می خواهم
تابناک داره جو منفی درست میکنه همه مردم و مسولین از این حادثه ناراحتن و حاضرن به کمک هم وطناشون برن
ممنون تابناک. واقعا خیلی بی انصافیه رسانه ملی این فاجعه رو مثل یه خبر عادی انعکاس میده و جوری وانمود میکنه که همه چی تحت کنترله!!! واقعا متاسفم.
برسان باده که غم روی نمود ای ساقی
این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی
عرض تسلیت به تمام هموطنان و آذری زبانان خوبه کشورم
آذربایجان یعنی همه ای ایران . فرزند دلاور آذر بایجانی ما مردم ایران گوشت هم رو میخوریم ولی استخون هم دیکرو دور نمیندازیم با شما همدردیم خداوند به شما صبر بده . وای بر این دولت مردان ما و مسئولین صدا وسیما نمیدونم با چه رویجواب این مردم عزیز رو میخوان بدن . علی از سبزوار
بعد بگید چرا بعضیها دنبال رسانه های بیگانه میرند. زلزله با این شدت اومده و صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی و بی پناه شدند و میلیاردها میلیارد خسارت وارد شده بعد رسانه ملی خبر آن را همردیف خیرهای بسیار سطح پایین می آورد و برنامه ها عادی عادی ادامه دارد . فقط تبلیغات رو هیچ جوره از دست نمیده. بابا مردم در این وقتها است که به رسانه ها نمره میدند و قضاوت میکنند وگرنه با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه .
عيار مسلماني دراين روزهاي سخت عيان ميشود به منم زدن كه نيست
ممنون تابناک که نظرم را چاپ کردی . ولی من از هموطنانی که منفی می دهند یک سوال دارم: دلیل منفی دادن هایتان به گله و ناراحتی از صدا و سیما چیست؟
متاسفانه هر اتفاقي مي افته اول از ديد سياسي بهش نگاه ميکنن و ... و ديد انساني مسئولان آخرين مرحله است بخصوص در چنين اتفاقي - تا کشورهاي ديگه تسليت ميگن و ... مسئولين ما دقيقا برعکسشو عمل ميکنن و معيار رفتار مسئولين ما شده رفتار کشورهاي ديگه
بیائید برای شادی روحشان فاتحه ای قرائت کنیم
با تسلیت به تمام ملت ایران.ما در شادی و غم یکدیگر به عنوان هموطن شریکیم.چه غم از دست دادن عزیزانمان چه شادی عزیزانمان.امیدوارم خدا به بازماندگان صبر وبه رفتگان آمرزش عنایت کند و همچنین امیدوارم دلیل تمام این حرفها دلسوزی و ناراحتی برای هموطنان حادثه دیده باشد.
دیشب را درپارک خوابیدم در سرما ولی من خوانمان دارم بی چاره بی خوانمان ها
ما مجروح تصادفی را برده بودیم به بیمارستان امام رضا تبریز اصلا رسیدگی نمی کردند بعد 4 ساعت در نوبت ایستادن موفق شدیم ببیریم مجروحمون را عکس بگیرن ازش و بعد چند ساعت درد و رنج زخمی دکتر پیدا شد که معاینه اش کنه وای به حال زخمی های زلزله خدا به دادشان فقط برسه
اگر شب همسايه ات گرسنه باشه و تو سير مگن مسلمون نيستي نميدونم راستي اگه هموطنت بميره و تو دوباره بگيري بخوابي مسلموني نميدونم شايد
ضمن ابراز همدردي با هموطنان مناطق زلزله زده
تابناك عزيز شما آلان هيجان زده شدي يك چيزي نوشتي خلاف عادت رسانه ملي و دولت و عرف حاكم بر تفكر آنها!!!
چند نكته :
1- رسانه ملي هميشه يك روز ديرتر از مناطق زلزله زده ميلرزه طبق تجربه زلزله هاي بم(6.5 ريشتر - 40000 تلفات)-قاين(7.3 ريشتر ) و ديگر زلزله ها و حوادث تلخ ديگر مثل انفجار قطار نيشابور
2- در بيشتر اين موارد با تلفات خيلي سنگين تر از زلزله اهر حتي يك ساعت عزاي عمومي اعلام نشد كه اين به خاطر عادت كردن به تلفات سنگين در حوادث به علت ساختارهاي قديمي يا غير استاندارد ابنيه و تجهيزات و حتي تفكر ماست
در پايان بايد گفت وقتي يك زلزله كوچك باعث يك تراژدي بزرگ ميشه بايد خيلي كارها انجام بديم تا جلو اين غم ها را بگيريم
شنیدند خبر این فاجعه غمبار برای آحاد ایرانیان دردناک میباشد بدینوسیلهاز درگاه خداوند بزرگ برایدرگذشتگان طلب آمرزش وبرای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم بهروزی مردم فهیم وبا فرهنگ آذربایجان را از درگاه حضرت دوست مسئلت مینمایم مرتضوی ازبهبهان
شماره حساب ۹۹۹۹۹ برای کمک نقدی زلزله زدگان

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیازی به کمک غیر نقدی و وسایل اولیه برای زلزله زدگان نداریم و هموطنان می‌توانند کمکهای خود را به صورت نقدی انجام دهند.

به گزارش مهر حسین درخشان اظهار داشت: هموطنان که مایل به کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی هستند، می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.
در ژاپن زلزله 7 ريشتري مياد کسي زخمي نميشه بعد کشور ما با اين ثروت توان محکم سازي ساختمانها را نداره. افسوس
با عرض تسلیت خدمت همه ی هموطنان عزیزم به خصوص بازماندگان زلزله آذربایجان / خدایاااا صبر بده
شماره حساب ۹۹۹۹۹ برای کمک نقدی زلزله زدگان

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیازی به کمک غیر نقدی و وسایل اولیه برای زلزله زدگان نداریم و هموطنان می‌توانند کمکهای خود را به صورت نقدی انجام دهند.

به گزارش مهر حسین درخشان اظهار داشت: هموطنان که مایل به کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی هستند، می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.
چـو ایـران نباشد تن من مـبـاد .
ای کاش در شبهای قدر به جای بیدار ماندن بیدار شدن نصیبمان شود.
درگذشت جمعي از هموطنان آذربايجاني راتسليت عرض نموده ، خداوند درگذشتگان اين زلزله را قرين رحمت خود فرمايد.« ان الله مع الصابرين»
این فاجعه را به هموطنان عزیز آذری و کلیه مردم ایران تسلیت می گویم.
انصافا اگه زلزله جای دیگه کشور اتفاق میافتاد شما اینقدر شلوغش میکردین
آذربایجان تا در ایران است تنها نیست . هموطن آذری باشون ساق اولسون
به عنوان یک اصفهانی با تمام وجود می گویم:
آذربایجان پاره تن ایران و سر سبز وطن است.
هموطنان سرشار از عاطفه من، امیدوارم پایدار و سلامت باشید
صفحه اول روزنامه کیهان هم هیچ خبری از زلزله نبود امروز!!! واقعآ جای شرم داره
ازخداوند بزرگ آمورزش رفتقان و صبر ماندگان را خواستارم>حالا که این اتفاق غمناک برای آذری های عزیزمان افتاده بهتره آرمشمان را حفظ کنیم و مسائل حاشیه باعث نشود که از اصل وظیفه که همانا کمک هستش باز مانیم ...شادی روحشان صلوات
صداو سیما...صداو سیما......
از هم هموطنای عزیزم به خاطر همدردی هاشون متشکرم به امید بازیابی اتحاد از دست رفته ی ایران عزیز
لطفا همه از استفاده های سیاسی خودداری کنن و تا میتونن باهم کمک کنن کمک برسونن من دیروز از نزدیک شاهد فعالیتهای بی شائبه هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی منطقه بودم حتی آخرای شب آمبولانس از اصفهان هم دیدم بابا حرف را کم کنید کمک کنید در ضمن کسائی که میخواهن در اینجور موارد شرکت کنند و به هموطنان کمک کنند باید از همین حالا در کلاسهای ویژه هلال احمر شرکت کنند تا در موارد اینچنینی ازشون دعوت بشه باور کنید اگر دانش کار را نداشته باشید بیشتر مانع خدمت رسانی میشین
من بعنواتن یک هموطن تهرانی خود را در غم این عزیزان شریک می دانم و عزای عمومی است .
هنوز در فکر المپیک و تند تند پیام فرستادن باشند و بازی سیاسی
این مردم را درک نکردن و با آنها همدردی نکردن نمی دانم چه اسمی رویش بگذارم .
خداوند به همه بازماندگان این حادثه طول عمر و صبر جزیل عنایت کند
ورزقان بزرگترین معدن مس کشور را در اختیار دارد و این شهرستان با وجود داشتن بیش از 110 روستا و دو شهر بیمارستان ندارد و تنها درمانگاه مرکز شهرستان تنها دو پزشک عمومی دارد.
خدا همه رفتگانو بیامرزه
خیلی دردناکه خیلی ی ی ی ی
ما رو هم تو غمتون شریک بدونید - حسام از ارومیـــــه
تابناک لطفا در این باره هم اطلاع رسانی کن:

راهنمایی یکی از هموطنان برای آگاهی همه

ایشون نوشتند:

یک راهنمایی برای کسایی که می خوان به مردم زلزله زده کمک کن و یا براشون کالا بفرستن.
این رو من به عنوان کسی می گم که روز اول فاجعه به عنوان امدادگر
بدون مرز به بم رفته بودو مدتی طولانی رو اونجا مانده بود .

اولین چیزی که مردم برای کمک بهش فکر می کنن چادر و پتو هست ...اینا خیلی خوب و واجبن ولی چیزهایی هستند که آدم بهشون فکر هم نمی کنه. مثلا مردم با پای برهنه از زیر آوار بیرون آورده می شن و کفشی به پا ندارن. فرستادن دمپایی( از این جهت که راحت تر به هر پایی می خوره ) لازم استزنان زیادی دوره‌‌ی پریودشون رو می گذرونن و نیاز به پد بهداشتی و لباس زیر تمیز دارن. ( به دلیل عدم وجود این موارد زنان زیادی در بم دچار عفونت های زنانه شده بودند)بچه های خردسال و نوزاد نیازهایی مثل شیر خشک و سرلاک و پوشک و پمادهای ضد سوختگی دارند. کسی به این فکر نمی کنه که کوچولو ها هم لباس می خواهند.

وسایل نوی اهدایی خود را تا جایی که می تونید به دست مصرف کننده برسونید. چون تمام پتوها و چراغ ها و چادرهای آکبند در انبار از ما بهتران جمع آوری و بعدها در بازار به فروش می رسند و تنها دست دوم ها به دست مردم می رسید. لوازم بهداشتی مهم تر از خوراکی هستند چون خوراک بخور نمیر هر طور شده به دستشون از طریق هلال احمر و دولت می رسه ولی کسی داستان بهداشت رو اولویت نمی ده و متوجه نیستن عوارض اش مدت ها پس از لزلزله باقی می مونه.

خون دادن فراموشتون نشه. این کم ترین کاریه که می تونید بکنید.عده ی زیادی اونجا شوکه و در حالت بحران روانی به سر می برن. دوستان مددکار و روانپزشک اگه می تونن ،بویژه اگه آذری زبون باشن خودشون رو به مردم برسوننضمنا یادتون باشه اون مردمی که زندگیشون رو از دست دادن آبرومندن. چیزایی که می خواین بندازین دور رو نفرستید. وسایل و لباس های نو و تمیز و آبرومند بفرستید. گویی برای خانواده ی خودتون هست. اگه چیز دیگه ای یادم بیاد مینویسم و اضافه می کنم
خیلی ممنون، همدردی شما قدری از درد مان کاست. انشااله که خدا همه رفتگان را بیامرزد.
انالله و اناالیه راجعون

خیلی از این واقعه دلخراش ناراحت شدم.
امیدوارم مورد مغفرت خداوند در این ماه عزیز قرار بگیرند.
برای داغدیدگان و بازماندگان آرزوی صبر از خدای بزرگ مسئلت می کنم.
یا علی
تابناک تو خوبی !!!!!!!!!!!!
خدا به مردم ایران صبر بده ، از دو جنبه :
1- مصیبت وارده پیرو زلزله دیروز آذربایجان شرقی
2- پراکندن و زمینه سازی تفرقه توسط گروههایی مثل تابناک و .....
براتون متأسفم و ازتون متنفرم
کمی به کامنت ها توجه کنید که مرز ترک و فارس راه انداختند ، اف بر شما که به شکلی دارید ضربه می زنید
.درود بر شرفت تابناک که حرف حق زدی . خدا رحمت کنه تمامی زلزله زدگانی که از دنیا رفتند
تابناك از آب گل آلود ماهي بگير ان شالله مار ماهي نصيبتان شود
منظور از رسانه ملی ، رسانه تهرانی است
همانطور که کشور ایران یعنی تهران
عدالت یعنی این!!!!
من بدینوسیله به تمامی هم وطنان داغ دیده و آسیب دیده خود تسلیت عرض می کنم.
از اینکه رسانه ملی و مسولین در خواب هستند نهایت تاسف را دارم. وقتی زلزله ای 5 یا 6 ریشتری در یک کشور دور دست اتفاق می افتد فوری شبکه خبر آن را زیر نویس می کند و لی در مورد اینکه هم وطنان ما در زیر آوار زلزله 5/6 ریشتری جان می دهند اطلاع رسانی کافی و اعلام اعزای عمومی نمی گردد
سازمان سنجش براي انتخاب رشته مناطق زلزله زده بايد فكر و برنامه اي داشته باشه
بد ترین نقش رو خود شما با این مطلب دارید ایفا میکنید !! شما اول یه سوزن به خودتان بزنید بعد یه جوالدوز به سایرین ! حالا تو این شرایط وقت فرصت طلبیست که بخواهید به این آن که احیانا بدلایلی رابطه خوبی باهاشون ندارید انتقاد کنید و نا جوانمردانه از وضعیت عاطفی پیش آمده برای تخریب یه عده سوء استفاده نمائید !! به نظر من زشت ترین کار تو این شرایط همین برخورد فرصت طلبانه خود شماست !
ضمن عرض تسلیت به همو طنان عزیزم و طلب مغفرت از خداوند دارم برای تازه در گذشتکان زلزله اخیر باید بگویم تابناک جو منفی ایجاد نمی کنه حتما ایرانی نیستی عزیزم یا خودت دولتی هستی که بهت بر خورده . کدوم رسانه در دنیا را سراغ داری که از کوچکترین تا بزرگترین بلایای طبیعی را اطلاع رسانی نکنه .بله انتقاد از عمل غیر اخلاقی و غیر ایرانی .مفت و مفت از پول همان آدمهای زلزله زده برنامه درست می کنند و به خورد ما می دن باید از آه مظلوم ترسید .شبهای احیاء را پشت سر گذاشتیم بخدا اینقدر ریا نکنیم انسان باشیم فقط انسان . گذشته همین حال بوده از گذشته پند بگیریم
انالله و اناالیه راجعون

خیلی از این واقعه دلخراش ناراحت شدم.
امیدوارم مورد مغفرت خداوند در این ماه عزیز قرار بگیرند.
برای داغدیدگان و بازماندگان آرزوی صبر از خدای بزرگ مسئلت می کنم.
یا علی
شما آقائی که از تبریز نظر دادی برادر من رادیو تبریز بعاز خبر ساعت 17 خبر را اعلام کرد یعنی چند دقیقه بعد از زلزله بوده است حالا از این حرفا بگزریم مردم نیاز به کمک دارن من خودم الان ورزقانم در اینجا کسی رادیو و تلویزیون بیگانه را نمیگیرن تو هم کمک کن از طریق مراکز هلال احمر تبریز اعلامم کردن چیا میخوان ول کن این حرفا رو قارداش
با هموطنانمان در این غم همدردیم. به امید آن که بازماندگان با استقامت و امید زندگی را از سر گیرند.
هموطن آذربایجانی ما به تو فکر می کنیم.
انا لله و انا الیه الراجعون
هم وطن آذري ما همه ايراني هستيم و آذربايجان قطعه اي از خاك ايران زمين است درود بر ايراني و درود بر آذريهاي با غيرت. خدا ميداند چقدر از شنيدن اين خبر و ديدن تصاوير ناراحت شديم عرض تسليت ما را بپذيريد. كافيست شما اشاره كنيد چه ميخواهيد براي كمك با سرو جان مي آئيم. جانم فداي ايران و ايراني با هر زبان و هر رنگي كه باشد
با تشکر از همه هموطنان عزیز و سایت تابناک که با عرض تسلیت و توجه به این مسئله موجب کاهش آلام آسیب دیدگان می‌شوید متاسفانه حادثه غم انگیز و بزرگی روی داده که مطمئنا منتظر آمار بالاتری از کشته شدگان و مجروحان خواهیم بود. متاسفانه این مطلب واقعیت دارد و من تو تبریز وقتی بعد از زلزله با نگرانی به خانه برگشتم که اطلاعاتی در مورد مرکز و شدت زلزله به دست بیاورم تنها رسانه ای که با خبر فوری اقدام به اطلاع رسانی کرده بود بی‌بی‌سی فارسی بود که در آن لحظه واقعا تاثیر بدی روی من گذاشت که حتی یک شبکه صدا و سیما هم به انعکاس این خبر نپرداخته و آیا ما جزو این مملکت نیستیم ولی عیبی نداره در عوض هموطنان عزیز و نازنینی داریم که اندازه کل دنیا ارزش دارند. زنده باد ایران و ایرانی
شما كه (تابناك) اينقدر دم از حمايت از زلزله زده‌ها مي زنيد، يكي از اين بنرهاي اصلي سايت خود را به واريز وجه الكترونيك به حساب زلزله زده‌ها تخصيص دهيد. البته اگر حساب و كتاب كنيد ممكن است برايتان نصرفد ولي انشاء الله ماجور باشيد.
به تابناکیها به خاطر این فضاسازی و سیاه نمایی وراه انداختن جو علیه دولت خدمت گذار باید تبریک گفت!.سوء استفاده از هر حادثه ای برای اهداف سیاسی عین مثل منافقین!.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل