بازدید 10848

سهميه بندي كنكور تغيير مي كند

سه هفته پيش با مسئولان سازمان سنجش جلسه اي داشتيم كه در آن با دو ديدگاه در زمينه برگزاري كنكور با 21 سهميه بندي و يا 48 سهميه بندي مواجه بوديم اما ما معتقديم چنين كاري باعث پيچيدگي در سهميه بندي مي شود .
کد خبر: ۲۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۱ 23 November 2008
« علي عباسپور فرد تهراني » رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از برنامه دولت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي انجام تغييراتي در زمينه نحوه سهميه بندي دانشگاهها و آزمون سراسري آنها خبر داد.

عباسپور به جام جم گفت : سه هفته پيش با مسئولان سازمان سنجش جلسه اي داشتيم كه در آن با دو ديدگاه در زمينه برگزاري كنكور با 21 سهميه بندي و يا 48 سهميه بندي مواجه بوديم اما ما معتقديم چنين كاري باعث پيچيدگي در سهميه بندي مي شود .
وي افزود : از طرف ديگر در كميته برگزاري آزمون سراسري كه با اختياراتي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شده است دريافتيم برخي از مشكلاتي كه امسال در زمينه كنكور رخ داد نه از مصوبه شوراي مذكور در باره سهميه ها بلكه بخاطر اقداماتي است كه كميته برگزاري آزمون انجام داده بود.

عباسپور در اين زمينه به نحوه پذيرش دانشجويان بومي اشاره كرد و گفت كه بنا به تصميم كميته ميزان پذيرش دانشگاهها از بومي منطقه اي به بومي استاني در سال گذشته 70 درصد و در سال جاري نيز 10 درصد افزايش پيدا كرده بود و همين امر امكان پذيرش دانشجويان خارج از هر استان را در دانشگاههاي آن به شدت كاهش داده است .

وي تصريح كرد : همانطور كه رئيس مجلس پيش از اين نيز گفته است دولت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد تغييراتي را در زمينه نحوه پذيرش دانشجو در آزمون سراسري به عمل آورند و اين كار حتما انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
بومی کردن سهمیه دانشگاه ها گام دیگر برای تجزیه ملی و فرهنگی و حتی زبانی کشور است. با این نابودی ایرانگردی هم که در کشور داشته ایم جلوگیری از زندگی جوانان در استانهای گوناگون کشور در دوران دانشگاه وآشنایی آنها با سایر هم میهنان و حتی ازدواج جوانان از نقاط گوناگون با یکدیگر، زمینه سازگاری ملی و فرهنگی در میان شهروندان همه استانهای کشور را بیش از پیش از میان میبرد و مردم استانهای گوناگون بیش ازپیش با یکدیگر بیگانه میشوند.
با سلام من کارمند رسمی وزارت بهداشت ودرمان هستم ودر مقطع کاردانی به کارشناسی رشته علوم ازمایشگاهی شرکت کردم ولی رتبه کل من با رتبه در سهمیه من فقط دونفر تفاوت دارد در صورتی که بخواهند رتبه مارامحسوب کنند باید رتبه استانی مارااعلام کنند ولی سازمان سنجش هیچ وقت این کار را انجام نمیدهد این سازمان سنجش هم عالمی دارد وکی سامان باید بگیرد
و این است نظام آموزش عالی کشور: هر سال یک قانون جدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی