بازدید 84162

ایرانیان نمی‌دانند در سوریه چه خبر است؟

عموما مقام مسئول ایرانی به دنبال آسان‌ترین راهکار می‌رود، چرا که قدرت پیش‌بینی ندارد که خود را برای رویدادهای محتمل آینده آماده کند تا در سر بزنگاه به دنبال آسان‌ترین راه نرود. تا به امروز، این تضاد جناحی داخلی، گریبان منافع ملی و امنیت ملی کشور را هم گرفته است و از عقلانیتی خبر نیست. شاید جامعه ایران به این سیاه و سفیدی زنده است! باشد؛ اما این تضاد درباره منافع ملی سودمند نیست.
کد خبر: ۲۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲ 09 August 2012
جامعه ایران نه تنها درباره مسائل ملی، که در مسائل منطقه‌ای و جهانی هم، همه امور را سیاه و سفید می‌بیند و در رویکرد‌هایش طیفی نیست؛ دو سر یک تضاد که میانه‌ای برای آن نباید متصور بود.

به گزارش «تابناک»، در چندین ماه اخیر و درباره مسائل منطقه و به ویژه سوریه، این خصلت دیرینه جامعه ایرانی هم نمود پیدا کرده است و جامعه ایرانی حتی درباره سوریه هم سخن همدیگر را درک نمی‌کنند و به ستیز در این باره می‌پردازند.

یک سر این تضاد، برخی هستند که همواره از موازین حقوق بشری غربی و دمکراسی سخن می‌گویند که مخالفان به دنبال آن هستند و از کشتاری سخن به میان می‌آورند که در سوریه در حال جریان است. آنان حتی احتیاطی را که ترکیه و آمریکا درباره سوریه می‌کنند، نیز رعایت نمی‌کنند؛ جایی که مقامات آمریکایی نه از دمکراسی خواهان در سوریه که از القاعده و سلفی‌ها سخن می‌گویند؛ گروه‌هایی که بناست مدلی سعودی ـ بن لادنی را در سوریه نیز اجرا کنند.

این عده از ایرانیان که تحلیل خود را با تحلیل‌های گوناگون رسانه‌های طرفداران مخالفان اسد آمیخته‌اند، گویا هنوز متوجه تغییر جهت تدریجی طرفداران مخالفان اسد نشده‌اند!

حتی از این بیشتر، این افراد باور نمی‌کنند که در صورت سقوط سوریه، ممکن است تهدیدی جدی متوجه مرزهای غربی ایران شود و حتی مقطعی هم کشور ما را با مشکل روبه‌رو کند.

این عده گویا مسأله یمن را فراموش کرده‌اند که چگونه به سود عربستان پایان یافت یا نه، مسأله بحرین را که چگونه با لشکرکشی عربستان پایان یافت.

یعنی باید باور کنیم شهروندان سعودی از برخی از مردم ایران، بیشتر و بهتر مفهوم منافع ملی و امنیت ملی را درک می‌کنند و البته تردیدی نیست که کشورهای غربی هم بهتر از ما اهمیت استراتژیک بحرین و یمن را می‌دانند. این عده از تحلیلگران ایرانی به دنبال چه هستند؟

شگفت‌تر آن که در میان این عده، افرادی هم هستند که سابقه کار دیپلماتیک دارند و احتمالا اگر کارشان را بلد باشند، می‌فهمند که ما از چه سخن می‌گوییم! کسانی که حتی زمانی که در ایران در قدرت بودند ، حتی یک بار هم از اسد نخواستند که در حکومتش اصلاحات ایجاد کند ؛ پیش شرط رابطه خوب با ایران را انجام اصلاحات در حکومت قرار ندادند ، و امروز از آن طرف بام افتاده اند!


اکنون این پرسش مطرح است، باید چه کار کرد که اینان باور کنند، مسأله ملی و اختلافات جناحی را نباید به منافع ملی کشور و امنیت ملی پیوند زنند و برای رسیدن به خواسته جناحی خود، امنیت ملی کشور را بازیچه نکنند؟ چگونه این افراد خود را تحلیلگر فرایندهای جهانی می‌دانند، حال آن که از تحلیل امنیت ملی کشور خود ناتوانند؟

اما عده‌ای دیگر که آن سوی تضاد هستند، گمان می‌کنند که می‌توان با بی‌خبری و خبرسازی، مردم یک کشور را از وقوع تحولات منطقه‌ای و جهانی بی‌خبر نگاه داشت. در جهانی که به فاصله چند شب، فریاد اعتراض ورزش دوستان به حذف ناعادلانه کشتی‌گیر ایرانی در جهان طنین می‌افکند و جهان شبکه‌ای کنونی به هر مسأله‌ای واکنش نشان می‌دهد، مگر می‌توان جریان انتقال اخبار و اطلاعات را بست؟

شاید برای این عده، مسدود کردن خبر درباره سوریه، آسان‌ترین راهکار باشد و قطعا بهترین راه‌حل نیست!

عموما مقام مسئول ایرانی به دنبال آسان‌ترین راهکار می‌رود، چرا که قدرت پیش‌بینی ندارد که خود را برای رویدادهای محتمل آینده آماده کند تا در سر بزنگاه به دنبال آسان‌ترین راه نرود.

و این گونه می‌شود که در مقاطع حساس نمی‌تواند اخبار و اطلاعاتی منطبق با منافع ملی کشور در اختیار مخاطبشان گذارد و نمی‌تواند مخاطبشان را در چهارچوبی استوار از منافع ملی و امنیت ملی کشور سازمان‌دهی کند و مخاطب که به دنبال اطلاعات است، هر چه خود نیز صاحب تحلیل باشد، حجم انبوه اخبار متناقض دریافتی از سوی رسانه‌های دیگر، رویکرد او را بر خلاف امنیت و منافع ملی کشور می‌سازد و طبیعتا این کار در بیشتر اوقات، ناخودآگاه صورت می‌گیرد و عمدی هم در کار نیست که وقتی مسیر انتقال اخبار از یک سو بسته و از سوی دیگر هم تمرکزی شگفت‌انگیز برای القای یک رویکرد خاص برای مخاطب ایرانی باشد، این اتفاق می‌افتد.

تا به امروز، این تضاد جناحی داخلی، گریبان منافع ملی و امنیت ملی کشور را هم گرفته است و از عقلانیتی خبر نیست. شاید جامعه ایران به این سیاه و سفیدی زنده است! باشد؛ اما این تضاد درباره منافع ملی سودمند نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۴۰۰
انتشار یافته: ۳۲۱
من بی تدبیری و بی ... اقایان را زمانی به درستی درک کردم که اجازه دادند 48 نفر از ایرانیان به سوریه سفر کنند و این است نتیجه اش !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تباناک مشکل همین جاست که سطح فهم و درک و شعور مردم رو باور نداری که همچین تیترهایی می زنی ، مطمئن باش همان درگاه های خبری که تو از آنها استفاده می کنی را مردم هم دارند با این تفاوت که بدون عینک و نقاب و فارغ از جبهه گیری خاصی خبر ها را کنار هم می گذارند و تحلیل می کنند .
هموطن هایت را هم هنوز نشناخته ای خبرنگار !
s
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
حکومت به کفر میماند اما به ظلم نه - اگر حتی بشار اسد مسلمان هم باشد فقط اسم آنرا یدک میکشد این هم شده مستمسک ما برای دفاع از او - مسلمان دو آتیشه هم اگر ظلم کند دفاع از او کمتر از حرام نیست - گلوله باران حلب و دمشق اگر ظلم نیست پس اسم آنرا چه میتوان گذاشت حتی اگر مخالفین هم ظالم باشند نمیشود خون افراد بیگناه را به خاطر ماندن در شهر و دیارشان ریخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دوستان موضوع منافع ملی و امنیت کشور خوذمونه نه این حرفای از رو احساسات شما . بعضی از دوستان مثلا بخاطر اینکه یازم بیخود بگن ما مخالف ظلمیم و ادای فرشته ها رو در بیاران اینجور جرف میزنن .
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تابناک مشکل اصلی در همین چند جمله ای است که گفتی: " یعنی باید باور کنیم شهروندان سعودی از برخی از مردم ایران، بیشتر و بهتر مفهوم منافع ملی و امنیت ملی را درک می‌کنند " اگر ما و بقیه کشورهای اسلامی مسلمان هستیم چیزی به مفهوم منافع ملی نباید وجود داشته باشد که البته هست بلکه باید مفهوم امت اسلامی و منافع امت اسلامی را در نظر داشته باشند که البته ندارندو نداریم. مفهوم این حرفها این است که حکومت ظلم در امت اسلامی باید توسط همه مسلمانها رفع شود که نمی شود. بشمار تعداد کشورهای اسلامی را که حکومت ظلم دارند و همه هم به فکر منافع ملی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
بدبختی ما اینه که فکر میکنن ما بیشعوریم.مثل اقای صالحی که میگه تو سوریه همه چی ارومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
همین که این مطالب در در تابناک میبینیم نشان دهنده آزادی مطبوعات در کشور است
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
متاسفانه مردم ما انتقاد پذیر نیستند و اینو از کامنت هایی کا اینجا زدن میشه فهمید . دوستان تابناک واقعیت رو بیان کرد و نظر احساسی شما در مورد درک و شعور مردم چیزی رو عوض نمیکنه . بهتره به جای پاک کردن صورت سوال به دنبال راهکاری باشیم که از این وضعیت بیرون بیایم
نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
نویسنده مقاله مطمئناً خبری از احوال داخلی سوریه و یا حتی یک خبر محرمانه هم ندارد که اینطور بی ملاحظه اقدام به نوشتار می کند .
تیز بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اخه الان وقت زیارت رفتن بود خداییش مگه بچن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
دوستان عزیز، الان شرایط به گونه ای هست که اگه سوریه سقوط کنه لبنان و عراق به شدت در معرض خطر قرار میگیرن. ممکنه حزب الله به شدت تضعیف بشه و عراق دچار هرج و مرج بشه. امروز فقط یه احمق میتونه تصور کنه مسئله سوریه مسئله دموکراسی و آزادی هست، مسئله امروز سوریه مسئله تقابل غرب و محور مقاوت از طرفی و مسئله حفظ منافع چین و روسیه از طرف دیگس که مطمئن هستن با تضعیف و یا نابودی محور مقاومت اونا هم در معرض خطر جدی قرار میگیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
مساله اخیر نشان داد که ترکيه بيشتر از انکه دموکراسي خواه باشد نژاد پرست است. اعطاي آزادي به کردها در سوريه نيز به معناي دمکراسي خواهي بشار اسد نيست چراکه قبل از بحران سوريه ميليون ها کرد سوريه بدون شناسنامه از حقوق شهروندي محروم بودند. رجوع شود به کردستان سوريه در ويکي پديا
شاید قراره ایران مثل کره شمالی در یک فضای بسته اداره بشه !
به بركت اطلاع رساني شفاف و بيطرفانه رسانه ملي !!!!!!!!!!!!! نه تنها ايرانيان نميدانند در سوريه چه خبر است ؛ بلكه اصولا" نميدانند در دنيا چه خبر است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
حتی خبرای المپیک هم واقعی نیست
گشنه دانستن واقعیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
چرا عزیزم میدونیم در دنیا چه خبره. در اروپا فقط فقر و فلاکت و بیکاری و اعتصاب و .... ایناست. در آمریکا هم فقط ورشکستگی و بدهی و .... ایناست. در سوریه هم همه چی آرومه دیگه چی بگم بازم بگو ما نمیدونیم تو دنیا چه خبره عزیز خودت نمیدونی چه خبره با این علامت تعجبات
au3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
مطمئن باشید هیچ رسانه ی کاملا بی طرفی تو دنیا پیدا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!! همشون بر اساس منافع و مصالح گردانندگانشون اقدام به انتشار اخبار میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب در سوریه چه خبر است؟ چرا می نویسید سقوط اسد ممکن است تهدیدی جدی برای مرزهای غربی ایران باشد؟ توضیح بدهید ما هم متوجه شویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
حتما يه خبري هست كه آمريكا با صرف هزينه ي بسيار زياد افغانستان و عراق را اشغال كرد؟ و الان نوبت به سوريه رسيده كه به طور آشكار به مخالفان حكومت سوريه كمك ميكنه تا حكومت عوض بشه. بعدش نوبت ايرانه؛ شك نكن.
au3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
خیلی ساده است. از لحاظ ایده لوژی نظام ما و حکومت بشار اسد مشترکات زیادی دارند. وقتی مخالفین اون سر کار میان، سعی میکنن تا از نزدیکترین جای ممکن (مرزهای غربی) به ما ضربه بزنند.
اگر سوریه از بین بره بعدش نوبت حزب الله لبنان است و پس از نابودی آن نوبت ایران میشود و در این صورت آمریکا و اسراییل بدون داشتن مزاحمت حزب الله و سوریه به ایران حکله می کند و نتیجه جنگ ایران هم تجزیه ایران به 6 کشور کوچک است و تا ابد این ناحیه درگیر جنگ های قومی می شود و عملا ایران نابود میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خیلی تند میری. ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگر کشور ما را قرار است اقا اسد متزلزل نگه دارد
پس خیلی ضعیفیم.
ما باید قوی باشیم که قدرتمان به مردم باشد نه به اسد آقا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
به احتمال قوی بعد از سقوط بشار در سوریه همان خواهد شد که در تونس ، مصر و لیبی اتفاق افتاد و اگر ما درست عمل کنیم نه تنها مشکلی برای ما پیش نخواهد آمد بلکه برای شیعیان آنجا هم مشکل درست نمیکنیم اما اگر برعکس عمل کنیم جایی در آینده خاورمیانه و بویژه در کشورهای عربی و سنی نخواهیم داشت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دوستانی که نظر گذاشتند حواسشان باشد که حذف سوریه و حزب الله برای راحت تر زدن ایرانه پس عاقلانه نیست که اجازه بدیم همین مسئله دست و پا گیر غرب از بین بره! درسته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
کشور ما را آقا اسد نگه نمی دارد بزرگوار ، ما داریم آقا اسد را به خاطر منافعمان نگه می داریم . واقعا به قول نویسنده ما ایرانیها چرا منافع ملی را مهم نمیشماریم . شدیم مثل کسایی که تو یه کشتی دارن جای خودشون رو سوراخ می کنن و وقتی بهشون اعتراض میشه میگن جای خودمونه! باور کنید اگر سوریه سقوط کنه محاصره کامل ایران تکمیل میشه و بعد حمله به کشور و تجزیه آن شروع میشه . یه خورده واقع بین باشین . آمریکا و ترکیه و ... هدفشون و منافعشون به هیچ وجه با ما یکی نیست!
موافقيم: سياستمداران كشورمان به چه دليل در قبال وقايع سوريه سكوت مي كنند حرف از دموكراسي مي زنند غرب كدام دموكراسي را در كشورها به وجود اورده چرا مي خواهند معاندين سوريه را براي مذاكره به تهران بياورند چرا قاطعانه از سوريه حمايت نمي شود مي خواهند اسلام واقعي را از بين ببرند اسلام امريكايي بياورند چرا كشورهاي مداخله گر را تحت فشار قرار نمي دهيم برگ برنده در دست دوستان سوريه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
يعني الان در سوريه اسلام واقعي سز كار است؟بابا خود اسد هم اين ادعا را ندارد كه شما داريد .خنده دار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
مهمتر از سوریه امنیت ملی مونه.که با سقوط اسد تهدید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اونوقت مردم بدبخت سوریه باید کشته بشن چون شما .......
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اصلاً موضع گیری ایران به اسلام کاری نداره. صاف و پوست کنده بگین منافع ملی-مقطعی ایجاب میکنه. دنیا ایتو میدونه و شما طبق معمول مردم خودمان را فقط میخواهید گول بزنید و مردم هم موضع خلاف میگیرند. این سناریوی همیشگی عدم شفافیت با مردم بوده و در نظام نهادینه شده است. همان خود سانسوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
واقعا هم چقدر ما الان در موضع فشار آوردنيم ، دقيقا تو چه فضايی شما سير ميکنی ؟
قابل توجه نویسندۀ محترم: در کشورهایی که تعریف منافع ملی از طرف دولت با مردم در تضاد باشد این مشکل رایج است. مثلاً 34 سال است تورم هیچ جایگاهی در منافع ملی تعریف شده از طرف ملت ندارد ولی برای دولتها ایده آل است چون ناکارآمدی خود را به دوش مردم میاندازند. و تا این مشکل حل نشود در بقیل زمینه ها همچنان تضاد منافع وجود خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
پس لابد مردم آمريكا با صرف هزينه هاي زياد آمريكا براي جنگ در عراق و افغانستان و سوريه موافق هستند!!!!!! ما خيلي ساده هستيم.
مردم خوب ميدانند در سوريه چه خبره.بايكوت خبري اوضاع سوريه هم به اين دليله كه به هيچ وجهي نمي توان گند كاريهاي بشار اسد را پوشاند.شما هم بي دليل خودتون رو خسته نكنيد.تنها كسي كه نمي دونه در دنيا چه خبره شما هستيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
شما هم داییشون هستی حتما اینجوری واسشون حرص میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
شما که می دونی کاش می گفتی این گندکاریهای بشار اسد چیه و چیش کمتر از مخالفاش هست؟ آمریکا همیشه دنبال منافعشه ، فعلا که منافعش با مخالفای اسد مشترکه و لابد از نظر شما منافع آمریکا با ما هم مشترکه و ما باید مخالف بشار اسد باشیم!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
بشار اسد و جنت مکان حافظ اسد چه گند کاری جز حمایت از ایران در 8سال جنگ و مقاومت در برابر اسرائیل داشته و تنها جرمش هم اینه که علویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اقایان خیلی تند نرید میدانید وهابیون از مخالفان به نام فرزندان بنی امیه یاد میکنند و میدانید اسامی گروه هایشان ار یزید و عمر سعد میگذارند ... مخالفین مردم عادی را به خاطر حمایت از دملت و حتی بخاطر شیعه بودن اعدام میکنند بگردی ویدیو هایش را نیز پیدا میکنی ... اخیرا هم قصد تخریب حرم حضرت زینب را داشتند که نشد الحمدلله... حالا فکر این مخالفان چطور ادم هایی باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
به نظر شما کشتن مردم بیگناه چه مخالف چه موافق گنده کاری نیست. این راه حکومت مسلمان واقعی نیست.
بیایید در این شبها قدری در زندگی علی ع تامل کنیم.
اینکه یک عده خودشان را به تنهایی مساوی همه میدونند نتیجه بهتری ندارد اتفاقی که در 30 سال اخیر دائما تکرار شده و جز به پسرفت ایران نتیجه دیگری نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
البته یه عده نیستن متاسفانه خیلی از مردم ما خودشون را مساوی همه می دونند ، مساوی فوتبالیستها ، مساوی هنرمندان ، مساوی اقتصاددانها ، مساوی سیاستمداران ، کافیه تو یه جمع ایرانی بشینی می بینی از جوان تا پیر همه تو همه مسایل فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، ورزشی و ... خودشون رو صاحبنظر و کارشناس می دونند و از افراد فعال در این زمینه ها کلی ایراد میگیرن و خودشون رو بالاتر از اونا میدونن . این بزرگترین ایراد ماست . آیا تا بحال شده تو یه جمعی یکی بگه راجع به این موضوع اطلاعات ندارم و نمی تونم نظر بدم؟ ماشاالله همه خودمون را مساوی همه اقشار جامعه مون می دونم و به خودمون حق اظهار نظر میدیم
تابی جوزده شدی

منع رطب می کنیا
با این مقاله موافقم
اما به نظر من بهتر بود که رسانه های داخلی هم حداقل دست به سانسور تحولات سوریه
نزنند تاآگاهی عمومی درباره تحولات سوریه بیشتر شود.
ايرانيان هنوز نميدانند در ايران چه خبر است ! سوريه پيشكش !!!
پاسخ ها
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بی خبریتو پای بقیه ننویس.فکر کنم بی سوادی
می دونی مشکل شما و نویسنده این تحلیل چیه ؟! یا مشکل بسیاری از مردم ما؟ منافع خودمون رو می بینیم! اهداف خودمون برامون مهمه و رسیدن بهشون به هر قیمتی !!!! دیگه مهم نیست این وسط ممکنه چه اتفاقی بی افته. واقعیت های سوریه رو باید پذیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
مگه اونا که دارن از مخالفان سوريه حمايت ميکنن منافع خودشون رو نميبيتتد!!!اصلا اين جنگ سوريه به نفع هر کي باشه به نفع مردمش نيست.خيالت راحت.
"عده ای گمان می‌کنند که می‌توان با بی‌خبری و خبرسازی، مردم یک کشور را از وقوع تحولات منطقه‌ای و جهانی بی‌خبر نگاه داشت."
خیلی عالی بود ...
مصلحت حکم میکند که نباید تمام مهره ها رو در کیسه اسد جمع کرد، این چه منافاتی با منافع ملی دارد؟
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
باشه مهره هامون رو میذاریم تو کیسه تروریست های سلفی وحشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگر آنتن دریافت شبکه های ماهواره ای داری میتوانی کاملا این تروریستهای وحشی مخالف اسد را بشناسی فقط کافیه پنج دقیقه بهشون گوش بدی تا ببینی دولت سوریه با چه وحشی هایی طرف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
نه میشینیم کنار عین جاهای دیگه سلفی های وحشی به قدرت برسند بعد نامه دوستی می دهیم! اسد رفتنی است به فکر بعد باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگر زودتر از اینها اسد مجبور به انجام اصلاحات شده بود و جلوی کشتار مردم توسط ارتش سوریه گرفته میشد الان بهانه به دست سلفی های وحشی برای وارد میدان شدن و از آب گل الود ماهی گرفتن نیفتاده بود و مردم سوریه بودند که سرنوشت خودشون رو تعیین میکردند
پرسش من این است که آیا نویسنده این مقاله خود می داند که منافع کشور ما چیست؟
وقتی تقریبا تمام کشورهای عربی با ما دشمنی آشکار دارند چرا مسئولین کشور ما ، منافع کشور ما را قربانی دفاع از اینان می کنند.
مطمئن باشید که اگر روزی فلسطینیان پیروز شوند به دامان عربستان خواهن رفت و نه ایران.
من که عقلانیتی در رابطه با منافع کشورمان در سیاست های هیچ کدام از مسئولین نمی بینم و متاسفانه زمانی مردم و مسئولین متوجه این سیاست های غلط خود خواهند شد که خیلی دیر شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
متاسفانه ماجرای مردم این مملکت بمانند ملا نصرالدین و پسرش و خرش می ماند . اگر هردو سوار خر شوند ، می گویند پیاده شو ، حیوونی خره داره میمیره ، خجالت بکشید ، اگر هر کدوم سوار بشن ، به ملا میگن خجالت بکش پسرت پیاده داره میاد ، اگر پسره سوار بشه ، میگن خجالت بکش بابای پیرت داره پیاده میاد ، خره رو سوار خودشون کنن ، میگن چقدر شما احمقید و ... حالا با کشورهای عربی میایم خوب بشیم میگن آی دارن شکم عربها رو سیر می کنن ، با روسیه و چین 2تا ابرقدرت میخاهیم خوب بشیم میگن دارن باج میدن ، با انگلیس میخاهیم رابطه داشته باشیم ، میگن این روباه پیر و ... ، نه ما درست بشو نیستیم و از ماست که برماست ، لطفا سیاستمدارای خوب ما کارخودشون رو بکنن و به این نظرات اهمیتی ندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
منافه ملی قربانی سیاست شده و اون رو برای ما وارونه جلوه میدن>
هنوز صدا وسیما بین دو لفظ معارضین سوری و تروریستها تردید داره هر دو رو تو اخبار به کار می بره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
آقا مهدی این عدم درک شما از به کار بردن دو لغت " معارضین سوری " و " تروریست ها " که در اخبار ایران گفته می شود ، نشان از عدم درک شما از شرایط سوریه و گروه های درگیر در اونجا دارد.
برادر یکم بیشتر دقت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ما که از همون اوایل اعتراضات در سوریه فقط لفظ تروریست از اخبار شنیدیم
معارضین مدت کوتاهیه که به رسمیت شناخته شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ببخشید معارضین سوری طبعا باید سوری باشند دیگه درسته؟!! ... حالا سوال این است که در این میان القاعده از افغانستان و لیبی و ... همراه با برخی ترک ها که اخیرا دستگیر شدن در سوریه چه میکنند ... این ها هم سوری اند؟! پس می بینی که تروریست درست تر است
از بس مسئولین از روی حب و بغض مسائل رو پیگیری میکنن و دوستانشون رو حق میدونن و دشمنانشون رو به آمریکا و صهیونیست نسبت میدن کسی دیگه حرفاشون رو باور نداره.تقصیر خودشونه که مردم دیگه به مسئولین اعتماد ندارن
تابناك محترم خودتي كه نميدوني ! چطوري به خودت اجازه ميدي كه تيتر مطلبت اين باشه كه : ايرانيان نميدانند ! فقط شما و دور بريات داناي كل !! هستين ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
من اشتباهی منفی زدم !

تابناک خدایش این رو درست گفته ، همین خبرگزاری همسایه شما ، قارس رو میگم ، از شما بیشتر در مورد سوریه اطلاع رسانی میکنه ، حد اقل تعداد خبرهایی که از سوریه میزنه بیشتره

یادبگیر
اگرما انقلابمان جمهوري اسلامي نبود.گرما مسلمان وشعيه پيروامامان نبوديم اون وقت مثل اونهاي كه شما ميگيد دنبالمنافع خودهستن بوديم ادم خوب اگرشيعه هستي بايد بريد درباره دين خود مطالعه كامل داشته باشيد .زندگي امامان خودمان برسي كن اگر دنيا يا بقول شمادنبال منفعت ظاهري بودن بي نياز بودن مثل اينكه حكومتمان دراين راه امام عزيزمان بناه گذاشته يك پيشنهاد بهتون ميكنم كه شما كليد راه هست برو دنبالش و خيال همه مسلمانان واقعي راحت ميكني اونمم دعا ظهوراقا امام زمان بايد راحت ميشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ای خدااااااااااااااااااااااااااا !!!!!!!!!

ببین کی آمده راه راست رو به ما نشون بده

آخه تو که توی کار جمله بندی خودت موندی با چه جرعتی به خودت اجازه میدی که دیگران را به راه راست دعوت کنی !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
شما معلومه دیگه جزو اقشار خیلی خیلی محروم جامعه هستی که از نعمت سواد هم محروم شدی
من زیاد سایت شما رو مطالعه نمیکنم چون به نظرم بسیاری از نظرات توش کاملا جناحی و یکطرفه منعکس میشه ولی این مقاله زیبایی بود.در تمام دنیا وقتی رقبای سیاسی با هم رقابت میکنند و همدیگر رو به چالش میکشند چیزی که واقعا در اون با هم اشتراک دارند منافع ملی کشورشونه و فقط در راه و روشهای رسیدن به این منافع با هم اختلاف دارند ولی در این مملکت میبینم که اولا اصلا هنوز منافع ملی تعریف نداره و ثانیا آقایون اونقدر با همدیگه مشکل دارند که عملکرد ولو مثبت طرف مقابل را به چالش کشیده و برای حذف رقیب حاضرند منافع ملی را نیز نابود کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
صد در صد همینطوره ..تابناک هم نظرهایی که به نفع خودش باشه رو منتشر میکنه ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
نه به تظر من تابناک سایت منصفیه . بی خودی بعضی ها 4 بار BBC نیگاه کردن اینو نگن.
عزیز دل برادر

عربستان و آمریکا خدانشناس بودند که با بحرین و یمن آنگونه رفتار کردند. ما که ادعای ام القرای اسلام داریم هم باید شاهد خونریزی انسانها باشیم و بگوییم مصلحت ملی؟ ما اگر دنبال مصلحت ملی بودیم عاقلانه فکر می کردیم و با دنیا همراه می شدیم چون اسد را عاقبتی نیست.
دقیقا اشتباه لیبی را دوباره تکرار می کنیم. الحق که درست گفته اند:
همه اشتباه می کنند اما احمق کسی است که اشتباهش را تکرار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگر مسئولین ما میدانستند تو سوریه چه خبر است و عاقل بودند با نفوذی که داشتند خیلی آرام و بی سر صدا اسد را کنار می گذاشتند و با همکاری کردها و علوی ها و مسیحی ها و سنی های موافق نظام سوریه مشگل را خل می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
عزیز دل برادر اگه نمی دونی بدون ما با لیبی و قذافی از زمانیکه برنامه هسته ایش رو تحویل آمریکا داد ، رابطمون قطع شد . کلی قرار داد داشتیم که همش از سال 87 به بعد فسخ شد . لطفا با سند و مدرک استدلال کنید
جامعه ايران يک جامعه عوام زده و فاقد تعقل و تحليل است که هر کوفتى جلوش بزارى نشخوار ميکنه لذا مسولين بدرستى اين ملت رو شناختند ودر حد شان اين ملت با انها رفتار ميکنند همان رفتارى که يک چوپان با گله گوسفندانش دارد پس تابى خيلى جوش نزن تو هنوز ملت رو نشناختى.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
درسته که اکثریت جامعه ایران جوزده هستن و تحلیل هاشون تقلیدی و سطحی هست ولی این طور حرف زدن توهین آمیزه، لطفاً ادب فراموش نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
کاش میگفتی اکثریت جامعه ، ولی متاسفانه واقعیت رو گفتی ، من نمی دونم این همه سیاستمدار! بیکار تو این سایت چیکار می کنه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
هنر اینجاست که نظرتونو محترمانه تر بیان کنید و عجب از تابناک که همچین فرمایشی رو منعکس میکنه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
افرین
عزیزم فکر نمی کنید باید با مردم روراست بود؟؟؟
خیلی راحت اعلام کنید بحث بحث امنیت ملی ماست که از اسد دفاع می کنیم نه بحث حق و عدالت اعلام کنید اینجا دیگه شعارهای عدالت خواهی و حمایت مظلوم ما دربرابر امنیت ملی کنار میره
وقتی همه جا اعلام می کنید که اسد مظلومه !!!!؟؟؟؟؟ خوب بعضی هم از اونطرف می افتند
یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم

در ضمن خودم و خودت میدونیم که چاپ نمی شه چون شرافت یک جایی گم شده
تحلیلت خنده دار بود...خودتم نفهمیدی چی گفتی.حیف ما که وقتمون پای این تابناک درپیت دروغگو میزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
به نظر من هم جناب سیاستمدار! وقت با ارزشت رو برای مسایل سیاسی مهمتر در جلساتی که درصف مرغ برگزار بشه بزاری خیلی بهتره ، چون اونجا کارشناسای سطح بالا دارن راجع به همه چی بحث می کنن!
ابتدا لازمه که افرادی که می خواهند وضعیت سوریه و رابطه آن با منافع ملی و امنیت ما را افکار عمومی کشورمان روشن کنند اعتماد مخاطبین را جلب کنند
سیاست کلی نظام بر اساس احساس تکلیف و توجه به مصلحت نظام صورت می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
یعنی عملکرد صدا و سیما هم قسمتی از سیاست کلی نظامه؟ تا کی باید عدالت فدای مصلحت بشه؟ بزرگترین مصلحت عدالته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
از کی تا حالا عدالت توسط کسانی که از طرف آمریکا و سوریه و انگلیس حمایت میشن برقرار شده ، خواهشا چشماتون بیشتر باز کنید ، چرا کسی از بحرین حمایت نمیکنه ؟ اونجا مصلحته آمریکا یا عربستانه دیگه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آزادی از عدالت مهمتر است.
خیلی سیاه نمایی میکنی تابناک
آفرین به نویسنده این مقاله.
خدایا بخاطر حضرت علی علیه السلام و فرزند برحقش حضرت مهدی علیه السلام فرج ما را با فرج آل محمد ص انشاالله خیلی زود برسان .خدایا ای شنونده دعاهای بندگانت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تو همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
همین خیال به مردم امید میدهد دوست عزیز ولی من ایمان دارم که پروردگار هم با کسانی که امور را فقط به دعا میسپارند نیست بلکه با کسانی است که در کنار دعا تلاش خود را هم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
آره تو همین خیال هستیم و داریم 33 سال جمهوری اسلامی رو با عنایت آقامون صاحب الامر(عج) حفظ می کنیم . یادمه از اول انقلاب کسایی به این خیال موندن که همین فردا جمهوری اسلامی سقوط میکنه و 33 ساله که تو همین خیال هستن و بعضیشون دیگه عمرشون قد نداد تو همین خیال باشن!
هر کس باید مسول باشد ! آیا بشار اسد مسول این خونهای ریخته شده هست ؟ ایا حاضر است کسانی که چنین جنایاتی بر از طرف او بر مردم روا داشتند تسلیم دادگاه کند !توجه کنید درخواست اول مردم در شهر حمص تسلیم به دادگاه کسانی بود که کودکان مدرسه ای را بازداشت کرده وشکنجه کرده بودند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
این اخبار رو از کجا پیدا کردی بزرگوار؟ این مردمی که شما میگی چرا قبلا تو این شهر نبودن ، چرا از خارج (ترکیه ، عربستان ، فرانسه و ...) یه دفعه با کلی سلاح اومدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اسد به جای اصلاحات واقعی و بموقع به تظاهرات مسالمت آمیز مردم حمله کرد و با دست خود جامعه را رادیکال کرد . ما نباید در اشتباهات او سهیم شویم و آینده شیعیان آنجا را به خطر بندازیم . راه سوریه از صندوقهای رای زیر نظر سازمان ملل میگذرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
کدوم سازمان ملل بزرگوار؟ سازمان یک کشور بگی بهتره . چون اگه همه ملل دنیا موافق یه مساله باشن یه کشور میتونه نظر همشون رو وتو کنه! دلت رو به چی خوش کردی؟ نیروهای سازمان ملل رو از کدوم کشورها انتخاب میکنن؟ ، کی انتخاب میکنه؟ دبیرش تو کدوم کشورها میره و ارادتش خودش رو نشون میده؟ این ژست روشنفکرانه را بذارید کنا و واقعیتها رو ببینید!
این تفسیر شما بسیار بچگانه است . مردم ایران سیاسی ترین و فهیم ترین مردم دنیا هستند . چطور حضور در راهپیماهی ها ، رای گیری ها و .... نشان دهنده فهیم بودن است و مسائلی مثل سوریه نشانه نفهمی !!!!!
مردم ایران خوب می دانند که اگر در همان روزهای اول حکومت حداقلی علوی کناره گیری می کرد همانند آنچه که در مصر اتفاق افتاد و در قدرت در یک انتخابات آزاد تقدیم اکثریت کشور سوریه می شد دیگر نه جنگ داخلی رخ می داد و نه خونریزی . اما ایران در دام روسیه و چین افتاد و با پشتیبانی بی چون و چرا و کورکورانه از حکومت خاندان اسد راه را برای به قدرت رسیدن سلفی ها و القاعده ها در سوریه باز کرد . حالا اینکه شما می گوئید ما نمی فهمیم که اوضاع به چه قرار است باید بگویم این شما هستید و امثال شما که با این تفاسیر نپخته و نسنجیده نشان داده اید که از عدالت و دموکراسی و امنیت ملی و منافع ملی چیزی سر در نمی اورید . روزی خواهد رسید که خواهید فهمید که چرا روسیه و چین از همان اول مخالفت کردند تا ایران را در دام یک همچین توری بیاندازند که متاسفانه افتاد
پاسخ ها
علیرضا
| Germany |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دو خط آخر نکته جالبی رو بیان می کنه که تا بحال به فکر من نرسیده بود. ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
جالب اینکه شمایی که دم از فهیم بودن مردم ایران میزنی ، وقتی 25 میلیون نفر از این مردم به مخالف شما و امثال شما رای میدن ، میگین مردم نمی فهمن و دارن به سیب زمینی هایی که واسشون آوردن رای میدن!
لابد می دانید که دولت سوریه کرد های خود را به حال خود رها کرده دقیقا همان سناریو که در مورد کرد های عراق انجام شد.
مشکل ما اینه که هیچ رسانه ازاد و مستقلی نداریم که بی طرفانه به قضیه نگاه کنه و فقط واقعیات رو نشون بده یا طرفدار دولت و یا طرفدار غرب اند اگر شبکه های خصوصی داشته باشیم میتونه مقدار زیادی از این شکاف رو کم بکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
مثلا منظورت BBC هست یا من تو ؟ که کاملا بیطرفاً!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
با شبکه های خصوصی موافقم ولی توی کشور سیاست زده ما مطمئن باش هر شبکه ای که افتتاح بشه آخر و عاقبتش معلومه یا باید تعطیل کنه یا بره زیر نظر یکی از طرفهای سیاسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
میتونی یه رسانه آزاد یا بی طرف تو دنیا رو نام ببری؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خيلي جالبه كه توي همين افغانستان جنگ زده كه هنوز هم امنيت كامل نداره بيش از 20 كانال تلويزيوني خصوصي است. ما در آزادي بيان حتي از افغانستان جنگ زده هم عقب تريم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
1)یک رسانه بیطرف در دنیا را نام ببرید.(20نمره)
دشمن چهار تا دوست مثل شما نویسنده این مقاله داشته باشه بسه!!
مرد حسابی این حرف شما که بیان کرده اید «عموما مقام مسئول ایرانی به دنبال آسان‌ترین راهکار می‌رود، چرا که قدرت پیش‌بینی ندارد که خود را برای رویدادهای محتمل آینده آماده کند تا در سر بزنگاه به دنبال آسان‌ترین راه نرود. » آیا در شرایط فعلی درسته!
آیا این کارها یک نوع بازی کردن در زمین دشمن نیست؟!
پاسخ ها
پارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
سی ساله که همش میگین درشرایط حساس کنونی
يكي از بزرگترين مقصرين اصلي اين موضوع
صدا وسيماي ميلي كه با مخاطبين صادق نيست متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دقیقا! مثلا در مورد اخبار بنظرم فقط یک برنامه ضبط کنند و هر روز فقط تکرار بشه!
وقتی بعضی آقایان خطاب به خبرنگاران درخواست می کنند فقط موارد گل و بلبل انعکاس داده بشه وضعیت همینه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خوب رسانه صادق با مخاطب هم اگه داری به ما اعلام کن!
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تابناك سال88 اين همه كامنت بود درباره صدا و سيماي ميلي. يكيش رو نمايش نمي دادي؟!!
هم برنامه های ماهوارهای مقصرندوهم سایتهای وروزنامه های ایرانی و هم مسئولانی که برخلاف دستورات رهبری و برنامه های اجرایی عمل میکنند با چاقوی لجاجت شاخه ای را می برند که خود بر آن نشسته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اصولاً تمام رسانه هایی که خبرهایی مخالف با صدا و سیما منتشر میکنن اشتباه میکنن، بی خبری بهتر از خبرهای ضد و نقیضه.
پارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ماشااله به هوش تو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
کلا همه کسايی که اين خبرها رو تاييد نميکنن مقصرن جز شخص شخيص شما و دوستان همفکر
رسانه ها از جمله صدا و سیما باید اخبار داخلی و بین المللی را بی طرفانه ارائه کنند تا مردم اعتماد خود را از آنها از دست نداده و سراغ اینترنت و ماهواره نروند. دولت هم باید جنبه احتیاط را از دست ندهد و همه منافع ملی را با اسد پیوند نزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دلت خوشه ها. شبکه دولتی سوریه اخبار مربوط به شورشی ها رو کمتر از صدا و سیمای ما سانسور میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ما هر کداممون یه رسانه ایم! کافیست یه بار صف نون یا همین صف مرغ بروید!
به ما چه ! پالان خودتون رو بچسبين با اين اوضاع گروني .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
آره سفت بچسب تا نیوفتاده
تابي توبفكر نون باش خربوزآب است
مهم اینه که افرادی برای بدست اوردن قدرت و کسانی برای حفظ قدرت کشور و تخریب و مردم و میکشند
درست ميگوئي ولي يادت باشد وقتي علي را در محراب شمشير زدند گفتند مگر علي نماز ميخواند ؟ شما هم انتظار نداشته باش كه همه امنيت ملي را درك كنند و يا دلي بسوزانند . يادت هم باشد لشگر امام زمان عليه السلام 330 نفر است نه 330 هزار نفر منظورم اين است كه عده كمي ميفهمند و رخست ميابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
313 نفر عزیزم
در ضمن یادت باشد که این 313 نفر هم یک لشگر نمیشود اصولا اعضای یک لشگر باید بالای 35000 نفر باشد . این تعداد 313 نفر اعضای اصلی شورای انقلابی حضرت را تشکیل میدهند، مگر میشود با 313 نفر انقلاب جهانی بپا کرد.... عزیزان مهدویت یک خقیقت است نه یک افسانه چینی یا کره ای ، سامورای یا هر افسانه چرند دیگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
احسنت! اکثر الناس لا یشعرون! اگه می فهمیدن که سقیفه نبود ، عاشورا نبود و ... خدا کنه که هممون بصیرت پیدا کنیم
بخدا ما هم ادمیم اخبار و پنهون نکنن در عصر اطلاعات ما میفهمیم داستان دروغ اتش زدن سفارت امریکا در لیبی که تلویزیون با اب و تاب گزارش داد وبعد الکی بود یادتون هست بچه ها هم از همون اول به اون خبر خندیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
میشه سندش رو هم بگین؟
اولا مشخص نیست مقصود شما از مقاله بالا چیست
در ضمن کسی که این مقاله یا متن را تهیه کرده اسم و فامیل ندارد
دوم اینکه مردم ما منافع ملی خود را بخوبی تشخیص می دهند اما در ساختار حکومت ما کسانی هستند که هنوز درک کافی از مسائل سیاسی روز ندارند و اظهار نظر می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ساختار حکومت از افغانیها یا کره ایها یا ازبکها تشکیل شده؟ از همین مردمه دیگه بزرگوار!
علت تضاد فوق الذکر اینه که حاکمان کشور به دنبال منافع شخصی خود هستند و منافع ملی شعاری بیش نیست . آنها به خواسته های عموم ملت وقعی نمی گذارند.
در کجای تاریخ جمهوری اسلامی در باره موضوعی چه انرژی هسته ای چه بحرانهایی نظیر سوریه به خواسته های افکار عمومی ملت توجهی شده؟
سران حكومت ايران به يخ تكيه كردند بزودي اسد ذوب مي شود
"یعنی باید باور کنیم شهروندان سعودی از برخی از مردم ایران، بیشتر و بهتر مفهوم منافع ملی و امنیت ملی را درک می‌کنند"
شما درك نداريد.چرا وقايع سوريه را از اول براي مردم گزارش نمي كرديد؟چه مدتي مردم ايران از وقايع سوريه بي خبر بودند؟ايا اين بي خبري ناخوداگاه انها را به سوي خبرپراكني هاي غيرايراني سوق نداد؟ايا عدم درك درست شما از مردم و ندادن اگاهي به موقع درباره حوادث باعث اين تغيير نگرش و ديدگاه در مردم نشد؟چرا هميشه عادت داريد مردم را محكوم كنيد؟بسيار متاسفم از تحليل هاي ابكي تان.!!!!!!!!!!!
ببخشید تا جایی که آقایان مردم را (بلانسبت مردم ایران) احمق فرض میکنن که البته اصلا هم مردم ما احمق نیستند و در مقام مقایسه از هر لحاظ از خیلی از کشورهای غربی و شرقی فهیم تر هستند متاسفانه اوضاع همین است .
به طور مثال اشغال سفارت انگلیس تا آقا خودشان توضیح نفرمودند همه فکر میکردیم این قضیه با رضایت ایشان است .
یا مسئله پیش پا افتاده فیس بوک که فیلتر است تا ایشان نفرمودند که اگر مفسده ندارد اشکالی بر آن نیست من شخصا فکر میکردم این مسئله کامل درست نیست .
متاسفانه ما همه به مثل شاه میبخشد شاهقلی نمیبخشد میرسیم .
امیدوارم در زمانی که مسئول فیلترینگ کشور برای ادای فریضه به بیرون صحنه میروند غضنفری یا کس دیگری از این مدت استفاده کرده و شیر اخبار را بر روی ملت دانا و فهیم ما باز کند تا مجبور به دریافت اخبار دست چندم از بیگانه نشویم .
hameye ina be gheymate khone mardome syria???
مطلب خوبي نوشتي. واقعا خيلي از افراد جامعه پيرو تحليلهاي رسانه هاي فارسي زبان خارج از كشور گمان ميكنند كه با تغيير رژيم در سوريه اوضاع به نفع كشور ما رقم خواهد خورد در حالي كه با نگاهي به كشور عراق خواهند ديد كه دورترين پايگاه نظامي آمريكا در آن كشور فقط حدود 120 كيلومتر با خاك ما فاصله دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
نتیجه سانسورها و اخبار هدایت شده داخلی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
از وقتی که حکومت عراق عوض شده مناسبات ما با این کشور ده برابر بیشتر شده دلبندم !!!
ایرانیان خوب میفهمند که الزاما هر چی شما میگی درست نیست . اینترنت - ماهواره - رادیو - مسافرت ها و و و . خوب میفهمیم که در کجای دنیا ایستادیم .
من در غرب زندگی می‌کنم و میدانم غربیها لزوما طرفدار حقوق بشر در سوریه نیستند...اما یک چیز هست که هرگز نمیتوانم از مواضع دولت سوریه حمایت کنم....بشار اسد خوب یا بد مانند پدرش و مانند صدام حسین،قذافی،مبارک،بن علی‌ و... ریس جمهور مادام العمر سوریه است و کوچکترین نشانه یی بروز نداده که در صدد تغییر این رویه باشد... دیگر برای من مهم نیست که حمایت غرب از حقوق بشر راست است یا دروغ...مهم اینست که ۴۸ سال است که یک خانواده در سوریه حکومت مطلق میکنند و با هیچ توجیهی نمیتوانم بپذیرم که در سوریه هیچکس از پسر حاکم قبلی‌ برای ریاست جمهوری شایسته تر پیدا نمی‌شد....اگر این همه سیا‌ ه یا سفید بینی‌ است،بگذار من اینچنین باشم....
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ولی بر عکس شما تا زمانی که اسد طرفدار ایران باشه و منافعش با ایران هماهنگ باشه برای من مهم نیست که چند سال از حکومتش میگذره.
متأسفانه این هموطنان عزیز برده ی فکری اخبار تحریف شده ی ماهواره ای هستند.
لااقل با مراجعه به سایت ها مقالات یا ترجمه مقالات خود تحلیلگران آمریکایی را که قبول دارند،بخوانند تا بفهمند هدف از این همه جنگ زرگری تضعیف ایران، امنیت اسرائیل و صدالبته جنگ قدرت روسیه و آمریکااست.
بشار اسد، اردوغان، قذافی مرحوم، مبارک و....همه قسمتی از بازی هستند نه هدف بازی
دوستان عزیز من *خواهش می کنم فقط شنونده نباشید کمی هم مقاله ها را مطالعه کنید تا بفهمید چه خبر است؟ مقالات و تحلیل های هر دو طرف را بخوانید و خودتان نتیجه بگیرید.
هر نتیجه ای بگیرید چه موافق چه مخالف، بهتر از این است که اجازه دهید دیگران به جای شما نتیجه بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
و شما از کجا دریافتید که همه اینجا ناآگاه هستن؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
و شما هم برده فکری اخبار تحریف شده 20:30
همه دروغ میگن شما راست میگی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
با اینکه گفتید اخبار هر دو طرف را بگیرید و خود قضاوت کنید صد در صد موافقم ولی با بقیه صحبتهایتان مشکل دارم عزیز من
صداقت با مرم پشتیبانی آنها را بدنبال خواهد داشت و عدم اعتماد به مردم موجب بدبینی و خالی کردن پشت مسئولان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دیگه کمتر کسی پیدا میشه به اخبار تلویزیون اعتماد کنه، همش شده پیشرفت های ایران و گل و بلبل در نقاط مختلف کشور و مشکلات اجتماعی و بحران اقتصادی در بقیه کشورها.
امیدوارم قبل از این که این بدبینی به بقیه قسمت ها هم برسه مسئولین بیدار بشن.
من در غرب زندگی می‌کنم و میدانم غربیها لزوما طرفدار حقوق بشر در سوریه نیستند...اما یک چیز هست که هرگز نمیتوانم از مواضع دولت سوریه حمایت کنم....بشار اسد خوب یا بد مانند پدرش و مانند صدام حسین،قذافی،مبارک،بن علی‌ و... ریس جمهور مادام العمر سوریه است و کوچکترین نشانه یی بروز نداده که در صدد تغییر این رویه باشد... دیگر برای من مهم نیست که حمایت غرب از حقوق بشر راست است یا دروغ...مهم اینست که ۴۸ سال است که یک خانواده در سوریه حکومت مطلق میکنند و با هیچ توجیهی نمیتوانم بپذیرم که در سوریه هیچکس از پسر حاکم قبلی‌ برای ریاست جمهوری شایسته تر پیدا نمی‌شد....اگر این همه سیا‌ ه یا سفید بینی‌ است،بگذار من اینچنین باشم....
باسلام
به اطلاع میرساند سطح تحلیل مردم ایران به مراتب بیشتر از کل مردم منطقه
است .ما مدت 30واندی سال است که ازانقلاب میگذرد.مردمان وارد وادی سیاست و سیاست بازی شده اند.پس
منطقی نمی نماید این مردم فهیم وهمه
چیز فهم را با مردم عربستان و...یا با موج
استعمارگری نوین به اصطلاح بهار عربی
مقایسه کنید.
*امروز اعراب با این انقلاب های وارداتی
نظامی .تروریستی و...یک شبه به سر
منزل مقصد نرسیده اندودر قد وقواره وتجربه ی گران سنگ مردم ایران درپی
انقلاب مردمیش و رهبر نستوح و سازش
ناپذیرش بر نمآیند.
* اما تشخیص منافع ملی .این تشخیص
باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور طراحی ودر افق 20الی 30 سال آینده منطقه دیده شود.وبا کار رسانه ای مستمر احاد ملت را از مزیت های بالقوه ی آن آگاه سازند.مثل مانند درک مردم ما
از انرژی هسته ای حالا دوست ودشمن
می داند اکثر ملت ایران خواهان توسعه و
گسترش این تکنولوژی در کلیه زمینه ها
هستند چون توجیح شده اند که این انرژی پاک .انرژی فردای نوع بشر است.
*در باره سایر امورهم باید مطلع شوند.
حتما حمایت میکنند.*بامقایسه شود
همیشه چیزهای قابل مقایسه با هم.
مردم ما در منطقه خاورمیانه بی بدلیل و
بحق تک است. قدر بگذاریم ای ملت را.
مردم ما نمیدونم،بلد نیستم ، نظری ندارم و ... بلد نیستند همیشه باید در مورد هرچی نظری بدیم و تحلیل!ناقص خود را ارائه بدیم.
خاصیت رایج ما مردم اینه :افراط و تفریط.اما حرف حقی امام علی میزنه و اون اینکه :
"افراط و تفریط ناشی از حماقت است"
متاسفانه ما عادت کردیم که بجای اینکه به منابع موثق رجوع کنیم و علممون را زیاد کنیم هی بشینیم و با مخ خودمون همه چیز را به هم ببافیم و تحلیل کنیم.واقعا از بعضیا که یک خط کتاب در یه موضوعی نخواندند بعضی وقتا تحلیلایی میشنویم که آدم شاخ در میاره. اصلا اینجا در مورد یه چیزی سند و مدرک بخواهیم غیر عادیه. اینو بتجربه میگم.
حالا بازم میاییم و هی میزنیم توی سر خودمون اصلا همین انتقادامون هم افراط و تفریطیه.ازون ور ایرانی بهترین.ازین ور ایرانی بدبخت بی پول بی سواد جهان سومی.انگار قرار نیست خوبی را با بدی ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
افراط و تفریط در مسئولان هم کمتر از مردم نیست
صدا وسیما : همه چی آرومه ، من چقد خوشحالم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
البته در ایران و سوریه، بقیه جاها که داغونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تو آمریکا که قتل و ادمربایی و تیراندازی در مدارس و ناامنی بیداد میکنه تو اروپا هم که مردم از گشنگی و بیکاری دارن همدیگر را میخورند در کشورهای عربی هم که همش درگیری مردم و پلیس ضد شورش و... در کشورهای اسیای هم که بیماری و مواد مخدر بیداد میکنه ولی قربون این کشور خودم برم که همه چیزش روبراهه و هیچ مشکلی نداره
در صورت سقوط حكومت سوريه، قطعا نوبت كشور ماست. دور تا دور ايران را محاصره كردند و پايگاههاي نظاميشون را در اطراف خاك ما قرار دادن. درسته كه ما مخالف حكومت پادشاهي سوريه هستيم ولي منافعمون را بايد بيشتر در نظر داشته باشيم.
باور نمیکردم تابناک جرات انتقاد این مدلی داشته باشه!!!!!!!!!!!!!
هزاران بار تا بحال دیدم ما مردم بخاطر لج و کینه حاضریم هزینه ی بیش از اون چیزی که بخاطرش لج و کینه داریم بپردازیم.مسئولین هم ازین مسئله مستثنی نیستند.
می دونید چرا ، چون روزنامه صادقی در این مورد نداریم !
ایرانیان نمی دانند در مملکت خودشون چه خبره! چه برسه به سوریه!
تابناک بگو کدوم خبر نظرات را میذاری که بیخود علاف کامنت دادن نشیم. تو که اینقدر انتقاد میکنی این موضوع را نمیفهمی که وقت مردم مهمه؟
یادش بخیر چوپان دروغگو
درست تحلیل میکنید.حق هم همین است ماباید منافع ملی را در نظر بگیریم.و همه حقایق را بدون کم و کاست به مردم بگیم .اولاً حال اگر خدای ناکرده سوریه شکست بخورد بزرگترین فاجعه برای ایران است. همینهائی که به سوریه حمله ور شدند و سلفی و وهابی هستند همینها حزب الله لبنان را از بین میبرند و لازم به دخالت اسرائیل هم نیست. چون عربستان داعیه ام القرای اسلام را دارد و وهابیت هم تشنه خون شیعه و بدان بعدش هم نوبت ایران میشود دیگه هیچ مرزی با ایران امن نیست و همه کشورهای اطراف ایران بخاطر دلارهای نفتی عربستان به ایران حمله ور شوند واقعاً ما توان جنگیدن در چند جبهه را داریم؟با عراق یا ترکیه یا افغانستان یا پاکستان یا آذز بایجان و یا.... حال اگر مسئولین بجای اخفا کاری و کتمان بیایند بوضوح و شفاف مسائل را باز کنند و کشور سوریه را خط قرمز و منافع ایران را در گرو این کشور به مردم معرفی کنند بدانید همین ملت با پای پیاده جهت دفاع از سوریه حرکت میکنند.و جای هیچ سوالی در آینده برای مردم خود باقی نمیگذارند.ثانیاً رسانه ها بجای پرداختن به مسائل تفرقه انگیز داخلی که بفرمایش رهبر فرزانه باعث ایجاد انشقاق بین مسئولین میشود به مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر ایران هست بپردازند (بدون حاشیه که این مسئول مثلاً 20سال قبل چکار کرد یا چی خوردیا فلان حزب فتنه گر هست یا چه میدانم بیاد توبه کنه تا ما بپذیریم) بجای ادای این کلمات از رافت اسلامی استفاده کنند و فقط فقط کلام رهبر را آویزه گوش خود قرار دهند و سرمشق، خود بخود مسائل روتین حل میشود.سوماً فکر میکنید چند درصد ایرانیها ماهواره دارند و اخبار را از شبکه های بی بی سی و یا آمریکا و یا دیگر شبکه های فارسی زبان پیگیری میکنند حدود 90 درصد.حال اگر خبری در مورد سوریه و یا...را پخش نکنید آنها نمیفهمند دنیا الان به تنیده شده و حتی در شیکه های اجتماعی مردم جستجوی حقایق را میکنند.الحمد الله ما که ماهواره نداریم ولی چند روز پیش که توسط نیروی انتظامی دیشهای پشت بام در محله ما جمع میشد از پشت بام خانه هائی جمع میکردند که همیشه در صف جلو نماز و در عزاداریها چنان به سر کله خود میکوبیدند که واقعاً تماشائی بود دیش جمع میکردند به یکیشون گفتم از شما ها دیگه بعیده گفت ما میخواهیم اخبار جهان را پیگیری کنیم حال این چه معنائی دارد آیا بغیر از این است که اعتماد به شبکه های داخلی ندارند و حقیقت را از آنطرف میدانند این زنگ خطری برای ایران اسلامی است ثالثاً دستگاه دیپلماسی بجای این همه سکوت بیشتر فعال شود و بجای بازی با کلمات حقایق را بررسی کند و بدنبال راه حلهای تاثیر پذیر باشد نه مثل جریان آن دیپلمات برزیلی .واقعاً چه بر سر این شیعه علی آمده که همه چیز را در دروغ و کلک و... میبیند.راست گفتن را به ضرر خود میداند.انشاءالله مسئولین بخود بیان و راست و حسینی کار کنند و صدا و سیما هم کمتر کتمان حقیقت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خوب فکر می کتید علت اصلی این امر چیه؟ مگه ما خودمان نفت رو آتیش فرقه گرایی نریختیم؟؟ بحث شیعه-سنی را چه کسی دامن زد؟
مدل سوریه در واقع مدلی است که قرار است در ایران اجرا کنند جنگ با سوریه جنگ مستقیم با ایران است جنگ مستقیم با تشییع است اتحاد اسلام سلفی و اسلام آمریکایی و غربی علیه ایران است منتها فعلا در سوریه نمود کرده و بعد از استحکام این مدل در سوریه بسراغ ایران خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
متاسفانه درست است ، پس باید به دنبال راهی باشیم که در سوریه جواب ندهد
نه جانم شما نمي خواهي بفهمي در ايران چه خبر است!
درهرنقطه ازجهان كه اختلافي مشاهده ميشود نشان ازنفسانيت بشراست دراداره مملكت اختلاف نظرامري طبيعي است ولي اختلافي كه منافع ملي رابه مخاطره افكند كاري شيطاني وخطرناك است اينگونه موارد نشان ازآن داردكه هركس درجاي ودرحيطه وظيفه خودعمل نميكند
فکر میکنید ایرانیان نمی دانند در سوریه چه خبر خوب هم میدانند مسئولین باید بدانند
تحلیل بسیار خوبی است. ای‌کاش مسئولان رسانه‌ی ملی بفهمند که این نگاه یک‌طرفه آنها باعث بی‌اعتمادی بسیاری شده است و دیگر برای مردم طبیعی شده که صرفا از پیشرفت‌های اقتصادی ایران و ورشکستگی‌های غربی‌ها بشنوند.
دیگر طبیعی شده کل برنامه‌های تحلیلی را دو نفر از حداکثر سه تا کارشناس مسائل سیاسی تحلیل کند و نفر سوم هم به عنوان مجری قرار بگیرد.
تابناک اجازه ندارد به هر دلیلی اعلام کند که برخ از مردم درک ندارند... البته شاید به خاطر اخبار سیاه و سفید تلویزیون باشد که تصویر را نشان میدهد ولی واقعا خبر چیز دیگریست... کسی شک ندارند که بهترین رژیم برای ایران بشار اسد است ولی آیا مردم سوریه هم همین نظر را دارند...چرا وقتی بشار فرصت داشت اصلاحات نکرد..حالاکه دیر شده به فکر افتاده...بشار برای ایران مثل شاه بود برای آمریکا... مردم اینا رو نمی خوان...فراموش نکنید که شاه هم ارث سلطنت باباش بهش رسید حداقل براساس قانون مشروطه ...ولی بشار وارث کودتای حافظ اسد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
از اسم نوشتنت معلومه که چقدر سوتد داری!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
احسنت. این برادر ناشناس بالایی هم که خودش سواد نداره...
نویسنده ی عزیز چرا خودت رو دانای کل میدونی وهمه رو زیر سوال میبری حرف از حقوق آدم هایی که هر روز با وحشیگری عوامل اسد کشته میشن و قسمت زیادیش به گردن خامیانش هست تضادی با منافع ملی نداره همونطور که آقای وزیر خارجه گفت همه مسامان هستن این حرف وزیر مملکته این چه منافع ملی که فقط در مورد سوریه به اجرا در میاد منافع ما از جانب خودمون در خطره مشکلات داخلیمون سر به فلک گذاشته
همه می دانند پیروز مردمند ای کاش شما هم اینو درک می کردین مردم سوریی می خواهند یک حکومت اسلامی داشته باشند مثل تمام مرد مسلمان چرا ما به جای حمایت از مردم مسلمان از حکومت لایک بشار اسد حمایت می کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تو می خوای ما از حکومتی سلفی حمایت کنیم که اول دشمنش شیعیان اند!؟؟؟ عمق تحلیل اشتباه تا کجا!!
پس فرق ما با سیاستمادارن غربی یا سعودی چیست؟!... اگر از حرکت مردم در مصر یا لیبی یا یمن یا تونس یا بحرین حمایت کردیم چرا در سوریه حمایت نکردیم....آیا مانند چچن چون سوریه متحد ما است ،هر کاری دولتش انجام داد باید حمایت کنیم؟!.... خوب اگر منافع ملی‌ در میان است که به قول شما حتّی عربها درک میکنند ولی بعضی‌ از مردم ما درک نمیکنند، چرا فقط در مورد سوریه به صورت ناگهانی منافعه ملی در الویت باید قرار گیرد و در موقع دیگر مورد دیگر؟!!!...
دوست عزیز باید به مردم ایران روراست گفت که اسد رفتنی است و نوبت بعدی ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
یعنی ما هم اسد داریم؟ من خیلی تحقیق کردم ما اسدی و اسد الله داریم ولی من تو تمام مسولان گشتم کسی به نام اسد نبود
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
به همین خیال باش . لاید بعدش هم تو و دوستای اروپائیت بیاید برید دریاکنار عشق و صفا....
پس فرق ما با سیاستمادارن غربی یا سعودی چیست؟!... اگر از حرکت مردم در مصر یا لیبی یا یمن یا تونس یا بحرین حمایت کردیم چرا در سوریه حمایت نکردیم....آیا مانند چچن چون سوریه متحد ما است ،هر کاری دولتش انجام داد باید حمایت کنیم؟!.... خوب اگر منافع ملی‌ در میان است که به قول شما حتّی عربها درک میکنند ولی بعضی‌ از مردم ما درک نمیکنند، چرا فقط در مورد سوریه به صورت ناگهانی منافعه ملی در الویت باید قرار گیرد و در موقع دیگر مورد دیگر؟!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ببخشید من اشتباه منفی دادم
مشکل این آقایون این هست که نمی دونند بلایی که سر صدام آوردند دارن سر ما هم می آورند تحریم چند وقت دیگه نفت در برابر غذا نارضایتی اجتماعی هروز بیشتر از دیروز حمله نظامی بعدش هم تجزیه ایران حالا بشار اسد شده براشون همه چی
آخه مومن اینها اگر بخوان 12 ساعت نسخه بشار اسد رو می پیچونن روسیه چین 2 تا پا داشتن 2 تا دیگه می گیرن فرار من نمی گم آمریکا فقط یک لحظه برو نیرو هوایی فرانسه رو نگاه کن
دارن چهره ی ما رو توسط سوریه درخشان می کنن همه شبکه های خبری دارن داد می زنن اینها از........ حمایت می کنن
کشوری که مردم خودش دارن روز به روز ضعیف تر از لحاظ اقتصادی امید می شن دیگه یادشون منافع ملی نمی مونه البته من که اصلا این رو منافع ملی نمی دونم
تابناک میخوای خودت رو برای روشنفکرهای !! غرب زده لوس کنی؟
از تابناک انتظار می رفت که قبل از اینها این تحلیل را منتشر می نمود
مبناي اين تحليل هاي شما چيه؟مثلا اينكه قيام مردم بحرين با دخالت عربستان پايان يافت؟من خيلي تو مسائل سياسي نيستم . ولي با پيگيري اخبار اين چند وقت (هم اخبار داخلي و هم خارجي)تقريبا مي دونم كه تو سوريه چه خبره.و ميدونم كه اخبار سوريه به اخبار شبكه هاي داخلي خودمون نزديك تره .البته من آينده ي روشني براي سوريه نميبينم.
کار بیرونی بدون انسجام درونی نتیجه اش شکست است
منافع ملی یا منافع ...؟
مردم سوریه خودشون باید واسه خودشون تصمیم بگیرند نه تو تابناک و نه من.
ما کلا با دیکتاتور مخالفیم چه در سوریه باشه چه چین چه روسیه چه ایران چه عراق چه عربستان و چه ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
و البته با سلفی و وهابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خیلی جالبه هیچ اسمی از اربابهای غربیت نبردی
مقاله بدی نبود ولی اولا تابناک یادش نره که خودش هم تا 6 ماه از اعتراضات مردمی در سوریه هیچ خبری را منتشر نمی کرد و همه چی آروم بود و الان هم فقط تروریست و شورشی و ... میگه! دوما این منافع ملی که بارها در مقاله ازش یاد کردین رو ممکن است بسیاری (شایدم اکثریت مطلق!) ایرانی ها فکرمیکنن منافع میلی است لذا تا منافع ملی کشور بر اساس منافع ملی و واقعیات تببین نشود و متاسفانه بر اساس آرمان های غیر واقعی تبیین گردد این اختلافات وجود دارد. منافع ملی واقعی را مسلما تمام ایرانیان حمایت می کنند. بارها و بارها از سوی مسئولین ارشد کشور ایرانیت بعنوان امر زشت و ناپسند معرفی شده که نگوئید ایران بگویید اسلام و ایران و اسلام را مقابل هم قرار داده اند و علیه ایرانیت جبهه گرفته اند ولی حالا هی می گین منافع ملی!!!؟ تکلیف خودتون رو معلوم کنید . ملیت هم مثل مردم شهید پرور شده یه موقع هایی مهم می شه ولی در اکثریت مواقع همون گوسفند محسوب می شه!
مهم اینست که وقتی حکومتی مردم خود را کشتار میکند باید برود، اگر ما به خدا و وعده هایی که در قرآن کریم آمده است معتقدیم باید منافع ملی خود را در حد امکان با طرف حق نزدیک نمائیم. منافعی که بخواهد با خونهای ریخته شده آمیخته شود، در نهایت به سود ما نخواهد بود. ایران میتوانست از ابتدا رویکردی مشابه ترکیه بگیرد، مگر آمریکا متحد مصر نبود؟ اما به موقع فهمید که باید پشت مبارک را خالی کند، متأسفانه ما هنوز نفهمیده ایم که سرنوشت اسد محتوم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
و جالب بود که ما هم طرف کسی را در مصر گرفتیم و در رادیو تلوزیونمان ازش کوه ساختیم که اولین کاری که کرد ممنوعیت ورود ایرانیان به ان کشور بود ، همینه که میگویند ما هیچی نمیفهمیم
بنظر تابناک دچار تضاد شده است - چند نکته:
- قرار نیست همه حوادث و تحولات از قبل قابل پیش بینی باشند.
- منافع ملی با چالش بوجود آمده دو چیز متفاوت است و به این معنا نیست که منافع ملی نامشخص داریم. اتفاقا چالش سوریه خود دلیلی برای وجود استراتژی دراز مدت منطبق با منافع ملی برای ایران حکایت دارد.
- که گفته اعراب منافع ملی خود را بهتر میفهمند. در سوریه هر چه واقع گردد چه شکست و چه پیروزی اسد در نهایت به ضرر عربستان خواهد بود.
- در مورد مردم حق دارید باید از امور مطلع باشند که این نیز بر عهده تابناک و امثالهم است که بجای این مقالات بدون سر و ته سعی نماید تبیین بهتری از شرایط ایران نسبت به سوریه داشته باشد.
من هم دوست دارم تصور کنم همه دشمنان اسد از تروریستها و مزدوران سلفی و خارجی‌ هستند...ولی‌ نمیتوانم بفهمم چرا از زمانی‌ که یاد دارم یعنی‌ حدود ۵۰ سال یک اسم در مورد سوریه میشنوم،اسد!!!... مگر دره ریاست جمهوری در سوریه هر ۱۰۰ سال یکبار است؟!...شاید هم من خیلی‌ سیاه یا خیلی‌ سفید هستم.....شما چطور؟!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
چرا اون روزی که مردم سوریه تظاهرات ساده برگزار کردند این آقا کوتاه نیامد 18 ماه پیش رو می گم حالا بخوره به قول شما القاعده ریخته برن دعا کنن راست نباشه که کماندوهای انگلیسی هم می ایند ( خودت نوشتی نابناک)
احسنت ، احسنت

استاد بفرمیو
آدم حسابی مردم ایران نمی دونند تو ایران چه خبره می خواهی تو سوریه بدونن چه خبره؟
تابناک تا به حال خود شما میگفتین تو سوریه خبری نیست !!! حالا که وضعش داره خراب میشه و اسد در حال رفتن یاد این حرفا افتادی و از منافع ملی میگی اگه اینجوری از یه جانی دفاع نمیکردین به این روز نمی افتادین
پاسخ ها
محمد ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
موافقم، تابناک شدیداً نان به نرخ روز خور شده.
مشكل اينجاست كه بزرگان سياست خارجه كشورمان خود اصلا تعريفي از منافع ملي نداشته و تنها چيزي كه به آن فكر نميكنند منافع ملي ميباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Sudan |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
مردم منافع ملی را خوب میفهمند...سوریه منافع ملی است اما اسد نه.اسد با این توپ و تانک و بمب افکن هایی که اورد در شهرها دیگر را ه بازگشتی برای خود باقی نگذاشت.بنظر من حمایت از اسد در تضاد کامل با منافع ملی است
الحق که تحلیل خوبی بود اقا جهالت که شاخ و دم نداره بشنو این جمله را که فرق مبارک علی علیه السلام را نه شمشیر ابن ملجم بلکه شمشیر جهالت و چشم ظاهر بین عوام بی بصیرت شکافت. یه عده مردم خودمان هم نمیدانم مغرضانه یا از روی حماقت اظهاراتی میکنند که همسو با سیاستهای جبهه غرب و ارتجاع عرب و در تضاد با جبهه مقابل غرب و حامیان انها و در تضاد با منافع ملی کشورمان میباشد واقعا از بی بصیرتی برخی از هموطنان ایرانی حداقل من یکی متاسفم.
بی بصیرت. چرا اینطوری حرف میزنی؟ آمریکا الان متوجه میشود که در سوریه چه خبر است. بر عکس این سیاه نمائیها بنویس " همه چیز در سوریه در امن و امان است . و 1000 تروریست کشته شدند"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
صدا و سیمای میلی رو جا انداختی
از نگارنده این مطلب سوالی دارم
آیا ایشان منظورشان از منافع ملی، منافع ملی کشور جمهوری اسلامی ایران است یا منافع ملی جمهوری اسلامی که مسولان آن را انقلاب اسلامی می نامند؟؟
دوستانی که مخالف اسد هستند حتما منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را در نظر می گیرند مانند بسیاری از مردم.
لطفا نظر مرا نمایش دهید.
پاسخ ها
محمد ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
کسی دلش برای اسد نمی سوزه تو ایران، ولی منافع ملی و فرا ملی ما اقتضاء می کنه که اسد بمونه، همین، عاشق چشم و ابروی اسد هم نیستیم، دنبال منافع خودمونیم.
تحلیل بسیار خوبی بود شاید بعضی از ما را بیدار کند انشاء الله.
تابناک جان چنان دراینمورد سخن میگویی که انگار فراموش کردی خودت هم چندین ماه چشمت را برروی مسایل سوریه بسته بودی و حتی یک خط هم درمورد این کشور و اعتراضات آن منتشر نمیکردی. بقول قدیمی ها اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوالدوز به دیگران !
ما که نفهمیدیم اخرش منظور از این مقاله چی بود!! معلومه که در سوریه جنگ سختیه و تمام توان غربی ها با تمام توان ایران گره خورده درواقع این جنگ سوریه با مخالفانش نیست بلکه این جنگ غرب و اعراب علیه ایرانه این که دیگه واضحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تمام توان غرب خودت فهمیدی چی گفتی؟
مرد حسابی قوی ترین ارتش دنیا یعنی ناتو از چند تا نیروی مسلح تشکیل شده؟
این که چیز نویی نیست که مسوولان مردم را محرم نمی دانند
این متوجه خود تابناک و سایر رسانه ها هست که اکثر وقت تحلیل خود را روی جنجال های بین حزبی تلف می کند.

آیا رسانه ها نباید خودشان را در شکل دادن فکر مردم مسئول بدانند ؟

وقتی از 365 روز ، 365 روز در حال نزاع جناحی هستیم، خوب چه فکر بین المللی برای ما باقی می ماند؟
بله به امید سقوط بشار اسد
راستش این بی خبری و یا زدن به اون راه به خود سایت تابناک هم وارده. چطور وقتی که چند نفر زندانی در عربستان اعدام شدن (که البته واقعا ما نمیدانیم که قاچاقچی مواد مخدر بودن یا نبودن!!) اینقدر ناله و فغان تابناک بلند شد و هر روز هم پیگیری و مقاله می زد چرا در قبال گروگان گیری 47 زائر ربوده شده ایرانی در سوریه موضع منفعلانه گرفته و هیچگونه عکس العملی نشون نمیده؟؟؟ لطفا اگه توضیحی دارید ارائه دهید در غیر اینصورت از دیگران الکی خورده نگیرید در صورتیکه خودتونم همین کارو انجام می دین
خود تو هم که نگفتی توسوریه چه خبره ای کیو
ایرانیان نمی‌دانند در سوریه چه خبر است؟
....آخه بدبختی ها و بیچارگی های خودمون کمه ... ؟ بدبخت های جهان ما در خدمت شما هستیم... ایران
این مقاله بسیار بو دار است!!!
خاک ....!!!
مردم ما فهیم هستند . به مردم اگر واضح بگوئید حمایت از ایران از سوریه حتی وقتی دست به تیراندازی بسوی مردم سوریه میکند به خاطر منافع و مردم و کشور عزیزمان است. بهتر قبول میکنند . تا اینکه مسائل پشت پرده را ندانند و وقایع سوریه و حمایت ایران در ذهنشان ابهام ایجاد کند. به مردم بگوئید حمایت شیاطین و وهابیت از مخالفان سوریه نه بخاطر مردم سوریه بلکه بخاطر بر هم زدن وضعیت ژئوپولیتیک منطقه به نفع خودشان پس از بهار عربیست.
بدبخت تو که می دونی بگو چه خبره؟!
همه ميدونيم در دنيا چه خبره.ولي اينقدر به رسانه هاي خودمون بدبين هستيم كه هر چقدر هم صدا و سيما بگه خبري نيست همه چي آرومه عمرا باور كنيم.حالا آزمايشي يه هفته صدا و سيما ساز مخالف با بشار اسد را كوك كنه قول ميدم نصف بيشتر ملت حامي بشار اسد ميشن.ميگيد نه امتحان كنيد.
اگر اسد برود جايگاه ايران در سوريه چيست ايا مانند مصر وليبي مي شود
تا الآن ما دو گروه گروگان در سوریه و لیبی داریم. باید بررسی شود که چرا این وضعیت به وجود آمده. چرا باید در حالیکه اوضاع سوریه نا امن است به این کشور زائر فرستاده شود؟ همین سوال در مورد لیبی مورد پرسش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
زائر؟؟؟؟؟كدوم زائر؟؟؟واقعا كسي بايد عقلش ناقص باشه الان بره سوريه براي زيارت.
تا زمانی که در کشوری مردم را خودی ندانند وبا آنها هم مثل بیگانگان رفتار کنند همین مسئله پیش می آید - من شخصا اخبار سوریه را از رسانه های داخلی دنبال می کنم آن هم دائما می شنوم که در حال پاکسازی دمشق و حلب هستند - تلویزیون گفت : مردم دسته دسته به خانه هایشان بر می گردند - مگر چقدر آواراه شده اند - تابناک نوشته : مردم حمص برمی گردند - کیهان نوشته آخرین نفرات تروریست ها هم پاکسازی شدند و....- آیا واقعا اینست - پس نشست مشورتی تهران برای چیست - نشست مکه برای چیست - و... آیا رسانه های بیگانه هم همین اخبار را منتشر می کنند یا واقعیت چیز دیگری است - ولی وقتی برای زیارت مقبره حضرت زینب (س) رفتم ثبت نام کنم و آنها خبر هایی را دادند که واقعا افسرده شدم که یعنی اختلاف خبر اینقدر ... ما عاشق نظام و وطن و دوستان نظام هستیم تا زمانی که نظام هم ما را دوست خود بداند
اين افراد كه اهميت سوريه روبراي ايران نميفهمندوطن فروشند,اينهانميدانندكه كه اگرسوريه سقوط كنه ايران زمين بازي غربي هاميشه,اينهانميفهمندكه اگرسوريه سقوط كنه حتي خطر تجزيه ايران روتهديدميكنه.بعضي هادرسياست واقعأچيزي نميفهمند,بايدبراي همه كلاس درس دوواحدي منافع ملي گذاشت,همان طوركه گفتيداين افرادحتي درحد عربستاني هاهم منافع ملي رودرنظرنميگيرند,همان عربستاني كه به بحرين نيروي سركوب فرستادوسعي كردخودش رودريمن نجات بده,هرچندچندان دريمن موفق نبوده.اين افراددرحداعراب هم غروروعرق ملي وفهم منافع ملي ندارند.ننگ آوره,اعراب بازتااين حددرك دارندكه ميگن بايددربرابرايران ايستاد,امااين افرادكه خودشون روايراني معرفي ميكننددرهمان حدقدرت درك وتشخيص وعرق ملي ندارند,نميفهمندكه ايراني محكوم به ايستادن دربرابرحكام عرب هستش,نميفهمندكه ايران نقش تاريخي وذاتي براي سدكردن توسعه طلبي اعراب داشته,داردوخواهدداشت.خجالت بكشندكه اسمشون روايراني گذاشتند,نميفهمندكه الان درسوريه جنگ بين منافع ملي ايران واعراب درجريانه,يعني اين افرادوطن فروش درجناح منافع ملي اعراب ودرجهت ضدمنافع ايران ايستادند???ننگ برشما,ننگ بربي غيرتهاي وطن فروش,من وجودشمااحساس خجالت ميكنم
سلام.تذکر جالبی بود اما بی فایده.هموطنان من خودشون میدونن دولت سوریه چقدر برای ما اهمیت داره،یادشون نرفته تو سخت ترین دوران جنگ خانواده اسد تنها حامی سیاسی ما بود،الآن هم بهترین دوست ایران هستند،اما دیگه خسته شدیم از دشمنی با غرب،از جنگ،از فساد اداری،از بیکاری،از گرونی،از اینکه درخواستهای مردم و رهبری برای مسئولان بی اهمیت شده.هرکی نفسش از جای گرم بلندبشه طرفدار سوریه ست اما وقتی به جای مشکلات داخل،دغدغه اصلی ما سوریه باشه من هم به مخالف نظام سوریه خواهم بود.
راستی در کشور خود میدانیم چه خبر است؟ و جریان انحرافی چه بلایی بر آن وارد کرده است؟
از اول ایران باید خود را درگیر مسئله سوریه نمی کرد . حال دیگه دیر شده و تمام مردم منطقه به ایرانیها به چشم آدم کش نگاه میکنند .
هر وقت به منافع ملی فکر میکنم ناخودآگاه داستان فیل مولوی به ذهنم خطور میکند حکایت منافع ملی ما حکایت همان فیله است یکی به گوشش دست میزنه یکی به خرطومش ....
نظام جهانی با بهار عربی با شروع در منطقه خاور میانه در حال تغییر می باشد.اگر با چنین استراتژی ما آینده بلند مدت ایران را می دیدیم ضمن قبول اصلاحات منتظر فرو پاشی سلاطین عرب می بودیم ..ولی متاسفانه سیاست ایران گذر از بحران وادامه روند قبلی می باشد.واین همان چیزی است که ادامه رژیم های پادشاهی بدون تغییرات سیاسی دنبال می کنند.
تابناک حیا کن اینترنت رها کن
نظرات کارشناسی تو رو هم دیدیم
به نظر من تابناک فقط یک سایت زرد است
يك سوزن به خودت يك جوالدوز به ديگران
سايت محترم تابناك
آيا تو خود رسالت خبري خود را در مورد سوريه آنچه بيان حقيقت و خودداري از دروغ بود را به نحو احسن انجام داده اي؟
من معتقدم هردوی ایران و ترکیه در مورد مسائل سوریه به خطا می روند. ما نباید 100 درصد مخالف یا 100 درصد موافق تحولات منطقه ای باشیم. یک سیاستمدار هرگز کاری نمی کند که فردایش به خطر بیفتد. سیاه و سفید دیدن وقایع کار غلطی است
کمافی السابق ما که واقعیتهارا از رسانه های خارجی می شنویم
جناب آقاي تابناك
اول از خودت شروع كن
چرا واقعىت رو نمينويسى
اينكه در سوريه اسد چكار ميكنه و مخالفانش چكار ميكنند
منافع ملی یعنی حمایت از منطق و افکار عمومی ملت ها. سوری ها می گفتند رفراندوم آزاد و انتقال قدرت به منتخب واقعی مردم. جواب اسد جه بود؟ کشتار و وحشی گری. ایران جه کار کرد؟ سانسور و حمایت علنی از بشار. حالا دیگه نمی تونه تو هیچ جای دنیا از حقوق بشر حرف بزنه که هیج، اختیار افکار عمومی دنیا رو داده به ناقضان اصلی حقوق مردم خاورمیانه یعنی آمریکا و غرب. ایران شده چوپان دروغگو و تا زمانی که واقعا تغییر اساسی در موضع گیری های ایران در سیاست خارجی نگیره و روش خودش در برخورد با خواسته های ملتهای عرب رو تغییر نده، منافع ملی بی منافع ملی و دم زدن از اون یعنی مسخره کردن ملت ایران و افکار عمومی
یه چی میگم بدت نیاد فکر میکنی چند درصد مردم آنتن ماهواره ندارند و از شبکه یک اخبار می شنوند؟
دوستان از مصلحت گفتند...........مصلحت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
مصلحت یک واژه عامیانه است. معنایی در سیاست ندارد.
صداقت با مردم یعنی حکومت بر دلها وحکومت بر دلها باعث ایجاد یک سیستم با ثبات اجتماعی از هر نظر میشود اما این موضوع تحت شعاع مسایل جناحی سالهاست که فراموش شده است درارتباط با مسایل سوریه بیانات واخبار ضد ونقیض فراوانی ارایه شده است که این موضوع منجر به عدم اعتماد مردم به مسئولین وبیانات انها شده است هر چند درست ومستند باشد برای مثال نظرات متفاوت مسئولین درارتباط با حضور نظامی ایران درسوریه .
مردم اكتريت خوب ميدانند در دنيا جه خبره بشار نه به درد سوريه ميخوره نه به درد ايران انساني كه به خاطر مقام باعث شده روزانه صد ها نفر در كشورش كشته شوند از انسانيت بويي نبرده از صدام بدتر است مگر مردم اين سر زمين مرده اند كه حزب الهه بياد از ايران دفاع كنه اين هم توهين به مردم است
آخ گفتی تابناک درد دل ما رو تازه کردی از مردمی به طول یک تاریخ تحلیلهای ساده سطخی دامان همه اونارو گرفته و هیچکدوم از موصع خودشون عدول نمیکنند ختی اگه ثابت کنی که اشتباه فکر میکنن !!
تعریف ما از امنیت ملی با تعریف شما از امنیت ملی تفاوت داره
بیش از یک سال و نیم اسد جنایت کرد و شما یا نشان ندادید و یا وارونه نشان دادید . ما هم از همه شبکه ها و همینطور شبکه های شما اخبار را دیدیم و به قطع رسیدیم که اسد جنایات بی نظیری انجام داده است .اگر مردم بی عقل هستند و گول میخورند چرا فقط گول غربی ها را میخورند و گول شما را نمیخورند ؟
آن امنیت ملی (مد نظر شما) که قرار است با این جنایت ها تامین بشود اصلا بگذارید تامین نشود .
50 سال است که خودش و باباش به اسم خط اول مقاومت بودن بابای ملت خودش رو در آورده و هیچکی هم نباید بهش حرف بزنه و گرنه داره به مقاومت ضربه میزنه .
واقعا شما که از چنین آدمی دفاع میکنید به این فکر کرده اید که در آن دنیا با بشار اسد محشور میشوید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
هزار مثبت
بهترین کامنت
خود فلسطینیها رفتن صلح کردن اینا هنوز مقاومت مقاومت میکنن
رطب خورده منع رطب کی کند. چه کسی پیشنهاد اصلاحات به چه کسی بدهد؟
همین کارها رو میکنن که مردم روی به اخبار بی بی سی می اورند
تابناک محترم،نمی دونم که خط قرمز صراحت بیان و آزدای عقیده تا کجاست؟چرا که همین سیاه و سفید بودن هم تعریف نشده است و بعضاً مشکل ساز. اما در اینخصوص باید بگم که متأسفانه همیشه همین جور بوده که تحلیل کردین و سیاستمداران ما هزینه های فرصت های از دست رفته زیادی در برهه هایی حساس از طول دوران انقلاب بر منافع ملی تحمیل کرده اند که با اندکی همدلی و درایت سیاستمدارانه، مبدل به فرصت بدست آورده برای منافع کشوری باشد.به امید روزی بتوانیم که حقانیت جایگاه تمدن تاریخی، فرهنگی ،سیاسی واقعی ایران و ایرانی بر دنیا ثابت شود.
مگه این ادامه همون به اصطلاح بیداری اسلامی نیست!
چی شد به این جا رسید دیگه بیداری نیست؟
ظاهرا هر کسی با اندک اطلاعی از صحنه میخواهد خود موضوع منافع ملی را تعریف بکند.واقعا باعث تاسفه که در سایت تابناک که ادعای تابعیت از مقام معظم رهبری هم دارد هیچ ذکری از نظر ولی امر بیان نمیکند!

بنده جستاری کوتاه از نظر ایشان را در ذیل میاورم تا مقداری به شفاف سازی پرداخته باشیم.

نظرات راهبردی رهبری و نظام جمهوری اسلامی تا بحال در امور بین الملل اشتباه نبوده است.از سقوط کمونیسم بگیریم تا موضوع منافقین موضوع صدام حسین و شیوخ عربی و اوضاع اشفته غرب به رهبری امریکای تروریست پرور و امثالهم.اما نظر رهبری در مورد سوریه از اول بدینگونه بوده است...



رهبر معظم انقلاب در خصوص اوضاع سوریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قویاً با هر طرحی که آمریکاییها در ارتباط با مسایل سوریه مبدع آن باشند مخالف است، خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.

ایشان تاکید کردند: ما از اصلاحات در سوریه همواره حمایت می کنیم و اصلاحاتی که در سوریه شروع شده، باید ادامه یابد.
من بعنوان یکی از این مردم نادان که نه میدانم و نه میخواهم که بدانم سوریه کجای دنیا هست و در آنجا چه خبر است به شما میگویم آنچه که من میخواهم بدانم این است که مرغ کی به قیمت سه هزار تومان خود برمیگردد و تورم کی تک رقمی میشود و کی من بعنوان یک ایرانی حق زندگی در رفاه را خواهم داشت. اینها دغدغه های مهم من ایرانی هستند.
تابناک سانسوری ، بجای اینهمه سانسور نظر مردم واقعی را بگذار.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ولید جنبلاط: ایران به جای دخالت در امور دیگر کشورها بهتر است به امور اقتصادی خود و مردم فقیری که در گرسنگی زندگی میکنند بپردازد!
یعنی آبرو نداریم تو دنیا
به نظر من که همه خوب شرایط می دانند .تنها راه نجات چندین میلیارد دلار سرمایه ایران در سوریه یار کشی ما از مخالفان برای شرایط بعد از اسد است.
حالا که مسئولان ما در خواب خرگوشیند
به عنوان دانشجوی روابط بین الملل نظری نمیدهم چون همه صاحب نظرند !!!
اینهایی که نظر دادند این حدیث را نشنیدهاند که خدا لعنت کند کسی را که در باره چیزی اطلاع ندارد و در موردش نظر دهد !! ما ایرانی ها هممون فارق از نگاه باینری و مثبت یا منفی همه در مورد همه چیز نظر میدهیم و کلی ادعا داریم در حالی که در اروپا جامعه شناس راجع به روانشناسی یا بر عکس نظر نمیدهد !!! اول باید فرهنگ غلط ما درست شود که محال مینماید.
ملت من ای ایرانی نظر ندهی میگن لالی !!!
پاسخ ها
سرگشته
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
جناب روابط بین الملل!!!!!!!!! اول: رعایت ادب ورود به اینترنت را داشته باش دوم: حق همه هست نظر بدهند و اگه اینطور نبود، حضرتعالی و بقیه صاحب نظران سیاسی رو می آوردند.پس ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه جاي مملكت همين قضيه حكم فرماست . حتي خود شما اكثر مواقع صرفا كامنت هايي رو منتشر ميكنيد كه به نفع خبرو تحليلتون باشه ...
مزدوران اسرائیل ریختن تو سایت تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
تابناک نه ، بگو همه ایران رو گرفتند . همه مردم مزدورند جز شما که مزدی نمیگیری از هیچ جا !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
بدبختی ما همینه که اگر یک حرف در هر موردی خلاف سلیقه بعضی ها بگوییم ، انگ مزدور بودن میزنید ، یعنی انقدر توان ندارید که با برهان و دلیل بگویید شما اشتباه میکنید . با مزدور خطاب کردن دیگران میخواهید خود را ثابت کنید
تابناک.تو خیلی بی معرفتی. نظر کسی که هر روز بهت سری میزنه و چاپ نمی کنی. ایا غذاب وجدان نمی گیری؟
این عمل تو در چیدن سلیقه ی نظرات رنج اور است.
به خدا واگذارت میکنم.
از نظرات مشخصه که متاسفانه بسیاری از مردم ما هم مثل سیاستمدارامون منافع ملی رو به خاطر مخالفت با دولت پایمال میکنند.
عزیزان، بنده هم مخالف اقدامات دولت هستم، اما درباره سوریه، واقعا برام عجیبه که بعضی از مخالفین حمایت می کنند.
خود امریکا هم با دیدن رفتار افراطیون در سوریه، داره کلامش رو از حمایت از مخالفین به مخالفت با اسد تغییر میده و برخی رفتارهای مخالفین رو درست نمیدونه.
خوبه بدونید که مخالفین اسد، از همون اول پرچم ایران رو آتش زدند، از همون اول سلاح برداشتند، عجیبه که بعضی ها میگن بعد از سرکوب اسد این طور شد.
در ضمن، چرا درباره بحرین کسی اعتراضات را نمیبیند. حتما برخی خواهند گفت که تعداد کشته شدگان در بحرین و سوریه قابل مقایسه نیست و درست هم می گویند، اما لازمه به این نکته هم توجه شود که در بحرین هیچ گروه معارضی دست به اسلحه نبرده و همین تعداد کشته هم چون همه افراد بی دفاع بودند زیاده.
واقعا عجیبه که برای مخالفت با دولت با القاعده هم پیمان بشیم ...
اگر كمكهاي بلاعوض به سوريه وحزب الهه را قطع كنيد ببينم باز انها مدافع ما هستند ياكه نه وسر سرمايه گذاري ايران در سوريه چه خواهد امد
یکم :عرض شود که مردم بهتر از اون رییس مجلسی که مخالفان لیبیایی رو در ابتدا شورشی عنوان کرده بود میفهمن .
دوم :اگر به اعتقاد حکومت ما ، فقط دولت سوریه یک حفاظ امنیتی برای ماست و نه مردم سوریه ، که وا اسفا از این دیپلماسی ضعیف که نمیدونه هر دولتی ممکنه عوض بشه . واگر اعتقاد داره که مردم سوریه هم چنین رفتاری خواهند داشت که دیگه چه فرقی میکنه اسد باشه یا حکومتی مردمی.
آخه خون مردم رو کی میریزه؟
چرا خودتون رو به کوچه علی چپ زدین؟
واقعیتی که گه گاه خود بی بی سی هم عنوان میکنه اینه که مخالفای سوریه یه عده تروریست سلفی وحشی هستن، الانم اومدن تو شهر حلب و تو بخش های پر جمعیت شهر پایگاه هاشون رو بر پا کردن تا از جمعیت زیاد این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده کنند و مظلوم نمایی کنند
به نظر من واقعا همون جور که نویسنده گفت مردم عربستان از ((بعضی ها)) که منتظرند ببینند حرف نظام چیه تا باهاش مخالفت کنند بیشتر میفهمند
مخالفت با دولت و نظام یه طرف، جامع نگری و واقع بینی هم یه طرف
تابناک جان برو خودت رو درست کن هروقت تمام رسانه ها با مردم صادق بودن منفعتشونو در نظر گرفتن بعد بیا حرف بزن با خودتم بودم!
امید زیادی به راه نجات از این مهلکه ای که به سمتش می رویم این است که به هر قیمتی مردم عربستان را به حرکت در بیاوریم. کلید حل مسائل عربستان است. عربستان را باید به حرکت واداشت. به هر قیمتی و به هر وسیله ای.
بابا حرف حساب زده چرا درست فکر نمیکنید . ضمنا چرا اکثرا به یک طرف غش کردند مشکل ما مردم است که عموما دو قطبی فکر میکنیم و درباره سوره هم ما مردم عاقلانه و حکیمانه فکر نمیکنیم . دعوای جناحی را به قیمت نابودی ملی ادامه میدهیم.مثل او استقلالی که در زمان مربیگری علی پروین در تیم ملی میگفت حاضرم تیم ملی ببازه تا حال علی پروین گرفته بشته !!!
به نظر من برخلاف میل مسوولان جمهوری اسلامی سرعت سقوط رژیم بشار اسد دراین چند روز بسیار تند شده ومسوولان جمهوری اسلامی برای اماده کردن مردم برای سقوط رژیم بشار دارند مقدمه چینی می کنند و این مقاله هم در همین راستا می باشد
ولی می دونم که این نظر تایید نمیشه 100%
اگر بلایی سر این 48 نفر بیاد همش تقصیر صداو سیما ست که هرشب برنامه های تصویری از سوریه پخش می کنه وپافشاری داره که در سوریه خبری نیست حالا بیان به خانواد های اینا جواب بدن..
نخیر خیلی این طوری هم که شما می گی نیست. همه خوب می دونند تو سوریه چه خبر است فقط کافیه پیگیر اخبار باشند
دوستی که گفتی دانشجو روابط بین الملل هستی و مردم نباید راجب چیزی که اطلاع ندارند نظر ندهند
این درست
اما تو کشور ما هر کسی رفته دانشگاه ازاد دارقوز اباد اونم بدون کنکور لیسانسی گرفته خودشو کارشناس میدونه
پس داشتن مدرک توی ایران نشان دهنده اطلاعات عمومی نیست
و هرکسی میتونه بره حرف بزنه راجب هر چیزی چون یکی که دکتری داره اونم بدون کنکور و با سهمیه رفته دانشگا سوادش اندازه یک دیپلم است
تابناکی ها شماها خودتان چقدر توانسته اید واقعیت سوریه را برای ملت خود بازگو کنید ؟ امروز به این نتیجه شاید رسیده اید که اسد در حال سقوط است و سیاست های خود را نرم نرمک تعدیل میکنید !
پاسخ ها
ز-ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگه اسد داره سقوط ميكنه براي اينكه آمريكا و اسرائيل و وهابي ها از مخالفينش حمايت مي كنند و حتي نيروي نظامي ميفرستند ولي ما كه مثلا حامي آنها هستيم فقط داريم باحرف و شعار حمايت ميكنيم.
ضمن اینکه همه میدونن در سوریه چه خبره الا شماها که خودتونو به خواب زدید
فهم قضیه سوریه انقدرها هم سخت نیست
بله، بشار بحق نیست، حکومتی امنیتی و ظالم دارد و...
ولی مگر ر این نیا کم حکومت ظالم اریم؟ چه ش که قرعه مقابله با ظلم به نام بشار درآمده؟ بد نیست گاهی کمی هم فکر کنیم!
چه شده که ترکیه وعربستان و... اینقدر پای کار مقابله با ظلم شده اند؟
دم خروس را نمی بینید؟!!
اگر اندکی عربی بدانید بد نیست به سایت های عربی و کامنت های پای اخبار مراجعه کنید وببینید که ملت های عرب چگونه ایران واسراییل را پشت بشار میدانند! تعجب نکنید! جریان آزاد اطلاعات! با مردم نادان منطقه کاری کرده که اسراییل را حامی بشار تصور می کنند!! وبا نیت مقابله با اسراییل، به حکومت سوریه هجمه می کنند!
نویسنه مقاله بد نگفته، ما ملت عجیبی هستیم و در بسیاری از مواقع معنی امنیت ملی را رک نمی کنیم.
همانطور که گفتم بشار را ظالم می دانم ولی این جنگ جنگ بین ظالم و مظلوم نیست؛ همه قصه بر سر محدود کردن ایران و فشار بر ایران است وعجیب است که برخی مدعیان قضیه به این سادگی را نمی فهمند؟!
البته متأسفانه جریان اطلاع رسانی داخلی و اعتماد مسئولان به مردم و صداقتشان در گفتار و رفتار واقعا افتضاح است وبه نظر من در دراز مدت بیش از هر موضوع دیگر امنیت ملی ما را با چالش مواجه خواهد کرد.
آن موقع که اسدمردمش رامی کشت بایدمقامات به فکرمی افتادندوجلوی اقدامات اسدرامی گرفتند
حالا جالبه که تا قبل از این اصلا صحبت از منافع ملی نبود. فقط صحبت از دفاع از صدای مظلومان و مستضعفان بود. طرفداری از حق علیه باطل!
حالا چی شد به اینجا رسید مردم دچار درک و فهم تحلیل باید بشن و منافع ملی رو تشخیص بدن. منافع ملی ما مگه غیر از حمایت از مردم مظلومیه که دارن کشته می شن! اونم با توپ و تفنگ و هر سلاح سنگینی که قاعدتا دست یه ارتش می تونه باشه نه چندتا تروریست یه لاقبا!
يكي ازاشتباه صداوسيمادرباره سفارت آمريكادرليبي گفته,آره تلويزيون اشتباه عجيبي مرتكب شدامانميدونم تاحالابه اشتباهات امثال بي بي سي فارسي وغيره رو هم بهش پي بردي يانه?حالابذاربانيت خوش حرف بزنيم بخاطرهمين نميگم كه عمدي بوده اماآيااشتباهات اونارو هم متوجه شدي انصافأ?مخصوصأدروقايع پس ازانتخابات 88.بيامنصف باشيم هردوطرف رو هم ببينيم وبگيم.صداوسيمابخاطرذوق زدگي ازخبرحمله به سفارت آمريكاباعجله خبراشتباه داد!
كساني كه اطلاع ندارن بدونن بخشي ازاين منفي زنهاازطرف تجزيه طلبهاست,ايران خواه هانادانسته بااين افرادهمراهي وصدايي نكنند,وقتي مثلأخبرهايي درباره اعراب ياتركيه ياخليج فارس ياجزايرسه گانه تابناك منتشرميكنه به منفي هايي كه نسبت به نظرات ضدتجزيه طلبي وحمايتي ازايران داده ميشه توجه كرديد?همون هاجايي نرفتنددراين جاهاهم هستندومنفي ميدن,نظراونهاضديت باسوريه هستش وميخوان سوريه ساقط بشه تاايران تضعيف بشه,يكم ديدتون رو وسيع كنيد
شما که اینقدر به فکره منافع ملی هستید بفرمائید که چرا پس از سقوط بشار اسد به حمله به مرزهای غربی کشور حمله می شود ؟
دلیل وابستگی نظام به سوریه و حزب الله چیست ؟
چرا نظام بجای اتکا بر مردم خود باید به سوریه و حزب الله متکی باشد ؟ الان دیگه برای صداقت خیلی دیر شده و با توجه به اینکه نظره مردم هیچگونه تاثیری در سیاست خارجی نظام ندارد بهتره که خود افراد در راس نظام مساله را حل کنند.
به عنوانه مثال آیا مردم ایران خواستار بالا رفتن از دیوار سفارت انگلیس در تهران بودند ؟
آیا یک نظر سنجی راجع به این قضیه از مردم در ایران شد ؟
قيام سوريه قيام مردمي است كه از 40 سال ديكتاتوري خاندان اسد به تنگ آمده اند نه حمله سلفي ها و وهابيها به حكومت دوست وبرادر سوريه.شايد نويسنده مقاله به ياد نداشته باشد اما همين مردم حدود يكسال فقط مسالمت آميز تظاهرات كردند و اسد جنايتكار بسياري از آنها را كشت.هر چه حكومت اسد با حمايت ايران بيشتر دوام پيدا كند احتمال نفوذ وهابيها در حركت و قيام مردمي بيشتر مي شود و مردم سوريه بخاطر نياز به آنها پذيراي آنها خواهند بود و لذا حمايت ايران هم باعث كشتار بيشتر مي شود و هم آينده سوريه و منطقه را مبهمتر خواهد كرد.از طرف ديگر آمريكاو اسرائيل نيز چندان تمايلي به تغيير حكومت در سوريه ندارند چرا كه اگر چه سوريه با حمايت از حزب الله باعث دردسر آنهاست ولي از طرف ديگر اين كشور بعد از گذشت بيش از 40 سال از اشغال خاك خودش(بلنديهاي استراتژيك جولان)هيچ اقدامي جهت پس گيري آن انجام نداده و انجام نخواهد داد ولي حكومت بعدي معلوم نيست در اين خصوص چگونه عمل كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
درودبرمردم سوریه ودو سال دفاع مقدس مقابل امریکا انگلیس اعراب ترکیه نوکران اسراییل
با یک تیتر مزخرف و یک مطلب مزخرفتر خوب ملت و سرکار می زاری
باز دارید تو ریل میفتید نزدیکای انتخابات
به مردم دروغ نگید کل دنیا میدونند بشار اسد چه جنایتهایی کرده فقط مردم ایران نباید بدونند و این به صلاح ایران و ایرانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
کدوم جنایت
جنایت رو اون وهابی میکنه که با گفتن کلمه مقدس الله اکبر زن و بچه مردم رو به خا خون کشیده اگر تو کشور خودمون خدایی نکرده یه مشت گرگ یریزن مادر و خواهرت رو به رگیار ببندند اونوقت بازم میگی دولت نباید کاری کنه
این عده آن قدر بزدل و ترسو بودند که در قضیه اتمی کل ماجرا را تعطیل کردند و در قضیه حمله آمریکا به افغانستان ، به آمریکا بدون گرفتن کوچکترین امتیاز کمک و همکاری کردند.
راستی الان دلار چنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
این که دلار چنده اصلا مهم نیست ، اینکه ما معادل چند دلار در ماه در درامد داریم مهمه
سیاست باید علی وار وبر حق استوار باشد وقتی عده ای معترض به دیکتاتوری بشار قیام میکنند وخاندان اسد آنهارا به خاک وخون میکشد دین به ما آموخته در مقابل کشتار موضع مخالفت بگیریم نه اینکه از جلادی حکام سوریه دفاع کنیم چرا که هرگونه حمایت از کشتار مردم سوریه ,مارا در مقابل خداوند مسئول وشریک جرم قرار خواهد داد.سیاست واقعی یعنی مقابل ظلم ایتادن وجلوگیری از کشتار عده ای بی سلاح که در 18 ماه گذشته حاکم سوریه مرتکب آن شد.حال مرثیه سرایی بی نتیجه است!.
اینا وقتی متوجه میشن که دیگه نه از تاک نشانی هست نه از تاکنشان تاب ناک چقدر دودوزهای
بنده اکثر نظرات رو دیدم اما لطفا" کمی منصفانه نظر بدیم و بعضیها حکم کلی ندهند.نباید موضوع جزیره ابوموسی را فراموش کرد که همین سایت کاری که بایید انجام میداد را انجام داد.و کشور امارات دهانش را جمع کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
از کجا میگویی که جمع کرد؟ اینه شما باکوت خبری هستی دلیل نمیشه که پس خبری هم نیست
به قول هرودوت مورخ معروف غربی ایرانیها 2500 سال پیش مبتکرانه خوب فهمیده بودند برای حفظ امنیت مرزهای غربی اشان (حدود اروپای شرقی امروز) ازحملات وحشیانه یونانیها واسپارتها کم هزینه ترین کارایجادو حفظ جنگی متوازن بین یونانیها واسپارتها باکمکهای مالی ونظامی شاه بزرگ (داریوش) بوده بنحوی که سالها این دو مزاحم با هم میجنگیدند وبا دخالت ایران توازن حفظ وفاتحی نداشت واین موجب سالهاامنیت کم هزینه برای دولت مرکزی ایران بود(هرودت درکتابش این موضوع رابادرداندوه عنوان کرده که چرا یونانیها نفهمیدند) حال بنده هم باخواندن این همه اظهار نظرهای عامیانه وسطحی آنهم مستقیما درراستای اهداف دشمنان خونخوار وقسم خورده این سرزمین که بعنوان نواده های یونان سابق میباشند وقطعا این دشمنیها ریشه درتاریخ دارد ازکسانیکه بخشی از فعالان فکری این سرزمین میباشند اندوهناک ومتاسفم چون تاریخ به این سادگیها تکرار نمی شود تا به شهادت تاریخ حکومتی اینچنین مستقل وعزت طلب نصیب این سرزمین شود وشاه دلیل این ادعا هم دشمنی تمام عیارکل جهان استکبار واذنابش بااین نظام است.خداوند به تک تک ملت ایران درک صحیحی ازواقعیتهای جهان امروز بدهد پیش از انکه این نعمت از کف برود ومقهور جهان استکبار شویم. ان شاالله
یک تعریف از منافع ملی اینست یعنی خیر عموم یا به عبارت دیگر منافع مشترک تمام اقوام وگره های قومی ساکن در یک کشور در بخش نخست سخن گفته آمدیم که منافع ملی پیوند دهنده افکار ومساعی تمام اقوام ساکن در یک کشور است واقوام وگروه های انسانی برای این که به عنوان یک ملت تعریف شوند باید چیزی را به عنوان خیر ومصالح حومنافع مشترک بین هم قبول واحترام کنند. این منفعت مشترک سر چشمه ی تمام اعتبار واقتدار یک ملت است واکثر عکس العمل های شدید تا سر حد جنگ ودشمنی از طرف یک ملت نسبت به کشور وملت دیگر زمانی نشان داده می شود که منافع ملی کشوری را، کشوری تهدید کرده باشد.
اقدام علیه منافع ملی یک کشور یعنی اقدام علیه هستی واقتدار وموجودیت یک کشور. با این برداشت از منافع ملی این است که اقوام ساکن در یک کشور علی الرغم این که ممکن است از جهت مشخصه های ایتینکی، فرهنگی وغیره اشتراک وشباهتی با هم نداشته باشند، هویت وشخصیت ملی واحد احساس می کنند ویا فرض منافع، مصالح ومقدرات مشترک خود را یک ملت یک پارچه ویک شخصیت حقوقی واحد وغیر قابل تفکیک وتجزیه حساب می کنند. لذا زیر بیرق ملی مشترکی که نشان ملی مشترک دارد احساس هم خونی وبرادری می کنند وهنگام تهدید وخطر زیرهمین بیرق همگی متحد می شوند وبرای دفاع از استقلال ومنافع خود حاضر به جنگ، وفداکاری ومقاومت می شوند.
سرود ملی شعار مشترک وزمزمه ی آرمان مشترک اقوام وطوایف تشکیل دهنده ی یک ملت است. نام کشورلقب تاریخی هزاران ساله ی یک ملت است که تمام اقوام آثار وجای پای پدران وپیشینه های خود را در آن تداعی می کنند ورنگ وترکیب رنگ بیرق، رنگروزگاران وطرح تطور تاریخ یک ملت است. نشان ملی نقطه ط تمرکز حب وایمان واحساس یک ملت است.وبالاخره کلیشه ی نقشه ی یک خاک مشترک زیباترین رسامی ممکن در نظر اتباع یک کشور است که مرزهای کجدار ومریز آن بر قلب انسان نقشی از نشاط وانبساط است. در تمامی این شعار ها ونام و نشان وترکیب رنگ، ملت باید خود را حس کنند وآن را از خود بدانند ورنه جذابیتی وقداستی برای شان ندارد وفداکاری ها وعلاقه مندی به ساختن وحراست از وطن بستگی تامی به این انگیزه واحساس دارد.
هر کس اقتدار وعزت ملی خود را می خواهد وخود را انسان وطن دوست وفرهیخته وروشن تلقی می کند باید در مورد نام کشور، سرود ملی، بیرق ونشان ملی وتمامیت ارضی، همین دیدگاه ودرایت را داشته باشد. که اگر این عناصر مشترک برای تشکیل واحساس یک هویت، شخصیت وعزت وافتخار مشترک، واقعاً حالت ملی نداشته باشد وهریک از این عناصر برای قوم یاچند قوم یا طایفه ی یک ملت بیگانه وبیرون از بساط آرمان وعلاقه شان باشد، هیچ گاه تحت عنوان ونشان آن احساس آرامش وارزش و انسجام نخواهن کرد واین یعنی پراکنده کردن اقوام وخیانت به زندگی مشترک ودر واقع دشمنی با مصالح وطن.
نمی شود در حرف صحبت از منافع ملی کرد ولی در عمل عده زیادی از مرد به عنوان شهروند درجه 2 و 3 حساب شوند
عيب صدا و سيماي ما اين است كه فكر مي كند اگر اندكي سطح خبرها و تحليل ها را عميق تر بكند و توده مردم در جريان پاره اي از امور قرار گيرند كشور دچار التهابات سياسي مي شود.
متاسفانه در ایران هیچکس بفکر منافع ملی نیست .
برادر عزیز لطف کنید از ملت شریف ایران بخاطر بی ادبی تان در تیتر و متن مقاله عذر خواهی نمایید
به نظرم اینکه باید به منافع ملی فکر کرد درسته واینکه جناح ها در ایران ملی فکر نمیکنند هم درسته.واقع بینانه اینکه گروه های مبارز سوری برای کشور ما تهدید کننده هستند وبه گمانم بشار اسد در بین مردم خودش هم محبوبیت بیشتری از گروههای مبارز دارد واگر عاقلانه تن به اصلاحات میداد و وبا ساز وکار قانونی وانتخابات به جنگ مخالفانش میرفت برنده بازی بود . از سویی بر خلاف نظر نویسنده مقاله معتقدم اگر اصلاح طلبان در ایران حاکم بودند این راه حل مقبول سوریه واقع می شد ومصیبت سوریه ناشی از تبعیت از مشاوره های ایران است. والبته امروز با نشست مشورتی تهران شکست سیاست ایران هم در زمینه سوریه به وضوح روشن شد عاقلانه آنست که از همین حالا به فکر یافتن جایگاه خود با تغییر رویکرد تنگ نظرانه وتک بعدی باشیم.
ديكتاتور خوب و بد نداريم . اسد هم يك ديكتاتور است چون سالهاست بدون انتخابات . در قدرت مانده است . اسد هم همانند مبارك و قذافي و بن علي و ... ديكتاتور است چه فرقي مي كند؟ فقط مانده ام صدا و سيما و ... به زور مي خواهند به مردم القا كنند كه اسد ديكتاتور نيست و لااقل بگويند ديكتاتور خوبي است!!
يادمان باشد در بين تمام كشورهاي عربي كه تا حالا انقلاب رخ داده در اين يك و اندي سال اخير. در سوريه بيش از هر كشور ديگري خونريزي شده است. چطور مي توان گفت كه سوريه آرام است يا اينكه بشار اسد آدم موجه و مشروعي است؟!
تابناک ....همه اش در لفافه نوشته ای چرا روشن تر بیان نمیکنی که حرف حسابت چیست؟
نظرات خیلی از دوستان برایم قابل هضم بود اما آن دسته ای که میگویند با سقوط بشار اسد امنیت ملی ما به خظر میافتد را نمیفهمم مگه خون ما از مردم سوریه رنگینتره مگه اونا حق زندگی ندارند واقعا برای این دست آدما متاسفم که اسم خودشون را گذاشتن مسلمون
آقا من جزو هـمون عوامی هـستم که فرمودین. بی زحمت من رو روشن کنید چه جوریه که این مخالفتا و تظاهـرات در یه کشورایی اسمش میشه بهـار عربی و بیداری اسلامی ولی به سوریه که میرسه میشه فتنه؟
1- اگر منظورت از ایرانیان نویسنده مقالات و سایتهای خبری است که این ها رو نباید به پای مردم گذاشت نهایتاً نظر اون رسانه یا سایت است
2- بر خلاف نویسنده مقاله فکر می کنم مردم کاملاً هم می دونن که در سوریه چه اتفاقی داره می افته. فقط شما به من بگو مردم کجا می تونن حرفشون رو بزنن
3- اگر هم فرض کنیم مردم نمی دونن تو سوریه چه اتفاقی در حال رخ دادنه مقصر کیه مردم یا رسانه ها؟ صدا و سیما چقدر واقعیات رو منعکس می کنه؟ روزنامه ها چقدر اجازه دارن بنویسند؟ به عنوان نمونه سایت تابناک چقدر واقعیات رو نوشت؟ از پناهنده شدن افسران ارتش سوریه مثلاً سرتیپ طلاس چیزی نوشت؟ از فرار نخست وزیر سوریه چیزی نوشتید؟ صدا و سیما منعکس کرد؟ از کشته شدن نوزده هزار نفر چی؟
4- اون کسی که نمی دونه یا نمی خواد بدونه تو سوریه چی می گذره مردم نیستند مسولین هستند. اون کسی که منافع ملی رو نمی شناسه مسولینند. وقتی بعد از کشته شدن نوزده هزار نفر و بمباران شهرهای مهمی مثل حلب وزیر امور خارجه می گه در سوریه همه چیز آرومه نتیجش اینه که چند روز بعد 48 نفر ایرانی رو گروگان می گیرن
5- مسولین بیان بگن منافع ملی ما در سوریه چیه تا مردم قضاوت کنند. سایت شما یه تحلیل بنویسه و منافع ملی رو تشریح کنه تا اونوقت ببینیم حمایت بی چون و چرا از اسد جز منافع ملی ماست یا منافع یه عده خاص
6- اینقدر که صدا و سیما از کشته شدم معترضین بحرینی می گه ای کاش در مورد نوزده هزار نفر کشته تویه سوریه هم می گفت. مگه مردم سوریه انسان نیستند؟ مگه مسلمان نیستند؟ اگه خلیفه بحرین تانک آورد بشار اسد که با هواپیما بمباران کرد. اگر منفعت ما (یه عده خاص) حمایت از کشتار مردم سوریه به دست اسد است پس نباید به عربستان هم خرده بگیریم چون که منافع اونها هم در حمایت از کشتار مردم بحرینه.
7- من قبول دارم که مخالفین اسد هم در کشتار مردم سوریه مسوول هستند اما قطعاً مسوولیت اسد بسیار بیشتر است چون که اولاً به عنوان حاکم کشور مسوولیت مستقیم دارد و در ثانی تعداد کشته های ناشی از حملات ارتش با توپ و تانک و هواپیما و هلی کوپتر قابل مقایسه با کشته های مخالفین نیست
8- مهمترین وظیفه ما به عنوان یک انسان مسلمان مخالفت با کشتار انسانها به خصوص غیرنظامیان و زنها و کودکان است. چه در مصر چه در بحرین یا لیبی یا سوریه یا فلسطین یا ایران
نباید از کلمه مسلمانی و اسلام در چنین مواقعی صحبت کرد.بهتر است بگویم تامین منافع ملی.در مسائل فلسطین و اسرائیل ما از مردم مسلمان فلسطین حمایت کردیم.و در لبنان از حزب الله. پس چرا از مردم شیعه آذربایجان در مقابل ارمنستان حمایت نکردیم.و یا از مردم مسلمان چین. و از چچنها در مقابل روسها؟پس بهتر است در حمایت از ملتها از کلمه اسلام و مسلمانی حرف نزنیم. بگویم به خاطر منافع ملی.من در سفری که قبلا به سوریه داشتم. نشانه های از حکومت اسلامی در انجا پیدا نکردم.سوریه توسط حزب بعث و در راس آن بوسیله آقای اسد اداره می شود. همانطور که عربستان تحت حمایه امریکاست. و توسط امریکا هدایت و اداره می شود. سوریه نیز تحت حمایه روسیه بوده و توسط روسیه پشتیبانی و هدایت می شود.روسیه در خاک سوریه دارای پایگاه نظامی است.و اگر پای روسیه و چین وسط نبود. امریکا تابحال به سوریه حمله نظامی کرده بود.این جنگ در واقع جنگ روسیه و امریکا است.در کنار آن به خاطر پله ارتباطی ایران و حزب الله لبنان برای ایران دارای اهمنیت بالای است.نابودی حکومت اسد مساوی است با نابودی مقاوت حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی اسرائیل.حضور حزب الله لبنان در مرزهای اسرائیل. به معنی حضور ایران در مرزهای اسرائیل است.و با این حضور اسرائیل جرات حمله به ایران را پیدا نخواهد کرد.
ایرانیان نمی‌دانند در سوریه چه خبر است یا برخی از ایرانیان؟
تابناک واقعا در مورد خبر قاچاق سلاح شیمیایی قذافی به سوریه با توجه به تهدید وزیر خارجه شون به استفاده از این سلاح ها از خواننده چه توقعی داری؟
منم اکثر نظرات و دیدم
تقریبا توی همه نظرهایی که یه جورایی از سوریه حمایت شده بود منفی ها خیلی بیشتر از مثبت ها بود
نمیدونم چی درسته چی غلط اما هرچی هست امیدوارم خیر باشه و به نفع مردم ایران باشه.
آمین
منافع ملی ما را بین ملت ما جستجو کنیم ..
اول از نقاط قوت و ضعف خودمون بگیم
بعدش دنبال فرصت و تهدیدمون باشیم
اگه شناختی از نقاط قوتمون نداریم چطور می تونیم فرصت های فراملی رو به قوت تبدیل کنیم...
نمونه همون فرصتهایی که به تهدید تبدیل شد
یک مسئله وجود دارد و ان اینست که بشار اسد چه سقوط کند و چه بماند در هر صورت به ضرر ایران است چون اگر سقوط کند ایران یک متحد مهم را از دست میدهد ولی اگر بماند مشکل بزرگتری بوجود می اید و ان اینکه با تصاویری که اکنون از سوریه پخش میشود معلوم شده که این کشور تقریبا به ویرانه ای تبدیل شده و تلی از خاک از آن بجا مانده که همه متفق القول هستیم که هزینه باسازی این ویرانه را قرار نیست کسی جز دولت بخشنده ایران بدهد و این میسر نیست مگر با صرف هزیمه چند ملیارد دلاری از سوی ایران پس در هر حال عاقبت ضرر اصلی به ما میرسد.
دوستان ،اگر ما هم مثل آمریکایی‌‌ها به فکر منافع باشیم چه فرقی با اونا داریم؟ دقیقاً فرق ما با اونها اینکه قبل هر کاری بایستی رضای خدا رو در نظر بگیریم ،ما ایمان داریم به اینکه بایستی جواب کارهامونو پس بدیم
اى نظر دهنده هاى جاهلى كه عليه دولت سوريه نظر داديد اولا انقدر سايت هاى و خبرگزارى هاى معارض جريان مقاومت و ايران رو ملاك قرار نديد مثل بى بى سى و... خودتون هم عقلتون رو و مطالعاتتون رو درباره تاريخچه دولت بشار و بدرس بالا ببريد ، خواهيد فهميد كه چه خدماتى به ايران و جريان مقاومت كردند ثانيا درسته كه بايد يه سرى اصلاحاتى در كشور سوريه اتفاق بيفته ولى اصلا صلاح نيست دولت حاكم سقوط كنه چون قطعا بعدش نوبت به ايران ميرسه . آدمهاى بى خرد تمام رسانه هاى استكبار زوم هستن توى كشور سوريه و از كاه كوه مى سازند و اخبار كذب صادر مى كنند و ما هم باور ميكنيم به همين سادگى . اونا اگه دل سوز مسلمونا بودند سراغ چند هزار كشته مسلمان ميانمار مى رفتد. حالا ديدي  
لطفا مقاله ای در ارتباط بامنافع ملی و منافع نظام بنویسید. ایا این دوتا با هم فرق دارند؟ ایا منافع ملی را جای منافع نظام جا نمیزنیم؟
اصلا به ما چه كه در سوريه چي ميگذره ؟خيلي زرنگ باشيم بفهميم ايران چي ميگذره شاهكار كرديم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
جالبه که با اینکه در مطلبتون به دلیل حمایت ایران از سوریه تلویحا اشاره کردین؛ هنوز هم بیشتر دوستانی که کامنت میدن، موضوع را نگرفته اند. آی ایهاالناس ،نظام اگر بخواد سر پا بمونه باید جنگ رو توی همنون سوریه نگه داره که این کارهم با پشتیبانی از سوریه داره انجام میده.
ولی نکته خیلی از مردم اینه که اصلا نمی خوان نظام باقی بمونهههههههه (لطفا به جدا بودن نظام و ایران در صحبت های بالادستی هم توجه کنید)
به نظر میرسد هم نویسنده مقاله و همبعضی از افراد که نظراتشون بی اساس هست متوجه نیستند که رژیم صهیونیستی پشت پرده تحولات سوریه قرار دارد و لازم است از هوشیاری بالای بر خور دار باشیم شما ببینید این کشور کوچک برای حفظ خود قدرتهای بزرگ و کشورهای به ظاهر مسلمان را بسیج کرده اما ما حق نداریم برای جبهه مقاومت در مقابل صهیونیست اقدام کنیم واقعا چقدر بی انصاف تشریف دارین ؟
امنیت ملی ما زمانی تامین میشود که برای همه شهروندان ایرانی ارزش یکسان قائل باشیم ومردم خود را به شهروندان درجه یک ودو تقسیم نکنیم به همه مردم به صرف ایرانی بودن فارغ ازگرایشات مذهبی و حزبی وگروهی و طایفه ای احترام بگذاریم واجازه دهیم همه دراداره مملکت شرکت کنند نه اینکه همه را برانیم تا جای خودمان باز شود وان وقت انتظار داشته باشیم انها همان چیزهایی رابگویند که ما میخواهیم
متاسفانه با این سیاستهای غلط چند سال اخیر تمام دنیا را برعلیه خودمان بسیج کرده ایم و این یعنی خواسته آمریکا ودشمنان وبا این سیاست اگر ادامه دهیم مطمئن باشید در چند سال آینده کسی جرات اظهار شیعه بودن را نخواهد کرد پس بهتر است سیاستمداران ما راهی را پیش بروند که در صورت سقوط سوریه که بسیار قابل پیش بینی است حرفی برای گفتن داشته باشند واین را بدانند که با پنهان کاری مسائل فقط صورت مساله را عوض می کنند
من نوعی اون قدر از این دولت مردان ایرانی دروغ شنیدم در امار ها در تورم هر کدامشان ساز خودشان را میزنند یک وزیر یک حرفی میزنه اون یکی میاد تکذیب میکنه اصلا من موندم حرف کدامشان را باور کنم روزنامه کیهان عکس پسر بچه اعدامی را در روزنامه اش میاندازه میگه مخالفین سوریه این پسر را دار زدند ولی دروغ بوده این عکس مال دوسال پیش بوده . دیگه من اعتمادی به اخبار رسانه ها ندارم.
ماشاءالله هممون کارشناسیم.ولی نهایتش اینه که به طور ناشناس کامنت میذاریم تایید میکنیم یا رد میکنیم چه سود؟؟بعد همه دستاوردهای مهمی که داشتیم به لطف کاردانی سران باید نگران حمله به مرز های غربی هم باشیم
آقاي تابناك تو كه توقع معذرت خواهي دانشجويان از رهبري در باره سفارت انگليس رو داري ،‌چرا نظر رهبري را بيان نمي كني و فقط تحليل خودت را مي گي؟
موقعی که صدا و سیما حقایق رو نشون نمیده و تصاویر بی ربط و غلطی رو نشون میده همین میشه دیگه
خیلی جالبه هر جا غربی ها و اعراب مرتجع و ترکیه عضو ناتو جنگ راه می اندازند و امریکا توسط اعوان وانصارش در منطقه خواهان بلعیدن همه کشورهای دنیاست عده ای ایرانی یا بنام ایرانی بلافاصله به طرفداری از غربیها موضع گیری می کنند . ننگ برای ایرانیهایی که طرفدار منافع غربی باشند؟!! کامنت ها هم بخوبی این مسئله را نشان میدهد. اینها یا ایرانی نیستند یا اگر هستند آگاهانه یا ناخود آگاه دشمن ایران واسلامند . به قول شاعر :
من از بیگانگان هرگز ننالم .... که هرچه کرد با من آن آشنا کرد
مرگ بر دوستان نادان و دشمنان دانا
بعد از 34 سال رهایی از دیکتاتوری شاه حالا مجددا عده ای به طرفداری از امریکائیها که حامیان اصلی شاه بودند همان شاهی که بحرین را از از ایران جدا کرد و استقلال بحرین را در سال 1349 به رسمیت شناخت و ننگ وطن فروشی را برای چندمین بار ثابت کرد . ایرانیان ماهواره ای که از خود نظری ندارند و یا می پندارند که آسایش در گرو رابطه نوکر واربابی با امریکاست.در زمان کودتای امریکایی 28 مرداد همین نوکر صفتان و خائنین به وطن بودند که با یک وعده آبگوشت به خیابانها ریختند وجاوید شاه گفتند.
مانباید مانندکمونیستهابه هدف وسیله راتوجیه میکندمعتقدباشیم فرض بگیریم اسددرزمان 8 سال جنگ به ماکمک کردآیااین دلیل خوبی است تاازکشتارمردمش حمایت کنیم؟مولای ماعلی است واویک جوانمردبودمانبایدنامردباشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها