بازدید 23904

سلفی ها حمام خون راه می اندازند

کد خبر: ۲۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۹ 08 August 2012
سلفی ها و گروه های افراطی دیگر همانند القاعده که از سوی غرب و عربستان حمایت می شوند،‌ در صورت به قدرت رسیدن در سوریه حمام خون راه خواهند انداخت و این خطری است که باید مانع آن شد. 

به گزارش شبکه ایران این سخنان را " یوگنی پریماکف"، نخست وزیر پیشین روسیه در مصاحبه با " راسیسکایا گازه تا " چاپ مسکو گفت و افزود: دولت روسیه باحمایت ازدولت قانونی بشار اسد'در سوریه موضع صحیحی را اتخاذ کرده است.

پریماکف با اشاره به یامدهعواقب ناگوار روی کار آمدن مخالفان دولت سوریه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در میان مخالفان دولت سوریه شمار زیادی عوامل افراط گرا و تروریست وجود دارند، اظهارداشت: اگر گروه های مسلح مخالف دولت سوریه بر دولت 'بشار اسد' غلبه کنند، سرکوبی اقلیت های مذهبی شروع خواهد شد.

این کارشناسان برجسته امور خاورمیانه روسیه گفت: در آن صورت در سوریه ممکن است نه فقط علویان که درصد قابل توجهی از جامعه سوریه را تشکیل می دهند بلکه گروه های مذهبی دیگر هم مورد سرکوبی و آزار قرار می گیرند.

نخست وزیر اسبق روسیه با اشاره به ماهیت افراط گرایانه بخش قابل توجهی از مخالفان دولت سوریه وحضور سلفی ها واعضای القاعده درمیان آنها خاطرنشان کرد: همه کسانی که با مخالفان دولت سوریه همراهی نمی کنند و افکار آنان را نمی پذیرند به شدت سرکوب خواهند شد.

پریماکف خاطرنشان کرد: به رغم ادعاهای غرب که از مخالفان دولت سوریه به بهانه برقراری دمکراسی دراین کشور حمایت می کند، در صورت پیروزی گروه های مسلح غیرقانونی، این کشور روی ثبات ، آرامش و دمکراسی را نخواهد دید.

وی افزود: موضع روسیه در قبال سوریه که از نظام این کشور حمایت می کند تنها موضع صحیحی است که می توان در قبال سوریه اتخاذ کرد.

پریماکف خاطرنشان کرد: اگر نخست وزیر یا وزیر خارجه روسیه بودم همین موضع را در قبال سوریه اتخاذ می کردم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان