بازدید 5039

نشست بررسي فقهي تغيير جنسيت

کد خبر: ۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۰ 04 December 2007

نشست علمي بررسي فقهي و حقوقي تغيير جنسيت به همت گروه حقوق مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، امروز سه‌شنبه 13 آذر ماه برگزار مي‌شود.

به گزارش مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، در اين نشست حجت‌الاسلام محمد مهدي کريمي نيا، معاون پژوهشي مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي در رابطه با تغيير جنسيت از نظر فقهي و حقوقي سخنراني مي‌کند.

نشست علمي «بررسي فقهي و حقوقي تغيير جنسيت» امروز سه‌شنبه 13 آذر ماه ساعت 6 بعد‌ازظهر در تالار مؤسسه آموزشي و پزوهشي امام خميني (ره) در قم برگزار مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اين كنفرانسي كه تشكيل شده تحت عنوان بررسي فقهي و حقوقي تغيير جنسيت .بواسطه اينكه موضوع جديدي است و نظريات جديدي طرح ميشود اهميت خوبي دارد .ليكن اين عنوان از ابتدا عنوان درستي براي اين كار نبود . در واقع تا آنجا كه من اطلاع دارم جنسيت واقعي فرد تغيير نمي كند .بلكه جنسيت واقعي فرد كه مخفي و پوشيده است و فرد هم در عمل رفتار جنسيت واقعيش را بروز ميدهد كه اين رفتار بر خلاف جنسيت ظاهري آن است ،با عمل جراحي آشكار ميشود .بنابراين بهتر است اين اسم گذاري تغيير پيدا كند و بنام واقعي عمل كه كشف و ظاهر سازي جنسيت اصلي است ، تغيير يابد .تغيير جنسيت عنوان نفرت زائي است كه به خاطر اين اسم خيلي ها ندانسته از چنين اشخاصي متنفر مي شودند.درحاليكه اين وضعيت يك نوع بيماري است .مثل اين مي ماندكه بچه اي با يك عضو اضافي مانند كليه اضافي و يا دست و پاي اضافي به دنيا بيايد.چنين افرادي با يك جنسيت اضافي و ظاهر ي به دينا آمده اند كه در گذشته علم پزشكي اين وضعيت را نمي شناخت و در دهه هاي اخير شناخته است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار