بازدید 3053
جعفرپور:

خبرنگاری، رسالت پیامبران است

کد خبر: ۲۶۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹ 06 August 2012
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، خبرنگاران را رابط میان مردم و مسئولان دانست و برای آنها رسالتی همچون پیامبری تعریف کرد.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خانه ملت، با تبریک روز خبرنگار گفت: کار خبرنگار، شعبه‌ای از رسالت است، زیرا او باید حامل پیام و خبر از منبع خبر به مردم و مسئولانی که نیازمند دریافت آن اطلاعات هستند، باشد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با تشبیه کار خبرنگاران به پیامبران، افزود: اهالی رسانه باید به دقت اخبار را از مرجع و منبع تولید دریافت کنند و با کمال صداقت آن را در اختیار مخاطبان پیام قرار دهند و در واقع خبرنگار با درست و صحیح انجام دادن این کار، واسطه و حامل برقراری ارتباط بین مردم و مسولان و برعکس خواهد بود.

وی با اشاره به حساسیت کار خبرنگاران توضیح داد: با توجه به اینکه عموم مردم به مسئولان دسترسی ندارند، خبرنگار این وظیفه بزرگ را بر عهده گرفته تا بتواند بین این دو بخش مهم جامعه، یعنی مسئولینی که مدیریت می کنند و مردمی که از مدیریت بهره‌برداری می کنند، به عنوان یک مخبر صادق نقش‌آفرینی کند.

جعفرپور با بیان اینکه خبرنگاری باید جزو حرفه‌های پرخطر محسوب شود، ادامه داد: اهالی رسانه مدام در معرض اخبار و واقعیت‌هایی از جامعه قرار دارند که گاه تلخ است و به همین دلیل، این مساله می‌تواند برای آنها فشارهای عصبی و روانی به همراه داشته باشد و البته انتقال اخبار و پیام‌های مثبت برای مردم نیز در روحیه آنها تاثیر خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاری نیازمند وجدان بیدار، توجه کافی و دقت لازم درمورد اتفاقات جامعه است و بر این اساس، باید جایگاه خبرنگاران گرامی داشته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:تامین نیازهای مادی، روزمره و معیشتی می‌تواند تاثیری مستقیم در بهتر ایفا شدن وظایف خبرنگاری داشته باشد و مسئولان و مدیران جامعه باید تا حد امکان، این شرایط را به نحو مطلوب برای خبرنگاران سامان دهند.

محمود صارمی، ۱۷مردادماه سال ۷۷ به دست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید و پس از آن شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت او را به نام روز خبرنگار نامگذاری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر