بازدید 34474
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

شایعات و ادعاها درباره گروگان‌های ایرانی در سوریه

ادعاهای مطبوعات غربی درباره گروگان‌های ایرانی در سوریه، دردسر مشاور اوباما بر سر موضوع ایران، بازنگری در مقررات روادید با ترکیه در آستانه برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها، سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان و به دست آوردن نخستین مدال طلای ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 06 August 2012
ادعاهای مطبوعات غربی درباره گروگان‌های ایرانی در سوریه، دردسر مشاور اوباما بر سر موضوع ایران، بازنگری در مقررات روادید با ترکیه در آستانه برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها، سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان و به دست آوردن نخستین مدال طلای ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با گذشت بیش از دو روز از گروگان‌گیری ۴۸ زائر ایرانی در سوریه، انتشار اخبار ضد و نقیض درباره این رابطه در مطبوعات غربی ادامه دارد. در این میان، این شایعه که افراد دستگیر شده، نه مردم عادی، بلکه نظامی بوده‌اند، مورد توجه این مطبوعات قرار گرفته است؛ برای نمونه، «لس آنجلس تایمز» با استناد به یک ویدئوی پر حرف و حدیث که توسط شبکه خبری «العربیه» منتشر شده، عنوان کرده که افراد به گروگان گرفته شده در سوریه، اعضای واحدهای نظامی و اطلاعاتی ایران بوده‌اند که به دولت اسد یاری می‌رسانده‌اند. این در حالی است که ایران با تکذیب پی در پی این موضوع، تأکید کرده که این افراد، زائرانی بوده‌اند که در سفر زیارتی خود به سوریه گروگان گرفته شده‌اند. 


به هر حال، این ویدئو که بهانه خوبی برای فضاسازی‌های ضدایرانی در اختیار رسانه‌های غربی گذاشته، از روز گذشته تاکنون در میان اکثر قریب به اتفاق این رسانه ها مورد اشاره قرار گرفته است.

روزنامه «واشنگتن پست» از دردسری که به دلیل همکاری با یک شرکت طرف تجاری با ایران برای یکی از دستیاران باراک اوباما پدید آمده، خبر داده است. به نوشته این روزنامه، «دیوید پلوف»، یک مشاور ارشد کاخ سفید که در سال ۲۰۰۸ مدیریت کمپین انتخاباتی اوباما را بر عهده داشت، در سال ۲۰۱۰، صد هزار دلار را از یک شرکت طرف تجاری با ایران برای انجام سخنرانی دریافت کرده است. این شرکت، شرکت مخابراتی «ام.‌تی.‌ان» آفریقای جنوبی بوده که این مبلغ را برای انجام دو سخنرانی در نیجریه به پلوف داده است.
اکنون به دلیل ارتباط این شرکت با ایران، پلوف و کل دولت اوباما در آستانه انتخابات در معرض انتقاد قرار گرفته‌اند.

اما با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران، اخبار مربوط به متن و حاشیه این اجلاس نیز کم کم افزایش پیدا می‌کند. امروز، «تودی زمان» ترکیه در مطلبی در همین باره، از لغو موقت مقررات بی‌نیازی به روادید میان ایران و ترکیه خبر داده است.

این روزنامه، این کار را بخشی از تمهیدات امنیتی در نظر گرفته شده از سوی ایران برای اجلاس عدم تعهد دانسته است. با این حال، از روز یکم سپتامبر و پس از پایان این اجلاس، مقررات روادید بار دیگر به حالت سابق بازخواهد گشت. 


روزنامه «دیلی استار» لبنان از سفر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به لبنان و برنامه وی برای دیدار با مقامات این کشور خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، جلیلی در سفر خود ـ که امروز انجام می‌شود ـ به همراه دیدار با مقامات عالی‌رتبه لبنانی، درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه با آنها گفت‌و‌گو خواهد کرد.

بنا بر گزارش دیلی استار، جلیلی افزون بر «میشل سلیمان»، رئیس جمهور، «نبیه بری» سخنگوی دولت، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر و «عدنان منصور»، وزیر امور خارجه، با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز دیدار خواهد کرد.

در پایان، در مطلبی مربوط به المپیک، روزنامه انگلیسی «گاردین» خبر کسب نخستین مدال طلای ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ توسط حمید سوریان را منتشر کرده است. این روزنامه اشاره کرده که سوریان، کشتی‌گیر ۲۶ ساله ایرانی، پس از شکست «روشن بایراموف»، حریف آذربایجانی خود توانست نخستین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را به دست‌ آورد.
گاردین در مطلب خود به مسابقات دیگر ورزشکاران ایرانی و نتایج به دست‌ آمده از سوی آنان نیز اشاره کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۷
منون دلاور که نام ایران را سربلند کردی.
چرا ایرانیان ربوده شده در سوریه در موقعیت بسیار بد به سوریه رفته اند چرا از آنها محافظت شدید نشده خیلی عجیبه تو این وضعیت بد امنیتی یهمچین اشتباه بزرگی فقط بعلت بی برنامگی میشه
جدا الان موقع مناسب سفر زیارتی سوریه بود؟
درود بر حميد سوريان، قهرمان باوقار جمهوري اسلامي ايران
آخه تو وضعیت خراب سوریه زائران ایرانی اون جا چه می کردند؟
ماشاالله به پهلوان حمید سوریان ...هزار ماشاالله
زنده باد ایران زنده باد سوریان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار