بازدید 2586

خروج مدیر عامل بانک ملت از فهرست تحریم‌ها

به دنبال برگزاری دادگاه رسیدگی به شکایت بانک ملت ایران علیه تحریم های اروپا توسط دیوان عدالت اروپایی، شورای اتحادیه اروپا پیش از صدور حکم دادگاه مدیرعامل این بانک را از فهرست تحریم های خود خارج کرد.
کد خبر: ۲۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶ 04 August 2012

روزنامه تایمز هند طی گزارشی اعلام کرد شورای اتحادیه اروپا مدیرعامل بانک ملت ایران را از فهرست تحریم های خود خارج کرد.

به گزارش فارس، بانک ملت ایران که بانکی خصوصی است به همراه مدیرعامل وقت خود، علی دیوان دری در جولای 2010 به اتهام مشارکت در برنامه های هسته ای ایران تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

به گزارش فارس این روزنامه هندی در متن خبر خود علی دیوان دری را مدیرعامل سابق بانک ملت ایران معرفی کرده است که این جمله صحیح نیست و وی از سال 1383 تاکنون مدیرعامل بانک ملت است.

یک شرکت هندی مستقر در لندن از جانب علی دیوان دری و  بانک ملت ایران علیه این ها به دیوان عدالت اروپایی شکایت کرده اند. پس از طی فرآیندی طولانی دو طرف در می 2012 در دادگاه دیوان عدالت اروپایی حضور یافتند و به ارائه توضیحات در مورد غیرقانونی بودن تحریم های اروپا با توجه به خصوصی بودن بانک ملت پرداختند.

شورای اتحادیه اروپا پس از برگزاری این دادگاه و پیش از آن که حکم دادگاه صادر شود اقدام به خارج کردن دیوان دری از فهرست تحریم های خود کرد. در عین حال بانک ملت ایران همچنان تحت تحریم اروپا قرار دارد.

بر اساس این گزارش شورای اتحادیه اروپا در نامه ای به شرکت هندی وکیل دیوان دری(زایوالا اند کو) تصریح کرده است این شورا تصمیم گرفته است دیوان دری را از فهرست افراد تحت تحریم خود که در سال 2010 ارائه شد خارج کند.

کارشناسان حقوقی تاکید می کنند شورای اتحادیه اروپا بر اساس قوانین بین الملل نمی تواند افراد و اشخاص غیر دولتی را تحت تحریم های خود قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار