بازدید 22560

حاشیه‌های عجیب و غریب سفر «رامنی» به سرزمین‌های اشغالی

سفر میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، در حالی به پایان رسید که حاشیه‌های این سفر و اظهارات غیرمعمول رامنی، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ از دفاع از استقرار بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گرفته تا اظهارات نژادپرستانه ضدفلسطینی.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱ 01 August 2012
سفر میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، در حالی به پایان رسید که حاشیه‌های این سفر و اظهارات غیرمعمول رامنی، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ از دفاع از استقرار بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گرفته تا اظهارات نژادپرستانه ضدفلسطینی.

به گزارش «تابناک»، توجه شدید رسانه‌ای به سفر میت رامنی از آنجا جلب شد که وی در دیدارش از بیت‌المقدس و در جریان گفت‌و‌گو با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، مدعی شد، بیت‌المقدس باید پایتخت رژیم صهیونیستی باشد و اظهار داشت، وی از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر حمایت می‌کند.

این در حالی است که ادعای پایتخت بودن بیت‌المقدس که از سوی رژیم صهیونیستی مطرح شده، هیچ ‌گاه مورد پذیرش جامعه جهانی قرار نگرفت.

گفتنی است، یکی از مشکلات اصلی که تاکنون بر سر راه مذاکرات اسرائیل و فلسطین وجود داشته، مربوط به شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در شرق بیت‌المقدس بوده است.

دولت آمریکا در دوره اوباما، تلاش داشته با بی‌طرف نشان دادن خود در این موضوع و القای تلاش برای حل بحران در منطقه، ضمن مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در این مناطق، از حمایت از ادعاهای این رژیم درباره پایتخت خودداری کند.

بر همین اساس، سخنان رامنی نه تنها خشم و ناراحتی مقامات فلسطینی را برانگیخت، بلکه در درون آمریکا نیز انتقاداتی جدی را از وی به همراه داشت که اظهارات او را آسیب‌رسان به منافع ملی آمریکا ارزیابی می‌کردند.

اما اظهارات رامنی به همین جا محدود نشده بود. روزنامه «دیلی تلگراف» روز گذشته بخش‌های جالب‌‌تری از سخنان وی را منتشر کرده که موجب شده وی با اتهام نژادپرستی روبه‌رو شود.

به نوشته این روزنامه، رامنی در جمع چهل نفر از سرمایه‌داران یهودی گفته که فرهنگشان، بخشی از آن چیزی است که به آنان اجازه داده در مقایسه با فلسطینی‌ها، از نظر اقتصادی موفق‌تر باشند.

رامنی در این رابطه گفته: «وقتی شما به اینجا می‌آیید و برای نمونه، به تولید ناخالص داخلی نگاه می‌کنید که در اسرائیل حدود ۲۱۰۰۰ دلار است و آن را با تولید ناخالص سرانه در سرزمین‌های فلسطینی مقایسه می‌کنید که نزدیک ۱۰۰۰۰ دلار است، متوجه تفاوتی شدید در پویایی اقتصادی می‌شوید».

رامنی افزود: تاریخ اقتصادی این نظریه را بیان می‌کند که همه تفاوت‌ها ناشی از فرهنگ است. وی اظهار داشته، دستاوردهای اسرائیلی‌ها نشأت گرفته از قدرت فرهنگی آنهاست و عوامل دیگر دخالت کمی در آن دارند.

این اظهارات با واکنش مقامات فلسطینی روبه‌رو شده، به گونه‌ای که «صائب عریقات»، از مقامات ارشد دولت فلسطین در اظهارنظری جالب گفته: «این سخنان نژادپرستانه است و این مرد درک نمی‌کند که دلیل نرسیدن اقتصاد فلسطین به توان بالقوه خود، اشغال [سرزمین‌هایش] توسط اسرائیل است».

عریقات ادامه داده: «به نظر من، این مرد فاقد هر گونه اطلاعات، دانش، بینش و فهم از منطقه و مردم آن است... او درباره خود اسرائیلی‌ها هم دانش کافی ندارد. من نشنیده‌ام که هیچ یک از مقامات اسرائیلی درباره برتری فرهنگی سخن بگویند».

افزون بر این، خود روزنامه «دیلی تلگراف» نیز با تأیید نقش آفرینی موضوع اشغال سرزمین بر کاهش قابلیت‌های اقتصادی فلسطین نوشته: بنا بر اظهارنظرهای پیاپی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد فلسطینی تنها در شرایطی رشد خواهد کرد که محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیل برداشته شود.

گفتنی است، واکنش‌های منفی به اظهارات رامنی تا اندازه‌ای بوده که کمپین انتخاباتی وی را به واکنش واداشته تا اعلام کنند، سخنان رامنی اشتباه بازتاب داده شده است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۹
خود شیرینیها برای بدست اوردن قدرت است .سگ زرذ برادر شغال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
با رامنی کاری ندارم گور پدرش ولی راست گفته که پویایی اقتصاد رابطه مستقیم با فرهنگ اون ملت داره.به اقتصاد بیمار خودمون نگاه کنین و یه نگاه کوتاه به فرهنگ خودمون بکنین می بینین که رابطه مستقیم داره.
حرف رامنی کاملا چرت بوده ولی با نژادپرستی مرتبط نمیشه چون فرهنگ یک موضوع اکتسابیه نه نژادی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
توهین کردن به یک ملت
مسخره کردن ان ملت
گرفتن زمین ان ملت
کجاش موضوع فرهنگی است؟؟؟؟
این نامزد ریاست جمهوری امریکا نشان دادن که کاملا مردی بی فرهنگ و نادان است حتی سر سوزنی از الفبای سیاست سر رشته ندارد
با این همه کمکهای مالی بلاعوض که امریکا به اسرائیل میکنه . معلومه که باید اقتصاد بهتری داشته باشه . ای کاش مسلمونها هم درک میکردن که کمک مالی به فلسطین اینده کل مسلمونها رو تامین میکنه
این رامنی خیلی بیسواده .... در انتخابات قورباغه هم نسبت به رامنی شانس بیشتری برای پیروزی داره ....
به خدا پناه می بریم به مردم آمریکا رحم کند از این نخبگانش که نفر دومشان شده و این که دشمنان ما را از بین احمق ها قرار داد خدا به ما رحم کند از مثل گاوی که شاخ دارد و عقل ندارد چگونه با ید تدبیر نمود
این شخص برای اولین بار به منطقه اومده فقط اهداف انتخاباتی داره .شناختی در مورد منطقه نداره منتظر تصمیم گیرهای اشتباهش باشید .اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب بشه هژمونی آمریکا رو از بین میره.
بابا بقرآن این رامنی انگار عقل نداره خدا خدا کنید نیاد بالا اگه بیاد دنیا رو به آتیش میکشه یارو بخدا ازش معلومه چه حیوانیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
رامنی عین جرج بوشه. معلومه که جمهوری خواه ها شمشیر رو از رو میبندند. ولی اوباما واقعا مرموز و سیاسی عمل میکنه و خنجر از پشت میزنه ( خاصیت دموکرات ها بوده و هست) ما از جفتشون خیری ندیدیم. شاید دموکرات ها بیشتر ضربه زدند.
دل آدم به درد می آید که چگونه است که سران مرتجع عرب در اوج حقارت نظاره گر لاطائلات این شرور آمریکایی اند و همزمان برای کشور هایی که از شرف امت عربی دفاع کردند توطئه های کثیف تدارک می بینند درد جانکاه دیگر اینست که یکی از این مرتجعین حقیر درمملکت وحی به عنوان خادم حرمین شریفین ملقب می شود و طیف بزرگی از مسلمانان، ناآگاه مزدوری اورا به راحتی نظاره می کتتد و لب فرو می بندند. سران مرتجع عرب درست از زمان پیروزی انقلاب در جبهه کثیف ترین دشمن مردم ایران به نفع او و به ضرر بخشی از مسلمانان بازی کرده اند انقلابی که در اولین روز پیروزیش دشمن تا دندان مسلح آنان را از ایران راند تا قدمی در احقاق حقوق مظلومین عرب بردارد
او گفته است: "تاریخ اقتصادی این نظریه را بیان می‌کند که همه تفاوت‌ها ناشی از فرهنگ است."
اما ما می دانیم که تاریخ فرهنگ این نظریه را بیان می‌کند که رژیم انگلستان و امریکا با انبوهی از مکاریتها در تمام فرهنگهای نه تنها ملاخله رذالت آمیز می کند بلکه فرهنگهای پست و پلشتی را خلق کرده و به برخی از ملتهای مظلوم جهان الغاء می کنند!
این دو رژیم نه تنها بار علمی شعر سعدی شیرازی: "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرينش ز یک گوهرند چو عضوى به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی" در نمی یابند بلکه مفهوم آن را درک نمی کنند اما بزودی ساز و کارهای فرایند تکامل مفهوم این شعر سعدی را توسط دانشمندان جهان به آنان تفهیم خواهند کرد!
هر روز که می گذرد این حقیقت که سران سه قوه آمریکا نوکران سرسپرده و بی اراده اقلیت صهیونیسم کشور خود هستند برای همه جهانیان بیشتر آشکار می شود . ولی اینکه چرا این نوکران بی اراده از سرسپردگی بی چون و چرای خود به این اقلیت ، شرمگین نمی شوند و حسابی را برای بازخواست مردم خود و تاریخ باز نمی کنند یک سری است که می باید توسط مردم آزاده جهان پیگیری و رمز گشایی و رسوا گردد .
دبری نخواهد پایید که این دژ به اصطلاح مستحکم تلمودی بدست دلاوران خدا پرست فروریزد تا این نوکران همه چیز باخته بجز زباله دان تاریخ پناه و پناهگاه دیگری برای خود نیابند .
به نظر من هر کسی هر طور میتونه به این یارو کمک کنه تا پیروز انتخابت شه.من تصورم اینه که بعدها جامع جهانی هم با توجه به گاف های سیاسی که او در عرصه بین المللی دچارش میشه دیگر کشورها از سیاست امریکا به عنوان ابر قدرت حرف شنوی نخواهند داشت
بعضی ها کارهایشان مثال طوطی وار هست یا آدمهای منفی هستند یا از مساییل درک درستی ندارند ویا اینکه افراد خودباخته وخودفروخته می باشند هر موضوعی که نفع کشور باشد رای منفی میدهند وبضرر کشور باشد رای مثبت می دهند که کار دشمنان را انجام می دهند
مردم آمریکا کلی به دمکراسی خودشون مینازن در حالی که چهارتا صهیونیسم رئیس جمهورشونو انتخاب می کنند کجایید جنبش 99 درصدی این یک درصد داره میتازه.
واقعاً برای نخبگان در جامعه آمریکا متاسفم که برای رییس جمهور شدن در بزرگترین ابرقدرت دنیا باید موافقت یک کشور چند هزار کیلومتری با کمتر از ده میلیون نفر را جلب کرد .
امریکا که بزرگ ترین بدهکار به نظام بانکی یهوده باید برن اونجا برای تبلیغات چون نقش لابی های یهودی رو خوب میدونند
چرا اعراب اینقدر ذلیل باید باشند که این چنین خوار امریکا و اسراییل شوند...مگر زندگی چه قدر ارزش دارد که زیر سایه ذلت سپری شود...کجایند اعرابی که مزدور انگلیس نباشند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل