به‌روز شده در: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
تعداد بازدید: ۸۲۴۸۹
تعداد نظرات:
۲۴۸ نظر
روایت جالب وال استریت ژورنال از ایران
باور کلی این است که مسائل اقتصادی در ایران، به بخش زیادی از مردم فشار می‌آورد. در این میان، روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال درباره کسانی گزارش داده است که همچنان از زندگی خود لذت فراوان می‌برند.
کد خبر: ۲۶۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱ - 30 July 2012
برخی صاحب‌نظران تورم را مالیاتی می‌دانند که فقرا به اغنیا می‌دهند. به نظر شما در شرایطی که زندگی از حیث اقتصادی برای بسیاری سخت‌تر می‌شود، چه کسانی از این اوضاع سود می‌برند؟

به گزارش «تابناک»، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی به قلم «بنوئیت فاوکن» تلاش کرده به این پرسش پاسخ دهد و آنچه در ادامه می‌آید، دیدگا‌ه‌های وی در این مورد است.

بنا بر این گزارش، با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم، ایران احتمالا با شدید‌ترین چالش‌های اقتصادی خود روبه‌رو شده است؛ اما این بدان معنا نیست که یافتن میز خالی در رستوران‌های گران قیمت شمال تهران آسانتر شده باشد.

برای مردم اینجا، زندگی به طور عادی در جریان است. آنها از آزادی اجتماعی برخوردارند که در محیط‌هایی سنتی‌تر مانند افغانستان و یا عراق، غیر قابل تصور هستند؛ کفش‌هایی شبیه به کفش‌های لیدی گاگا، روسری‌های شل با طرح‌های خاص و بینی‌های دارای زیورآلات در بین زنان جوان این مناطق قابل مشاهده است.

ثروتمند‌ترین بخش جامعه ایران شامل کارکنان دولت! و افراد دارای سرمایه‌های کلان و کسانی که به ارزهای خارجی دسترسی دارند، کاملا جدای از تورم و کاهش یارانه‌ها زندگی می‌کنند؛ معضلاتی که دیگر ایرانی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

تصمیم دولت این است که دستمزد کارمندان خود را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهد تا تحمل تورم برای آنان آسان‌تر شود. این در حالی است که اگر تورم ۲۱درصد باشد، سرمایه‌های ثروتمندان به سمت اوراق مشارکتی مثل توسعه صنعت گاز جذب می‌شود که سود آن‌ها تا ۲۵ درصد خواهد بود.

در این شرایط، برخی از افراد طبقه متوسط، که سرمایه‌هایی به شکل ارز و یا فلزات گرانبها داشته‌اند، توانسته‌اند ثروت‌های کوچکی برای خود دست و پا کنند. در سر و صدای بازار شلوغ تهران، مردی با فریاد اعلام می‌کند که می‌تواند انتقال ارز (به خارج) انجام دهد، اما برای انتقال تا هزار دلار، درخواست 20 درصد حق کمیسیون دارد. وی درخواست خود را با توجه به نوسانات قیمت ارز توجیه می‌کند.

یک زن چادری از طبقه مرفه ایران، ادعا می‌کند که ماهانه از خرید سکه در بانک و فروش آن در بازار هزار دلار سود کرده است.

از سوی دیگر، آنهایی که می‌توانند واردات انجام دهند، به مال و منال فراوان می‌رسند. یک مشاور تجاری در رستورانی در شمال تهران می‌گوید: «پورشه‌ها ناشی از همین واردات است».

در گوشه‌ای دیگر از تهران، رستوران ایتالیایی بوکا برای یک وعده شام، ۲۵ دلار دریافت می‌کند. این در حالی است که درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه است. در مقابل، افراد با دستمزد کمتر، پول کمتری برای جبران افزایش هزینه‌ها و یا سفته‌بازی دارند.

در جنوب پایتخت، رضا کارگر یک کارخانه پوشاک که شغل خود را از دست داده، مجبور شده است به شغل نظافت روی آورد. با وجود انجام دو کار دیگر و از جمله باغبانی در پارک‌های عمومی، وی می‌گوید هر ماه پس از پرداخت اجاره خانه، برای او سی دلار باقی می‌ماند.

ایرانی‌هایی مانند رضا مجبورند خودشان را با افزایش ناگهانی قیمت‌ها مطابقت دهند. وی می‌گوید من اکنون فقط نان و پنیر می‌خورم. به قول او «در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد».


بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 468
انتشار یافته: 248
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:49 - 1391/05/09
998
556
عوامل این گرانی هابر2 دلیل هست: 1- تحریمهای ظالمانه غرب برعلیه مردم ایران درحالی که خودشون شعار دموکراسی وآزادی بر ملت ما میزنند ولی بیشترین ضربه ها رو بر زندگی روزمره ما میزنند2- عدم مدیریتی مسئولان که یه حرف حسابی رو نمیتونن انجام بدن مثلا چند وقتیه که هی میگن قیمت گوشت مرغ پایین میاد ولی خبری نیست. این آخری ازاون ضربه اش بیشتره یعنی بر سرخود کلاه میزاریم
پاسخ ها
داود
| UNITED KINGDOM |
00:47 - 1391/05/10
کارمند دولت منظور اون دسته از دولتی هائی است که توی راس دولت کار می کنند از جمله مشاورا و معاونا و این قبیل افراد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:08 - 1391/05/10
چه كساني از زندگي لذت ميبرند؟ 1- سه هزار ميليارديها و اقوام و مشابهان آنها . 2- مديران ارشد و مياني و خورده پا و انواع و اقسام مديريتها كه شمع بيت المال هيچ ؛ به . . . . . هم رحم نميكنند. 3- متمولين و سرمايه گذاران در امارات و دبي ( همان مرفهان بي درد ) . 4- خلافكاراني كه هرج و مرج را ارزوي دست نيافتي ميپنداشتند. ( اگر شرف چاپ كن؛ اگر هم نميتوني ؛ همين قدر كه خوندي كافيه .)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:31 - 1391/05/10
نه جانم، در ايران هيچكس از زندگي لذت درست و حسابي نميبرد. حتي پولدارها هم جاي زيادي براي لذت بردن و پول خرج كردن در ايران ندارند. مگر به كشورهاي ديگر سفر كنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:44 - 1391/05/10
دوست عزیز سر منشا تمام مشکلات جامعه ما بی لیلاقتی بعضی دولتمند در بدنه دولت است اعمال قوانین کوتاه مدت در جامعه و لغو انها در دولت بعدی است واقعا چرا.....
نریمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:49 - 1391/05/09
50
3293
آن سر دنیا خارجی ها فهمیدند اینجا چه خبره ولی مسئولین هنوز خودشان را به آن راه می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:30 - 1391/05/09
به بخدا باید تا صبح برا حرفی که زدی مثبت داد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:56 - 1391/05/09
خوب عزیز من مسئولین خودشون از همون طبقه ای هستن که از زندگی لذت فراوان و ما فوق تصور می برن ولی عب نداره اون بالا خدایی هم هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:51 - 1391/05/09
39
1674
کجا درآمد طبقه متوسط ایران حدود هزار دلاره آخه؟ چرا چرت میگن اینا همش؟!در ثانی، چرا راه دور میری عزیز من؟! بیا همین رستوران برج میلاد رو بگو...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:58 - 1391/05/09
واقعا چشام گرد شد !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:06 - 1391/05/09
این آمریکایی ها فکر میکنند دلار هنوز 500 تومنه :))
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:42 - 1391/05/10
دلار رو به نرخ دولتی حساب کردن یعنی درآمد طبقه متوسط ایران حدود پانصد، ششصد هزار تومان گفتن که درسته
ناشناس
| UNITED STATES |
12:36 - 1391/05/10
دلار دولتی 1226 تومنه یعنی هزار دلار میشه یک میلیون و دویست وبیست شش هزار تومن ! طبقه متوسط و کارمندان عمدتا کمتر از یکمیلیون دریافت میکنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:51 - 1391/05/09
18
1285
" درآمد معمول طبقه متوسط ایران حدود هزار دلار در ماه است."
اصلاح می شود:
درآمد معمول طبقه متوسط ایران با توجه به دلار 2000تومنی 250دلار در ماه است.
پاسخ ها
هرکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:27 - 1391/05/09
عزیزم ایشون فرمودن طبقه متوسط 1000 دلار،حالا میشه حدود 1.800-2 میلیون

به نظرت کسنی که زیر 1 میلیون حقوق می گیرن میشن طبقه متوسط !!؟
پس کسانی که ماهانه 6-10 میلیون حقوق می گیرن جزو کدوم طبقه حساب می شن !!؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:23 - 1391/05/09
من کسی و میشناسم از کارفرما های مترو هست و ماهی 21میلیون حقوقشه!!!!!بابای طفلک من 700حقوق بازنشتگیشه:(((
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:53 - 1391/05/10
700 که خوبه من پدرم فوت شده و به مادرم فقط 430 هزارتومن مستمری میدن
هموطنی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:06 - 1391/05/10
باز خوبه حقوق بازنشستگی پدر شما 700 تومنه. بابای من که الان مشغول کاره با همه شب کاری ها و اضافه کاری هاش 700 تومنه اخوی
علی از کرج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:59 - 1391/05/10
پدر من 76 سالشه قدیم کشاور بوده و بیمه نداشته پارسال تونستیم با قانون 10 سال بیمه بازنشسته اش کنیم. در ماه حقوق 10 روز رو بهش میدن. کلا ماهی 140 هزار تومان حقوق میگیره
هموطن بوشهری
| UNITED KINGDOM |
16:19 - 1391/05/10
من تو یه شهر کوچیک هستم پدرم فوت شده هیچ درآمدی هم نداریم فقط کمیته امداد هر دوماهی یه بار 30 هزار تومن بهمون میده!!! مامانم قبلا میرفت تو مزارع به عنوان کشاورز روزی فقط 12000 تومن بهش میدادن صبح ساعت5! میرفت و ساعت 2بعدازظهر میومد تو آفتاب داغ جنوب و سرمای خشک(جنوب سرماش خیلی تیزه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:53 - 1391/05/09
23
1473
تابناک خطری می نوسی. فیلتر میشیا!! کی گفته وضع مردم بده. خیلی هم خوبه. کلا همه چیز آرومه و مردم دارن از زندگیشون و پیشرفتهای روز افزون استفاده می کنن. باور نداری به اخبار صدا و سیما مراجعه کن!!!!
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:35 - 1391/05/10
صدا سیما وقت نمیکنه بدبختی فقر و رکود اقتصادی و .... انگلیسو کامل نشون بده . چجوری طفلک وقت کنه آرامش ایرانو نشون بده :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:59 - 1391/05/10
انگلیس رو خوب اومدی تازه این المپیک رو هم ملکه انگلیس النگو هاشو فروخته تونسته برگزار کنه!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:32 - 1391/05/10
اوف اوف دمتون گرم، انگليس و ملكه رو شاهكار اومدين :))))
فرعون زمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:42 - 1391/05/10
حالا از ملكه ي انگليس كه بگذريم، به قول اسماعيل فلاح، ميليون ها نفر بخاطر مشكلات اقتصادي، از شركت در مراسم افتتاحيه ي المپيك لندن جاماندند! (افتتاحيه اي كه ظرفيتش فقط 80 هزار نفره، فكر كن؟ ما چه استعداد هايي رو توي كشور داشتيم و فرستاديم لندن!!!)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:54 - 1391/05/09
12
1034
الان رادیو ورزش داره مسابقه قهرمانان ما رو پخش میکنه اما تلویزیون خوابه!!!!
حق پخش تلویزیونی رو با پول بیت المال خریدن و فقط شبکه ورزش که چند درصد از مرذم فقط دارند این مسابقات رو پخش میکنه
خدا وکیلی با این مسئولین ما نیازی به دشمن نداریم
تابناک خدا ازت نگذره اگر نظر منو سانسور کنی
پاسخ ها
هموطن بوشهری
| UNITED KINGDOM |
16:22 - 1391/05/10
جالب اینجاست که اینجا تو استان بوشهر هنوز شبکه ورزش نیومده انگار حق پخش برنامه های المپیک رو خریدن واسه شبکه ورزش که فقط آقای... تو تهران بتونه راحت ببینش البته خیالی نی ماهواره که هست ما از اونجا میبینیم بعد هم میگن چرا مردم میرن سراغ ماهواره...
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:55 - 1391/05/09
5
321
دم اين آقا رضا گرم
گل گفتي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:55 - 1391/05/09
651
46
حالا شما این گزارش رو انتشار دادین که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:59 - 1391/05/09
دنبال کسایی بودن که احیانا خدایی نکرده از زندگی لذت فراوان نمی برن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:13 - 1391/05/10
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:57 - 1391/05/09
12
651
توی این کشور دزدها ورانت خوارها و کسانی که از زیر مالیات دادن فرار میکنند بیشترین بهره را از منابع این کشور بدست می آورند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:00 - 1391/05/09
10
506
روتمندترین بخش جامعه ایران شامل کارکنان دولت!
قشر متوسط در ماه 2000 دلار حقوق میگیره!؟؟! پس من که ماهی 800 تومان میگیرم قشر به حساب نمیام فکر کنم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:07 - 1391/05/09
چرا البته که قشر به حساب می ایی اما قشر بد بخت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:07 - 1391/05/09
خوب می گیری ها! کجا کار می کنی؟ نیرو نمی خواد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:52 - 1391/05/09
خوش به حالت من معلم با مدرک ليسانس 600 هزارم نميگيرم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:42 - 1391/05/10
ماکتابداران بامدرک لیسانس ماهی 400000هزار تومان می گیریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:00 - 1391/05/10
قشر جیب خالی، مثل منه فلک زده که هفتم برج به زن و بچه می گم پول ته کشید 23 روز با ندارم بسازید. یعنی حق تاکسی سوار شدن ندارید، حق مریض شدن ندارید، حق میوه خوردن ندارید، حق تفریح ندارید و...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:23 - 1391/05/10
منم با مدرک لیسانس با 40 ساعت اضافه کاری حدودا 600 هزار تومان دریافتیمه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:04 - 1391/05/10
منه دامپشک با مدرک دکترا دارم 600 تومن میگیرم بازم شما با لیسانست داری خوب میگیری!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:16 - 1391/05/10
منم دارم از دانشگاه دولتی یکی از شهرستانها ماهی 300 بدون بیمه و پاداش و اضافه کار می گیرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:01 - 1391/05/09
5
202
راست میگه وجود ندارد
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:16 - 1391/05/10
خوبه شماها کار دارید من با لیسانس برق و یک دختر الان 3 سال دنبال کارم. من جزو کدوم دسته ام؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
16:03 - 1391/05/09
17
683
در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:33 - 1391/05/10
نه تو آمریکا وجود داره بابا غوری!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:07 - 1391/05/10
نمیدونم چرا هر چی ما از این وضع انتقاد میکنیم بیضیا سریع اسم آمریکا رو میارن عدالت تو امریکا به خودشون مربوطه.ما داریم از کشور خودمون حرف میزنیم که همش دم از عدالت اسلامی میزنیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:39 - 1391/05/10
چون تو آمریکا نیست اینجا هم نباید باشه؟ مگه اونا مسلمونن؟ ما ادعای اسلام داریم و مبنای بسیاری از تعاملاتمون عدالته. شما از عدالت اجتماعی بدت میاد؟
امیر حیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:04 - 1391/05/09
13
374
به نظر من خیلی هم زیبا روایت کرده وبیشتر آنها واقعیت دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:07 - 1391/05/09
7
308
أيشان ١٠٠٠ دلار سابق را گفت ند نه الان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:00 - 1391/05/10
من يك سال پيش رفتم تركيه.يكي از كسبه اونجا از من در مورد كار و حقوقم پرسيد .گفتم 1500 دلار حقوق ميگيرم.چشاش گرد شد.ولي اين دفعه اگ برم بايد بگم 750 دلار ميگيرم.خوب به اين ميگن رفاه اجتماعي
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:10 - 1391/05/09
12
273
واقعیت محض ازکشورما...............
پاسخ ها
عامی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:34 - 1391/05/10
البته خیلی هم واقعیت نداشت . اونجا که میگه درآمد قشر متوسط 1000 دلاره معلوم میشه هنوز اطلاعاتش کامل کامل نیست . طبقه متوسط توی ایران فوقش بشه گفت 500 دلار در ماه دارند نه بیشتر .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:14 - 1391/05/09
12
419
من کارمند دولتم اما موندم که ایشون چطور من رو در کنار افرادی با ثروت کلان و دارای ارز خارجی قرار دادند!!!!
من هم مثل اون آقا رضا، بعد از دادن اجاره و قسط دیگه پولی واسم نمی مونه که خرج زن و بچه ام بکنم و از دیدن این همه پورشه سوار و بنز و بی ام و سوار تو خیابون سرم سوت میکشه. وقتی نگاه می کنم که کلی درس خوندم و از صبح تا شب دارم زحمت می کشم اما به خاطر بی عدالتی فقط سهم کوچیکی از سود جایی که توش کار می کنم نصیبم میشه، کلی احساس سرخوردگی می کنم. اینجا فقط کشور شعاره و اون مقاله نویس وال استریت ژورنال از همه جا بی خبر تنها در حد دیده هاش داره مقاله می نویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:51 - 1391/05/09
شما کارمند هستی اما نه از اون کارمندا برادر جان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:56 - 1391/05/09
ببین کارمند دولت ها فرق میکنه- اونا نور چشمی هستن-شمارو نگفت
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:08 - 1391/05/09
من 550 تومن حقوق میگریم 100 تومن اجاره 180 تومن یک قسط 61 تومن هم قسط وام ازدواج بقیشو شما حساب کنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:12 - 1391/05/09
دقت کنید نظور این "کارمند دولت!" است نه این "کارمند دولت".
ناشناس
| UNITED STATES |
00:07 - 1391/05/10
کارمندی را میشناسم که بریز و بپاش کمتر میشود قبول کرد. امسال حداقل دو سفر گردشی خارجی داشته و تازه زن و بچه اش از تورترکیه برگشته اند!
سنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:25 - 1391/05/10
كارمند شهرداري رو مي‌شناسم كه به تازگي يه خونه 700 ميليوني تو قيطريه خريده، خانومش شاسي بلند سوار ميشه... بيا ببين چه خبره، تازه فكرم نكنم از كارمندهاي نورچشمي باشه!
حالا شما حساب كن اوضاع نورچشمي‌ها چيه‌ه‌ه‌ه‌ه‌؟؟!؟!؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:20 - 1391/05/10
سنا جان، بخدا وضع کارمندان این طوری که تو فکر می کنی نیست، مطمئن باش اون از جایی دیگه پول میگیرد که خونه 700 میلیونی میگیره
هموطن
|
DENMARK
|
16:14 - 1391/05/09
11
718
شوربختانه ما هم این فاصله وحشتناک طبقاتی را ؛ در تماسهائی که با ایران داریم ؛ از آشنایان می شنویم .
روزنامه های خارجی هم گزارش میدهند که سال گذشته ایران بزرگترین وارد کننده اتومبیل های میلیون دلاری بود . و بدبختانه این اتومبیل ها از قبل سفارش شده اند و به محض ورود به ایران به صاحبانشان تحویل میشود . حال سئوال اینجاست : این ثروتهای میلیاردی از کجا و به چه طریق بدست آمده است ؟ آیا کنترلی بر روی این افراد هست که روزنامه های خارج کشور می نویسند هزاران اتومبیل میلیون دلاری وارد شده و تحویل خریداران گردیده است ؟
از سوئی همین سایتهای داخل کشور ؛ صفهای طولانی مرغ به قیمت دولتی ( البته بصطلاح دولتی ) را منتشر می کنند که صدها زن و مرد با زبان روزه و زیر گرمای جانکاه 40 ـ 45 درجه ؛ بانتظار ایستاده اند تا شکم شان را سیر کنند .
مگر قرار نبود با تاسیس جمهوری اسلامی فاصله طبقاتی از بین برود ؟
مگر قبل از انقلاب گفته نمیشد که تمام ثروت کشور در اختیار هزار فامیل هست و ما میخواهم ثروتهای ملی را عادلانه توزیع نمائیم و مردم هم برای رسیدن به این آمال جان و مال خود را فدا کردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:57 - 1391/05/09
احسنت هموطن!
یه هموطن دیگه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:59 - 1391/05/09
قربون آدم چیزفهم .اما حضرات خودشونو زدن به کوری.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:12 - 1391/05/09
این حرف حساب واقعا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:54 - 1391/05/10
قربون شکلت، وقتی صحبت از کنترل ثروت میشه، باز همین سایتها صداشون درمیاد که آآآآآآآییی چیکارشون دارید، بذارید ماشین میلیاردی بخرن، به شما چه!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:15 - 1391/05/09
6
316
بخدا رضا راست میکه عدالت وجود نداره
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:16 - 1391/05/09
4
184
این در حالی است که درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه است

هزار دلار دولتی یا ازاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:52 - 1391/05/09
فکر کنم طرف طبقه متوسط را یک چیز دیگر تعریف کرده. با این 1000 دلار یعنی این که بیشتر کسایی که فکر می کنن طبقه متوسط هستند در واقع طبقه ضعیفترند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:17 - 1391/05/09
3
278
در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:17 - 1391/05/09
3
194
درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی 2 میلیون تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:49 - 1391/05/10
بابا یه روزنامه امریکایی گفته جو نگیرتتون وحی نیست
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:17 - 1391/05/09
4
173
"درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه است!!!!!" این یعنی نزدیک دو میلیون تومان! کی به خبرنگار وال استریت ژورنال اطلاعات غلط داده؟ خودش دستشو ببره بالااااا
پاسخ ها
دانش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:06 - 1391/05/09
منو خانمم نزدیک 3 تومن درآمدمونه ولی باور کنید اگه بتونیم اسم خودمون رو طبقه متوسط بزاریم. حتی جرات نمیکنیم یه بچه بیاریم. ماشینمونم زیر 10 میلیون هست. من واقعا نمیدونم مردم راست میگن که با 600-700 تومن یه خونواده رو اداره میکنن یا نه!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:17 - 1391/05/09
3
156
آفرین بر نویسنده اما درامد طبقه متوسط 1000$ نیست!
راستگو
|
SWITZERLAND
|
16:18 - 1391/05/09
1
115
درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه عینی 2 میلیون تومان است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:12 - 1391/05/10
جناب راستگو بله طبقه متوسط نه فقير .
اينجا خط فقر در تهران طبق آمار رسمي حدود 1300000 تومان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:19 - 1391/05/09
1
253
من قبول دارم به خیلی ها داره خوش میگذره الان... انقدر که میگن هیچ جای دنیا مثل ایران نمیشه پول مفت درآورد.
پاسخ ها
ف ف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:29 - 1391/05/10
به همین دلیله که طرح از کجا آورده ای را پیاده نمیکنند و خبری هم ازش نیست , تمام دنیا حساب کتاب داره مثل ایران ..... تو ..... نیست که. اما اگه طرح رئیس جمهور (جمع اوری اطلاعات خانوار) درست اجرا بشه میشه جلوی پول دراوردن الکی رو گرفت البته اگه اونا آقازاده یا وابسته نباشند.
توی هلند یه پزشک ایرانی پول ارثیه اش از ایران به حسابش توی هلند واریز میشه پلیس احظارش میکنه میگه این پول به چه دلیل به حساب شما واریز شده ؟و درخواست مدرک میکنه که پزشک ثابت کنه این پول ارثیه بوده بعد هم پس از ترجمه انحصار وراثت و غیره با عذر خواهی داستان پایان می یابد. اینجوریه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:22 - 1391/05/09
3
322
ببینم چرا اخبار ایران نمیره با "رضا" مصاحبه کنه؟

همش میرن با "استیو" و "جک" و "دیوید" و "کارگران اخراجی پژو سیتروئن فرانسه" و... مصاحبه می کنند. چرا؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:24 - 1391/05/09
1
171
چرا مينويسيد جالب ؟!
اين واقعيت جامعه ماست و متاسفانه فقط شعارميديم و خبري از عمل نيست
و اين بايد براي اين ناعدالتي گريست و گريبان پاره كرد و دعا كردن خداوند خائنان به اين مردم و كشور را نابود نمايد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:26 - 1391/05/09
2
104
این قصه سر دراز دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:27 - 1391/05/09
3
84
پ ن پ
ناشناس
|
GERMANY
|
16:27 - 1391/05/09
1
241
البته باید درباره مسئولان می نوشت

که میلیاردی طلا می خرند - ارز 1226تومانی می گیرند و کیف می کنند - میلیاردی وام می گیرند و پس نمی دهند - خود یا فرزندانشان با میلیونها دلار در حسابهای خارج با پاسپورت اروپایی یا آمریکایی دارند یا زندگی می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:28 - 1391/05/09
1
109
ما هم که داریم این مطلب و میخونیم از زندگیمون خیلی لذت می بریم. خوب شد گفتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:29 - 1391/05/09
6
63
درامد متوسط هزار دلار؟؟
ایشون گزارشش 90 درصد غلط بوده، اینم که بزرگ ترین اشتباهشه!!
هر چند بعید می دونم وال استریت ژورنال همچین گزارش غلطی داده باشه. ای کاش لینک مطلب رو هم می گذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:15 - 1391/05/10
نه دوست عزيز وال استريت ژورنال گزارش غلطي نداده شما در اشتباه هستيد كه فكر مي كنيد زيز 2 ميليون درآمد ميشه طبقه متوسط . بايد بپذيريم كه زيز 2 ميليون فقير است فقير
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:31 - 1391/05/09
1
80
پر بیراه هم نبوده این گزارش تازه خیلی بیعدالتیها هم هست که دیده نشده در این گزارش
طبقه متوسط
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:36 - 1391/05/09
6
107
حرف حساب رو بایستی از خارجی ها شنید. واقعا جای بسی تاسف!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:38 - 1391/05/09
261
29
اقا خودمون هم مقصريم من يک نگهبان با برجي يک ميليون حقوق مي خواستم هيچ ايراني حاضر به انجامش نشد تا يه افغاني پيدا کردم . ما ايراني ها هميشه دنبال راحت ترين کار هستيم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:07 - 1391/05/09
حرف عجیبی می زنید آقا!
حتما می خواستید به اندازه سه میلیون ازش کاربکشید خریدهای منازلتان را هم انجام بده روزهای تعطیل ماشیتن ها را بشوره و البته نظافت راه پله و مشاعات هم فراموش نشه!
این عدد یک میلیون انگار جادویی است مثل نمره بیست که معلمان سابقا می گفتند: "نمره بیست فقط مال خداست".
من خودم هم کارمند (حسابدار) و هم یک نیمچه کارفرما هستم، اکثر ثروتمندان و مدیران به کارگران به شکل برده و ابزار دست (بخوانید دستمال کاغذی) نگاه می کنند و تا شیره جانشان را نکشند رضایت نمی دهند بندرت انسان شریفی پیدا می شود که حق را ادا کند که آن بنده خدا هم قدرنشناس ترین کارگرها به تورش می خورند و از رفتار خوب خویش نتیجه عکس می گیره...!
چرا انگور شیرین همیشه گیر شغال میاد؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:53 - 1391/05/10
نگهبانهای سه شیفته مجمع جهانی اهل بیت رو پرسیدم نصف این مبلغ میگیرن
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:24 - 1391/05/10
اشتباهی منفی دادم
با شما کاملا موافقم این روزها هیچکس دنبال مشاغل سخت نمیره حتی اگه درامدش زیاد باشه همه دنبال یه میز هستن که پشتش بشینن همه دنبال کلاس کارن نه خود کار
وحید
|
UNITED KINGDOM
|
16:41 - 1391/05/09
2
120
کاش حقوق طبقه متوسط در ایران ماهی 1000 دلار بود.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:42 - 1391/05/09
57
21
تابناک جان
نظری ندارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:44 - 1391/05/09
3
267
ایران بهشت دزدها است. دزدی از نوع رانت خوارها،دلالها و در یک کلمه واسطه گری شغل شریف ایرانی با درآمد خوب. تولید هم که قربونش برم جز پفک،چیپس و ماکارونی و شوینده ها دیگه صرفه نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:33 - 1391/05/10
و بهشت سلطان ها................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:45 - 1391/05/09
0
102
اگر طبقه متوسط ماهانه هزاردلار(یک میلیون و هشتصد)درآمد داره پس ببین من تو کدوم طبقه ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:48 - 1391/05/09
1
104
تقریبا همش واقعیت داشت بجز این که کارکنان دولت را جزء طبقه ثوتمند آورده. شاید هم منظورش اوندسته از کارکنان دولت هستش نه اون یکی دسته!!! :-)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:55 - 1391/05/10
و اینکه یک خانوم چادری با خرید سکه!!! یعنی خانوم ماتویی اهل اینکارا نیستند ؟! خدایی !!؟ بابا تمام مطالبش یه مسیر خواص داره چرا اینقدر عوامانه نگاه میکنید . تابناک این بار عجیب بودی ایول
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:51 - 1391/05/09
1
67
درآمد معمول طبقه متوسط ایران نزدیک هزار دلار در ماه است??? واقعاً؟ یعنی ماهی 2 میلیون تومان؟؟عجب من خودم خبر نداشتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:55 - 1391/05/09
2
162
به خدا کمر مردم از این گرانی ها شکست..
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:55 - 1391/05/09
6
108
خدا پدرشون رو بيامرزه كه حرف حق مي زنن .
خداييش اين گزارش با گزارش هاي تلوزيون كه در مورد آمريكا و اروپا پخش مي كنه چه فرقي داره .
ما مي گيم اونا دزدن اونا مي گن ما دزديم !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
02:00 - 1391/05/10
اقا هادی رسانه ما به هر زبونی داره میگه اینقدر غریب پنسد نباشید بخدا حیفه اونا با همین کاراشون یک جامعه رو از نظر فکری تخریب میکنن ما از اول انقلاب البته با شرایط خواص همون زمان در گیر این نوع مشکلاتیم چقدر زود ما دوران سخت جنگ رو فراموش کردیم همین امر هم بین بعضی از مسولین صادقه اقیانی که هرگز حرف رهبری را توجه نمیکنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:23 - 1391/05/10
دوست ناشناس ما زمان جنگ را فراموش نكرديم . تك تك مردم اون موقع از جان و دل مايه گذاشتند و هر كاري تونستند انجام دادند ولي چرا فكر مي كنيد هميشه دوران جنگ است.
الان اوضاع فرق كرده و در حال حاضر پول بعضي در همين مملكت داره از پارو كه چه عرض كنم از برج بالا ميزنه و دردناك اين كه پشت خيلي از اينها به از ما بهتران گرمه و كسي هم كاري به كارشون نداره .
در زمان جنگ شما عدالت اجتماعي را با گوشت و پوستت درك مي كردي و فشار يكسان براي همه بود نه مثل حالا كه به خاطر سوء مديريت كساني كه نسبت به اين مردم دين دارند ، بعضي دارند در فقر پيشرونده دست و پا مي زنند و بعضي ديگر را بهتره خودت بري يك سر شمال تهران و ببيني تا شايد بهتر باورت بشه
دوست ناشناس هميشه ديدن راست تر از شنيد ن است و خرجش هم يك روز وقت گذاشتن و از پايين تا بالاي تهران را يك نگاه حتي سرسري كردن است
موفق باشي
اسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:56 - 1391/05/09
4
202
ميدونم كه نظرمو نمايش نميدين ولي واسه خود شما كه اين سايت رو اداره ميكنيد ميگمم
تو رو خدا دست از آمريكا و اروپا بردارين و يه خورده به فكر ملت باشين تو ايران كدوم طيف هست كه يه خورده زندگي واسشون خوش بگذره به نظر من ايران كنوني فقط براي عياش ها خوب شده كه هم از بيت المال چپاول كنن و هم اينكه فقط دنبال صيغه بازي و اينكار ها هستن ... ملت ديگه جون به لب شده گروني فقر فحشا و فساد اداري و مالي و ...بيشاز 90 درصد ملت ايران افسرده شده...خدا آخرش رو بخير كنه..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:59 - 1391/05/09
36
102
فقط کارمندان بخش خصوصی هستند که اسیب می بیند اکثر دولتی ها و مخصوصا بانکی ها که بدون هیچ زحمتی و سوادی کلی حقوق و خدمات دریافت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:39 - 1391/05/10
من خودم کارمند بانک هستم
با مدرک لیسانس و اضافه کار 40 ساعته ماهیانه 600 هزار ن.من دریافتیمه
اونوقت شما چطور میگین که بانکی ها کلی حقوق و خدمات دریافت میکنن؟؟؟!!!
باور کنید اینطوزی که شما فک میکنید نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
14:04 - 1391/05/10
من كارمند بانك هستم با مدرك فوق ليسانس و 15 سال سابقه ماهي 500دريافت مي كنم اضافه كار هم نداريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:02 - 1391/05/09
187
8
واقعا خودتان این مطلب را به اینگونه قبول دارید متاسفم کهما خودمان میخواهیم مشکل اروپا را به نوعی به خودمان تعمیم دهیم وجود مشکل را هیچکس منکر نیست ولی نوع انعکاس آن به این شکل درست است ویک نفر بایک جامعه مقایسه شود و برابری کند
پاسخ ها
ناشناس
| MALAYSIA |
19:57 - 1391/05/09
baradare man be andazeye savadet harf bezan ke injori soti nadi khob
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:06 - 1391/05/10
یک نفر رو اون گفته، صد نفر دیگه رو هر کدوم از ما میشناسیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:06 - 1391/05/09
1
54
درآمد طبقه متوسط ايران كمتر از 1000 دلار است البته ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:09 - 1391/05/09
2
101
به قول او «در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد».
راست میگه والا
محسن شب زنده دار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:11 - 1391/05/09
2
93
«در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد».

چكشي بر سر وعده دهنده گان آن است كه به واقع از حنجره يكي از حاميان احتمالي مبدع اين وعده هاي توخالي خارج شده است. جايي كه حقايق رنگ واقعيت ميگيرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:15 - 1391/05/09
2
58
راست می گه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:19 - 1391/05/09
2
86
بزرگترین بلا همین اختلاف طبقاتی شدیده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:20 - 1391/05/09
1
62
واقعا سانسور نکردید؟!!!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:21 - 1391/05/09
5
55
100*100 باهاش موافقم
2121
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:28 - 1391/05/09
5
129
اينا رو ولش، آخه دردمون رو به كي بگيم!؟ صفحات فرعي سايت رسمي المپيك فيلتر شدن، حتي صفحات مربوط به ورزشكاران ايراني!
خدا به دوستان انصاف بده.
خدا را بر آن بنده بخشايش است/كه خلق از وجودش دز آسايش است.
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:34 - 1391/05/10
شب هم که می خوایم مسابقات المپیک رو تماشا کنیم ، تبلیغ پخش می کنه که:«سایت های نامناسب را خودتان ببندید!!!» آخه برادر من ؛ مگه سایت نامناسب هم مونده؟ اصلا نامناسب که هیچی،مناسب هاش هم داره ته می کشه...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
17:37 - 1391/05/09
2
57
ای وال‌ استریت ژورنال، نمیدونستم کارکنان دولت، جزو ثروتمند‌ترین بخش جامعه ایران محسوب میشوند. بابت این اطلاع رسانی واقعا تشکر میکنم !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:43 - 1391/05/09
3
87
عده ای خوب سوارند و پیاده هم نمیشوند!!!؟؟

حق دارند چون از بقیه زرنگتر خلق شده اند! و دست به هر کاری میزنند تا بیشتر درامد داشته باشند

حالا بعد 30 سال می فهمم معنی

هدف وسیله را توجیح میکنه؟؟؟
مرفه بی درد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:44 - 1391/05/09
7
77
نمیدانم جه بگویم ! ولی قرار بر این نبود . همه ما عوض شدیم خیلی ها به این اوضاع راضی اند خیلی ها هم از ترس بد تر شدن وضع رضایت به بد داده اند . ماشین های 800 میلیونی در خیابان ها مانور میدهند و مرغ به آسمان پر میکشد پس انسان در کجا قرار دارد ( ما که راضی هستیم )
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:53 - 1391/05/09
130
15
سلام، این تقریبا درسته ، من از قشر متوسط هستم ، مشکل امروز ایران انجام طرحهایی در دولت است که نتیجه عکس می دهد، دولت طرحهای منطقی دارد ولی سرمایه دارانی هستند که طرحهای دولت را وارونه می کنند. آنها قیمت ها را کنترل می کنند. دولت بسیار خام در این عرصه وارد شده است و باعث بدبدختی اکثریت فقیر ایران شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:50 - 1391/05/09
دولت از من و شما خيلي زرنگتر است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
14:52 - 1391/05/10
برو اون سرمایه دارانی که دولت نمیتونه باهاشون مقابله کنن پیدا کن!!
باور کن یه فساد مالی جدید از مسئولان را رو میکنی. هر چی میکشیم از عوامل با نفوذ میکشیم.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:02 - 1391/05/09
60
26
گرانی در ایران وجود دارد ولی مسولین هیچ کاری برای ان انجام نمیدهند و مثل این موسسه امریکایی رسانه های ما فقط از اوضاع بد اقتصادی دیگر مناطق دنیا گزارش میدهند ولی از مشکلات کشور خود خبری پخش نمیکنند پس این کار این موسسه امریکایی مثل کار رسانه ها ایرانی می باشد
فدوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:07 - 1391/05/09
185
17
صرف نظر از گرانی که وجود دارد و قطعا عامل سوءمدیریت داخلی اصلی ترین عامل آن است خود مقاله که برای انگلیسی زبان ها ( مردم غرب ) نوشته شده بطور جالبی زیرکانه تنظیم شده است .
کارمند دولت ، زن چادری ... مصداق بارز افراد ثروتمند معرفی شده اندو عامل تحریم ( به دروغ ) عامل اصلی گرانی عنوان شده است که در جواب باید گفت کشورهای غربی که بسیاری از مردم در رنج نداری به سر می برند ، از طرف چه کسی تحریم شده اند ؟ و البته حرف اصلیش را در انتها زده است ( در ایران عدالت اجتماعی وجود ندارد ) هر چند حرف درستی است اما سوءنیت نویسنده مقاله را نمی توان نادیده گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| MALAYSIA |
19:59 - 1391/05/09
ey makare bahosh.!?khodaish in hosho az koja avoedi naghola
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:26 - 1391/05/09
كسي با نيت نويسنده كاري نداره فعلا ما با واقعيتي كار داريم كه ايشان ترسيم كرده و در داخل ايران كسي جرات به چالش كشيدن دولت رو نداره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:43 - 1391/05/10
شما نیم ساعت توی پاسداران دور بزن ، خانم های چادری رو با ماشین های آخرین مدل می بینی. اینها چه کسانی هستند؟ همسران ایشان چه کاره هستند ؟ همه که بازاری نیستن
f16
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:09 - 1391/05/09
2
101
حالا می فهمم که راست گفتن که تو ایران 80% ثروت جامعه تو دست 20% آدماست و 20% ثروت تو دست 80% بقیه آدما..............
به امید برقراری عدالت اجتماعی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:21 - 1391/05/10
عزیز 99% ثروت دست 1% جامعه هستش نه چیزی که شما فرمودین
پيام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:14 - 1391/05/09
2
59
ميشه اينو زنگ بزني به اقايان بگي شايد يه تكوني بخورن
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:20 - 1391/05/09
1
73
هفته پيش تو يكي از رستورانهاي جاده هراز نهار خورديم ، دو نفر شد حدود نود هزار تومان ، در ضمن رستورانها و كافي شاپهاي لوكس و شيك بالاي شهر جاي خالي ندارند بايد رزرو كرد اين گزارش كاملا صحيحه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:08 - 1391/05/10
تو هم از همون قشر مرفهی نکنه کارمند دولتی؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:27 - 1391/05/10
بله و من فکر می کنم هزینه خوردن شام یا نهار در رستوران های لوکس خیلی بیشتر از اون 25دلار باشه!!!
bahram
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:24 - 1391/05/09
2
72
پایان این راه تباهی است.جوامعی که اسم سرمایه داری روی خودشان گذاشته اند فاصله طبقاتی به این شکل فجیع ندارند.
چارک میرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:27 - 1391/05/09
2
38
افراد زیادی را سراغ دارم که تنها درآمدشان
سود اوراق مشارکت است و یا سود سهام
شرکتهای سهامی که هر دو گروه با درآمد
قلیل و هزینه کثیر از زندگی لذت که نه بلکه
ذلت می برند . خسرالدنیا و الآخره .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:28 - 1391/05/09
5
49
دست دولت عدالت محور درد نکند.البته دست اونهائی که سعی میکنن همه چی را بگذلرند گردن دولت هم درد نکند.
ناشناسی دیگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:39 - 1391/05/09
2
38
بزج مواردی که مثلا کارمندان را جزو اغنیا حساب کرده بود بقیه حرفاشون اغلب درست بود وبرخی هم به گذشته مربوط بود مثل خرید سکه وفروش در بیرون حالا باید درد دل مردم ایران را از زبان دیگران نقل کرد ! وشنید !
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:40 - 1391/05/09
141
15
از نظر اخلاق خبر نگاری این خبر با هدف ضدایرانی تنظیم شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:30 - 1391/05/10
پ ن پ ميخواستي با هدف ايراني تنظيم بشه
مگه خبرهاي ما با هدف ضد آمريكايي تنظيم نميشه . اين يك امر طبيعي است ولي مطالب واقعيت داره و اين واقعيت را مديران نا توان اينجا كرده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:45 - 1391/05/09
108
11
حرفهای تکراری و سیاه بدون ارائه راه حل چه فایده ای دارد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:53 - 1391/05/09
9
75
همان موقع که ایرانی ها را به خودی و غیر خودی تقسیم کردند برنامه ها به نحوی تنظیم شد که خودی ها ببرند و بقیه تماشاچی باشند. ثروتمندان دوره های اخیر نه سواد زیادی دارند و نه هوش بالایی فقط با کانون های قدرت زد و بند دارند. علیرغم تاکید های مکرر مقام معظم رهبری به رعایت عدالت متاسفانه نو کیسه ها بیشتر از نوک بینی خود را ملاحظه نمی کنند و به مال اندوزی در اقتصاد بیمار ایران مشغولند! چاره کار داشتن طبیب قابل برای درمان اقتصاد بیمار ایران است.
TINA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:54 - 1391/05/09
3
69
خدا به ملت ایران صبربدهد!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| MALAYSIA |
08:13 - 1391/05/10
natars on moghei ke mardome donya to safe chizaye dige bodan uraniha to safe sabr vaisadebodan
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:54 - 1391/05/09
3
53
این اقا این اطلاعات غلط رو از کجا اورده من نمی دونم. من کارمند بهزیستی ام با مدرک فوق لیسانس و 10 سال سابقه کار و عایله مندی و فرزنذ دریافتی من 700 تومنه یهنی 350 دلار . که اونم 500تاش میره واسه اجاره خونه با 200 تا زنذگی می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:29 - 1391/05/09
دوست عزیز ناراحت نشو من هم کارمند آب منطقه ای با مدرک فوق لیسانس با 12 سال سابقه کار 790 تومان حکم دارم که دریافتی با توجه به کسر بیمه و.... و اضافه شدن اضافه کاری حدوداً 760 تومان می شود .اما تو خود سیستم ما مدیر میانی پاچه خوار با شش سال سابقه کار 2 میلیون تومان می گیرد .
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:22 - 1391/05/10
انتقالی بگیر بیا اردبیل اگه تا سال95 انشاله 3طبقه نداشتی و حداقل یه زانتیا زیرپات نبودهرچقد میخای منو لعنت کن.لامصب خاک اینجا عجیب به کارمندا میسازه !! مبارکشون باشه ماهم دورادور نیگاه میکنیم.بالاخره خدایی هست
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:59 - 1391/05/09
4
72
بابا دعوا نکنید مقصود از کارمند دولت از معاون مدیر کل به بالاست.
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:24 - 1391/05/09
نه خیر عزیزم اتفاقا دقیقا درست گفته هرکی توی ایرانه و کارمند دولته وضع مالیش خوبه حتی یک کارمند معمولی من یک جوان 27 ساله با مدرک کاردانی حسابداری الان یک گیم نت و کافی نت توی شمال دارم با 8 تا کامپیوتر و یک مغازه حاضرم با هر کارمند دون پایه ای در دولت شغلمو عوض کنم اگه راه داره !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:22 - 1391/05/09
3
47
دوستانی که گفتند 1000 دلار برای افراد متوسط نیست کسانی هستند که خودشون رو قشر متوسط میدونند!!!
بابا طرف راس گفته. ما قشر زیر خط فقریم طبقه متوسط نیستیم. الان تو این جامعه با این گرونیا قشر متوسط کسیه که حداقل 2000 دلار درامد داشته باشه تا بتونه حداقل یه زندگی معمولی داشته باشه.
حامد
|
GERMANY
|
19:23 - 1391/05/09
2
46
این لذت فراوان رو که گفتین فقط 10% از کل مردم ایران میبرن.ایران فقط شمال تهران نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:23 - 1391/05/09
69
8
بهتر است بجای انتقاد یک راه حل استراتژیک و منطقی اقتصادی ارائه بدهید . در حال حاضر در کشورهای اروپایی هم رکود اقتصادی و بیکاری وجود دارد و ظاهرا در آلمان با تورم کمتر از 1% هم قدرت خرید کاهش یافته است.با انتقاد صرف و بدون ارائه و بحث و انالیز فقط ذهنتان دچار توقف میشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:24 - 1391/05/09
2
51
من در مقام یک شهروند عادی از مسئولانی که میتونن کاری بکنن و نمیکنن و باعث شدن ما این جوری زیر بار گرونی له بشیم والله بالله تالله نمیگذرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:41 - 1391/05/09
2
52
این گزارش به ما هشدار می ده که ما تا چه حد مثل اون کبکه سر در برف داریم که اون طرف دنیا فهمیدن اینجا چه خبره ما خودمون .......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:47 - 1391/05/09
2
54
چه فایده..ژورنال درست بگه یا غلط..زیر این فشار له شدم..کی بداد ما برسه؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:03 - 1391/05/09
13
60
به خدا قسم كسايي كه رفتن جبهه و جنگيدن بخاطر بهشت و حوري نبوده براي حفظ آبرو و عزت ايران و ايراني آزاد بوده ولي الان كل دنيا تمدن 10 هزار سالمونو بخاطر مرغ مورد تمسخر قرار ميدن تابي توروخدا چاپش كن اي مسئولين اي مردم به خودتون بياين ما جنگو با اونهمه سختياش سرافراز سپري كرديم ولي الان بخاطر زياده خواهي يه عده داريم از بين ميريم بخدا ضربه اين اتفاقات
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:20 - 1391/05/09
یاید دید زیاده خواه ها کی هستن و چه کسانی ازشون پشتیبانی می کنن که اینطور سوار خر مراد شدن و پایین نمیان
باید دید که زمان جنگ این زیاده خواه ها کجا بودن و چرا نمی تونستن اینطوری سوار خر مراد بشن
وقتی حق قربانی مصلحت اندیشی می شود نمی توان بیش از این توقع داشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:48 - 1391/05/10
زمان جنگ برادر مدیران زیاده خواه نبودند وبه این دلیل مردم قدرت تحمل وگذشت داشتند.حالا هم اینطور است؟
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:19 - 1391/05/09
4
34
عزیز من چرا دروغ میگین من یک معلم هستم با 20 سال سابقه ی تذریس و مدرک فوق لیسانس کل حکمم 960 هزار تومن که میشه 500 دلار کجاست این هزار دلار؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
06:28 - 1391/05/10
اخه تو خودتو متوسط حساب می کنی؟؟؟؟رو چه حسابی اونی که تو این وضع کرانی زیر 2 میلیون میگیره متوسط نیست پس اکثر مردم ایران زیر خط فقر هستند
مرتضی
|
GERMANY
|
20:25 - 1391/05/09
5
89
من شخصیو میشناسم که قبلا کارمند یکی از ارگان های مهم جمهوری اسلامی بوده، البته خداییش هم کم نگذاشته بود...ولی چرا باید به واسطه کار تو اونجا،الان چندین شرکت داشته باشه،چندین خونه آنچنانی تو شهرک غرب داشته باشه،علاوه بر لکسوس زیر پاش،یک مرسدس بنز چندصد میلیونی تو پارکینگ خونش باشه فقط برا مسافرت...خدا خیرش بده که یه زمانی برا مملکتش زحمت کشید،اما الان چرا باید اینطوری باشه...تازه اینا چند درصد از دارایی این شخص هست،اگه بخوام بقیه رو بگم که تا صبح باید بگم...مگه رجایی و باهنر برای این مرزو بوم زحمت نکشیدن؟و دیدیم با چه وضع ساده و فقیرانه ای به دیدار معبود شتافتند...آخه این درسته که الان شخصی به خاطر دور زدن تحریم ها،کلی هم خودش سود ببره از مال مردم ایران؟زمانی عمق فاجعه بیشتر مشخص میشود که چنین شخصی اداعای پیروی از ولایت هم دارد....کجایند چمران ها؟کجایند رجایی ها؟کجایند باهنرها؟
امیدوارم نظر من رو نمایش بدید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:25 - 1391/05/09
3
41
کاشکی از شهرهای کوچک هم گزارشی تهیه میشد خانوادهای که با سیصد هزار تومن در ما زندگی میکنند پوا یک منوی رستوران ایتالیایی بوکا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:26 - 1391/05/09
9
40
نظر این کارشناس مثل تمام نظرهایی که اون ور آبی ها میدن غیرکارشناسیه، و تحت تأثیر القائات رسانه هاشونه من خودم یک کارمند هستم با مدرک لیسانس کامپیوتر 800 هزار میگریم.
به نظر من بدبخترین قشر جامعه کارمندها هستن که ریش و قیچیشون دست دولته، مالیات حقوقشون هنوز دستشون نیومده کم میشه، یک درصدی که به حقوقشون هم اضافه میشه اینقدر کسورات بهش میخوره که چیزی تهش نمیمونه
قدیمیا راست میگن توش خودمونو کشته بیرون مردمو
به نظر من اونهایی که کار آزاد دارن بهترین قشرن که هر چیزی که گرون بشه میگشن روی جنساشون، ولی کارمند چی باید بسوزه و بسازه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
22:48 - 1391/05/09
فکر میکنیم اونا همیشه بی ربط میگن که این شدیم. منظور تو کارمند نبودی، منظور اونایی اند که حقوق چند میلیونی میگیرن. نمیشناسی؟!!
خوشم میاد مردم پوله هفته ای دوبار گوشت و مرغ رو ندارند باز خوشونو طبقه متوسط میدونن و میگن نویسنده اطلاعات نداره. اخه 500 دلار میشه طبقه متوسط؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:53 - 1391/05/09
5
58
کسانی که پول دارند تو جهنم هم میتونن زندگی لذت بخش داشته باشن دیگه چه برسه به ایران که همه چی فقط پوله و پوله و پوللللللللل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:02 - 1391/05/09
2
59
جامعه مصیبت زده ما دو قطبیه یعنی ثروتمند و فقیر! طبقه متوسط نداریم. هرکی خودشو متوسط میدونه در اشتباه مطلق به سر میبره!!!حقوق بنده تا چند ماه پیش 1000 دلار بود اما حالا شده 500 دلار با 2 تا بچه دانشگاه ازادی... شانس آوردیم مستاجر نیستیم وگرنه باید میرفتیم گدایی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:03 - 1391/05/09
17
3
Edalate ejtemaei mekhaed bebened ye sar sharayet dar keshvare koba ro motalei bekoned, gheymate khared khone dar payetakht 200 dolare ...
شهروند پایین تر از متوسط
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:04 - 1391/05/09
3
58
جز این است که چند دهه برای کارخانه های خودرو سازی همش از جیب خودمان پولهای نجومی دادیم برای خود کفایی
الان از خود کفایی که خبری نیست برای جنس های با کیفیت پایین
تا متوجه میشیم که داشتیم حقوق کارمندای بیچاره و گرسنه پژوی فرانسه را تامین می کردیم!!!!
Ahmad
|
CANADA
|
21:26 - 1391/05/09
41
5
Salam
Tabnak reprted a wrong news that is desirable for the Goverment.
Do you know medium class earn 1000$ per month?

Tabnak is liying
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:23 - 1391/05/10
خوش بحالت اونوری برای ما فینگلیش حرف میزنی!
راستی مرغ اونجا کیلو چنده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:30 - 1391/05/09
10
27
کشور 75 میلیون جمعیت داره که حدود 15 درصد جزو افراد ثروتمند با سرمایه های میلیاردی هستند که این 15 درصد حدود 11-12 میلیون نفر میشن که حالا ثروتشون حلاله یا نه بحثی جداست و این ماشینها و خوشگذرانی ها برای همین اقلیت ثروتمند است 50 درصد قشر متوسط داریم که روز به روز با این وضع اقتصادی فقیرتر میشن و حداقل 35 درصد مردم زیر خط فقر هستند که باز هم به خاطر این وضع اسفناک تنفس هم برایشان مشکل شده
عارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:42 - 1391/05/09
1
23
برای ایجاد عدالت فضا وشرایط مناسب لازم است که متاسفانه به دلیل عدم وجود ثبات اقتصادی وسیاسی وفضای غبار الود مطمئن باشید عدالت فقط در حد یک شعاربیشتر نمی تواند باشد
چرا که طی همین یک سال اخیر به علت نوسان قیمتها بسیاری از مردم یک شبه صاحب سرمایه میلیاردی شدند ودر مقابل عده ای دیگر به خاک سیاه نشستندوتمام زندگی خود را از دست دادند بنابراین تمام مشکلات نتیجه نا کار امدی دولت ومسئولین می باشد والسلام
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:44 - 1391/05/09
7
31
یکسری ادعای هم نوعدوستی حمایت از فقرا دارن تواین مملکت . ولی از خداشون مملکت تو این تحریم بمونه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:59 - 1391/05/09
5
41
برای اولین بار تصویر درستی از ایران ارائه داده.
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:59 - 1391/05/09
2
30
سلام تابناك جان
ميگن 50 درصد حل مساله فهميدن صورت مساله هست ، احسن به اين همكاران وال استريتي شما كه قسمت اول رو متوجه شدن حالا شما بيا يه بزرگواري كن منت بزار سر مسئولين ما يه خواهشي از اين همكارانت بكن براي حل اين مساله بيان يه مشاوره اي به اين مسئولين بدن شايد بتونن يه چاره اي براي مشكلات مردم پيدا كنن.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:19 - 1391/05/09
4
44
این مقاله نشون دهنده شکاف طبقاتی و بی عدالتی فاحشی که تو این چند سال به سر مردم اومده
عباس
|
UNITED STATES
|
22:36 - 1391/05/09
11
13
برای مردم اینجا، زندگی به طور عادی در جریان است. آنها از آزادی اجتماعی برخوردارند که...
ثروتمند‌ترین بخش جامعه ایران شامل کارکنان دولت! ...
از همین قسمت گزارش می شود فهمید که گزارشگر فقط مهمان از ما بدتران بوده و از واقعیت زندگی در ایران هیچ نفهمیده.
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:38 - 1391/05/09
1
45
مسئولین ما خوابن! بیچاره جوانهایی که تازه می خوان زندگی رو با هیچی شروع کنن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:50 - 1391/05/09
1
41
کاش منم درآمدی داشتم:(

با مدرک دکتری در به در دنبال کارم با 27 سال سن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:02 - 1391/05/09
8
117
آیا مسئولین تابناک را میخوانند؟
بگید حتما بخونند .

در ضمن این مقاله برای ایجاد تفرقه نوشته شده فریب نخورید.
بازازیان دلالها و اینهایی که این بابا گفته از همه بدبخت ترند چون نون حروم میدن بچه هاشون.
علت بدبختی جامعه ما از لقمه های حرام پدرانمان هم هست. شک نکنید.
به همه چیز میگیم سود.
ماشینمونو میندازیم به یارو میگیم سود کردیم.
خونه کلنگیمونو میندازیم به یارو میگیم سود کردیم.
دلار تقلبی میندازیم به یارو میگیم سود کردیم.
لوازم منزل سوخته میندازیم به یارو میگیم سود کردیم.
بقیه کرایه رو پس نمیدیم میگیم سود کردیم.
پول مستاجرو به اسم خصارت بیشتر از حدش کم میکنیم میگیم سود کردیم گور باباش.
سر کار از جامون تکون نمیخوریم میگیم زرنگیم.
بازنشسته شدیم پسرمونو میبریم جای خودمون میگیم تو این شرکت حق آب وگل داریم.تا ابد مال نسل ماست.
ماموریت اداری میریم میشه 1 ساعته برگردیم تا فرداش پیدامون نیست میگیم آدم باید زرنگ باشه.
اندازه یه مگس واسه محیط زیست مفید نیستیم.
آهان راستی مکانیکا:میگن ماشینو بذار برو پس فردا بیا خداییش فقط یه پیچ باز کرده میگن موتورشو از نو جمع کردم.
خونه میخری مهندسش میگه تا تونستیم سیمان ریختیم همه اهل محل شاهدن.
نون حروم که شاخ ودم نداره هممون حروم خور شدیم.
دستمون تو جیب همدیگه است.
آقایان خصوصا دلالها محتکران و سارقان مال مردم یدانند اگر پسرو دخترتان در رنج وعذابند یا آبرویتان را برده اند این اثرات همین زرنگبازیهای خودتان است.
این دنیا آدم جواب همه کارهاشو میبینه.
دختران فراری پسران معتاد فقط اثر بی مدیریتی نیستند نتیجه حرام خوری نیز هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:52 - 1391/05/09
1
43
عدالت اجتماعی در ایران وجود ندارد.
موضوع این روایت فقط ثروت است و باقی مسائل دردناک تر از ثروت نیز هستند.
مردم عادی
|
SWITZERLAND
|
00:14 - 1391/05/10
2
44
این شکاف طبقاتی توی این کشور بیداد میکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:42 - 1391/05/10
1
60
وجود 700 پورشه با میانگین قیمت 500 میلیون تومان در تهران و صف های کیلومتری مرغ دولتی.....کسانی که جبر و حساب بلدند میشه بگن جواب این معادله دو مجهولی چیست؟
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:46 - 1391/05/10
1
42
چون اكثرا به رقم درآمد طبقه متوسط اعتراض شده من فكر ميكنم دليلش اينه كه همه شما خودتونو طبقه متوسط به حساب ميارين از طرفي حقوق 2 ميليوني هم ندارين خدمت شما عرض ميكنم كه گزارشگر اشتباه نكرده منتهي شما در تعريف طبقه متوسط دچار اشتباه هستين و بهتره بدونيد وقتي دلار شد دوهزار تومان شما در چه طبقه اي قرار گرفتين
جمشيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:16 - 1391/05/10
2
36
درامد من بالاي اما اقوام و دوستانم خيلي پايين است.تاحدي كمك هم ميكنم ولي باور كنيد من هم از وضعيت انها ناراحت هستم.ونميشه بي توجه بود.به من هم سخت مي گذرد.خدا كمك كند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:59 - 1391/05/10
15
123
یه قشر دیگه هم هست که خیلی بهش خوش میگذره. "دکترها - که از صد بیمار یکی رو درمان و بقیه را بیمارتر میکنند". تابناک بزار این نظر بینم چند نفر هم عقیده اند.
پاسخ ها
رها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:17 - 1391/05/10
بخدا قسم راست ميگي.يكي اگه بخواد عمل كنه بايد خونشو بفروشه. اينها دكتر نيستند تاجرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:29 - 1391/05/10
راست راسته بخاطر اینکه هنوز وارد اتاق نشدی میگه دفترچتو بده به حرفاتم گوش نمیکنه 20 ثانیه نشده میگه نفر بعد ویزیت 20 تومن تعداد مراجعین 200 نفر
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:58 - 1391/05/10
0
24
بعضی وقتا دشمن حرفمون رو از دوست بهتر میفهمه دستش درد نکنه با مقاله عالی و به موقعش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
04:01 - 1391/05/10
47
1
تابی جون از هم زدن این آب گل آلود چی دستت میاد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
05:21 - 1391/05/10
0
22
محض اطلاع پدر من کارگر هست و فقط ماهی 350 حقوق میگیره با این 350 هم اجاره میده هم یک خانواده 5 نفری را راه میبره حالا خودتان قضاوت کنید...............
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
05:54 - 1391/05/10
0
24
من که دارم از دست کارمندهای رشوه گیر دولت تولیدی خودم را با 20 سال سابقه تعطیل می کنم.هفته ای یکی از اینها را از کارگاه می اندازیم بیرون باز هم از رو نمی روند. فساد اینها بی نهایته!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:11 - 1391/05/10
0
27
مشکل مملکت ما اونطور که صداوسیما نشون میده مشکلات اقتصادی منطقه یوروست که کلی از حجم اخبار و تفاسیر خبری رو دربر میگیره نه مشکلات مردم ایران تو ایران که وضع اقتصادی گل و بلبله بدبخت اروپائیها هستن که صداوسیما داره بحالشون دل میسوزونه!!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:18 - 1391/05/10
9
21
عزیزان هموطن
همه داریم همدیگر و دیگران را متهم میکنیم در حالیکه ما خودمان اجزای تشکیل دهنده این کشور هستیم و وقتی که شما دوست کارمندم تو اداره نمیشه سر کارت پیدا ت کرد و همیشه از زیر کار کمر خالی میکنید و به نوعی حق دیگران و مراجعین را پایمال میکنید فردا پس فردا که شدی مقام بالاتر همین حق پایمال کردن تبدیل میشه به اختلاس. البته درصد بزرگی از کارمندان دولت اینطور میباشند نه همه.
من با اینکه درآمدم بالای 4هزار دلاره ولی به انسانیت قسم به همین اندازه کار میکنمدر گرمای جنوب کشور و دریا. ولی کارمند تنبل دولت گرامی به شرافتم قسم خیلی ها نه همه به اندازه 300هزار هم کار مفید ندارید بعضی ها همین 700هم زیاده برایشان.
درود بر کارمندان با شرف و با وجدان
پاسخ ها
banoo
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
12:40 - 1391/05/10
موافقم..نصف نقش و مردم بازی میکنن که باید به همدیگه رحم کنن تا مسئولینم یاد بگیرن انشالله ....اگرنه که سود سهام عدالت که انقده تو بوووووق زدن تنها یکبار پرداخت شد!!!!!!اونم بعد از 5 سال که سهام و مثلا دادن!
مهشید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:42 - 1391/05/10
هموطن عزیز پدر من توی شرکت نفت آیادان با سابقه ی 30ساله داره کار می کنه توی برق آفتاب تمام پوستش سوخته با گرمای پالایشگاه که از گرمای 50درجه ی آیادان 10درجه هم گرمتره، و همون 1000دلار رو هم نمی گیره!!! اونوفت شما که درآمدت بالای 4هزاردلاره میگی 700تومنم واسه خیلی از کارمندا زباده؟! اگه یه عده ی کم درست کار نمی کنن دلیل نمیشه همه رو یا یه چوب برونیم! از بیکاری جوونای تحصبلکرده خبر داری شما یا اینکه فقط به خودتون فکر می کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:03 - 1391/05/10
3
21
ان دوست عزيزي كه گفته كه همهاش از مال حرام خوردن است دقيقا درست گفته و واقعيت همين است اين در مورد مردم عادي و مسولين و همه اقشار مردم صدق مي كند كه با مال بيت المال و جيب خودشان را پر مي كنند دلال بساز بفروش كاسب مدير معاون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:21 - 1391/05/10
0
13
تا چند ماه پيش هر كي 1 ميليون حقوق ميگرفت حدود 800 دلار بود ولي الان حدود 500 دلار ميشه اون روزنامه نگار اشتباه كرده تازه همه مردم اين حقوق رو نميگيرن و حقوق اداره كار را بايد ميگفت
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:29 - 1391/05/10
2
22
بابا یه سر بزنید بیمارستان ها ببیند که پزشکای این مملکت ماهی حداقل بین 4 تا 30 میلیون تومن فقط کارانه میگیرن، بین 2 تا 10 میلیون هم حق ویزیت ماهیانه دارن این در صورتی که علاوه بر این ها خیلی شون زیر میزی هم دریافت می کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:32 - 1391/05/10
0
15
از کی تاحالا حقوق قشر متوسط ایران 1000دلار شده من که با لیسانس توی اداره دولتی دارم 500000تومان میگیرم .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
16:11 - 1391/05/10
چرا متوجه نميشويد قشر متوسط به كساني كفته ميشه كه 2 ميليون در امد داشته باشند وشما بزور خودت را جز قشر متوسط جا نزن دكتر هم باشي درامد كمتر از اين مبلغ داري جز زي فقر هستي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:36 - 1391/05/10
1
8
بسمه تعالی عامل گرانی واردات بی رویهعدم توجه به کشاورزی قطعات گران کارخانهای وارداتی وامهای کلن برای حفظ این کارخانها دلال گری قشر حاکم
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:40 - 1391/05/10
8
17
دوساله دارم کامنت میذارم که اوضاع کارمندا ازهمه بهتره همیشه کارمندا اومدن و منفی زدن.خوب بودن وضع کارمندامخصوصاتوشهرستان غیرقابل انکاره.شمایه سراردبیل تشریف بیارین سری به مشاورین املاک بزنین میبینید اکثراونایی که ملک واسه اجاره یافروش گذاشتن یا ساخت و سازمسکن کارمندهستن.حداقل ماشین یه کارمندتواردبیل پرشیایاسمنده و بعضا بالکسوس وجنسیس وایناهم رویت میشن.جالب اینه که اداره باپرایدو206 میرن وماشینای مدل بالارونوپارکینگ نیگه می دارن واکثرازن وشوهرتویه اداره کارمیکنن وهوای همو دارن.اگه یدونه کارمند بی ماشین و خونه توهمین اردبیل پیداکردین بیاین گردن منوبزنین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:01 - 1391/05/10
بعضي كارمندان در كنا ركارمندي كارهاي ديگر ميكنند مثلا مغازه دارند يا در بنگاه ها كار ميكنند و خيلي كم در سطح بالا حكومت به انها زمين وپاداش مي دهد وحقوق ومزايا ي انچناني ميدهد ممكن شغلشان طوري باشد كه رشوه بگيرند ولي اين شامل همه ي كارمندان نيست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:19 - 1391/05/10
شما فقط اوضاع بعضی کارمندا رو دیدی نمیشه که به همه کارمندا تعمیم داد. مشکل دوم اینه که شما وضع خودتو با کارمندا مقایسه میکنی، این همه شغل های آزاد که با هر گرونی چند برابر سود میبرن
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:41 - 1391/05/10
0
24
اینا رو ول کن اینو بچسب .......
فردی در ایران 15 تن طلا خریداری کرد! !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:08 - 1391/05/10
15 *1000000=گرم15000000
15000000*70000=1050000000000تومان
اين همه پول از كجا اورده حتما از بانك وام گرفته
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:43 - 1391/05/10
1
37
پس ازيك سال تحمل دردتوموري ازدرون بدنم توسط يك پزشك خارج شدباتوجه به هزينه 10 ميليوني بيمارستان دكتر ازمن 8ميليون تومن زيرميزي ميخواد.عزيزان هيچ چيزگران نيست ازخدابخواين بيمارنشين من درآمد4سالموخرج بيماريم كردم حالاكرايه عقب افتاده چندماهه ،گرسنگي بچه ها ،خجالت پيش همسرم وفاميل پيشكش.برين خداروشكركنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:52 - 1391/05/10
4
23
كارمند دولت را خوب اومد. من توي يك اداره در اصفهان سرباز وظيفه امريه بودم. كارمند جزئي اونجا بود كه با پرادو چهار در مي اومد سركار. مي گفت هزينه خانواده من حداقل ماهي 7-8 ميليون تومن ميشه! با اين خرج و مخارج زندگي خيلي سخت شده! سوال اصلي من هميشه اين بود كه با اين سطح درامد و هزينه فوق العاده او حتي يك روز هم حاضر نبود اداره و اون حقوق 500 هزرار توماني اش را ول كنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:03 - 1391/05/10
30
4
از نظر غربیها لذت بردن یعنی اینکه بتوان مصرف کرد. ولی در ایران این تئوری چندان صادق نیست. ایرانیها از خیلی چیزها به جز مصرف کردن لذت میبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
11:26 - 1391/05/10
دوست عزیز مثل اینکه شما سالهاست ایران نیستید..بی اغراق مصرف گرا ترین و مسرف ترین مردم جهان هستیم یه سری به آمار و ارقام بزنید مصرف بنزین، آب، گاز، فست فود، نوشابه....همه در صدر جدول جهانیم..بزرگترین لذت ما ایرانی ها چشم هم چشمی و رقابت بی پایان با فک و فامیل در و همسایه ...است اشتهایمان هم در ثروت اندوزی از هر طریق پایان ناپذیره..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:05 - 1391/05/10
18
8
من یک پزشکم با 21 سال سابقه کار دولتی. با دلار 2000 تومان کل درامدم میشه 800 دلار و پس از کسورات حدود 500-550 دلار باقی می مونه! این دروغهای شاخ دارو معلومه چه کسانی می نویسه!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:12 - 1391/05/10
0
26
با نظر آقا حميد موافقم ؛ نميدونم چرا ما ايرانيا از اين كه بگيم زير خط فقر هستيم انقدر خجالت ميكشيم و دوست داريم به هر نحوي شده خدمون رو بچپونيم توي طبقه متوسط البته شايد اين ناشي از غرور آريايي ماست. تابناك عزيز لطفا مقاله اي در باره استانداردهاي زندگي و تعريف واقعي خط فقر تهيه كنيد تا هموطنان عزيز بدونن به صورت واقعي در چه طبقه اي به سر ميبرند
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:20 - 1391/05/10
1
37
نميدونم چرا نظرات من منتشر نميشه شايد به مزاق شما خوش نمياد ولي باز هم حرفم رو مي زنم
توي تهران عده اي هستند كه جزء گروه آقازاده ها هستند و كساني كه به واسطه اتصال به مقامات دولتي و استفاده از انواع رانتها و وامها تونستند به چنان ثروتي دست پيدا كنند كه هزينه يك شب عياشي بچه هاشون توي تهران مي تونه زندگي من و امثال من رو از اين رو به اون رو كنه اينها واقعيت جامعه ما هستش . اما نمي دونم چرا آقايون خودشون رو به خواب زدن و فكري نمي كنن . من به كشور هند سفر كردم الان شكاف طبقاتي توي تهران از دهلي هم بيشتر شده . توي همين ماه رمضان آقايون افطاري هايي ميدن ( البته به فقراي قشر خودشون ! ) كه هزينه يك شبش در كمترين حالت حدود 50 ميليون تومان تموم ميشه انوقت ما داريم صحبت از عدالت اجتماعي مي كنيم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:27 - 1391/05/10
0
23
آره فدات شم من پدرم فوت کرده15سال پیش 20000تومن حقوق داشتیم اما االن ماهی .600000تازه اونم امسال ازبیمه میگیریم با پنج نفرهم داریم زندگی میکنیم آرزوی یه شمال رفتن به دلمون مونده.ای خدا ماروهم دریاب بیشترازاین.بازهم خداروشاکرم چیکارمیشه کرد
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:28 - 1391/05/10
1
26
یادش به خیر یه زمان از ریسمان خط فقر زورکی آویزون شده بودم الان با حقوق 600تومن پرت شدم قعر دره !! یا علی مدد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:33 - 1391/05/10
1
31
باز خوش به حال شما که همگی یه شغلی دارین میخواستم بگم من وضعیتم از اون آقا رضا هم بدتره من تو شهرستان زندگی می کنم با مدرک فوق لیسانس هنوز بیکارم!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:38 - 1391/05/10
عزیزم دیگه کی با مدرک لیسانس کار گیرش میاد؟!
بدبخت تر از ما هم اون بچه هایی هستن که 5 سال دیگه میان دانشگاه و باید مدرک دکترا و بالاتر داشته باشن تا یه کار مسخره و غیرتخصصی گیرشون بیاد.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
09:50 - 1391/05/10
1
27
ببینید دوستان.
مسئولین خیلی بیشتر از اینهایی که ما اینجا نوشتیم میدونند.هم معضل را و هم راه حل را چون که من و شما که یک انسان معمولی هستیم این چیزها را خوب میفهیم یعنی اونهایی که مسولن که اکثرا هم ماشا الله دکتر و مهندس و ار ده ها مشاور اقتصادی نخبه برخوردارند اینها را نمیفهمند؟
واقع مردم ایران با تمام تعریفهایی که از تمدن و آگاهی ازشون میشه انسانهای بسیار ساده لوحی هستند ببین سر چه مساله واضحی تازه باهم بحث میکنند.
تابناک جان تورا بخدا اگر واقعا انصاف داری نظر منم مثل اون نشریه حذف نکن اصلا فکر کن من هم آمریکایی و استکبارم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
13:23 - 1391/05/10
نه مسئولین نمی فهمند ! مشاور اقتصادی نخبه؟! خنده دارترین عبارتی که تو کل عمرم شنیدم !
masoum
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:59 - 1391/05/10
0
26
برادر من نيروي شركتي آبفاي اهوازه. بعد از 10 سال خدمت هنوز 3 ماهي يه بار حقوق بهشون ميدن!! و از 800توماني كه قانونا بايد بهشون داده بشه جناب پيمانكار 300 تومانش رو هاپولي ميكنه! 165 هزار تومان قسط خونه تعاوني كه بعد از 5 سال هنوز تحويل نشده و قسط 130 توماني ماشين رو هم كه در نظر بگيري ... فاجعه س!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:47 - 1391/05/10
1
11
من حاضرم کامنتها را ترجمه کنم بفرستم برای روزنامه مربوطه تا دفعه دیگه خبر نگارش که اومد از فرودگاه نبرنش خوشگزرانی و جاهای خوب و نیاورانیها را بهش کارمند دولت معرفی کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:51 - 1391/05/10
2
18
من یک بانکی هستم حقوقم خیلی زیاد نیست ولی درهرسال وامهای چند میلیونی بدون سند ومدرک باقسط 50 هزار تومانی میگیرم ومیبینم بعضی ها برای یک وام یک میلیونی چقدر اذیت می شوند
حسين
|
-
|
11:03 - 1391/05/10
9
16
هرجا صحبت ازکمی حقوق شود نام معلمان میدرخشد
ناشناس
|
GERMANY
|
11:24 - 1391/05/10
8
3
درج نظرات بینندگان تخلیه احساسات جریحه دار شده میتواند باشد اما چاره درد نیست. اقصاد مقاومتی را افراد کاردان رهبری کنند و همچنین سیاست داخلی و خارجی را.
بابک خرمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:38 - 1391/05/10
0
16
بنده 14ساله در 500کیلومتری بتدر عباس کارمند دولت هستم.حقوق ماهانه ام بزور به 500 میرسه.با این پول چکار کنم نه خانه دارم نه زن وبچه. آینده امثال من چی میشه کی پاسخگوست
1753
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:55 - 1391/05/10
17
7
مردم سختی همیشه و همه جا بوده و هست به حرف مسیحیان گوش ندید . ببینید چه جوری چادری ها و کارمندان دولت رو بد نشون دادند بحث کنید ولی با انصاف باشید .
تحصیلکرده ی بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:59 - 1391/05/10
1
20
این خانه از پایبست ویران است
من موندم از مسوولین مملکت کسی این مطالبو میخونه! اون پست هایی که لایک میخوره رو میبینن، درد مردم و حس میکنن؟؟؟
به خدا بحث سیاسی یا حکومتی یا اسلامی نیست! بحث انسانیه...
تو مملکت ما بی عدالتی حرف اول و میزنه!
ای کاش اسم اسلامی رو از ایران حذف میکردین بعد اینقدر شعار میدادین! تابناک میدونی چند تا فارغ التحصیل فوق لیسانس مثل من بیکارن؟ میدونی چقدر واسه پیدا کردن شغل اینور اونور زدن؟ بیکاری یعنی افسردگی یعنی ناامیدی یعنی فساد یعنی اعتیاد ...انگار هیشکی به فکر جوونا نیست!
حیف ما که دههی 60 متولد شدیم و همواره سوختیم... زندگی هیچ لذتی واسه ما نداره :(
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:16 - 1391/05/10
9
5
کارمندغیرمرفه حداقل تو شهرخودم(اردبیل)ندیدم.اینجا مشتری لوکس ترین مغازه ها و ساکنین بهترین نقاط شهر و راکبین بهترین ماشینا و مالکین مرغوبترین زمین ها کارمندا هستن.حرف من ادعانیست یه کم تحقیق کنیدهمه چی دستتون می آد.البته شهرای دیگه روکارندارم و فقط منظورم اردبیله
صاحب نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:17 - 1391/05/10
0
13
تو این گیر ودار واقعا باید قدر سلامتی رو بدونیم اگه خدای ناکرده کوچکترین مشکلی پیش بیاد با این هزینه دوا درمان الفاتحه
بينام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:22 - 1391/05/10
0
20
دوستان، من نميدونم چرا همتون اصرار دارين يگيد قشر متسط هستيد؟؟؟ اون مال چند سال پيش بود. الان زير يك و نيم ميليون در ماه فقير به حساب مياد. ملت شهيدپرور ايران به جمع فقرا خوش آمديد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:28 - 1391/05/10
0
9
خوب شما که همه شرایط خودتونو می گید یه سر به کارگرای پاساژ ایران تو ولیعصر بزنید که از 8 صبح تا 9 شب بدون بیمه 200 تومان می گیرن. تازه همشم دارن بار جابجا می کنن . این اصل حقوقه . کارمنداشم نهایتا 400 میگیرن.در صورتی که هر روز بین 2000 تا 4000 لپ تاپ وارد می کنن و در همون روز می فروشن
صاحب نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:29 - 1391/05/10
1
9
تا حقوق مسئولین با دیگر اقشار و کارمندان برابر نباشه این وضع ادامه داره آخه از قدیم گفتند : (( سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده )) حقوق چند میلیونی و پاداش و فوق العاده و .... و یه عده هم محتاج به نان شبشون خدایا خودت کمکمان کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:32 - 1391/05/10
5
10
ثروتمند‌ترین بخش جامعه ایران شامل کارکنان دولت
دادا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:33 - 1391/05/10
0
25
آخرين حکم رئيس من 3.100.000 تومان هستش که دو جاي ديگه هم مشغوله و حدود 1 تا 1.5 هم از اونجاها ميگيره خانومش هم دو جا مشغوله و سرجمع حدود 6 ميليون درياقتي دارن وقتي صحبت از تورم و بي عدالتي در کشور ميشه ميگه وضع خوبه مرغ بايد گرون بشه چون مردم اصراف ميکنن - بنزين بايد گرون بشه چون همه دارن براحتي ميرن مسافرت
حالا انتظار داريد با اين تفکر روسا و سران کشور وضع مملکت بهتر بشه و فاصله طبقاتي کم بشه ؟؟؟
میرزا رضای تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:34 - 1391/05/10
2
23
من یک وکیل هستم. ماهیانه هم حدود
پنج شش میلیون کمتر و بیشتر درآمد دارم. هفت هشت سال پیش یه اداره ای خواست منو جذب کنه یکسال پیمانی و بعدش رسمی. نرفتم. چون اونموقع بهم گفتن که حقوق سیصدو پنجاه هزار تومنی بهت می دیم. شاید با مزایا برسه به پانصد هزار تومن. نرفتم و بجام یکی از آشنایان که می شناختمش رفت. اون رفت اونجا و الان با همون حقوق بخور نمیر به قول خودشون ، هم خونه داره و هم دفتر و هم ماشین لکسوس سوار می شه و بالاخره به قول ماها پولش از پارو می زنه بالا. منم هر ماه لنگ یه پرونده دو سه میلیونی هستم که اجاره خونه هشتصد هزار تومن و دفتر یک میلیون و پانصد هزار تومنم رو بدم. با اقساط وام و اینا که جمع بزنی سرجمع می شه پنج شش میلیون . اونوقت برا ی خرج خونه و پس انداز هر ماه بیشتر از یک میلیون ندارم. خداییش این قضیه درآمد کارمندا برای من یک معما شده. آخه با حقوق شاید بگیم یک و نیم میلیونی ، میشه میلیونر شد. چطور ؟ من با حقوق پنج میلیونی خداییش فقط ظاهر زندگی ام رو حفظ می کنم. چون چاره ای ندارم از اینکه یک دفتر با کلاس اجاره کنم تا مشتری داشته باشم . چاره ای ندارم که شأنیت منزل را برای همسرم که دختر یک آدم نسبتا پولدار هست بنا به فرموده اسلام رعایت کنم و ماهیانه نزدیک یه تومن اجاره بدم. اونوقت من با این حسابا فکر می کنم که هیچ وقت میلیونر نمی شم. خداییش اگه کسی کارمنده توضیح بده چجوری میشه؟ برادرم الان حدود هفت هشت ساله که کارمنده تازه رفت یه آپارتمان دویست تومنی خرید. همیشه هم گریه می کنه که ماهیانه ششصد بیشتر نداره. همیشه به پول درآوردن من غبطه می خوره . آخه جچوری ؟ من که نمی فهمم. اینا کارمندای عزیز چجوری پول درمی اورن . رشوه می خورن. بابا رشوه که اینقدر دیگه نمیشه. خداییش راهشو به ما هم یاد بدین. تابناک جون درسته که خودت کارمندی ولی اینو بذار کارمندای عزیز توضیح بدن.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
12:46 - 1391/05/10
2
13
اینکه مسئولین خبر دارند درست ،، ولی چرا توی سخنرانی هاشون هی میگن مردم در رفاه هستند و ما بی نیاز از دیگران به طرف رشد و تعالی و سعادت پیش میرویم . برتی چه کسی میگن مردم که همه چیز را میدونند !!؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:59 - 1391/05/10
0
20
من کتابدار هستم و هر ماه 450هزار تومان حقوق می گیرم . رئیس جمهور عدالت محور قول دادند که حقوقمون رو بیشتر کنند ولی انگار دور از عدالت بود یادشون رفت !!!
ثمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:30 - 1391/05/10
30
5
دلم می خواد دستم برسه به این چند نفری که همش منفی میدن، چنان ...
رند خراسانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:42 - 1391/05/10
0
14
ما ایرانیان باید باور کنیم که آفتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:26 - 1391/05/10
12
5
ای توی اون روحت ...وال استریت ژورنال .
محسن
|
UNITED STATES
|
15:25 - 1391/05/10
4
19
سلام
من مهندس برق هستم و در تهران کار می کنم. درآمد من از شرکت با پروژه های اضافی بیرون شرکت بین 3 تا 4 تومن است. ولی نمی تونم از پس زندگی بر بیام.
وقتی می بینم کسی هست که حقوق زیر 1 ملیون هنوز می گیره تو تهران فقط سکوت می کنم و هیچ چیز نمی تونم بگم.
خسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:55 - 1391/05/10
1
15
هر روز صد بار همچین خبرهایی تو رسانه هایه خارجی و گاهی در رسانه هایه ایرانی منتشر میشه ولی ما نشستیم سر جامون و فقط در موردشون نظر میدیم.
باید انتظار داشته باشیم با فشار تحریم ها وضعیت بدتر هم شه
مريم سراواني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:37 - 1391/05/10
2
20
هم من و هم همسرم منم كارمند دولتيم اما خرج ما از درامد ما كمتره. اين مقاله رو كي نوشته بهش جايزه نوبل ادبيات و اقتصاد رو يه جا تقديم كنم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
17:56 - 1391/05/10
2
28
فکر نمی کنم که خوش بودن فقط به رستوران رفتن و غذای خوب خوردن باشه
در ضمن ما چرا خودمون رو با عراق و افغانستان مقایسه می کنیم چرا با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: