بازدید 59557
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های صبح امروز چهار مردادماه

ایران به میانمار حمله کند؟!

امروز یک هفته‌نامه در مطلبی درباره فریادرسی مردم مظلوم میانمار نوشت: «در قبال جنایات سازمان یافته کشتار مسلمانان میانمار به «بان کی مون» نامه ننویسید، به قوه قهریه متوسل شوید».
کد خبر: ۲۶۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰ 25 July 2012
در ماه مبارک رمضان، مهمانی‌های افطاری بیت رهبری هم محفلی می‌شود برای حضور اقشار گوناگون جامعه در محضر رهبر انقلاب؛ از وزیر و وکیل گرفته تا دانشجو و هنرمند و شاعر.

شب گذشته ۴ مردادماه هم مهمانی افطاری بیت مقام معظم رهبری، میزبان رؤسای قوا و کارگزاران جمهوری اسلامی بود و سخنان ایشان در جمع مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی به تیتر نخست روزنامه‌های صبح امروز ایران تبدیل شد. تقریبا در میان تیتر بیشتر روزنامه‌ها، فرازی از سخنان ایشان بود که فرمودند: «ترکیب آرمان‌گرایی با واقع‌گرایی، شرط عبور از گردنه‌ها»؛این تیتر مشترک بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بود. 

تأکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، موضوعی بود که روزنامه جام جم در گزارش خود از بیانات مقام معظم رهبری از آن به عنوان تیتر بهره جسته بود و در گزارش خود با اشاره به فرازی از سخنان ایشان نوشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران و مسئولان نظا،م راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند و افزودند: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها از ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند».
 
هفته نامه یالثارات الحسین در شماره این هفته، به رویدادهای رخ داده در میانمار واکنش عجیبی نشان داده و در مطلبی که به تیتر یک این هفته‌نامه نیز تبدیل شده، نوشته: «در قبال جنایات سازمان یافته کشتار مسلمانان میانمار به «بان کی مون» نامه ننویسید، به قوه قهریه متوسل شوید» و در ادامه گزارش خود در این باره می‌نویسد: «پس لازم است به جای اتلاف وقت به فکر عمل به معارف قرآنی در راستای فریادرسی و احقاق حق مسلمانان مظلوم میانمار باشیم و در این راستا از نقش زور غافل نشویم. اگر زور بازدارنده وحشی‌گری است و اگر مسلمانان میا‌نمار از وسائل اعمال زور بی‌بهره‌اند، به این نکته محوری بیندیشیم که چرا تنها ناتو باید به فکر مداخلات بشر دوستانه باشد؟

شاید بر این اساس بتوان به سخنان سرلشکر سید مسعود جزایری، معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در روز سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه امیدوار بود که گفت: «بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، پاکسازی بومی علیه مسلمانان مظلوم میانمار در جریان است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به این بی‌عدالتی هولناک بی‌تفاوت باشد».

سردار جزایری که در این گزارش هفته نامه یالثارات به بخشی از سخنان ایشان اشاره شد هم روز گذشته سخنانی درباره سوریه مطرح کردند که بسیاری از روزنانه‌های صبح امروز بازتاب داشت.

وطن امروز سخنان معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح را با تیتر «ضربه قاطع دوستان سوریه به دشمنان» منتشر کرده و نوشته: «در حالی که ارتش سوریه به پاکسازی شهرهای این کشور از وجود تروریست‌ها ادامه می‌دهد و اوضاع در این کشور به ثبات نسبی رسیده است‌، سردار جزایری هشدار داد، اگر دوستان سوریه و جبهه بزرگ مقاومت وارد موضوع این کشور بشوند، ضربات قاطعی به جبهه دشمن و به ویژه عرب‌های منفور وارد خواهد شد.

جزایری در ادامه سخنان خود گفت: به زودی خاک سوریه از لوث دشمن پاکسازی می‌شود و آن گاه نوبت مقاومت است تا به حساب‌کشی از هر یک از دشمنان سوریه بپردازد.

جزایری گفت: اینکه در خبر‌ها آمده است، مردم سوریه از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت، یک حقیقت است و مردم سوریه به شدت از دولت‌های شرور آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان و سایر هم‌پیمانان تروریست‌ها عصبانی و خشمگین هستند»؛ این دومین موضع‌گیری در دو روز اخیر در ماجرای سوریه است که در آن، مسئولان کشور، دشمنان سوریه را تهدید می‌کنند. روز گذشته هم علی لاریجانی در سخنانی، مداخله‌گران خارجی در سوریه را تهدید کرده بود.

روزنامه مردم‌سالاری که این روز‌ها دیگر مدیر مسئولش نماینده مجلس نیست و با فراغ بال به کار مطبوعاتی خود می‌پردازد، این بار وعده‌های بر زمین مانده دولت احمدی‌نژاد را سوژه خود قرار داده و در مطلبی با همین نام نوشته است: «وعده‌های بر زمین مانده» را می‌توان یکی از مهمترین میراث دولت احمدی‌نژاد پس از پایان زمان ریاست جمهوری دانست؛ وعده‌هایی که سطح توقعات را فقط بالا برده و هنوز راه‌های اجرایی آن طی نشده است. اولین گام‌ها در راستای این «وعده‌سازی‌ها» در سفرهای استانی رخ داد. حجم گسترده‌ای از مصوبات که پشتوانه مالی و اجرایی آن‌ها پیش بینی نشده بود، همواره یکی از دستاوردهای این سفر‌ها به حساب می‌آمد. چند ساعت جلسه هیأت دولت با چند صد مصوبه به پایان می‌رسید و پس از مدتی گلایه‌های نمایندگان حوزه‌های مختلف از عملی نشدن این مصوبات بلند می‌شد».

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «طبیعی است در این فرصت کوتاه یک ساله، نباید منتظر اتفاق خارق العاده‌ای بود، چراکه آمارهای دولت برای اشتغال‌زایی دو سال گذشته نیز با واکنش‌های جدی روبه‌رو شده است. وقتی دولت اعلام کرد که در سال ۸۹، بیش از یک میلیون و ششصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرده، صدای بسیاری از نمایندگان مجلس بلند شد که چگونه امکان دارد، چنین اقدامی صورت گرفته باشد، آن هم در حالی که بررسی دیگر شاخص‌های اقتصادی چنین امری را تأیید نمی‌کند. حتی اگر از شاخص‌های اقتصادی نیز عبور کنیم، بار‌ها از دولت خواسته شد برای راستی آزمایی این آمار، حداقل به نمایندگان مجلس میزان اشتغالزایی دولت در هر حوزه انتخابیه را اعلام کنند که این امر هم اتفاق نیفتاد تا شک و تردید نسبت به این آمار بیشتر شود».

و در بخش پایانی این گزارش آمده است: «قطعا نمی‌توان از دولتی که هنوز راه‌حلی برای کنترل قیمت مرغ پیدا نکرده، انتظار داشت برای بحران بزرگی چون بیکاری، پاسخ مناسبی بدهد».
 
نخستین گروه از ورزشکاران ایرانی وارد لندن شده‌اند و به همین منظور پرچم جمهوری اسلامی ایران در این شهر به اهتزاز درآمده و این باعث شده تا بیشتر روزنامه‌ها در صفحات ویژه‌ای به المپیک بپردازند. روزنامه جوان ویژه نامه‌ای منتشر کرده که روی جلد آن تصویری از ورزشکاران پر امید ایران برای کسب مدال در المپیک نقش بسته و با تیتر امید بخش نوشته: «ستاره‌های ایران در آسمان المپیک لندن».


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹۴
انتشار یافته: ۴۹
حاجی بیــــــخیال !!
حالا از حمله مستقیم صرف نظر کنید
واقعا که
امیدوارم حمله کند و از حقوق مسلمانان بد بخت میانمار دفاع نماید از الان من یکی آماده ام
جان!
مسئولین نظام مرغ را در کشور کنترل کنند بقیه کشورها پیشکش .
حمله به میانمار عاقلانه نیست و موجب کشتارهای بسیار بیشتری خواهد شد.برای جان انسان ها باید ارزش قاعل شد.
به جای این کار در کشورهای همسایه اردوگاه پناهندگان برای بازماندگان برپا بشه خیلی بهتره
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
دیگر با این تصاویر و فجایع که دیگر کاری نیست که نکرده باشند به قران -مساجد-ناموس وجان مسلمان تعرض شده است.باید جهاد کرد والا ما هم در این فجایع سهیم هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
ما از حرف تا عمل خیلی فاصله داریم
مثلا خود من و شما چهقدر اماده ایم که یک خانواده از میانماری ها رو توی خونمون جا بدیم ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
با این نظر شما به شدت مخالفم با این کار مسلمانان را به انزوا و بیچارگی میکشن باید سریعاً وارد عمل بشیم و ابتدا از راه دیپلماتیک و در نهایت از قوه قهریه استفاده کرد که لزوماً حمله نظامی نیست
من با لشکر کشی و حمله به میانمار کاملا موافقم... تا دیروز متوجه عمق فاجعه نبودم اما با دیدن فیلم زنده سوزاندن مسلمانان میانمار (که می تونم بگم بسیار وحشیانه بود) به این نتیجه رسیدم که باید دست از شعار دادن بر داریم و کاری عملی بکنیم... از شما خبر گزاری ها هم خواهش می کنم کشتار مسلمانان میانمار رو پوشش گسترده بدید. خواهش می کنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
عزیزان ، مگه فقط ناتو میتونه حمله کنه برای ایجاد صلح و نجات بشر . همه مسلمانان بنا بر حکم جهاد باید به این حیوان ها گوشمالی بدهند.
ما همان نسل جوانيم که ثابت کرديم/در ره عشق جگر دار تر از صد مرديم
چقدر حرف ادم میشنود. حمله به میانمار؟ چطوری؟
فکر کردیم از افاضات روزنامه ی کیهانه!
ایران اگر توان دارد باید به میانمار حمله کند
شما نمیخواد ناجی کسی باشید
وضع ملت خودمون کمتر از اونا نیست . خودمون کم بدبختی داریم ؟
هر چه سریعتر باید حمله کنیم.
من موافقم به برمه حمله کنید : دی
همش شعار..پس مسلمان بودن به چه درد میخورد؟ما مسلمانان برادر و خواهر هم هستیم.اگر به خواهر واقعی شما تجاوز میشد و اگر برادرانتان را زنده میسوزاندند واقعا اینقدر ریلکس میشستینو فقط نظر میدادین؟
تمام فشار خودمان را بگذاريم روي اسرائيل تا مشكل حل شود.
هرچند مسئله ميانمار مهم و اساسي است ولي اسرائيل آن را بوجود آورد تا فشار روي خودش را كم كند.
بايد از چپ و راست و ميانه فشار را بگذاريم روي اسرائيل.
دخالت نظامی در کشورهای دیگر برای نجات مسلمانان کار احساسی است
هزینه های این کار برای ما بسیار بیشتر از منافع آن برای مسلمانان خواهد بود
البته ژست سیاسی این کار خوبه
من با حمله کاملا موافقم.وقتی اونها به کوچکترین اصول انسانی پایبند نیستند و زن و بچه را با چاغو می کشند واونهارو می سوزنند.بایستی اینهارو سر جایشان نشاند.
مگر صدای هل من ناصر ینصرنی ر ا نمی شنوین کجاین دولت مردان مسلمان مگر صدای مظلومان را نمی شنوید چرا ملتهای مسلمان اینقدر بی تفاوت هستند من تا به حال به این وحشی گری و تجاوز آشکار که زنان و مردان را به سلاخی کشیده اند را ندیده ام این همه قدرتی که دارین به رخ جهانیان مکشین برای چی و بخاطر چی تا کی باید سکوت کرد تا کی باید این دهان ها دوخته باشه الهم عجل لولیک الفرج
اگه روزی یک میلیون مسلمان رو هم بکشن کشورهای غربی صداشون در نمیاد همانطوری که از فلسطین شروع شد و الان رسیده به کشورهای همسایه ما.اما اگه یک سگ اروپایی کوچکترین زخمی برداره نیروهای ناتو و کل ممالک غربی با هم متحد میشن برای جنگ.......بهتر نیست ما پرچمدار غیرت اسلامی بشیم؟
مداخله مستقیم عاقلانه نیست به نظر من تقویت مسلمانان میانمار مثلا ارسال کمکهای مالی و تسلیحاتی (البته مخفیانه) بهتره
من نه به عنوان یک معتقد بلکه به عنوان یک انسان بشر دوست حاظرم به عنوان سرباز به میانمار اعزام بشم .
ما طبق معمول فقط محكوم ميكنيم!
چند نفر دیگه باید کشته بشند تا ما به خدمون بیاییم.بیش از 50000 نفر زن و کودک و کشتند اگر کسی جلوی اونها رو نگیره تمام جمعیت هشت صد هزار نفری مسلمان رو می کشند.بر خیزید.باید یک اقدام عملی کرد حتی اگر با زور (جنگ) باشه
بایدبه میانمارحمله کردتاهم ازشرافت مسلمانی خودمون دفاع کنیم وهم قدرت نظامی ایران به خودمون وبقیه ثابت بشه.ودرصورت موفقیت اوضاع سیاسی خیلی به نفع ایران میشه وبا یه تیر چندتا هدف رو میزنیم
حمله نظامی به میانمار کاملا اشتباه ما به اندازه کافی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنیم...ولی این طور هم نیست که از مردم برمه غافل بشیم باید با گفتمان های مختلف در جوامع و مسولین راهکار های ارایه دهیم برای حل مشکلات مردمانه مسلمان و مظلوم برمه اگر توافقاتی حاصل نشد اون وقت میشه به زور متوصل شد... که من هم به عنوان یک انسان مسلمان صف اول برای انتقام گرفتن از این جنایتکاران راهی میشوم. و ارزو میکنم مشکلات تمام مسلمانان و همچنین کشور عزیزمون هر چه سریع تر حل بشه من منافع کشورمو به هرچیز دیگه ای ترجیح میدم....
درودبرکشورخودم ایران واقعامدافع تمام انسانهامیباشد.صحنه های خیلی دلخراش از مردم میانمار دیدم
همین نظر را من ده روز پیش برای تابی جون نوشتم(بعد از دیدن عکسها)اما جرات پخش آن را نکرد .من گفتم ایران با تصویب تمام کشورهای اسلامی به میانمار حمله کند ،پس این همه موشک و....کی به درد می خورد!!!
سلام.به نظر من اگر ایران اقدام نظامی در سوریه بکند یک مقدار این آمریکا و اسراییل حساب کار دستشان خواهد امد و کمتر جولان میدهند.
کمک نظامی بهتره .بهتره تسهیلات نظامی به این مردم داده بشه
هر وقت رهبر دستور بده، من و صدها جوان دیگر آماده حمله به میانمار و نجات مسلمانان آنجا هستیم...ما مسلمان نشدیم که شاهد قتل عام مسلمانان باشیم....ماه رمضان وقتشه....
یا علی اگر مردید هستیم.......
پس قدرت به چه درد میخورد اگر به فریاد مظلومان نرسیم برای داشتن قدرت و عدم استفاده از آن در جهت دفاع از مسلمین حتما باز خواست میشویم.دخالت نظامی در این حالت کاملا مشروط است.
سلام! از مسلمانان واقعي زودتر انتظار ميرفت كه اقدامي جهت نجات مسلمانان ميانمار كنند بنده به شخصه بسيار متاثر شدم اما چه كنم كه 1 دست صدا ندارد اميدوارم هر چه زود تر برادران و خواهران ديني مان نجات پيدا كنند
منهم با لشکر کشی به میانمار موافقم بشرطی که بشود میانمار که بغل گوشمان نیست بهمین راحتی برویم و برگردیم !!! باید تحرکات دیپلماتیک را فزونی دهیم .
حمایت از مظلومین جهان خصوصا مسلمانان میانمار واجب است حتی با قوه قهریه
میانمار کشوری نیست که ارتش درست و حسابی داشته باشه اما با توجه به وضعیت فعلی ایران شاید حمله ی مستقیم به میانمار کار عاقلانه ای نباشه، بجاش میشه جنگ های چریکی کرد یا به طریقی "عملی" به دولت میانمار فهموند که مسلمان های اونجا تحت حمایت بقیه مسلمانها هستن. جنگ رو در رو و لشکرکشی کار اشتباهیه.
من با استفاده از قواي نظامي موافقم شما فكر كنين اگه تو يه كشور مسيحي نشين همچين اتفاقي بيفته كشورهاي غربي چيكار ميكنن؟
در مورد حمله به میانمار در صورتی که کشتار مسلمانان افزایش یابد و عریانتر شود و سکوت جامعه جهانی ادامه پیدا کند ایران به عنوان قدرت منطقه ای و مسلمان با یک هشدار 48 ساعته به میانمار و پس از اتمام مدت هشدار با موشک باران سنگین ( 50 فروند موشک بالستیک دوربرد ) اهداف مورد نظر را طی حداکثر 24 ساعت ( نباید ادامه دار باشد چون هدف تنبیه قاتلین هست ) در هم بکوبد.
پیامد های چنین حمله کوتاه مدت و مخرب این موارد خواهد بود.

1- دفاع از حقوق بشر و مسلمانان
2- جدیت ایران در برخورد با هر دشمنی
3- اثبات برد موشک های ایران
4- اثبات قدرت تخریب موشک های ایران
5- اثبات قدرت تخریب بالای موشک های ایران
6- در صورت وجود رادار در مسیر ، اثبات رادار گریزی موشک های ایران مخصوصا سجیل 2 که شتاب و سرعت بالایی دارد.
7- هشدار به کلیه کشور های جهان که اگر ایران بخواهد می تواند
برویم هر چه زود تر . شهادت افتخار ماست
هل من ناصر ان ینصرنی
باید نیروی دریایی سپاه و ارتش سریعا اقدام کنند اول موشک باران پادگانها و مراکز نظامی میانمار دوم آموزش نیروهای چریکی مسلمانان روهینگیا و سوم پیاده کردن نیرو در میانمار
كسي كاري نميكنه
ملت همیشه جوگیر، اگه ایران به جای حمله کنه سرتون از گشنگی بدتر خشک میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل