بازدید 2314

دست‌های پنهان در گرانی گوشت

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل با بیان اینکه دست‌های پنهان اجازه ارزان شدن قیمت گوشت را نمی‌دهد، گفت: در سود تجارت اعداد ۷۰۰ تا۸۰۰ میلیون دلار مطرح است و برخی حاضر به از دست دادن این سود کلان نیستند.
کد خبر: ۲۵۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵ 16 July 2012

میرقاسم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر تیمی در سه بخش "برزیل" ،"ایران" و "دولتی‌ها" به عنوان سه گزینه، گوشت کشور شامل تولید، واردات، انتقال و توزیع را مدیریت می‌کنند، اما یک سری ارتباطات نامرئی هم بین این سه بخش ایجاد شده که تلاش آنها در جهت منافع خودشان است نه منافع مردم.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل اضافه کرد: مسئولیت واردات را 5 نفر که خودشان وارد کننده‌ هستند به عهده دارند.

وی افزود: چنین شرایطی وضعیت مونوپلی در واردات گوشت ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد افراد دیگری به پروسه واردات گوشت از برزیل وارد شوند.

مؤمنی گفت: نتیجه آن می‌شود که بازار بدون رقابت مانده و گوشتی که از برزیل وارد کشور می‌شود، نسبت به کشورهای دیگر 2 هزار و 300 دلار گران‌تر است.

وی تأکید کرد: افرادی هستند که برای اینکه منافعشان به خطر نیفتد،اجازه پایین آمدن قیمت گوشت را نمی‌دهند.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: بحث منافع 700 تا 800 میلیون دلاری است که باعث شده برخی نتوانند به راحتی از آن عبور کرده و منافع خود را فدای منافع مردم کنند.

مومنی گفت: مدتی است واردات گوشت از برزیل قطع شده است، اما ظاهرا صحبت‌هایی مطرح است که واردات از برزیل از سرگرفته شود.

وی همچنین در مورد بازار مرغ گفت: در حال حاضر اگر اجازه واردات مرغ از برزیل داده شود حدود کیلویی 4500 تومان در کشور ما تمام می‌شود.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: همچنین برای تأمین خوراک دام و طیور نیز به دلیل ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد امکان تبادل و واردات خوراک هست، اما واردات این نوع نهاده‌ها هم به صورت انحصاری و مونوپلی صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار