بازدید 11522
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران:

شاید سفارت انگلیس دوباره تسخیر شود

کد خبر: ۲۵۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳ 15 July 2012
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران با اشاره به احتمال بازگشايي مجدد سفارت انگلستان به مسئولان اين كشور هشدار داد كه در صورت فتنه‌انگيزي دوباره، جوانان انقلابي حق تسخير سفارت و اخراج سفير را براي خود محفوظ دارند.

رامين شمسايي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو، با اشاره به ابراز علاقه وزیر خارجه انگلیس به بازگشايي سفارت این کشور در ايران گفت: تسخير سفارت انگلستان توسط جنبش دانشجويي گوشمالي خوب و به موقعي به روباه پير بود.
 
وي با بيان اينكه مسئله بازگشت و شروع به كار مجدد اين سفارت در ايران ما را ياد مسائل سال 75 مي‌اندازد، افزود: در آن سال برخي از دولت‌ها سفراي خود را از ايران فراخواندند اما بعد از گذشت مدتي يك يك آنها به ايران برگشتند.

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران ادامه داد: بعد از گوشمالي و تسخير سفارت انگلستان توسط جنبش دانشجويي، اين كشور سفير خود را از ايران فراخواند و در حال حاضر نيز آنها ابراز تمايل و علاقه براي بازگشت به ايران را دارند كه اين مسئله حاكي از اثربخشي ايران در معادلات منطقه و جهان است.
 
شمسايي با اشاره به موضع جنبش دانشجويي در خصوص بازگشايي مجدد سفارت انگلستان در ايران گفت: بسيج دانشجويي به عنوان بخشي از جنبش دانشجويي، نكته مثبتي در رابطه با انگلستان نمي‌بيند جز اينكه سفارت انگلستان همواره محلي براي ايجاد فتنه و آشوب از گذشته تا به حال در ايران بوده است.
 
وي در همين زمينه افزود: اگر قرار باشد سفارت انگلستان در ايران باز شود و مجددا اين سفارت قصد ايجاد فتنه يا هر اقدامي عليه ايران را داشته باشد، بايد انتظار برخورد انقلابي جوانان ايران را نيز داشته باشد.
 
اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: جوانان انقلابي اين حق را براي خود محفوظ مي‌دارند كه در صورت فتنه‌آفريني مجدد سفارت انگلستان آن را تسخير كرده و سفير آن را اخراج كنند.
 
شمسايي با اشاره به عملكرد دستگاه ديپلماسي ايران در خصوص مسائل كشورهايي مثل انگلستان تصريح كرد: مقامات دستگاه سياست خارجي كشور ‌بايد در برابر ابرقدرت‌هايي مانند انگلستان، آمريكا و فرانسه كمي جسورانه تر عمل كنند.

وي ضمن تقدير از مصوبه مجلس در زمينه كاهش روابط با انگلستان افزود: انتظار داريم وزارت خارجه نظارت بيشتري بر عملكرد سفارت انگلستان در ايران به خصوص در بعد ارتباط‌گيري آن با دانشجويان در بخش‌هاي مختلف داشته باشد و اجازه ندهد اين سفارت و سفير آن تبديل به لانه فتنه در ايران شوند.
 
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران مجددا با تاكيد بر اينكه جنبش دانشجويي هيج رضايت و علاقه‌اي به بازگشت مجدد لانه فتنه در ايران ندارد و بشدت با آن مخالف است، افزود: اگر اين اتفاق رخ دهد سفارت و دولتمردان انگلستان بايد بداند جوانان انقلابي اين حق را براي خود محفوظ دارند كه در صورت فتنه‌انگيزي مجدد اين سفارت، آن را تسخير كرده و سفير را اخراج كنند.
   

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس