بازدید 4652

چه كسي مشعل را روشن مي‌كند؟

کد خبر: ۲۵۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۸ 15 July 2012
به گزارش «تابناک»، دهكده بازي‌هاي المپيك لندن كه قرار است پذيراي 16 هزار ورزشكار از 200 كشور جهان باشد از امروز به طور رسمي بازگشايي مي‌شود. دهكده بازي‌ها بيش از 2817 آپارتمان را در دل خود جاي داده و ورزشكاران رشته‌هاي مختلف مي‌توانند رفته رفته در اين آپارتمانها مستقر شوند. 2817 دستگاه آپارتماني كه مخصوص بازي‌هاي المپيك در لندن ساخته شده‌اند از يك خوابه تا پنج خوابه متغير هستند. كنسرسيومي متشكل از يك شركت بريتانيايي و يك شركت قطري دهكده المپيك را به قيمت 557 ميليون پوند خريده‌اند و قرار است پس از المپيك، دهكده بازي‌ها پس از اضافه كردن 2 هزار واحد ديگر، به يك مجتمع مسكوني تبديل و به متقاضيان عرضه شود. بعد از بازگشايي دهكده بازي‌ها حالا حمل و روشن كردن مشعل المپيك به دغدغه تازه انگليسي‌ها تبديل شده. 

طي چند روز گذشته رسانه‌هاي انگليسي از ديويد بكام به عنوان يكي از گزينه‌هاي اصلي براي روشن كردن مشعل المپيك در مراسم افتتاحيه بازي‌ها نام مي‌بردند اما كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال انگليس كه نقش پررنگي در كسب ميزباني اين بازي‌ها داشت، پس از آخرين تمرين لس آنجلس گلكسي در دايره خبرنگاران حاضر شد و اين خبر را تكذيب كرد. بكام به واسطه كنار گذاشته شدن از تيم المپيك انگليس دلخور شده و حالا با نپذيرفتن مسئوليت روشن كردن مشعل المپيك مي‌خواهد نارضايتي‌اش را علني كند.

بكام معتقد است افتخار روشن كردن مشعل المپيك لندن بايد نصيب يك ورزشكار انگليسي كه مدال طلاي المپيك را در كارنامه داشته باشد شود. در انگليس اختلاف نظر بر سر اينكه چه كسي مشعل المپيك را روشن كند به اوج رسيده اما مشعل همچنان بين ورزشكاران اسطوره‌اي تاريخ المپيك دست به دست مي‌شود تا به دهكده بازي‌ها برسد. سامر سندرز، شناگر آمريكايي كه در بازي‌هاي المپيك1992 بارسلونا دو مدال طلا، یك نقره و یك برنز كسب كرده، سه روز بعد از انجام عمل جراحی آپاندیسیت مشعل المپیك لندن را حمل كرد. بر اساس منشور المپيك، مشعل المپيك به هيچ عنوان نبايد خاموش شود اما مشعل المپيك لندن در مسير رسيدن به دهكده بازي‌ها تاكنون دو بار خاموش شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار