بازدید 3007

سه درصد درآمد نفت برای توسعه پارس جنوبی

کد خبر: ۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰ 17 November 2008
مهندس سیف الله جشن ساز با اشاره به درخواست اختصاص بودجه ویژه برای توسعه پارس جنوبی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: تا پایان مهر ماه امسال 55 درصد از سهم سه درصدی درآمد حاصل از فروش نفت به پارس جنوبی جذب شده است.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با شانا از موافقت رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی برای تخصیص سهم سه درصدی درآمد حاصل از فروش نفت به توسعه پارس جنوبی در بودجه سال 1388 خبر داد و گفت: در سال جاری و تا پایان مهر ماه مطابق برنامه، 55 درصد از این سهم تخصیص یافته است.

جشن ساز تشکیل صندوق توسعه نفت را یکی از راهکارهای مناسب تامین منابع مالی پروژه های صنعت نفت خواند و افزود: تشکیل صندوق توسعه نفت مورد قبول مسئولان تصمیم گیر کشور قرار گرفته و هم اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت به عنوان یک طرح مطرح است و با تشکیل جلسه ای در این کمیسیون، این موضوع بررسی می شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری دستوراتی را مبنی بر بررسی تشکیل صندوق توسعه نفت در کمیسیون اقتصادی داده و این موضوع در نوبت رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در باره اعلام آمادگی شرکت نیکو برای کاهش سهم 90 درصدی این شرکت در توسعه میدان نفتی آزادگان گفت: شرکت نیکو آمادگی خود را برای واگذاری 80 درصدی سهم این شرکت (از مجموع 90 درصد) در توسعه میدان نفتی آزادگان اعلام کرده است و این موضوع باید در هیئت مدیره نفت بررسی شود که هم اکنون در نوبت رسیدگی است و نتیجه آن مشخص نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل